Jump to content

Am schimbat bujiile si am ajuns sa nu mai traga masina


alexk1

Recommended Posts

Asa e numita. Electrovalva EGR. In engleza e pressure converter. E vorba de aceeasi piesa.

 

Piesa 11 este electrovalva pentru actionarea clapetelor din galeria de admisie.

 

Vacuum tank-ul e un acumulator de vacuum.

 

Teava aia care e numarul 12 in schema e ca o conducta principala de vacuum. Isi are originea in pompa de vacuum.

 

Ca sa fie mai pe intelesul tau: gandeste-te ca sistemul este ca o teava de apa (piesa 12) prin care apa (vacuum-ul in cazul nostru) trebuie sa ajunga in diverse locuri. Robinetii sunt electrovalvele. Diversele furtunuri sunt tevile mai mici de apa care alimenteaza chiuveta, cada si altele.

 

Adica vacuum-ul e folosit si pentru actionarea clapetelor si pentru EGR si pentru geometria variabila din turbina.

 

Nu trebuie sa ai vacuum continuu ci doar cand e nevoie. Aici intra electrovalvele.

 

 

In locul galeriei mai bine iti cumparai kit-ul ambreiaj

 

Masina mea mergea bine cu kit-ul asta .... teoretic ar trebui sa rezolv problema sa mearga ca inainte fara sa schimb KIT-ul ... ca o sa-l schimb ... e inevitabil ... oricum aveam de gand ... dar mai intai sa rezolv problema ? :(

Link to comment
Share on other sites

Pai si galeria ce avea.?

 

pai am scos clapetele de la galerie acum 4 luni , si a crescut consumu cu 1-2% atunci ... si aveam de gand sa pun una noua oricum ... si acum e momentul sa REDUC din consum pentru ca oricum consumu a explodat de cand cu faza asta .... ca mi s-a dereglat ceva acolo si nu mai intra turbo la 2000 si intra la 2500 .... si poate poate ... doamne ajuta .. sa fie senzoru ala din spate devina pt dereglarea asta ... ca si pe ala i-l schimb odata cu asta ... ca multi imi zici ca daca masina nu mai are putere in turatie mica si creste consumu e de la map senzor ....

Link to comment
Share on other sites

am descoperit ceva cautand pe forum ... un user a avut aceasi problema cum am eu .... masina moarta pana la 2500 de ture si consum crescut ...

 

CITEZ:

 

Eu va anunt cu drag ca am rezolvat problema. Solutia era chiar sub nasul meu dar se pare ca am avut prea multa incredere in personalul de la BMW Filaret.

 

In TIS exista un buletin de service pentru Debitmetru, care pentru anumite modele trebuie schimbat si resoftat DDEul, lucru zis si facut acum vreo 2 ani dar fara rezultat.

 

Intr-un final am verficat procedeul de resoftare al DDEului si se pare a nu corespundea cu ce-au facut ei la Filaret softul bagat nu era pentru tipul nou de debitmetru ci doar un update de versune la softul vechi al masinii, asa ca am resoftat-o singur intr-un mod manual si masina merge chiar bine.

 

Si-a schimbat sunetul la relati, incepe sa traga de pe la 1200-1300RPM si dupa 2000RPM te tine un pic in scaun. Acum sa vedem daca scade si consumul. Cheers

 

In DIS la programming, DDE, ai determine basic control unit, si te intreaba daca ecu defect e inca instalat in masina, raspunzi cu NU, si ii bagi codurile basic si programming manual. In felu asta poti sa-ti pui softul de e39 pe e46 si invers, nu stiu exact ce difera intre ele dar au alt part number. (Exista un tabel in TIS unde e specificat in functie de anu de fabricatie ce part number de soft tre sa treci)

 

acuma intreb si eu ... cei din service sunt in stare sa imi faca ceva "SOFT" ca eu sa vin cu masina si sa schimb piese ca nebunu dupa ? .... pana schimb ceva super scump si sa imi puna softu la loc (ala bun) si sa zica ... "gata ma , vezi ... asta era" ??????????

 

Pentru ca daca tin eu BINE MINTE ... cand am vrut sa o testez cu un prieten ... nu mai puteam sa o tin in 4000 de ture ... si imi dadea FAIL la test ... (asta dupa schimbarea in RAU a masinii)

 

Pareri ceva ? stie cineva unde sa ma duc sa o "verific soft" ??????????

Link to comment
Share on other sites

am descoperit ceva cautand pe forum ... un user a avut aceasi problema cum am eu .... masina moarta pana la 2500 de ture si consum crescut ...

