Jump to content

M54 - 2.2 / 2.5 / 3.0 - Consum Ulei - Simeringuri / Segmenti / PCV / Garnituri


Recommended Posts

Am si eu o intrebare .In ianuarie i-am facut schimbul de ulei la reprezentanta si parca mi-au pus ulei 5w30 LL01 de la bidon mare si n-am avut inspiratia sa iau si un bidon mic de 1l pt. completare ulterioara.Am zis ca revin cu alta ocazie.Asadar, luna trecuta am fost la reprezentanta cu gandul sa cumpar un bidon de 1l si surpriza,la reprezentanta BMW nu se mai comercializeaza ulei Castrol ci Shell.Am gasit si luat ulterior totusi un bidon de 1l BMW 5W30 LL04 de la un magazin de piese auto mai O.K. Este in regula ca am completat cu LL04 peste LL01 ?
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salutare tuturor!

Azi, in final, am reusit sa ridic masina pe elevator si sa inspectez si zona de jos :) STUPOARE, nici un cm cu ceva scurgeri de ulei (daca voiam o masina asa curata, poate nu gaseam :)), deci, curat maxim on zona de jos, am inspectat fiecare centimetru la baia de ulei, fiecare mm in jurul senzorilor din baie, fiecare cm din zona corpului filtrului de ulei....nici gram de ulei prelins/scurs din motor. Absolut curat.

 

In timp ce cautam acul in carul cu fan, unul din mecanici a zis sa ii mai dau o sansa, si sa ii schimb uleiul cu un Castro Edge 10w60.

Ce parere aveti? fiind un pic mai gros?

 

Am facut totodata si niste filmulete cu esapamentul cand am ajuns acasa:

Aici se vede un lichid care vine din toba, nu are nici un fel de miros sau textura, tind sa cred ca este apa/condens....

 

Aici, am lasat-o 5-7 min la relanti, si mi-am pus nevasta sa ii dea in pedale :))

 

Astept pareri pentru 10w60, ultima reduta :))

 

crtir, nu cred ca o sa fie o problema prea mare :)

Edited by X X L
Link to comment
Share on other sites

O sa iti scada consumul de ulei, dar nu cu mult. Un coleg de pe forum, de la un consum de 1l la 500 de km, cu 10w60 a ajuns la 1l la 800 de km. Mai nou am discutat cu el si mi-a spus ca e foarte multumit de uleiul WOLF 5W50 (1l la 1500 de km).

Solutia corecta este SEGMENTAREA. Cunosc pe cineva care a segmentat un M54 3.0i acasa, dar a avut tot ce-i trebuie, inclusiv cale pentru distributie.

Edited by LEOZRX
Link to comment
Share on other sites

salut,

 

acum vreo 4 ani am avut un bmw 320i, 2003, m54b22.

masina mergea foarte bine, doar ca... exact ca masina ta... consuma ulei, mult !

am trecut prin aceleasi etape ca tine.

rezolvarea a fost una singura: liqui moly Synthoil Race Tech GT1 10W-60

uite si linkul: http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/en_1943.html?OpenDocument&land=GB&voilalang=e&voiladb=web.nsf

consumul de ulei sa redus la 500 ml la 10.000 km.

 

singura problema era ca, iarna, primele 20 de secunde se auzeau tachetii pana se subtia uleiul.

 

in rest, succes !

Link to comment
Share on other sites

Eu nu cred ca la un consum mare de ulei rezolvare e schimbarea indicelui/marcii uleiului...e total aberant.daca masina aia tre sa mearga cu 0w/5w si tu ii pui 10w sa scapi de consumul de ulei e cea mai mare tampenie.nu zic,poate tine treaba cateva sute de km..dar dupaia o sa iti para rau...
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

O sa iti scada consumul de ulei, dar nu cu mult. Un coleg de pe forum, de la un consum de 1l la 500 de km, cu 10w60 a ajuns la 1l la 800 de km. Mai nou am discutat cu el si mi-a spus ca e foarte multumit de uleiul WOLF 5W50 (1l la 1500 de km).

Solutia corecta este SEGMENTAREA. Cunosc pe cineva care a segmentat un M54 3.0i acasa, dar a avut tot ce-i trebuie, inclusiv cale pentru distributie.

