Jump to content

Schimb volanta


TheSorcererX

Recommended Posts

Salutare,

 

E46 320d 2004, face un zgomot urat la oprire (nu se opreste asa lin si frumos, se aude un zgomot metalic de rabla :)) si mai tremura daca plec cu motorul rece, tremura toata masina urat). Masina are 230.000 kM, am schimbatdeja tampoanele motor ca erau duse, dar tot tremura.

Mai multi mi-au zis ca ar fi volanta. Si eu tind sa cred ca e volanta, Miercuri am programare la service...

 

1. M-am gandit sa schimb si kit-ul ambreiaj daca tot schimb volanta...

2. M-am mai gandit eu sa schimb si tampoanele de la cutia de viteze...

3. Cutia de viteze se da jos la schimbarea kit-ului ambreiaj + volanta?

O doamna de la BMW in telefon mi-a spus ca nu se da jos cutia de viteze la schimbarea kit-ului ambreiaj?!?!

Asta ca sa stiu daca trebuie schimbat si uleiul din cutie... El e lifetime dar cica e recomandat dupa 200K sa-l schimbi.

 

Credeti ca exagerez daca schimb astea toate cu volanta? (daca e 100% volanta de vina...nu vad ce altceva ar mai putea fi).

Link to comment
Share on other sites

Schimba volanta iar daca tot o schimbi, inlocuieste si kitul de ambreaj.

 

Normal ca se da cutia jos. La km aia poti schimba si uleiul, e chiar indicat. ;)

 

PS: Legat de tampoane, le poti inspecta si le schimbi daca sunt imbatranite/rupte. Costa aprox 100 lei ambele, originale.

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

Schimba volanta iar daca tot o schimbi, inlocuieste si kitul de ambreaj.

 

Normal ca se da cutia jos. La km aia poti schimba si uleiul, e chiar indicat. ;)

 

PS: Legat de tampoane, le poti inspecta si le schimbi daca sunt imbatranite/rupte. Costa aprox 100 lei ambele, originale.

ar mai fi o varianta sa demontezi motorul, dar nu cred ca iti convine :))))

 

ontipic: ar trebui sa fie obligatoriu schimbul kit-ului de ambreaj odata cu volanta, dupa parerea mea.

Edited by Alex_wly
Link to comment
Share on other sites

Fa toate operatiunile descrise de tine. Cutia se da categoric jos insa pentru asta sau din cauza asta nu trebuieste schimbat uleiul la cuitie. Totusi schimba-l deoarece "life-time" se refera la viata cutiei nu a ta ;). Poti adauga si schimbul uleiului la diferential, al antigelului si al lichidului de servo (toate din gama "life-time"). Edited by MCO
Link to comment
Share on other sites

Fa toate operatiunile descrise de tine. Cutia se da categoric jos insa pentru asta sau din cauza asta nu trebuieste schimbat uleiul la cuitie. Totusi schimba-l deoarece "life-time" se refera la viata cutiei nu a ta ;). Poti adauga si schimbul uleiului la diferential, al antigelului si al lichidului de servo (toate din gama "life-time").

 

OK, multumesc tuturor de informatii, am clarificat subiectul :)

Lichidul servo l-am schimbat acum 2 ani, nu-l mai schimb, antigel la fel,

Link to comment
Share on other sites

Pai cam la 2 ani este perioada de schimb a celor 2 mentionate de tine acum :). La alte mrci apar si in cartea de service. Faci insa cum crezi. Eu prefer inlocuirea lor decat a casetei sau pompei de servo sau a celei de apa.
Link to comment
Share on other sites

Si a mea e dusa. Aceeasi masina, acelasi motor, acelasi an si aprox exact aceeasi km 238k. :)

 

Si a mea face urat cand o opresc. Ce poti sa testezi :

 

- opreste motorul cu ambreiajul apasat (daca e volanta, atunci sunetul respectiv ar trebui sa dispara)

- motorul in relantiu, apasa ambreiajul pe jumatate (si aici ar trebui sa ai un zgomot puternic si o bataie in pedala de ambreiaj)

 

Si eu schimb tot kitul acum in iulie, am inteles ca e undeva pe la 2.000 de lei.

Link to comment
Share on other sites

Si a mea e dusa. Aceeasi masina, acelasi motor, acelasi an si aprox exact aceeasi km 238k. :)

 

Si a mea face urat cand o opresc. Ce poti sa testezi :

 

- opreste motorul cu ambreiajul apasat (daca e volanta, atunci sunetul respectiv ar trebui sa dispara)

- motorul in relantiu, apasa ambreiajul pe jumatate (si aici ar trebui sa ai un zgomot puternic si o bataie in pedala de ambreiaj)

 

Si eu schimb tot kitul acum in iulie, am inteles ca e undeva pe la 2.000 de lei.

 

Da, cand opresc motorul cu ambreiajul apasat nu mai face zgomotul ala urat.

"motorul in relantiu, apasa ambreiajul pe jumatate " - asta nu se intampla...

 

Oricum cateodata se aude urat, cateodata se aude normal, o fi mai la inceptul defectiunii sau ... diversi factori mai atenueaza.

 

3 mecanici diferiti mi-au zis ca e volanta :))

Miercuri ma duc sa schimb kitul.

1930 kit + volanta, 300 lei manopera.

 

Paranoia sau nu, colegul ti-a zis-o frateste...e indicat sa schimbi lichidele

 

OK, o sa schimb si uleiul cutie ca dupa clar nu-l mai schimb cativa ani buni :)

Mersi tuturor de info

Edited by TheSorcererX
Link to comment
Share on other sites

Daca gasesti pete sau picaturi in partea de jos a cutiei schimba si simeringuri, trei ar fi total, dar cel mai recomandabil si probabil uzat va fi cel de la parghia schimbatorului. Asta ca sa nu mai pierzi uleiul cel nou.

asa si eu....am luat toate cele 3 simeringuri...dar de schimbat era cel de la shimbator.celelalte doua neavand pierderi.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.