Jump to content

Instabilitate la denivelari si schimbare benzii


cosminkos

Recommended Posts

BMW e46 - 2003 - dimensiuni roti: 225/40/18"

La viteza mai mare de 80 - 100 km/h masina devine instabila,la trecea peste denivelari, si mai ales pe autostrada cand revii pe banda daca sunt denivelari e o adevarata aventura...

Asepte sugestiile voaste!

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

masina ta este: e46, 316i, 2003 - corect ?

 

tu ai pus: 225/40/18"

bmw spune ca la masina ta trebuie: 205/55/16 pe jante 7JX15 ET:47 !!!

tu ce crezi ? oare de ce nu sta masina ta bine pe drum ?

 

pe pragul usii este un sticker pus de fabrica... ce scrie pe el ?

 

bafta, la stricat amortizoare, bucse, pivoti, caseta directie si pompa servo pe drumurile romaniei.

Edited by petreop
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Ia-o in ordine:

1. Presiune pneuri (vezi sticker pe masina);

2. Verificat unghiuri directie (verifica la un service care au scule bune)

3. Cand iti verifica unghiurile, uita-te si la pivoti/bucse, in special la bara antiruliu). Tot acum ai putea verifica sa nu ai un arc amortizor rupt, sau amortizor "curs".

4. Verifica pe stand amortizoarele si arcurile

Edited by D_A_N
Link to comment
Share on other sites

nu am nicio surpriza !!!

stiu foarte bine ce scrie pe sticker.

 

pe poza ta am incercuit niste valori, stii la ce se refera ele ?

 

205/55 R16 91 V = varianta standard.

constant: pentru o utilizare normala.

poza cu carticica si un i = verifica in manual.

 

dupa cum vezi dimensiunea colegului e trecuta la categoria: da se poate, dar mai verifica !!!

adica verifica daca auto este cu suspensie M-TECH.

stii ce presupune o astfel de suspensie ?

bucse, brate, bielete antiruliu, bucsi bara stabilizatoare, arcuri, amortizoare, rulment cap amortizor, pompa servo directie si caseta.

si probabil multe altele... ceeace ma indoiesc ca bmw a pus pe un e46,316,2003.

 

bafta !

Edited by petreop
  • Like 3
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Dimensiunile respective sunt omologate pe E46 stock, nu de acolo e problema lui.

 

Daca anvelopele sunt bune (nu vechi si uzate), geometrie in regula, brate/bucse/amortizoare/bielete/etc bune, masina se va comporta normal si mult mai bine decat cu jantele pe 16.

 

Si nu e nevoie de pachet M Tech complet ca sa ai jante pe 18. Mie in carte imi sunt trecute ca dimensiuni acceptate pe masina (cartea din De de cand a fost cumparata masina) dimensiuni de la 16 pana la 18" si nu avea masina nici suspensie sport sau M Pachet, nici macar pachet M exterior.

Link to comment
Share on other sites

acelasi lucru aveam si eu la e 46 cu anvelope 225/50/16 bucsi ,telescoape,arcuri achimbate si nimik,am vandut masina asa :no: +geometrie facuta de trei ori,si cu cele de vara si cele de iarna acelasi lucru facea Edited by danwmb
Link to comment
Share on other sites

Dimensiunile respective sunt omologate pe E46 stock, nu de acolo e problema lui.

 

Daca anvelopele sunt bune (nu vechi si uzate), geometrie in regula, brate/bucse/amortizoare/bielete/etc bune, masina se va comporta normal si mult mai bine decat cu jantele pe 16.

 

Si nu e nevoie de pachet M Tech complet ca sa ai jante pe 18. Mie in carte imi sunt trecute ca dimensiuni acceptate pe masina (cartea din De de cand a fost cumparata masina) dimensiuni de la 16 pana la 18" si nu avea masina nici suspensie sport sau M Pachet, nici macar pachet M exterior.

 

spune-mi te rog, ce avantaje ai cu dimensiunea rotilor ca cea a colegului nostru ?

si aici ma refer la avantaje reale (lasand aspectul exterior deoparte).

eu, personal observ doar dezavantaje.

plecand de la consum marit si nu in ultimul rand, gasirea unui loc de parcare cu 2 roti pe bordura intr-un bucuresti

aglomerat si plin de gropi si borduri inalte.

doar daca... si o spun sub forma de gluma ! mergi cu masina pe mocheta prin casa.

 

bafta !

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Am avut aceeași problema pe e46 330i ( 2002 ) cu jante 17 225/45/17 ( fata) si 245 spate . Am schimbat tot pe fata : amortizoare , flanse , brate ( de 2 ori ) , toate bucsele + bielete antiruliu + capete bara + bielete direcție , caseta recondiționatĂŁ , jante perfecte , cauciucuri noi , problema nu dispĂŁrea , pur si simplu ma seca , chiar cand renunțasem la idee , deja mi-era scârbĂŁ sa merg cu ea , m-am gândit sa schimb niște bucse pe SPATE ( pe forum vĂŁzusem informația - era si o poza dar nu mai stiu unde ) . DupĂŁ schimbarea lor a dispĂŁrut efectul de aruncare din stânga-dreapta . La tine sunt si jantele f mari , nu am mers niciodatĂŁ cu 18'' , dar verifica intai toate bucsele de pe spate .
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Multumesc mult tuturor pentru sfaturi, chiar o sa merg sa verific si bucsile de pe spate. Am schimbat amortizoare, telescoape, flasne...etc. Mai ramane sa verific spatele si daca situatia nu se imbunatateste voi schimba si jantele. Voi ce dimensiuni aveti pe jante si gume fara sa va faca probleme la drumurile din RO? Multumesc!!
Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult tuturor pentru sfaturi, chiar o sa merg sa verific si bucsile de pe spate. Am schimbat amortizoare, telescoape, flasne...etc. Mai ramane sa verific spatele si daca situatia nu se imbunatateste voi schimba si jantele. Voi ce dimensiuni aveti pe jante si gume fara sa va faca probleme la drumurile din RO? Multumesc!!

Amortizoare si telescoape ai schimbat????

Link to comment
Share on other sites

spune-mi te rog, ce avantaje ai cu dimensiunea rotilor ca cea a colegului nostru ?

si aici ma refer la avantaje reale (lasand aspectul exterior deoparte).

Stabilitate marita, franare imbunatatita + aspect. Din moment ce pe masina merg jante pe 18, nu vad de ce ii recomanzi sa isi puna pe 16. Daca el vrea pe 18, masina trebuie sa se comporte bine si cu acele jante. Daca are tramlining, are ceva defect, nu e normal sa ii recomanzi jante mai mici...asta e gandire tipic romaneasca..

 

Eu am jante pe 17 si nu am deloc tramlining, am condus e46 cu jante pe 19 cu 265 pe spate la fel, zero tramlining in schimb stabilitate super buna si franarea la fel, dar asta inseamna ca masina sa fie tehnic in stare buna...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.