 

Nu, daca tot nu scade sub 1L la 1000km. Solutia corecta este VANZAREA :)

 

salut,

 

acum vreo 4 ani am avut un bmw 320i, 2003, m54b22.

masina mergea foarte bine, doar ca... exact ca masina ta... consuma ulei, mult !

am trecut prin aceleasi etape ca tine.

rezolvarea a fost una singura: liqui moly Synthoil Race Tech GT1 10W-60

uite si linkul: http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/en_1943.html?OpenDocument&land=GB&voilalang=e&voiladb=web.nsf

consumul de ulei sa redus la 500 ml la 10.000 km.

 

singura problema era ca, iarna, primele 20 de secunde se auzeau tachetii pana se subtia uleiul.

 

in rest, succes !

 

Incerc sa gasesc uleiul asta in UK :) multzam pt sfat :)

 

Eu nu cred ca la un consum mare de ulei rezolvare e schimbarea indicelui/marcii uleiului...e total aberant.daca masina aia tre sa mearga cu 0w/5w si tu ii pui 10w sa scapi de consumul de ulei e cea mai mare tampenie.nu zic,poate tine treaba cateva sute de km..dar dupaia o sa iti para rau...

 

Asteptam si o argumentare pentru cele spuse :)

Eu stiu asa, prima cifra (EX: 5w) este indicele la rece, iar a doua cifra dupa W...(Ex: 30) este indicele la cald :)

Daca maresti indicele uleiului, cat de rau poate afecta motorul. Totodata, al dracului sa fie el de motor, dupa 15 ani, daca mai are el aceleasi cote intre piesele mobile...

In acelasi timp, ma gandesc ca motoarele de M, Performanta BMW Maxima, merg cu 10w60, un amarat de m54 de ce nu ar merge....

 

Oricum, acum mi s-a ras in fata (un mecanic), cand m-a auzit ca am luat ulei de pe EBAY :)

Si a zis ca s-ar putea de fapt asta sa fie MAREA Problema....Uleiul achizitionat, sa fie ULEI BUN :)) la modul negativ bine inteles...

Asa ca, next step, merg la EUROCARPARTS, si am sa imi iau un Castrol/L.MOly 10w60 :) marti sau miercuri, il schimb, iar pe sambata, am deja rezultatul ....

Edited by Claudiu Visan
Link to comment
Share on other sites

Daca-l vinzi, sper sa-i si spui viitorului proprietar despre problema asta. Asa ar fi normal si decent.

 

Corect..si asta automat include scaderea drastica a pretului..pacat.

Cat despre ulei aici nu vb despre motor de M. Daca uleiul recomandat de producator il papa e clar ca sunt alte probleme altele decat vascozitatea prea mica a uleiului...in concluzie tot nu rezolvi nimic marind indicele/marca uleiului. Asta e strict parerea mea si o parte din experientele avute mai demult.

Edited by SB25GAS
Link to comment
Share on other sites

Buuun,

Hai sa luom in considerare atunci, ca ajung cu ea in tara, si ma hotarasc sa il segmentez.

Ce piese implica asta, lasand la oparte Manopera?!:

- Garnitura chiulasa

- Segmenti (Toti? sau doar cei de ungere?)

- Eventual simeringurile la supape!?

- Ce altceva?

 

Asta, pentru ca vad ca 2 din 3 imi zic sa il repar pentru ca e un motor bun...

 

Hai sa luom in calcul si varianta asta atunci...

Ajutati-ma sa ma orientez :)

 

Multzam!

Edited by Claudiu Visan
Link to comment
Share on other sites

Cu compresia cum sta?ai verificat?

Cu compreisa cum sta? Dar daca acel motor nu scoate absolut deloc fum cum dracu putem crede ca mananaca atata ulei fara sa se vada absolut deloc in exterior? Dupa ce logica?

Spun asta pentru ca am avut in trecutul apropiat un M52 care manca ulei la fel de mult dar ala scotea nene fum albastru ca pe mana de gros mai ales la turatii inalte!

