Jump to content

BMW E46 320D sau VW Passat 1.9 TDI


Unleashed

Recommended Posts

Buna, as vrea sa achizitionez o masina curand, bugetul momentan nu este fix deoarece nu sunt hotarat in privinta acestor 2 modele de masini si am vazut ca preturile variaza adica se poate gasi un BMW in regula de la 2700 in sus sau poate 2500 in sus insa la Passat sunt preturile sunt o idee mai mari. Ideea e urmatoarea as vrea sa stiu care din aceste 2 modele sunt mai fiabile. Masina o sa fie folosita zilnic pentru naveta la facultate apoi servici, oras si alte deplasari.

 

Inclin mai mult spre BMW pentru felu cum arata, pentru sportivitate, insa si Passat este o varianta.

 

BMW E46 320D 136CP ani 1999-2002 (poate model de 150CP care cred ca este de la 2002 in sus asta daca imi permite bugetu).

Passat 1.9TDI 131CP ani 2001-2003 (am observat ca desii nu ar oferi mai mult cred decat un BMW sunt mai scumpe).

 

Cum am zis si mai sus sunt student, lucrez si in part time. Deci care s-ar preta mai bine? Ma gandesc si la faptu ca ambele modele au o anumita vechime si pot aparea anumite probleme, insa pe parcurs o sa fac anumite upgrade-uri asta insemnand ori sa inlocuiesc o piesa care necesita inlocuire ori sa ii aduc anumite imbunatatiri fie ele interioare / exterioare / motor. Ma intereseaza cam ce probleme ar putea sa apara si costul lor.(ma gandesc ca depinde si de KM lor si starea lor la cumparare, insa cam care sunt problemele cele mai frecvent aparute la aceste modele? ).

 

Nu ma intereseaza alte modele. As vrea opinii strict despre aceste 2 modele. Va rog frumos daca am scris ceva si este neclar sa-mi ziceti frumos fara injurii sau misto-uri cum am vazut pe alte forumuri.

Link to comment
Share on other sites

Salut.

 

Fara suparare, dar in locul tau m-as orienta spre o masina cat mai noua, chiar daca are motor mai mic.

 

Avand in vedere ca singurul tau venit e slujba part-time, nu ai cum sa intretii un BMW corect, mai ales unul vechi.

 

Orienteaza-te spre alta marca (as exclude si Passat-ul 1.9tdi) deoarece are si el o vechime....

 

 

Cauta ceva cu motor mai mic si cat mai nou, pt ca la varsta respectiva daca iti se duc bratele+ bucsele fata (1200-1300 lei + manopera) sau turbo (minim 1200 lei + manopera) nu prea vad cum faci fata.

 

 

PS: Si eu am BMW E46 320d (modelul de 150cp) de la 18 ani. Daca vrei, iti trimit lista cu piese schimbate + cheltuieli + modificari, dar s-ar putea sa te sperii. :rolleyes:

Edited by Kenbobo
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

In bugetul tau gasesti un Logan benzina cu km putini si aer conditionat. Teoretic, nu bagi bani in el in afara de distributie.

 

Ambele modele au suspensia fata costisitoare, sunt diesel cu destui km si sunt mai grele decat Loganul.

 

Probabil ca Loganul va consuma ceva mai mult insa per total, costurile de intretinere sunt mult mai mici.

 

Plus ca ii poti pune GPL, la naveta si km multi, o sa iti fie de folos.

 

Nu trebuie sa fii dezamagit, peste o bucata de vreme, cand esti pe picioarele tale, poti sa iti iei masina visurilor insa din ce zici, esti la inceput de drum, nu merita sa bagi toti banii in masina si sa ratezi chestii ca masina iti mananca toti banii

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

In primu rand multumesc pentru raspunsurile rapide.

 

Pai daca intervine vreo defectiune ceva ma ajuta ai mei. Deci nu ar fi o foarte mare problema asta daca sunt defectiuni care costa mai mult pentru ca altfel nu m-as mai uita la masinile astea si clar m-as orienta spre altceva.

 

Sunt mai mult interesat de problemele poate mai frecvente care pot sa apara la aceste masini sau opinii de ce ar merita BMW si nu Passat sau invers.

Link to comment
Share on other sites

Hai sa iti zic un lucru, sa vorbim cifre.

 

Eu am bagat in masina intre 2500e si 3000e in piese si manopera in 2 ani.

 

Din fericire, turbina merge, injectoarele la fel. Am doar o bujie arsa ( mersi Kenbobo ;) ) .

 

Upgrade-uri nu am facut. Am schimbat niste piese preventiv pe langa ce a fost nevoie.

 

Tu cam ce zici, in 2 ani, ai suma asta de bagat in masina?

 

Cere-i si parerea lui Kenbobo, el a avut putin ghinion si a trebuit sa schimbe motorul (fara suparare Kenbobo, nu eram ironic la putin ghinion) .

