Jump to content

BMW 320 Ci E46 !


AWU

Recommended Posts

Salut !

Ăn maxim câteva luni intenĂžionez sĂŁ-mi achiziĂžionez un BMW Seria 3 320 Ci E46 cât mai nou (2002+) Âşi asta pentru cĂŁ ĂŽmi plac maÂşinile ĂŽn 2 uÂşi, pe benzinĂŁ, tracĂžiune spate Âşi sunt mare fan BMW, dar sunt nedumerit ĂŽn legĂŁturĂŁ cu anumite aspecte:

Ce pĂŁrere aveĂži de maÂşinĂŁ ?

Este cea mai bunĂŁ alegere la un buget de maxim 5000 de Euro ?

Sunt problematice motoarele ĂŽn 6 cilindri de 1997 cm3 de pe acest model ?

Cam la ce consum sĂŁ mĂŁ aÂştept ĂŽn oraÂş, afarĂŁ Âşi mixt ?

Piesele de schimb sunt ieftine sau scumpe ?

Se gĂŁsesc rapid sau nu piese de schimb ?

Cutia manualĂŁ sau automatĂŁ ?

AÂştept ajutorul din partea celor mai experimentaĂži Âşi eventual Âşi alte sfaturi.

MulĂžumesc anticipat !

Numai bine !

Link to comment
Share on other sites

Din cate stiu eu motorul de pe 320ci e de 2.2 6 cilindri nu 2.0. Oras 10 pana la 13-14% cred ca e realist, afara spre 6-7%. Manuala sau automata e chestie de preferinte, poate daca vrei sport mai bine manuala, tine de fiecare. Piese de schimb ar trebui sa gasesti, insa nu sunt cele mai ieftine in niciun caz. Spor la cumparare!
Link to comment
Share on other sites

318ci de 143 cai e mai problematic , cauta pe forum ,sunt multe discutii, daca gasesti unu bun merita . Si e in 4 cil. , nu e in 6 ca 2.2-ul.

De ce e problematic ? Din cauza valvetronicului ? Dar cel de 150 CP 2.0 ĂŽn 6 cilindri cum Ăži se pare ?

Link to comment
Share on other sites

BMW 320 ci e46 cu 6 cilindri sunt 2 motoare:

M52(206S4) - 1991 cmc si 150 cp. - EURO3

M54(226S1) - 2171 cmc si 170 cp. - EURO4

 

BMW 318 ci e46 cu 4 cilindri sunt 3 motoare:

M43B19 - 1895 cmc si 118 cp. - EURO3

N42B20 - 1995 cmc si 143 cp. - EURO4

N46B20 - 1995 cmc si 150 CP. - EURO4

 

eu, personal prefer 6 cilindri (cuplu, sunet, putere, fiabilitate... etc)

in plus... 6 cilindri de la bmw = cel mai bun motor din lume. (asa zice lumea pe la colturi) :goodjob:

 

tu ce alegi ?

Edited by petreop
Link to comment
Share on other sites

Salut !

În maxim câteva luni intenţionez să-mi achiziţionez un BMW Seria 3 320 Ci E46 cât mai nou (2002+) şi asta pentru că îmi plac maşinile în 2 uşi, pe benzină, tracţiune spate şi sunt mare fan BMW, dar sunt nedumerit în legătură cu anumite aspecte:

Ce părere aveţi de maşină ?

Este cea mai bună alegere la un buget de maxim 5000 de Euro ?

Sunt problematice motoarele în 6 cilindri de 1997 cm3 de pe acest model ?

Cam la ce consum să mă aştept în oraş, afară şi mixt ?

Piesele de schimb sunt ieftine sau scumpe ?

Se găsesc rapid sau nu piese de schimb ?

Cutia manuală sau automată ?

Aştept ajutorul din partea celor mai experimentaţi şi eventual şi alte sfaturi.

Mulţumesc anticipat !

