Jump to content

Consum X1


s0s0drk

Recommended Posts

Nu stiu daca influenteaza asa mult cutia consumul la viteze mari cat aerodinamica masinii...

 

Revin cu datele tehnice referitoare la aerodinamicitatea lui BMW X1 din care reiese ca nu e asa rau cum s-ar crede la prima vedere.

 

Mai jos sunt coeficientii de aerodinamicitate pentru mai multe modele ("aerodynamic drag coeficient"). Masinile moderne au acest coeficient intre 0,30 si 0,35. Ceea ce e sub 0,30 este foarte bine, peste 0,35 este "dulap".

 

La BMW X1 E84 este 0,33 la BMW X1 F84 este de 0,32 si daca cu optiunea de EfficientDynamic (inchiderea grilei frontale la viteze mari, etc.) ajunge la 0,29. Diferenta de 0,1 intre E84 si F84 vine strict de la oglinzile enorme ale lui E84 :))) Urechi de elefant.

 

Alte modele:

 

1) BMW E90 Sedan - 0,29;

2) BMW F10 Sedan - 0,28;

3) VW Pasat B6 - 0,29;

4) Porsche Panamera - 0,29;

5) Porsche Cayman - 0,29;

 

Apoi "dulapuri" cu adevarat sunt, de exemplu:

1) Dacia Duster - 0,42;

2) Hyundai iX35 - 0,36;

 

Simlare cu X1 sunt:

1) Audi A3 - 0,32;

2) Audi A6 - 0,33;

3) Mercedes GLK - 0,35;

4) BMW X3 - 0,36.

 

Deci, BMW X1 nu sta asa rau. Daca cei care detin E84 fac un retrofit pentru oglinzile mai mici ale F84, deja garantez ca se obtine 0,32 :)) E unul din singurele retro-fit-uri care le-as face ma masina mea (si cutia automata in 8 trepte, dar am inteles ca nu se poate fara alte modificari semnificative :))) ).

 

q.e.d.: Consumul marit la viteze ridicate nu e neaparat din cauza "drag"-ului cat din cauza turatiei ridicate a motorului diesel (despre benzina nu stiu).

Link to comment
Share on other sites

cifrele sunt inselatoare, si iti explic de ce. rezistenta creste cu patratul vitezi, si , daca la 50 km/h diferenta e inca mica, la 140 se schimba treaba, diferenta creste geometric. Asa ca desi pare minora, gen 0.3, cand inmultesti cu patratul vitezei, se vede in consum cu siguranta, confirmat de viata reala..

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

cifrele sunt inselatoare, si iti explic de ce. rezistenta creste cu patratul vitezi, si , daca la 50 km/h diferenta e inca mica, la 140 se schimba treaba, diferenta creste geometric. Asa ca desi pare minora, gen 0.3, cand inmultesti cu patratul vitezei, se vede in consum cu siguranta, confirmat de viata reala..

 

Stiu ca consumul nu creste linear ci exponential in functie de acest coeficient, dar eu vream sa arat ca nu e chiar atat de "dulap" X1 pe cat pare.

 

Spun asta pt ca la achizitie forma nu m-a atras foarte mult, am avut aceleasi dubii privind aerodinamicitatea si tin minte ca si atunci am studiat acest factor, concluzionand ca nu e atat de rau. Oricum, mai bine decat X3, Q3, etc.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

X1 XD18D 8HP fara CC 2014 38000km, consum naveta Buc-Ploiesti-Buc + oras Ploiesti si Buc zona Nord in total 125km, temperaturi 5-10 grade Celsius, anvelope iarna Nokian 225/50/17 aproape noi. Fac drumul aproape zilnic si cunosc f bine traficul, localitatile. Mers 90 in localitate 90-110 afara.

 

Consum 5,3-5,5. Cred ca CC-ul mi-ar scadea consumul cu 0,1-0,2.

 

Doar Bucuresti cam 90 km consum 8,9.

 

Totul pe BC, nu am verificat inca cu pompa.

 

Mi se pare un consum f decent pt o masina de 1650kg cu xD si cu cx 0,32.

 

Prin comparatie acelasi drum cu F45 218d 2015 cu CC anvelope Nokian 205/60/16 4,4-4,8. Masina cu tractiune fata cu aprox 300kg mai usoara cu cx 0,27.

Link to comment
Share on other sites

Revin cu datele tehnice referitoare la aerodinamicitatea lui BMW X1 din care reiese ca nu e asa rau cum s-ar crede la prima vedere.

 

Mai jos sunt coeficientii de aerodinamicitate pentru mai multe modele ("aerodynamic drag coeficient"). Masinile moderne au acest coeficient intre 0,30 si 0,35. Ceea ce e sub 0,30 este foarte bine, peste 0,35 este "dulap".

 

La BMW X1 E84 este 0,33 la BMW X1 F84 este de 0,32 si daca cu optiunea de EfficientDynamic (inchiderea grilei frontale la viteze mari, etc.) ajunge la 0,29. Diferenta de 0,1 intre E84 si F84 vine strict de la oglinzile enorme ale lui E84 :))) Urechi de elefant.

 

Alte modele:

 

1) BMW E90 Sedan - 0,29;

2) BMW F10 Sedan - 0,28;

3) VW Pasat B6 - 0,29;

4) Porsche Panamera - 0,29;

5) Porsche Cayman - 0,29;

 

Apoi "dulapuri" cu adevarat sunt, de exemplu:

1) Dacia Duster - 0,42;

2) Hyundai iX35 - 0,36;

 

Simlare cu X1 sunt:

1) Audi A3 - 0,32;

2) Audi A6 - 0,33;

3) Mercedes GLK - 0,35;

4) BMW X3 - 0,36.

