Jump to content

Vibratie volan in mers


sneyku

Recommended Posts

Am schimbat toate bratele fata, facut geometria de 2 ori, telescoape noi, discuri noi, rulmenti verificat. Am fost si la reprezentanta cu ea. Nu au gasit nimic.

 

Masina are 310.000

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Edited by vladmury
Link to comment
Share on other sites

Am observat ca vibreaza mai tare cand e frig, ca si cum ceva cauciuc se contracta si e mai rigid. Cardanul se invarte si cand masina e scoasa din viteza? Ma gandesc ca poate e flansa cardan ( sau cum ii zice hardy disc)

 

Exact acelasi lucru l-am patit si eu la F10, am centrat de vre-o 5 ori rotile in service-uri diferite, pana la urma am gasit unul care sa faca centrarea cat de cat ok ca sa nu mai vibreze asa de tare. Am luat jante noi cu anvelope noi, centrate la service-ul la care am observat ca e calibrat cat de cat ok aparatul, dar totusi intre 120-135 tot am ceva vibratii. Am verificat directia si totul e ok.

 

Ce am observat e ca iarna cu anvelope run flat vibreaza mult mai tare (anvelope si jante ok, centrate etc.), incep sa suspectez ca ceva "amortizor" de la cardan e uzat si de acolo problema.

 

Ma gandesc ca vibreaza la viteza asta fiind masina adusa din Germania, iar pe parcursul celor 3 ani cat a rulat acolo aceasta a fost viteza la care a rulat cel mai des masina. Daca tot trec luni pe la service pentru alte lucrari am sa ii pun sa verifice toate elementele de la cardan sa vad daca nu exista ceva ce e uzat mai tare pe acolo.

Link to comment
Share on other sites

Nu e normal ca sa vibreze volanul la viteze de 80-180 km/h, in primul rand se vor verifica foarte bine rotile pe fata (jante +galmele anvelopelor ,sau anvelope ovale) +centrare buna a lor, verificare a directiei , in sensul sa nu aveti jocuri la capetele de bara, in caseta de directie, in bratele care tin rotile, si ce este cel mai important e ca rotile pe fata sa fie paralele, adica trebuie verificat la sange, unghiul de cadere si convergenta rotilor pe fata.

Pentru a intelege ce anume se intampla cu rotile pe fata uitati-va pe acest site: http://car-setup.com...metrie-Auto.php

Convergenta rotilor este cea mai importana in cazul vostru.

Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Va rezolvati simplu problema vibratului verificand diametrul butucului jantei (72,6 trebuie sa fie).

Se stie ca jantele de E39 au 74,1 cele de BBS 82,1 si tot asa in functie de producator...

Cand nu ai inelele de centrare ok iti vibreaza la viteze peste 70-80 si se opreste din vibrat la viteza gen 160+

 

Cand ai probleme la geometrie face urat pana in 60

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.