Numai bine !

pana in 5000 poti chiar sa alegi un 325,daca nu te deranjaza impozitul mai mare cu apoximativ 700 lei.

motoarele nu sunt problematice dar au cateva puncte slabe nimic de speriat totusi

oras de la 11 in sus afara de la 7 in sus

nu stiu ce inseamna piese de schimb ieftine / scumpe din punctul tau de vedere,pot sa verifici pe diverse site-uri on line in general sunt preturi ok

piesele de schimb se gasesc,mai ales ca acum E46 e un model destul de popular si in dezmembrari

personal prefer manuala

legat de 4 vs 6 cilindri ,motroarele cu 4 cilindri au ceva probleme recunoscute:

-consum ulei din cauza semeringurilor de supape si PCV

-probleme valvetronic si distributie

-senzorii axa cu came si arbore cotit cad si ei relativ des

aceleasi prbleme mai putin valvetronicul si distributia pot apare si la motoarele in 6 cilindri dar aici cazurile sunt mai rare iar frecventa acestor probleme e mai scazuta.

 

edit:ti-as recomanda un 325 de ex al unui coleg de forum

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/165607-vand-e46-coupe/

 

masina are din ce am citi un istoric destul de bun pe partea de service majoritatea problemelor care pot apare la M54 fiind acoperite

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Sunt posesor de 318 CI 2004...Pot sa-ti spun ca este un motor foarte bun daca gasesti o masina intretinuta corespunzator. Motorul nu este problematic pt cei care nu stiu ce-i ala VALVETRONIC.

Ca probleme ar fi :

- simeringuri supape uzate ceea ce duce la consum de ulei exagerat. Odata inlocuite aceasta problema dispare.

- garnituri motor (fara cea de chiulasa). Acestea cedeaza (cam prematur)odata cu trecerea timpului si e necesara inlocuirea. Preturile nu sunt de speriat.

- capacul de plastic din spatele motorului poate cauza pierderi de lichid racire.

- rulmenti roti spate - durata de viata a acestora scade cu cat anvelopa este mai lata.

- kit lant distributie - daca nu a fost inlocuit de vechiul proprietar.

 

Eu cu alte probleme nu m-am intalnit. Am luat masina la 103k reali, am platit destul de mult pe ea in 2013.

Edited by toxaba
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

BMW 320 ci e46 cu 6 cilindri sunt 2 motoare:

M52(206S4) - 1991 cmc si 150 cp. - EURO3

M54(226S1) - 2171 cmc si 170 cp. - EURO4

 

BMW 318 ci e46 cu 4 cilindri sunt 3 motoare:

M43B19 - 1895 cmc si 118 cp. - EURO3

N42B20 - 1995 cmc si 143 cp. - EURO4

N46B20 - 1995 cmc si 150 CP. - EURO4

 

eu, personal prefer 6 cilindri (cuplu, sunet, putere, fiabilitate... etc)

in plus... 6 cilindri de la bmw = cel mai bun motor din lume. (asa zice lumea pe la colturi) :goodjob:

 

tu ce alegi ?

 

 

Sincer aº alege motorul N46 În 4 cilindrii, are un consum mai mic faÞã de M52 care e În 6 cilindrii.

 

 

pana in 5000 poti chiar sa alegi un 325,daca nu te deranjaza impozitul mai mare cu apoximativ 700 lei.

motoarele nu sunt problematice dar au cateva puncte slabe nimic de speriat totusi

oras de la 11 in sus afara de la 7 in sus

nu stiu ce inseamna piese de schimb ieftine / scumpe din punctul tau de vedere,pot sa verifici pe diverse site-uri on line in general sunt preturi ok

piesele de schimb se gasesc,mai ales ca acum E46 e un model destul de popular si in dezmembrari

personal prefer manuala

legat de 4 vs 6 cilindri ,motroarele cu 4 cilindri au ceva probleme recunoscute:

-consum ulei din cauza semeringurilor de supape si PCV

-probleme valvetronic si distributie

-senzorii axa cu came si arbore cotit cad si ei relativ des

aceleasi prbleme mai putin valvetronicul si distributia pot apare si la motoarele in 6 cilindri dar aici cazurile sunt mai rare iar frecventa acestor probleme e mai scazuta.

