Jump to content

e46 320d - probleme instalatie clima


Recommended Posts

Buna,

 

Mi-am schimbat de curand compresorul si in urma acestei operatii am fost sa reincarc sistemul cu freon+ulei.

Tipul avea sistem automat, Robinar parca, i-am explicat ca vin pentru ca mi-am schimbat compresorul si as avea nevoie atat de freon cat si de ulei.

A setat el pe acolo aparatul, nu stiu ce valori a pus pentru ca a stat mai mereu in fata lui, cert este ca nu m-a tinut mai mult de 10 minute.

 

Plec la drum, compresorul zgomotos, lipsa de putere si aerul nu tocmai rece.

 

Decid sa ma duc in alta parte. Tot de sistemul Robinar dau insa tipul foarte de treaba, mi-a aratat cum se incarca si cat baga. Mi-a pus 750g freon si inca 30ml de ulei.

Dupa vreo 45 minute cand a terminat aparatul treaba(vidare, completare, etc) pornim si facem teste. Rezultatul ? Presiune prea mare pe instalatia de inalta(vreo 35bari). Pe cea de joasa presiunea era ok, in jur de 2bari. Era sambata, era spre sfarsitul programului asa ca am ramas cu problema in aer urmand sa cercetam in continuare unde ar fi buba.

 

Am mai cautat si pe forum, un singur topic am gasit cu problema asemanatoare insa ca de obicei dupa ce omul isi rezolva problema nu mai posteaza si rezolvarea.

 

Ce este ciudat, stau pe loc si tin motorul la o turatie constanta de 2500rpm. In momentul in care cuplez compresorul turatia scade pana pe la 1900 si se stabilizeaza pe la 2200. Cand il decuplez fenomenul e invers. Mentionez ca piciorul pe pedala nu se misca. Inteleg ca, compresorul este un consumator foarte mare dar parca nici in halul asta.

De asemenea, clima setata la 16 grade, putere maxima si aer rece deloc. Ventilatorul merge pe treapa 2.

 

Am incercat sa il monitorizez cu INPA. La relanti puteam citi insa in momentul in care acceleram imi intrerupea programul...cam ciudat.

 

Poate s-au mai lovit si altii dintre voi si mi-ar putea spune de unde sa incep. De ce face presiune asa mare pe instalatia de inalta ? De ce mananca atata putere ? De ce face asa multa galagie si de ce nu da aer rece ?

 

Multumesc !

Link to comment
Share on other sites

Se pare ca nimeni nu s-a mai lovit de problema asta sau nimeni sa explice. Am sa incerc sa rezolv singur problema si va tin la curent cu rezolvarea ei.

 

TIS spune ca presiunea pe partea de joasa trebuie sa fie intre 1.0-2.0bari iar pe partea de inalta intre 12-22 bari. Tot acolo spune ca in cazul in care presiunea pe joasa e normala iar presiunea pe inalta e mare este o problema la racirea sistemului, fie condensatorul(radiatorul climei) fie ventilatorul sau amandoua :-)

La mine ventilatorul functioneaza corect deci raman la radiator.

 

Ce am de gand sa fac:

-dau jos compresorul pentru ca mi-a sarit o bucata de metal din el cand s-a rupt cureaua si am impresia ca e din fulia lui. Indiferent de unde e, voi lua din cel vechi fulia, ambreiajul sau ce e nevoie pentru rezolva problema asta.

-compresorul este marca Seiko Seiki ca majoritatea de pe e46 iar manualul lui scrie ca este nevoie de 180ml ulei.

-voi schimba "dry container". Se spune ca atunci cand se schimba compresorul este bine sa se schimbe si acesta piesa. De regula, daca umbli la etansietatea sistemului a/c, dry container absoarbe umiditatea din aer si risti apoi sa-ti ridice presiunea pe instalatie.

-voi schimba expansion valve pentru ca ea este piesa de legatura intre presiunea pe joasa si presiunea pe inalta. Citisem undeva ca o presiune de peste 30bari poate afecta aceasta piesa(la mine masurand peste 35bari).

-voi curata atat pe interior cat si pe exterior condensatorul

 

De senzorul de presiune nu ma ating pentru ca acesta functioneaza corect deoarece pe inpa imi citiea presiunea. Daca era defect presiunea indicata pe inpa ar fi fost cu - minus.

Conducte, valve, vaporizator la fel, nu am de ce sa le schimb pentru ca verificasem etansietatea sistemului si nu avea scapari de presiune.

 

Inainte de a monta piesele mentiontate va trebui sa fac o curatare integrala a vaporizatorului, conductelor si condensatorului pentru a scoate uleiul ramas si eventual alte particule ce ar putea afecta instalatia.

Voi monta totul la loc, vidare, verificare etansietate, completare ulei, freon, etc si va anunt daca problema se rezolva.

 

Daca are cineva si alte sugestii acestea sunt binevenite.

Link to comment
Share on other sites

Sistemul in mod normal are nevoie de 740g +/- 25g. Da, cantitatea era corecta.

 

Mai am de scos expansion valve(care nu se lasa prea usor) si termin demontatul.

 

Am ramas uimit pentru ca uscatorul(drying container) e fabricat in aceeasi luna cu masina ceea ce inseamna ca nimeni nu l-a schimbat vreodata.

 

Va tin la curent.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.