Edited by Ionuț_Cosmin
Link to comment
Share on other sites

Ca sa mergi cu masina in tara, numai dus intors te costa vreo 800 euro minim, ceea ce inseamna mult fata de valoarea masinii, plus ca vei petrece pe drum 2 zile dus, 2 zile intors,vei ajunge obosit, si este un timp irosit, parerea mea, timp pe care il poti petrece alaturi de familie daca iei avionul......asta daca nu ai tu vreo placere sa mergi cu masina.Doar sa iti faci drum cu masina asta in romania sa o repari, este o prostie dpdv financiar.....deja ai cheltuit cu un n42, acum te apuci sa o iei de la capat cu alta....cand vei trage linie vei vedea ca nu merita.

 

Probabil ca si cei ce au vandut masina stiau de problema asta, cam asa se explica preturile mici de achizitie, asa cum orice masina veche este o loterie.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cu compreisa cum sta? Dar daca acel motor nu scoate absolut deloc fum cum dracu putem crede ca mananaca atata ulei fara sa se vada absolut deloc in exterior? Dupa ce logica?

Spun asta pentru ca am avut in trecutul apropiat un M52 care manca ulei la fel de mult dar ala scotea nene fum albastru ca pe mana de gros mai ales la turatii inalte!

 

Eu intrebam in ideea ca poate nu e foarte ok si atunci automat ar merita sa puna alt motor decat sa il peteceasca pe actualul..ar iesii la bani mai ok.

Link to comment
Share on other sites

Buuun,

Hai sa luom in considerare atunci, ca ajung cu ea in tara, si ma hotarasc sa il segmentez.

Ce piese implica asta, lasand la oparte Manopera?!:

- Garnitura chiulasa

- Segmenti (Toti? sau doar cei de ungere?)

- Eventual simeringurile la supape!?

- Ce altceva?

 

Asta, pentru ca vad ca 2 din 3 imi zic sa il repar pentru ca e un motor bun...

 

Hai sa luom in calcul si varianta asta atunci...

Ajutati-ma sa ma orientez :)

 

Multzam!

Eu in locul tau nu m-am inhama la o asemena investitie inutila...Si segmentat se poate sa iti mai consume ulei...cunosc cazuri care si dupa segmentare se mai plangeau de consumul de ulei!

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Cu compreisa cum sta? Dar daca acel motor nu scoate absolut deloc fum cum dracu putem crede ca mananaca atata ulei fara sa se vada absolut deloc in exterior? Dupa ce logica?

Spun asta pentru ca am avut in trecutul apropiat un M52 care manca ulei la fel de mult dar ala scotea nene fum albastru ca pe mana de gros mai ales la turatii inalte!

 

Pe aceiasi logica am mers si eu....momentan am esuat...

 

Ca sa mergi cu masina in tara, numai dus intors te costa vreo 800 euro minim, ceea ce inseamna mult fata de valoarea masinii, plus ca vei petrece pe drum 2 zile dus, 2 zile intors,vei ajunge obosit, si este un timp irosit, parerea mea, timp pe care il poti petrece alaturi de familie daca iei avionul......asta daca nu ai tu vreo placere sa mergi cu masina.Doar sa iti faci drum cu masina asta in romania sa o repari, este o prostie dpdv financiar.....deja ai cheltuit cu un n42, acum te apuci sa o iei de la capat cu alta....cand vei trage linie vei vedea ca nu merita.

 

Probabil ca si cei ce au vandut masina stiau de problema asta, cam asa se explica preturile mici de achizitie, asa cum orice masina veche este o loterie.

 

1 la mana, sotia are MARI probeleme cu Avionul, ultima data (si singura) cand a mers cu avionul spre UK, a facut niste atacuri de panica de am crezut ca va face escala la Viena :(

2 la mana, nu prea am incotro, decat cu masina sa merg, datorita primului punct, asa ca, daca tot ajung in tara, am mecanicul meu, care imi poate lucra la un cost cat de cat ok.

3 la mana, daca voi scoate un consum de 8.5-9L/km = 200Lire, mai pune ceva mancare pe drum si o noapte la hotel, totalizam un 650Lire dus intors. La avion in perioada August, tot cam atatia bani as fi dat. Numai ca la intoarcere nu as fi putut sa imi aduc tot ce vreau din Ro:P

4 La mana, imi place sa conduc. Iar o data cu asta, vreau sa fie un mini euro trip de appx 3 zile :)

Cam astea imi sunt posibilitatile :) daca nu ma duc cu masina mea, cu autocarul este exclus din start :( asa ca...

