Jump to content

Cand deschid aerul conditionat, masina trage f greu


Recommended Posts

Asta cu senzorul e adevarat. Sistemul are nevoie de o presiune minima pentru a cupla compresorul, in momentul in care senzorul e ars(arata temperatura negativa pe inpa) sau mufa e scoasa compresorul nu pleaca.

 

Cat despre presiunea mare ar trebui sa se comporte cum spui tu insa am vazut barometrele cu ochii mei, iar pe instalatia de inalta a masurat 34-35bari. In timpul asta cupla/declupa destul de des, la 10 secunde decupla insa presiunea era foarte mare. Daca ar fi fost gripat probabil invartea mai greu dar presiunea nu ajungea la cotele astea. De ce zic eu ca presiunea mare e problema ?

TIS-ul spune intre 12bari si 22bari. Similar ca la umflatul unui balon, la inceput sufli usor in el, dar pe masura ce se umfla(presiunea creste) e din ce in ce mai greu de bagat aer in el, trebuie sa impingi mai tare din plamani.

Asa si la compresor, cand face 12bari(asta cand e mai racoros afara ex 25 grade) are nevoie de o anumita putere de la motor, cand face 22bari(peste 40+ grade) are nevoie de putere mai mare. 22 bari e limita maxima data de TIS, ce se intampla cand cere cu inca 50% peste limita maxima ? Sa nu fie asta cauza lipsei de putere ?

 

Ma lupt si eu cu problema asta, am schimbat compresorul si degeaba. Sper sa termin maine(curatare interior/exterior radiator clima, schimbare expansion valve si drying container-TIS zice ca daca instalatia sta deschisa mai mult de 24h trebuie schimbat si uscatorul). Eu cred ca problema e acea valva care face trecerea de la presiune joasa la inalta si invers. Electroventilatorul imi functioneaza bine, flutura iarba pe jos cand dau drumu la clima. Sau poate e radiatorul climei infundat de mizerie si electroventilatorul nu face fata sa il raceasca.

 

Sper sa termin maine si va anunt daca isi revine sau nu.

Link to comment
Share on other sites

daca compresorul functioneaza normal, nu ar trebui sa simti o pierdere semnificativa de putere.

daca ai un matiz cu 30 de cai sau cat are ala clar cla la depasire scoti ac-ul

dar la o masina de 100+de cai nu ar trebui sa simti mare lucru chiar daca merge el mai greu si e suprasolicitat cum zici tu.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Asta cu senzorul e adevarat. Sistemul are nevoie de o presiune minima pentru a cupla compresorul, in momentul in care senzorul e ars(arata temperatura negativa pe inpa) sau mufa e scoasa compresorul nu pleaca.

 

Cat despre presiunea mare ar trebui sa se comporte cum spui tu insa am vazut barometrele cu ochii mei, iar pe instalatia de inalta a masurat 34-35bari. In timpul asta cupla/declupa destul de des, la 10 secunde decupla insa presiunea era foarte mare. Daca ar fi fost gripat probabil invartea mai greu dar presiunea nu ajungea la cotele astea. De ce zic eu ca presiunea mare e problema ?

TIS-ul spune intre 12bari si 22bari. Similar ca la umflatul unui balon, la inceput sufli usor in el, dar pe masura ce se umfla(presiunea creste) e din ce in ce mai greu de bagat aer in el, trebuie sa impingi mai tare din plamani.

Asa si la compresor, cand face 12bari(asta cand e mai racoros afara ex 25 grade) are nevoie de o anumita putere de la motor, cand face 22bari(peste 40+ grade) are nevoie de putere mai mare. 22 bari e limita maxima data de TIS, ce se intampla cand cere cu inca 50% peste limita maxima ? Sa nu fie asta cauza lipsei de putere ?

 

Ma lupt si eu cu problema asta, am schimbat compresorul si degeaba. Sper sa termin maine(curatare interior/exterior radiator clima, schimbare expansion valve si drying container-TIS zice ca daca instalatia sta deschisa mai mult de 24h trebuie schimbat si uscatorul). Eu cred ca problema e acea valva care face trecerea de la presiune joasa la inalta si invers. Electroventilatorul imi functioneaza bine, flutura iarba pe jos cand dau drumu la clima. Sau poate e radiatorul climei infundat de mizerie si electroventilatorul nu face fata sa il raceasca.

 

Sper sa termin maine si va anunt daca isi revine sau nu.

 

 

Uite citeste aici cu atentie, cam ce te-ar interesa pe tine: http://infotehnic.academiaauto.ro/Diagnosticarea%20sistemului%20de%20refrigerare%20in%20functie%20de%20presiuni-1.pdf

 

Ai facut o diagnoza la masina? Vezi putin si senzorul de presiune, s-ar putea sa nu functioneze in parametri, doar rolul lui este sa comande oprirea/pornirea compresorului la o anumita presiune. Daca tu spui ca la 34 bari se opreste compresorul si dupa aceea porneste ( asa trebuie sa si functioneze ), inseamna ca senzorul face figuri, s-a decalibrat, incearca si cu alt senzor sa vezi. Oricum problema asta o vezi si la diagnoza.