 

CITEZ:

 

 

 

 

 

acuma intreb si eu ... cei din service sunt in stare sa imi faca ceva "SOFT" ca eu sa vin cu masina si sa schimb piese ca nebunu dupa ? .... pana schimb ceva super scump si sa imi puna softu la loc (ala bun) si sa zica ... "gata ma , vezi ... asta era" ??????????

 

Pentru ca daca tin eu BINE MINTE ... cand am vrut sa o testez cu un prieten ... nu mai puteam sa o tin in 4000 de ture ... si imi dadea FAIL la test ... (asta dupa schimbarea in RAU a masinii)

 

Pareri ceva ? stie cineva unde sa ma duc sa o "verific soft" ??????????

 

.. de ce nu pui si sursa de unde ai luat CITATUL?

 

Tu ai fost/ajuns la cei de la "Filaret" pentru aceeasi problema?

 

Nu stiu/cred ca "logica" ta se aplica in cazul masinii tale. Nu poti pur si simplu sa cauti (si sa si crezi ca ai gasit raspunsul unui "defect" la un motor..) alte rezolvari si "teleporta" ca solutie peste ce ai patit tu (considera asta un sfat..).

 

Si "finally" :sorcerer: CE TE FACE SA CREZI ca, cei le la .."filaret" nu stiu ce fac cand fac un update de ECU iar un altu' in garajul propriu, are vreo garantie in privinta fiabilitatii motorului in baza doar a unor rezultate observate mai mult ...empiric, vizualo-olfactiv... chiar vrajitoresc de-a dreptul. Brrr..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Eu am avut cam acceasi problema ca si tine, pana in 2000 de ture masina era moarta, verificat tot de la vacuum pana la turbina, schimbat toate vacuumurile, electrovalvele si debitmetru nou pierburg nici o modificare tot asa mergea, pana m-am intalnit cu userul Juice si mi-a facut un log in mers, si imi zice debitmetrul nu lucra cum trebuie, desi era nou, mi-a recomnadat unul second Bosch daca nu imi permit nou, l-am sunat pe userul Msasha am comandat un debitmetru second Bosch( doar Bosch asta a fost recomandarea) l-am montat, l-am updatat sau ceva de genul mi-a zis userul Juice ca a facut si masina este din nou ca si inainte de la 1300-1400 ture trage cum trebuie si de pe la 1800 se simte turbina cum intra in actiune.

Deci la mine a fost debitmetrul care desi era nou nu lucra in parametrii, tin sa precizez ca eu am E46 NFL. Sper sa te ajute.

Edited by joky
Link to comment
Share on other sites

Eu am avut cam acceasi problema ca si tine, pana in 2000 de ture masina era moarta, verificat tot de la vacuum pana la turbina, schimbat toate vacuumurile, electrovalvele si debitmetru nou pierburg nici o modificare tot asa mergea, pana m-am intalnit cu userul Juice si mi-a facut un log in mers, si imi zice debitmetrul nu lucra cum trebuie, desi era nou, mi-a recomnadat unul second Bosch daca nu imi permit nou...

 

Deci la mine a fost debitmetrul care desi era nou nu lucra in parametrii, tin sa precizez ca eu am E46 NFL. Sper sa te ajute.

... debitmetru in schimb, nu e deloc greu de inlocuit/inversat (mai ales ca nu e ieftin, nou..) cu un altul "ne-utilizabil" mai ales cand nu esti langa masina.. (n-am fost acolo, dar prea isi bate mult capul OP pentru o operatie care si mie mi s-a facut dar masina nu si-a schimbat atitudinea, de fapt am uitat... demontasem eu ce era de demontat pana la acele bujii) ca sa ajut mecanicul.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

.. de ce nu pui si sursa de unde ai luat CITATUL?

 

Tu ai fost/ajuns la cei de la "Filaret" pentru aceeasi problema?

 

Nu stiu/cred ca "logica" ta se aplica in cazul masinii tale. Nu poti pur si simplu sa cauti (si sa si crezi ca ai gasit raspunsul unui "defect" la un motor..) alte rezolvari si "teleporta" ca solutie peste ce ai patit tu (considera asta un sfat..).

 

Si "finally" :sorcerer: CE TE FACE SA CREZI ca, cei le la .."filaret" nu stiu ce fac cand fac un update de ECU iar un altu' in garajul propriu, are vreo garantie in privinta fiabilitatii motorului in baza doar a unor rezultate observate mai mult ...empiric, vizualo-olfactiv... chiar vrajitoresc de-a dreptul. Brrr..