 

Deci, BMW X1 nu sta asa rau. Daca cei care detin E84 fac un retrofit pentru oglinzile mai mici ale F84, deja garantez ca se obtine 0,32 :)) E unul din singurele retro-fit-uri care le-as face ma masina mea (si cutia automata in 8 trepte, dar am inteles ca nu se poate fara alte modificari semnificative :))) ).

 

q.e.d.: Consumul marit la viteze ridicate nu e neaparat din cauza "drag"-ului cat din cauza turatiei ridicate a motorului diesel (despre benzina nu stiu).

 

Tine cont si de dimensiuni si de garda la sol, latimea anvelopelor.

 

New X5 are 0.31, te asigur ca masina opune mai multa rezistenta decat orice masina joasa mai din zilele noastre.

Link to comment
Share on other sites

Am constatat ca aplicand metoda calculului la pompa, consumul real este cu 0,5-0,9 l mai mic fata de cel aratat pe CB. De ce oare este diferenta asa mare? Am testat acest lucru de cel putin 6-7 ori si sub 0,5l/100km diferenta nu a iesit niciodata!

Ieri am facut plinul si pe CB imi arata 9,9 consumul, iar dupa alimentare a iesit un consum real de 9,4l/100 km. Diferenta cea mai mare am avut-o cand au fost zapezile. Pe CB am avut 11,0 l/100km iar la pompa a fost de 10,0 l/100km.

Toate aceste calcule sunt facute pe alimentari de minim 50 de litri.

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Tine cont si de dimensiuni si de garda la sol, latimea anvelopelor.

 

New X5 are 0.31, te asigur ca masina opune mai multa rezistenta decat orice masina joasa mai din zilele noastre.

 

Coeficientul aerodinamic are importanta, dar mai trebuie luat un coeficient in calcul, la fel de important: aria frontala (suprafata cu care masina "impinge" aerul). Avem asa:

BMW X1 E84: Cx=0,34, Arie frontala - A=2,33mp

BMW X1 F48: Cx=0,29 A=2,46mp

BMW X3 F25: Cx=0,34 A=2,65mp

BMW X5 E79: Cx=0,33 A=2,87mp

BMW X5 F15: Cx=0,34 A=2,84mp

BMW 530 F10:Cx=0,28 A=2,35mp

BMW 320 E90:Cx=0,28 A=2,17mp etc.

 

Puterea necesara pentru a invinge rezistenta opusa de aer creste proportional cu cubul(!!!) vitezei, si direct proportional cu Cx si A. De aici si diferenta de putere necesara (doar pentru a invinge rezistenta aerului) pentru 230km/h vs 200km/h este foarte mare (de ex. la E46 e nevoie de 131CP vs 86CP, fata de doar 10CP pentru 100km/h si 30CP pentru 140km/h).

Un alt factor este densitatea aerului, dar variatiile nu sunt atat de mari. La viteze mici, pana in 80-90km/h, Cx si A nu mai sunt atat de determinante pentru consum. La vitezele din oras, sunt chiar nesemnificative. Mai importante sunt pierderile din transmisie, eficienta arderii, capacitatea cilindrica, etc.

Edited by mircea_b
Link to comment
Share on other sites

Am un consum constant de 8,8 - 8,9 cu un E84 18d xdrive cu cutie automata. Nu resetez consumul dar paraca a ramas incremenit in jur de valorile astea.

Daca faca 500 km in afara orasului sau merg o luna doar prin oras nu variaza cu mai mult de 0,1 - 0,2 consumul, e normal?

Edited by ffr
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salut! Sunt si eu proaspat posesor de X1 e84 23d xDrive si cu transmisie automata. Pana acum mie mi s-a parut ca stilul de condus influenteaza puternic consumul. Mai exact.

1. Stuttgart - Sighisoara ( mers regulamentar, dar nu uitati ca in Germania "pedala la fund" e regulamentara, plus accelerari cu pedala la fund aproape mereu) - 7.8%

2. Sighisoara - Bucuresti ( mers regulamentar si doar vreo 2-3 depasiri cu pedala la podea ) - 6.1% inainte de intrarea in Bucuresti.

3. Bucuresti - Iasi ( jumatate de drum foarte linistita, dupa care am tras putin de masina ) - 7.4%.

 

Astea sunt consumurile date de BC. Nu am verificat eu la pompa.

 

Mie mi se pare bun consumul. Totusi sunt 200 de cai ce trebuie hraniti. Dar cum spunea cineva intr-un post precedent, cred ca nu de consum ar trebui sa ne ingrijoram. Cred ca daca iti cumperi BMW si apoi iti faci griji de 300-400-500 de lei pe care ii dai in plus pe an, ai gresit marca. Trebuia sa iei altceva.

Edited by anania
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salutare tuturor,

 

De curand am schimbat si eu distributia pe masina proaspat achizitionata prin culanta la BMW si mi se pare ca a crescut putin consumul. As fi curios daca mai sunt si alti posesori de X1 18d care ar putea sa imi spuna cam cat consuma "agregatul" in oras, afara, mixt.

 

La mine am un consum afara 7,5 (autostrada), cam 10 in oras. Mi se pare cam mult. Inainte am avut un 320d cu 163 cp care lua afara cam 5,6 si in oras 8,5, probabil de asta sunt nelamurit. Stiu ca X1 e mai grea, ca motorul e softat altfel la 143 cp.

 

Multumesc anticipat de pareri. Saptamana usoara!

Salut,

Ai un consum exagerat de mare!

Eu am tot SDrive 18D, din 2014, cu 62000 km si am o medie de 6,6 l/100km !

In afara am scos si 4 litri/100km.

 

Succes!

  • Like 1
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.