Jump to content

Sfaturi pentru mentenanta e90


Eduard-WAU-

Recommended Posts

Am tot dat cu search-ul, am gasit intretinerea cutiilor de viteza si consumabile, dar sincer ce m-ar interesa nu am gasit, eventual daca nu isi are rost topic-ul,rog un moderator sa ma "trimita" catre un topic care il stie si ma ajuta.

Intrebarile mele:

Am achizionat de curand un e90 320d din 2005 ( ma rog pana sa ma uit in brif ( asta am facut-o acasa :oops: ), samsarul :bash: mi-a zis ca este 2006 dar ea este 2005), este primul meu bmw si vreau sa il intretin cat mai bine.

I-am facut schimburile ulei+filtre, la cutie inca sunt in dubii, toti mesterii de prin buzau cica nu au facut schimb la bmw desii pe forum pe aici din discutii mi se pare logic sa ii fac schimbul, acum voi mai vedea...

Masina are in bord 160.000, stiam ca nu are atat era imposibil, si am descoperit ca are 260.000 dar este ok, imi place. :yahoo:

Acum intrebarea, ce piese/componente ar trebuii curatate la ea? :huh: Ce ma face sa cred ca ar trebuii curatat ceva, este faptul ca: in mers normal, acceleare nu brusca nici normala, este perfecta, dar in momentul cand bag piciorul in cea dea doua sectiune a pedalei, se vede o mica perdea de fum in tot timpul cat piciorul este la fundul acceleratiei. ( ziua se vede asa putin , dar noaptea in special daca este un xenon in spate, se vede )

Mentionez ca am teava cu capatul indreptat in jos.

Si nu stiu, mi se pare mie, sau pare umpic lenesa intre 80 si 120km/h- pana in 80 trage bine - dupa 120 mananca din astflat.

Care se mai princepe, resetare acceleratie, chestii de genul ? Curatare ceva clapete acceleratie, curatat turbo de calamina , gen egr, gen ceva sau nu stiu cred ca vobesc prostii, :worthy: rog ajutor :drinks:

post-73269-0-42821200-1436859092_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Din 2005 e si al meu e90, cutie manuala. Eu nu am problema care ai zis tu ca o simti cu acceleratia. Dar si a mea e fara DPF, cu teava de la esapament in jos. La fel scoate si a mea fum cand ii dau talpa. Dar asta 1500-2500 max de turatii. Eu zic ca este normal. Au si ele niste ani si ceva km.
Link to comment
Share on other sites

Salut. Si eu am tot un E90 320d din 2005 cutie automata achizitionat in dec. 2014. Eu ti-as recomanda sa o pui pe un tester pt a vedea eventualele probleme (singurele erori pe care le-a avut masina mea au fost cele referitoare la becuri arse, in special cele de pozitii, stop frana...)

Pana acum eu am facut urmatoarele operatiuni:

- schimb ulei + filtre (ulei, aer, polen, motorina)

- schimb filtru epurator (optiunea mea)

- inlocuit bujii incandescente (optiunea mea, nu aveam erori dar aveau cam 4-5 ani)

- curatare galerie de admisie (+ clapete) si EGR

- inlocuit furtune vacuum (optiunea mea, unele erau imbatranite)

- inlocuit termostate (ambele erau defecte)

- inlocuit tampoane motor + cutie

- inlocuit fulie vilbrochen (era uzata) + kit accesorii (rola intinzatoare, rola ghidaj, curele)

- inlocuit garnitura turbo (era uzata si se vedeau ceva urme fine de ulei)

Pe viitor ii voi face schimb ulei + filtru la cutia de viteze (a mai fost schimbat in urma cu 40-50000 km).

Tie iti da cu fum pentru ca nu ai DPF (filtru de particule). Este ceva normal asa ca nu pe speria.