 

Daca dadeai un search pe google gaseai linistit ca de aici am luat citatul ... " http://www.bmwclub.r...l/page__st__220 " (Comentariul lui Stage) , eu nu am nici o treaba cu nimeni de la filaret ... am copiat exact ce a zis el ... si pana la urma ... incerc si eu tot ce pot

Edited by alexk1
Link to comment
Share on other sites

Daca dadeai un search pe google gaseai linistit ca de aici am luat citatul ... " http://www.bmwclub.r...l/page__st__220 " (Comentariul lui Stage) , eu nu am nici o treaba cu nimeni de la filaret ... am copiat exact ce a zis el ... si pana la urma ... incerc si eu tot ce pot

.. eu sper ca ai inteles ce am incercat sa iti explic logic. Eu nu as face asa ceva masinii! Mai ales daca stii(as sti) ca garajul respectiv, unde ai fost, nu face rescrieri de ECU!

(nu fac cautari pe google dupa experienta altora../ doar ca ma asteptam ca si altii cred, sa fi pus si sursa ;) )

 

 

Ai incercat sa pui un debitmetru de imprumut?

Incearca sa faci ce a facut si "joky"; e cea mai buna sugestie.

..Unii mai degraba ar putea schimba un debitmetru decat un soft de ECU, chiar si temporar cum sugerezi mai sus :frantics:

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

.. eu sper ca ai inteles ce am incercat sa iti explic logic. Eu nu as face asa ceva masinii! Mai ales daca stii(as sti) ca garajul respectiv, unde ai fost, nu face rescrieri de ECU!

(nu fac cautari pe google dupa experienta altora../ doar ca ma asteptam ca si altii cred, sa fi pus si sursa ;) )

 

 

Ai incercat sa pui un debitmetru de imprumut?

Incearca sa faci ce a facut si "joky"; e cea mai buna sugestie.

..Unii mai degraba ar putea schimba un debitmetru decat un soft de ECU, chiar si temporar cum sugerezi mai sus :frantics:

 

Am citit multe chestii despre debitmetru .. cum ca nu mai prinzi cu masina 200 km/h , scoate fum ... etc ... deci nu cred ca ar fi de la el ..."nu cred" , nu am zis ca "sunt sigur" ... momentan am "programat" schimbat galerie + senzor map la cu unele originale + diagnoza toate la BMW , si mi-a mai zis si userul BM ca ii da de cap intr-o zi.

Deci mai intai o sa incerc variantele astea ...

 

ORICUM eu sunt sigur ca numai un "Dumnezeu" imi poate face masina la loc sa traga incepand cu 2000 de ture ... la cum se prezinta situatia ... ca am ajuns sa ma duc si prin alte orase sa incerc mecanici si toti ridica din umeri de parca nu au mai vazut bmw E46 ...

 

cat despre "recompensa de 100 euro pentru cine imi indica problema la masina mea si atat" , ramane valabila ...

Edited by alexk1
Link to comment
Share on other sites

Update dupa ce am mai facut cercetari:

 

  • softul este cel original neatins absolut deloc ...
  • la 2000 rpm am 1,3 bar ... si trebuia sa am 2,3 pentru ca 1 este presiunea atmosferica si 0,3 nu este valoarea normala pentru 2000 rpm (asta se vedea si pe VIDEO din acest topic dar nimeni nu sa priceput sa zica ca nu e ok)

 

Asa ca voi incerca sa repar acel actuator turbo ... si mai vad pe urma cum sta treaba ...

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

"+ ca au zis "nu cumva ai probleme cu debitmetru ?" ... hmmm , aici ma pune pe ganduri deja ... "sa mi`l fi ciordit pe cel vechi si sa puna unu prost in locu lui" ? .. never mind .. asta e ... schimb si debitmetru si gata daca ma enervez ..."

... eu as incepe de aici.. cum ar fi sa vina la mine (in fapt sa fiu la "mana" lui :devil2: :censored: :Devil: ) un mecanic si sa imi spuna " nu cumva ia probleme cu debitmetru?" si eu sa nu ma "ingrijorez"? ...Mai ales cand ajung (ma faci sa ajung..) a doua oara la tine pentru ca (..spre exemplu) nu mai trage masina?!?

 

:pardon: nu incurajez violenta ci prudenta/atentia data viitoare.. :hyper: STIU ca nu e corect sa judeci faptele altora, dar daca mie mi-e dat sa aud ALTCEVA decat despre problema cu, care am venit la tine.. MA PUI PE GANDURI.

Pe de alta parte suntem oameni si avem instincte/intuitii, iar eu m-am luat dupa intuitia ta, care inca nu te face sa pui un debitmetru de imprumut vreo 2 zile, ca am inteles ca nu se simte imediat schimbul..

 

Nu ma pricep la presiuni, sper ca de aceea creata de turbo, ca e prea mica. Probabil actuatorii nu se deschid prompt/la fel ca inainte (acest inainte care nu inseamna sa fie afectat de schimbul unor bujii..) sau in functie de ce le zice ECU sa faca..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.