Edited by jeezy
Link to comment
Share on other sites

si eu spun la fel ca si colegii.

ia-ti un golf4, focus1, astra g , la banii tai oricare dintre astea ai de unde alege si poti alege una foarte intretinuta. plus ca piesele la golf4, focus, astra (clasa compacta) sunt ceva mai suportabile decat la clasa medie (passat, e46 etc).

e46 320d la bugetul tau sigur vei lua unul neingrijit de care s-a tras in ultimul hal.

passaturile ai sanse mai mari sa gasesti un vanzator ceva mai serios dar cum spuneai si tu e o diferenta intre ele.

 

o intrebare as avea si eu, ce masina ai avut pana acum? ce experienta ai in domeniul auto :)

Edited by CosminE46
Link to comment
Share on other sites

@ Jeezy

Nu ma supar, asta e, bine ca am putut trece peste :D

 

Eu imi sustin in continuare parerea : ar trebui sa te orientezi spre alta marca si cat mai noua.

 

I-am trimis si pe PM o lista cu piese schimbate in decursul celor 3 ani (piese care s-au defectat majoritatea si cateva care erau uzate [gen bucse]), dar mai postez si aici inca o data lista: motor :) , turbo, injectoare, fulie, role, curele, 2 senzori DSC, electroventilator, bucse, brate, amortizoare, arcuri, bielete, discuri + placute, pompa apa, vas expansiune, termostate, suporti motor, bujii, releu bujii, electrovalva turbo, coloana directie + cuplaj, flansa cardan + multe altele pe care nu le mai tin minte, iar acum urmeaza rulmentii de la alternator :)

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

Eu la discurile de frana nu am ajuns inca dar sunt 4 si obligatoriu schimbi si placutele. 1500Lei probabil, daca nu mai mult.

 

Asa ca ce zici Unleashed? Mai trebuie si anvelope, asigurare, motorina...esti pregatit pentru cel mai rau caz?

Edited by jeezy
Link to comment
Share on other sites

@ Jeezy

Nu ma supar, asta e, bine ca am putut trece peste :D

 

Eu imi sustin in continuare parerea : ar trebui sa te orientezi spre alta marca si cat mai noua.

 

I-am trimis si pe PM o lista cu piese schimbate in decursul celor 3 ani (piese care s-au defectat majoritatea si cateva care erau uzate [gen bucse]), dar mai postez si aici inca o data lista: motor :) , turbo, injectoare, fulie, role, curele, 2 senzori DSC, electroventilator, bucse, brate, amortizoare, arcuri, bielete, discuri + placute, pompa apa, vas expansiune, termostate, suporti motor, bujii, releu bujii, electrovalva turbo, coloana directie + cuplaj, flansa cardan + multe altele pe care nu le mai tin minte, iar acum urmeaza rulmentii de la alternator :)

Mai bine spuneai ce nu ți s-a defectat, era o listĂŁ mai scurtĂŁ!

 

Ia-ți ce-ți dorește inima, mai ales cĂŁ ai sprijin financiar!

Aș vota un Bmw de la un proprietar care a ĂŽngrijit-o.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pai depinde ce inseamna cel mai rau caz :)) adica cat o sa fie in cel mai rau caz :D. Dar as fi pregatit.. nu mai cheltui atat intr-o noapte si pun de-o parte pt turbo pt bucse pt injectoare etc :))... glumesc.

Se poate face fata la anumite costuri numai ca o sa ma mai gandesc daca merita.

Intr-adevar poate fi o loterie, in ceea ce priveste defectiunile si apoi investitiile.

 

Multumesc pentru raspunsuri, o sa ma mai gandesc ce alegere o sa fac.

Link to comment
Share on other sites

Mai bine spuneai ce nu ți s-a defectat, era o listĂŁ mai scurtĂŁ!

 

Pai, inca mai am usile, capota si scaunele cu care a venit masina :)

 

@ Unleashed

 

Eu as alege E46 in locul tau numai daca ar fi de la o sursa sigura, gen un coleg de forum despre care stii ca a intretinut-o. Daca nu gasesti asa, mai bine fugi de probleme.

Link to comment
Share on other sites

vorbim de sute de euro, nu de 1-2 milioane.

2 amortizoare cu tot cu flanse la e46 costa spre 10 milioane cu manopera si geometrie.

2 brate (bascule) bune cu tot cu bucsa vreo 10-12 milioane.

un set de directie (capat bara + bieleta directie) cam 400 lei doar pe o singura parte.

un radiator cam 250 lei cel mai ieftin si nerecomandat si vreo 350-400 unul bun.

 

nu iti spune nimeni sa nu iti iei e46, si eu tot un e46 vechi am, dar am stiut inca dinainte de achizitie ca e o masina veche, nu cea mai fiabila (la vechimea asta nici nu ar mai fi contat), scumpa la intretinere, poate chiar mult mai scumpa decat altele la anumite piese etc.