Bafta

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am bagat-o si eu pe tester . La fel, erori de la becuri si cica o eroare de la pompa de apa de la aer conditionat <_< , dar tipul cu tester-ul mi-a zis ca ar cam fi problema lor si sa nu imi fac grija, ea merge perfect momentan la capitolul clima.

Totusi cred ca ma bag sa ii fac curatare la EGR si clapete admisie.

Dar stiti pe cineva din Buzau, care este mai priceput la asa ceva ?

Link to comment
Share on other sites

Deci per total sunt bine :frantics: .

Luna asta o inmatriculez, scap de cheltuieli si ma pun pe ea ... :thumbsup:

Inca o intrebare:

Xenon din fabrica, la semafor, xenonul stang, parca tremura o idee foarte mica, dar nu asta e buba.

Lumineaza perfect etc, dar cand accelerez puternic, incep sa faca "ca" niste blitzuri, tremura asa , greu de explicat, ca si cum se slabeste tensiunea din ele si apoi isi revine si tot asa, pana cand o mergi cu viteza constanta, cum mergi constant, cum lumineaza perfect.

Idei despre ce ar putea fi ?

Voi aveti autoleveling ? daca da, va merge si cornering ( sau cum se numeste cand lupa urmareste drumul in fucntie de cum iei de viraj ? )

Cum pot verifica daca functioneaza corespunzator autoleveling ?

Sau altcvea, mie cand dau flash, se aprinde doar halogenul, dar daca dau faza lunga se aprinde si halogenul si bixenon-ul ? asa trebuie ?

Link to comment
Share on other sites

Sigur nu ai optiunea de care zici cu viratul ( lupa sa urmareasca drumul atunci cand virezi, nici eu nu stiu cum se numeste acum ). Este prea veche masina. Poate iti joaca farurile, lupele...nu stiu ce sa zic.

Autoleveling ul este pe puntea spate, pe partea stanga pe langa telescop daca mai tin eu bine minte.

 

Ca sa verifi autoleveling. Seara , noaptea pui se auto farurile si te pui in fata un zid sau sa ai o masina in fata si pornesti masina. Atunci vezi cum ti se regleaza sau nu farurile. Dar sa ai farurile pe auto, ca masina si le regleaza tot timpul cand o pornesti indiferent daca is aprinse sau nu.

 

Sigur nu ai optiunea de care zici cu viratul ( lupa sa urmareasca drumul atunci cand virezi, nici eu nu stiu cum se numeste acum ). Este prea veche masina. Poate iti joaca farurile, lupele...nu stiu ce sa zic.

Autoleveling ul este pe puntea spate, pe partea stanga pe langa telescop daca mai tin eu bine minte.

 

Ca sa verifici autoleveling. Seara , noaptea pui pe auto farurile si te pui in fata unui zid sau sa ai o masina in fata si pornesti masina. Atunci vezi cum ti se regleaza sau nu farurile. Dar sa ai farurile pe auto, ca masina si le regleaza tot timpul cand o pornesti indiferent daca is aprinse sau nu.

Edited by Alex D
Link to comment
Share on other sites

Vezi ca auto-levelingul n-are treaba cu urmarirea curbei de catre fasciculul de lumina. Optiunea aceea se numeste AHL daca-mi amintesc bine ori adaptive. Levelingul este un sensor care-ti comanda low beam-ul si high beamul pe verticala doar. In caz ca pui o incarcatura prea mare in portbagaj, farurile vor tinde sa-ti bata prin pomi. Auto-Levelingul iti corecteaza acest lucru.

 

La flash-uri este normal sa se aprinda HB doar pe halogen, altfel s-ar arde becul xenon de la atatea cicluri scurte de pornit-oprit. La fel, daca ai esapamentul orientat in jos e normal sa mai scoata fum negru la accelerari bruste. Asa-I si a mea, este teava innegrita pe margine, dar niciodata nu s-a putut vedea din masina vreun nor de fum.