 

edit:ti-as recomanda un 325 de ex al unui coleg de forum

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/165607-vand-e46-coupe/

 

masina are din ce am citi un istoric destul de bun pe partea de service majoritatea problemelor care pot apare la M54 fiind acoperite

 

Prefer motoarele de 2000, ori cu 4 cilindrii ori cu 6, dar 2.5 are un impozit mare, peste 700 de lei e exagerat de mult, mai bine 180 cum e la 2.0.

 

 

Coupe ok nu gasesti la fel de usor ca un sedan.

Ce putere au masinile pe care le-ai condus?

Ăntre 115 cai Âşi 200.

 

 

Sunt posesor de 318 CI 2004...Pot sa-ti spun ca este un motor foarte bun daca gasesti o masina intretinuta corespunzator. Motorul nu este problematic pt cei care nu stiu ce-i ala VALVETRONIC.

Ca probleme ar fi :

- simeringuri supape uzate ceea ce duce la consum de ulei exagerat. Odata inlocuite aceasta problema dispare.

- garnituri motor (fara cea de chiulasa). Acestea cedeaza (cam prematur)odata cu trecerea timpului si e necesara inlocuirea. Preturile nu sunt de speriat.

- capacul de plastic din spatele motorului poate cauza pierderi de lichid racire.

- rulmenti roti spate - durata de viata a acestora scade cu cat anvelopa este mai lata.

- kit lant distributie - daca nu a fost inlocuit de vechiul proprietar.

 

Eu cu alte probleme nu m-am intalnit. Am luat masina la 103k reali, am platit destul de mult pe ea in 2013.

 

Am ĂŽnĂželes, mersi !

Link to comment
Share on other sites

Alte pĂŁreri ?

Pe la mine prin zonĂŁ lumea se tot vaitĂŁ de BMW, spun cĂŁ sunt proaste, cĂŁ le reparĂŁ permanent Âşi cĂŁ sunt stricĂŁcioase, nu prea ĂŽmi vine a crede pentru cĂŁ totuÂşi este o marcĂŁ nemĂžeascĂŁ de prestigiu, iar piesele de schimb SH care sunt ĂŽn stare bunĂŁ cel puĂžin pentru modelele populare sunt destul de accesibile.

MaÂşina la care am rĂŁmas e tot 318 Ci cu motor de 1997 cm3 benzinĂŁ ĂŽn 4 cilindrii, dar care e motorul cel mai bun ? Cel din anul 2000 cu 150 cai, cel din anul 2003 cu 143 de cai Âşi valvetronic sau cel din 2005 cu motorul care s-a pus pe E90 de 150 de cai ? Sau poate cĂŁ sunt mai bune motoarele de pe 320 Ci de 2171 cm3 sau cele de 2500, 2800 sau 3000 (Dar la astea impozitul anual e exagerat de mult), pĂŁreri ?

Revin, pe aici lumea se vaitĂŁ de ele, spun cĂŁ la BMW pe benzinĂŁ se stricĂŁ des chiuloase, garnituri, distribuĂžii, etc Âşi schimbĂŁ motorul cu totu', este oare adevĂŁrat ?

DacĂŁ e chiar aÂşa cum spun ei, ce altceva sĂŁ cumpĂŁr eu ĂŽn 2 uÂşi, pe benzinĂŁ, maxim 2500 cm3 Âşi marca BMW ?

Apropo, bugetul meu actual este 4500-5000 Euro, gĂŁsesc ceva bun la suma asta ?