 

Eu intrebam in ideea ca poate nu e foarte ok si atunci automat ar merita sa puna alt motor decat sa il peteceasca pe actualul..ar iesii la bani mai ok.

 

Pai, unii or sa zica ca sunt zgarcar, dar nu dau frate 60£ sa imi faca astia un test de compresie in 10 minute...

Am comandat tool-ul pe ebay cu 20£, imi vine pe 17Iunie, asa ca, prefer sa imi fac eu singur testul de compresie decat sa dau 60£ la un service de cartier...

Ziceti voi ce vreti :))

Link to comment
Share on other sites

Principala chestie pe care trebuie s-o faci este sa te asiguri ca nu exista nici o pierdere de ulei.

Daca nu ai nici o pierdere de ulei (ceea ce m-ar mira), abia apoi trebuie sa te gandesti la simeringuri de supape si segmentare.

 

Un motor segmentat si cu simeringuri noi n-are cum sa consume foarte mult ulei.

 

Pe de alta parte, vezi sa nu fie de la ulei.

 

Am un client cu un E39 525i care avea consum mare cu mai multe tipuri de uleiuri, inclusiv 10W-60 TWS. Nu voi spune acele marci pentru ca nu-mi place sa contribui la aceste psihoze despre uleiuri.

Spun insa ca a bagat un ulei Liqui Moly 5W-40 si a scapat in mare parte de consumul de ulei. Merita incercata si varianta asta inainte de o reparatie de genul asta.

 

Tot ca o idee, ai mare grija unde faci o asemenea reparatie. Nu este pentru orice mecanic. Una este sa schimbi niste placute sau sa faca o revizie si cu totul altceva este sa desfaci un motor.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ce inseamna BUN? Service Premium a recomandat LM...

De ulei mi-a zis azi un mecanic Bulgar de aici din Londra. A ras pur si simplu de mine cand a auzit ca am luat ulei de pe EBAY, si mi-a zis sa "schimba mizeria aia intai si dupaia mai vorbim". Nu stiu ce sa zic de asta.

Referitor la scurgeri de ulei, am verificat cam tot ce se poate verifica :( atat cat ma pricep...daca era o scurgere, dao dracului ca se vedea :))

 

Ce fel de Liqui Moly, ca am gasit mai multe variante de 5w40 (leichtlauf/synthoil/top tech etc).

Referitor la reparatie, am mecanicul meu de la Craiova (Daniel) un mecanic de nota 10, care isi da si ultima suflare pt BMW (numai asta repara). Desi as prefera sincer sa nu se ajunga aici...

Daca as duce consumul undeva la 1L la 2000km...ar fi OK :)

Edited by Claudiu Visan
Link to comment
Share on other sites

Incurcate sunt caile Domnului ... :)

Zic asta pentru ca, Atat LM cat si Ravenol sau mai stiu eu ce Royal P. tot la EBAY o sa ajung, pentru ca majoritatea magazinelor de profil, au decat firmele arhicunoscute, gen Valvoline, Castrol, Mobil, Shell si mai stiu eu ce e cunoscut pe aci pe la Britanici....

Lucru, care ma sperie (sa iau iar de pe ebay?)

As incerca un Liqui Moly 5w40 :)

Link to comment
Share on other sites

Dragi colegi,

Cazul 'M54 insetat' merge din ce in ce mai rau.

Vreau sa va spun ca la 111.354 MILE am pus 1L de ulei pentru a face nivelul maxim pe JOJA.

La 111.536 MILE (in aceasta dimineata cand am ajuns la job), mi s-a aprins becul de ulei in bord.

Asadar, in 182 de mile (mai exact 292KM) Milogul de M54 de pe masina mea, a papat uleiul...

 

Deci, mergem din ce in ce mai mult.

Am plecat de la 1L la 600km, iar acum am ajuns la 1L la 300km...BUUUN :frantics:

Chiar sunt curos pana unde o sa mearga :) ajung oare sa bag 1L de ulei 1L de benzina ?!

Edited by Claudiu Visan
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.