 

Si mie mi se pare de ceva timp, dar mai ales dupa drumul de duminica, faptul ca urca mai greu in turatii. Desi imi place f mult sa merg cu ea in exterior, duminica asta chiar mi-a stricat de tot ziua. Nu am erori, nu fluctueaza turometrul, urca cel putin pana la 4000rpm, doar ca am eu impresia ca urca greu. Poate am prins eu o motorina mai proasta, desi pun doar din aceea aditivata intotdeauna. Anul trecut I-am curatat EGR-ul desi nu necesita atentie deloc. Acum as vrea sa ii curat galleria de admisie, test pt turbine, eventual verificate furtunele de vacuum, geometria variabila sa nu fie imbacsita, etc. Inclusiv consumul a fost mai mare decat in alte dati pe acelasi traseu, semn ca s-a(am) chinuit-(o).

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Vezi ca auto-levelingul n-are treaba cu urmarirea curbei de catre fasciculul de lumina. Optiunea aceea se numeste AHL daca-mi amintesc bine ori adaptive. Levelingul este un sensor care-ti comanda low beam-ul si high beamul pe verticala doar. In caz ca pui o incarcatura prea mare in portbagaj, farurile vor tinde sa-ti bata prin pomi. Auto-Levelingul iti corecteaza acest lucru.

 

La flash-uri este normal sa se aprinda HB doar pe halogen, altfel s-ar arde becul xenon de la atatea cicluri scurte de pornit-oprit. La fel, daca ai esapamentul orientat in jos e normal sa mai scoata fum negru la accelerari bruste. Asa-I si a mea, este teava innegrita pe margine, dar niciodata nu s-a putut vedea din masina vreun nor de fum.

 

Si mie mi se pare de ceva timp, dar mai ales dupa drumul de duminica, faptul ca urca mai greu in turatii. Desi imi place f mult sa merg cu ea in exterior, duminica asta chiar mi-a stricat de tot ziua. Nu am erori, nu fluctueaza turometrul, urca cel putin pana la 4000rpm, doar ca am eu impresia ca urca greu. Poate am prins eu o motorina mai proasta, desi pun doar din aceea aditivata intotdeauna. Anul trecut I-am curatat EGR-ul desi nu necesita atentie deloc. Acum as vrea sa ii curat galleria de admisie, test pt turbine, eventual verificate furtunele de vacuum, geometria variabila sa nu fie imbacsita, etc. Inclusiv consumul a fost mai mare decat in alte dati pe acelasi traseu, semn ca s-a(am) chinuit-(o).

Am inteles.

Cam atat vroiam sa aflu. Exact aceleasi verificari am sa-i fac si eu. La mine consumul eu zic ca este exagerat de ok, la 160 consum 6. :asciidity:

Si tot parca tot sunt umpic nedumerit in legatura cu, odata ce este bixenon ... in fine sunt mai tare de cap eu :superstition: .

Va multumesc pentru info .

Link to comment
Share on other sites

Orice propietar de masina la mana a doua, care vrea sa tina masina un timp ar trebui sa schimbe filtrul de motorina cam la 40k km sau in fiecare an..;

apa sau antigelul cam la 2-3 ani;

lichidul de frana tot cam 2-3 ani;

uleiul din cutie e numai o chestie de timp dupa 150k km.. ;)

EGR n-are nici o treaba decat sa deschida cat deschide..., dar e bine sa afli cat costa si apoi daca merita curatat (nu, ca altii nu l-au scos deja..) sau nu;

bujiile incandescente nu au viata vesnica ci doar una garantata de Beru de 40k km..

 

Termostatul de langa pompa de apa pica dupa un timp, 4-5 ani; ma refer la cel original.

 

..Arcurile (fata) se rup dupa vreo 10 ani, adica atentie daca au rugina..

 

Anual de verifcat freonul din AC..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Am inteles.

Cam atat vroiam sa aflu. Exact aceleasi verificari am sa-i fac si eu. La mine consumul eu zic ca este exagerat de ok, la 160 consum 6. :asciidity:

Si tot parca tot sunt umpic nedumerit in legatura cu, odata ce este bixenon ... in fine sunt mai tare de cap eu :superstition: .