Link to comment
Share on other sites

Dupa ce am cautat aproape trei luni un e46 nfl, pot sa iti spun ca foarte multe masini care sunt la vanzare nu sunt ingrijite si au o gramada de probleme, am vazut aproape 30 de masini si la toate trebuia investit peste 1000 de euro. O suma destul de mare daca te gandesti ca cea mai ieftina costa 3300 euro. Pana la urma ce a contat cel mai mult a fost vanzatorul, care este un pasionat si care si-a permis sa investeasca peste 10000 ron in masina doar in ultimul an. Si cu toate astea tot nu este o masina perfecta si mai trebuie investiti in ea. Cat despre motor eu as alege motorul cu 6 cilindrii 150 de cai de pe 320i nfl. Eu nu am gasit nici o masina ok cu motorul asta, si mi-am luat un 318i 118 cai.
Link to comment
Share on other sites

Nu vreau sa fiu rautacios dar Parerea mea sincera e ca daca e asa un mare efort pt tine sa dai in loc de 150 lei, 750 lei pe an, la impozit ar trebui sa-ti iei alta masina. Bmw-urile nu se intretin cu 500 lei pe an.
Link to comment
Share on other sites

E46-le au (aproape) toate peste 10 ani vechime, multe "intretinute" cu piese de calitate proasta asa ca nu te astepta sa gasesti unul bun repede.

Preferabil, sa iei unul din Germania pentru ca odata ce a ajuns la noi incepe rapid degradarea.

 

Sunt cateva OK si pe piata locala, in special pasionati, si alea nu sunt cele ieftine pentru ca sa le ti in forma aici inseamna multi bani si multe splalari.

Eu am n42 si dupa ce i-am rezolvat problemele comune nu pot sa zic ca-i un motor prost, proasta este etajarea la viteze cand desi ai 143 de cai merge in 3500+ de ture la 130-140 pe autostrada dar.. merge linistit pana la 200 in aceeasi viteza.

 

Per total, incearca sa gasesti unul cu n46, 2003+ si facelift, nu te astepta sa nu trebuie sa bagi bani in el.

Edited by serjul
Link to comment
Share on other sites

Nu vreau sa fiu rautacios dar Parerea mea sincera e ca daca e asa un mare efort pt tine sa dai in loc de 150 lei, 750 lei pe an, la impozit ar trebui sa-ti iei alta masina. Bmw-urile nu se intretin cu 500 lei pe an.

Sunt ceva bani de la 180 la 780 ºi pentru ce ? Pentru 171 cm3 În plus ºi 20 de cai ? Gândeºte-te logic, mai bine iau 2.5 ºi aia e, mulÞumesc oricum pentru pãrere !

 

 

Sunt oameni care dau 10-20+ mii si nu vor sa dea peste 200 ron la stat impozit si vor sa le consume putin masina , taxele nu intra la intretinere.

+1 ! ! !

 

 

E46-le au (aproape) toate peste 10 ani vechime, multe "intretinute" cu piese de calitate proasta asa ca nu te astepta sa gasesti unul bun repede.

Preferabil, sa iei unul din Germania pentru ca odata ce a ajuns la noi incepe rapid degradarea.

 

Sunt cateva OK si pe piata locala, in special pasionati, si alea nu sunt cele ieftine pentru ca sa le ti in forma aici inseamna multi bani si multe splalari.

Eu am n42 si dupa ce i-am rezolvat problemele comune nu pot sa zic ca-i un motor prost, proasta este etajarea la viteze cand desi ai 143 de cai merge in 3500+ de ture la 130-140 pe autostrada dar.. merge linistit pana la 200 in aceeasi viteza.

 

Per total, incearca sa gasesti unul cu n46, 2003+ si facelift, nu te astepta sa nu trebuie sa bagi bani in el.

Sunt atras mult de Seria 3 Coupe E46 dar benzinã nu motorinã, cu cine am mai vorbit cã: "Dom'le, are 2 uºi, e greu cu urcatu' celor din spate.", "Benzinã ? Sã consume cât un TIR ?" ºi tot aºa, pânã la urmã vreau ceea ce Îmi palce din tot sulfetul ºi care Îmi face plãcere de fiecare datã când o vãd. Unii spun cã da, este cea mai bunã variantã, alÞii nici pe departe n-ar spune aºa ceva. La mine În zonã parcurile de dezmembrãri sunt pline cu piese de E46 originale de pe maºini din Germania sau Anglia, iar preÞurile sunt accesibile, nici cele noi nu au un preÞ exagerat. Nu vreau motorinã din mai multe cauze, am auzit fel de fel de probleme la injectoare, pompe de injecÞie, ulei În antigel de la termoflot, la diesel nu ai posibilitatea de GPL, timbrul de mediu mai mare la diesel, grija turbinei care În timp prinde joc (ªi mai "papã" ºi ulei de motor) ºi trebuie schimbatã sau recondiÞionatã, ºi aºa mai departe. Ca buget mã Încadrez la ultimul model, cel din 2005 cu motor de 2.0 În 4 cilindrii Facelift Euro 4 cu motorul care s-a pus pe E90, la celalte motoare de 150 ºi 143 de cai am auzit de probleme la supape, chiuloase, etc.