 

de aia te itnrebasem ce masina ai mai avut pana acum si ce experienta in domeniul auto. pt cineva la prima masina este overkill sa iti iei direct o masina cu intretinere asa scumpa si asa veche. cu atat mai mult cu cat in bugetul tau eu zic ca iei una .. mediocra. adica nu una f intretinuta sau ceva de genu. un 320d nfl ingrijit cat de cat ok sare putin de 3000.

si inca ceva, parerea mea e ca o masina asa veche nu se preteaza la un rulaj mare de km pe an. daca faci ~10,000 e ok, dar daca faci mai mult defectiunile vor fi cu atat mai dese..

Edited by CosminE46
Link to comment
Share on other sites

Nu mai cheltui atat intr-o noapte? Adica stai acasa si strangi bani de turbo si injectoare + stresul + nervii + cine stie unde ti se strica masina.

 

Nu iti vrea nimeni raul, insa vorbim de masini ce au iesit din productie acum 10ani. Sunt si masini bune, dar mananca bani.

 

Cauciucul imbatraneste si trebuie schimbat. Bucsi, pivoti, curele etc.

 

La o masina mai noua, elimini costurile astea din start. La una mai usoara elimini si mai multe costuri cu suspensie si directie.

Link to comment
Share on other sites

Cum ramane cu pasiunea :)? Nu-l mai trimiteti sa-si ia Logan. Daca tu crezi ca iti poti permite, nu stiu, 1000eur pe an intretinere intiala (spun initiala pentru ca nu cred ca va manca 1000eur/an toata viata), atunci ia linistit. Pui deoparte 100eur pe luna, problema ar fi sa nu pice toate odata. :)

 

PS: Passat de 1.9 cred ca e mai fiabil, motor ok, coafura rezista.

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pasiunea, cand are timp si bani. El vrea masina sa se deplaseze de la facultate la munca + 2-3 iesiri, nu are nevoie de o masina cu care sa stea prin service-uri :D

 

Asta, daca nu nimereste un e46 intretinut, dintr-o sursa sigura, dar acela nu va costa 2500e.

 

PS: Daca era vorba strict de pura pasiune, nu mai intreba ce sa isi cumpere, BMW sau Passat, isi cumpara direct , cum am facut eu si alti colegi de pe forum. Pe urma, vedea el ce aduce pasiunea + masina veche. :rolleyes:

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

1000e/an?

 

Eu la prima revizie am bagat 1000e. La a 2-a, inca nu trecuse anul de posesie, inca 1000e.

 

Vorbim despre diesel, nu despre benzina. Numai fulia centrala e 700lei, 2 tampoane la motor 500lei si lista poate continua.

 

Ai intinzatoare, role, pompa apa, 6L de ulei la fiecare revizie. Pare diferenta mica dar cand aduni, ti se umfla venele.

 

E46 are probleme cu arcurile pe spate, la unul rupt, le schimbi pe ambele, la amortizoare tot la set. Lista e lunga.

Edited by jeezy
Link to comment
Share on other sites

E usor de zis ca pui 100e pe luna deoparte. Dar cand vine iarna si iti trebuie 4 anvelope, 1 baterie si un releu de bujii?

 

Primul an a fost mai costisitor, restul a fost lejer. Nu mananca in fiecare an banii aia, dar la inceput e cam dureros.

 

Bine ca am roti pe 16", ca m-am lecuit de la fostul E36 de roti mari si piese schimbate mai des la directie.

 

Si la benzina, pe tot forumul sunt postari cu pierderi de ulei, consum de ulei etc.

 

Tu parca ai avut N42, daca nu ma insel. Daca prinzi unul caruia trebuie sa ii schimbi semeringurile, cam doare.

 

Nu vreau sa ofensez pe nimeni dar sa fim realisti, placerea si pasiunea costa. Eu mai am un VW cu care circul, e mic, benzina si cere bani rar. In afara mananca 5% la mers legal, in oras 7%. Si mai scuteste BMW-ul de fredoneala in oras.

Edited by jeezy
Link to comment
Share on other sites

Parerea mea e sa ramai la BMW. Eu am avut E46 cumparat de ai mei la 18 ani si l-am tinut fix 5 ani de zile. In cursul acestor 5 ani pe langa ulei, filtre si placute de frana am schimbat asa: o pompa de apa, bobina electromotor (in jur de 100 lei) , discuri de frana (1000 lei ATE, daca luam alta firma erau mai ieftine) , un brat bascula (aprox 500 lei) si 2 bielete antirului. Ceva de genu in jur de 2000 de lei in 5 ani de zile. Parerea mea e ca daca gasesti unul intretinut chiar merita BMW.

Eu am si un VW in familie si pot spune ca desi e mai nou ca E46 e o diferenta de la cer la pamant cand te urci din una in cealalta din toate punctele de vedere.

Edited by John92
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.