Va multumesc pentru info .

 

Bixenon inseamna ca becul xenon va fi folosit atat pe faza lunga cat si faza scurta. Toata treaba sta intr-un shutter montat in acel modul, shutter care se ridica sau se lasa atunci cand comuti pe faza lunga/faza scurta a.i. sa blocheze anumite raze ce-ar putea sa orbeasca alti participanti la traffic(faza scurta) ori sa lase libere toate razele.

 

Eu la fiecare schimb annual(12 - 15k Km /an) schimb uleiul cat si toate filtrele. Nu stau sa calculez cat am mers cu ala de motorina si poate sa-l schimb la a doua ori a treia revizie. Doar filtrul epurator ori mai bine zis in cazul meu elemental filtrant o sa-l schimb la a treia revizie. In mod normal, la E90 acel filtru fiind mai nou un decantor de plastic nu mai necesita schimbare, doar ca eu l-am inlocuit acum 2 ani cu unul classic din pasla ce se foloseste inca la E46/E39. Cica ar filtra mai bine uleiul din gazele carter.

 

In rest lichidul de frana se schimba la 2 ani, bujii si releu toate la pachet daca ai erori de bujii arse si sa fie pe Beru. La fel dac ai probleme iarna cu incalzirea, nu se ridica apa la 90gr atunci se vor schimba ambele termostate ca sa scapi de ulterioarele dureri de cap. Pompa auxiliara de apa este defecta la majoritatea E90-urilor, asta daca nu s-au inlocuit in prealabil. Este folosita iarna indeosebi ca sa se incalzeasca mai rpd apa in instalatie, plus ca poti avea caldura si fara motor pornit pentru un anumit timp.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Bixenon inseamna ca becul xenon va fi folosit atat pe faza lunga cat si faza scurta. Toata treaba sta intr-un shutter montat in acel modul, shutter care se ridica sau se lasa atunci cand comuti pe faza lunga/faza scurta a.i. sa blocheze anumite raze ce-ar putea sa orbeasca alti participanti la traffic(faza scurta) ori sa lase libere toate razele.

 

Eu la fiecare schimb annual(12 - 15k Km /an) schimb uleiul cat si toate filtrele. Nu stau sa calculez cat am mers cu ala de motorina si poate sa-l schimb la a doua ori a treia revizie. Doar filtrul epurator ori mai bine zis in cazul meu elemental filtrant o sa-l schimb la a treia revizie. In mod normal, la E90 acel filtru fiind mai nou un decantor de plastic nu mai necesita schimbare, doar ca eu l-am inlocuit acum 2 ani cu unul classic din pasla ce se foloseste inca la E46/E39. Cica ar filtra mai bine uleiul din gazele carter.

 

In rest lichidul de frana se schimba la 2 ani, bujii si releu toate la pachet daca ai erori de bujii arse si sa fie pe Beru. La fel dac ai probleme iarna cu incalzirea, nu se ridica apa la 90gr atunci se vor schimba ambele termostate ca sa scapi de ulterioarele dureri de cap. Pompa auxiliara de apa este defecta la majoritatea E90-urilor, asta daca nu s-au inlocuit in prealabil. Este folosita iarna indeosebi ca sa se incalzeasca mai rpd apa in instalatie, plus ca poti avea caldura si fara motor pornit pentru un anumit timp.

Pai asa gandeam si eu, dar probabil nu am inteles sau nu am explicat bine . Explic acuma mai taraneste: " Noapte afara, xenon pornit, dau flash -> doar halogen -> comut pe faza lunga -> apare si bixenonul si halogenul. Problema de ce la flash merge doar halogen, iar cand dai pe faza lunga merg amandoua, voi revenii eventual cu un filmulet :sorcerer:

Oricum va multumesc ca va da-ti interesul atat de mult!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.