 

SĂŁ fie oare motoare mai bune pe 325-330I E46 ?

Link to comment
Share on other sites

@awu Eu vb strict de faptul ca in general in cazul e46 motorul in 6 e mai reusit. Normal ca 2.5 e mai indicat. Eu din pacate nu am gasit un 2.5 cum vroiam si am luat 2.2. Nu am spus-o rautacios.

@bitz sunt oameni care isi cumpara masini 1.6 si le pun pe gaz... Eu tind sa cred ca cine vrea motor neaparat sub 2l la un bmw nu v-a folosii cele mai bune piese. Strict parerea mea.

Link to comment
Share on other sites

SĂŁ fie oare motoare mai bune pe 325-330I E46 ?

 

In mare da, in special de 325 nu am auzit nimic de rau.

 

Legat de diesel, no comment, am intalnit si oameni care ziceau ca masinile pe benzina "nu`s masini domne" si unii care nu vor sa auda de diesel, eu unul nu as da sunetul motorului la 5500+ de ture pe un litru doi de carburant in minus dar depinde de preferinte.

Link to comment
Share on other sites

MultĂŁ lume mi-a spus cĂŁ diesel trebuie, cĂŁ ĂŽn general la motor se stricĂŁ anexe, gen pompe, injectoare, etc dar niciodatĂŁ nu umbli ĂŽn motor ca le benzinĂŁ (Supape, chiuloasĂŁ, etc), e drept un benzinar nu va duce niciodatĂŁ peste 1.000.000 de kilometrii cum duce un diesel, dar...

Mi s-a spus cĂŁ 320D e cel mai indicat, consumĂŁ puĂžin, are taxe mici, etc...

Nu ĂŽmi place diesel, nu ĂŽmi plac maÂşinile ĂŽn 5 uÂşi, vreau ĂŽn 3 uÂşi Âşi pe benzinĂŁ Âşi ĂŽn niciun caz de 136 sau 150 de cai cum are dieselul de pe E46 de 2.0 normal respectiv facelift.

Aº vrea 325 coupe pe benzinã sau 320 coupe pe benzinã, poate cã nu sunt chiar atât de proaste motoarele cum spun unii, sau poate chiar un 330I e pe Bulgaria.

Voi ce spuneĂži ?

Link to comment
Share on other sites

Daca iti place benzinar, ti-l iei si gata. Lumea mai si exagereaza cand vine vorba de probleme si investitii in masina. Nu te lua dupa unul-altul, alege ce crezi tu ca iti place.

AÂşa este, sunt prea multe motive pentru care aleg benzina fațĂŁ de motorinĂŁ.

Am rĂŁmas la 320 Ci, 6 cilindrii, 2171 cc, nu iau 325 sau 330 pentru cĂŁ sunt destul de rare, iar piese de schimb pe la dezmembrĂŁri nu prea am vĂŁzut, impozitul 780 nu ar fi prea mare fațĂŁ de 900 la 2.5 sau de 2160 la 3.0. Caut modelul facelift, sper sĂŁ gĂŁsesc o maÂşinĂŁ bunĂŁ la maxim 6000 din 2005 cu care sĂŁ n-am probleme. Am fost destul de lĂŁmurit. Mulțumesc frumos tuturor pentru timpul Âşi sfaturile acordate, numai bine Âşi cât mai mulți kilometrii fĂŁrĂŁ incidente.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.