A, dar tu la cine incarci instalatia? o incarci la un frigotehnist cu butelie?, sau la aparat automat de incarcat.

Edited by florin1967
Link to comment
Share on other sites

Uite citeste aici cu atentie, cam ce te-ar interesa pe tine: http://infotehnic.academiaauto.ro/Diagnosticarea%20sistemului%20de%20refrigerare%20in%20functie%20de%20presiuni-1.pdf

 

Ai facut o diagnoza la masina? Vezi putin si senzorul de presiune, s-ar putea sa nu functioneze in parametri, doar rolul lui este sa comande oprirea/pornirea compresorului la o anumita presiune. Daca tu spui ca la 34 bari se opreste compresorul si dupa aceea porneste ( asa trebuie sa si functioneze ), inseamna ca senzorul face figuri, s-a decalibrat, incearca si cu alt senzor sa vezi. Oricum problema asta o vezi si la diagnoza.

 

Am pus INPA si erori nu sunt. Apoi am monitorizat parametrii live cu si fara clima. In mod normal, ce am vazut pe la altii pe net un senzor de presiune defect arata presiune cu - minus in inpa. Eu fara ac pornit aveam 7bari lucru citit si pe barometre. Ca nu functioneaza in parametri asta m-ar ingrijora.

 

 

A, dar tu la cine incarci instalatia? o incarci la un frigotehnist cu butelie?, sau la aparat automat de incarcat.

 

Tipul la care am fost are un aparat automat Robinar.

Diagnosticarea ac se face prin interpretarea presiunilor citite pe joasa si inalta. Eu cel putin suspectez supapa de expansiune responsabila pentru "aruncarea" presiunii la cotele mentionate.

 

Cand am sa ma intorc la el pentru reincarcare am de gand sa bag 180ml de ulei si apoi sa punem freon progresiv pana la cantitatea scrisa pe eticheta.

 

Iar pentru initiatorul topicului dupa ce isi rezolva prioritatea cu ambreiajul ii recomand sa caute un nene cu aparat profi care sa stie meserie ca sa-i gaseasca problema nu sa dea din coate cum fac altii. Eu raman la ideia ca diferenta cu ac pornit trebuie sa fie aproape insesizabila.

Link to comment
Share on other sites

Cat ulei? Eu aveam impresia ca se baga mult mai putin.

 

Cei care au fabricat compresorul spun intre 150-180ml.

 

Mai mult decat atat pe langa cantitatea asta pentru compresor TIS recomanda inca:

-10 ml pentru vaporizator

-10 ml pentru radiator

-30 ml pentru uscator

-10 ml pentru fiecare conducta ac.

 

Insa eu cum sunt mai catolic decat Papa ma rezum doar la 180ml pentru ca mi se pare prea mult ulei. Singura piesa la care nu am umblat e vaporizatorul deci ar trebui sa pun conform manualului vreo 220ml.

Link to comment
Share on other sites

Cei care au fabricat compresorul spun intre 150-180ml.

 

Mai mult decat atat pe langa cantitatea asta pentru compresor TIS recomanda inca:

-10 ml pentru vaporizator

-10 ml pentru radiator

-30 ml pentru uscator

-10 ml pentru fiecare conducta ac.

 

Insa eu cum sunt mai catolic decat Papa ma rezum doar la 180ml pentru ca mi se pare prea mult ulei. Singura piesa la care nu am umblat e vaporizatorul deci ar trebui sa pun conform manualului vreo 220ml.

 

presiunea mare in instalatie inseamna blocarea freonului la supapa de expansiune sau senzor presiune freon defect. De aceea ti-am spus incearca si alt senzor.

Te-am intrebat unde incarci, deoarece tu banuiai radiatorul infundat, iar cu au aaprat automat va depista daca e ceva infundat.

 

Aici gresesti cu uleiul. 180 ml se baga in instalatie cand este compresorul nou nout din magazin. La celelalte compresoare se adauga 30-50 ml. nu mai mult.

 

Si iti spun sigur la o masina pana in 2000 cm.c se simte diferenea cand margi cu clima pusa, pierde destui caluti, este exact ca si cum ai avea 5 persoane in masina.

Edited by florin1967
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 2 weeks later...

daca senzorul de presiune e defect, arata presiune negativa si iar nu porneste...

Sa stii ca nu e chiar asa.

Recent a inceput sa-mi piarda freon. Am incarcat din nou, am facut testul pe aparat, totul ok. Electroventilatorul pornea exact cand trebuia.

Dar, la un moment dat, dupa 10-20 min de stat in trafic, nu mai auzeam eletroventilatorul pornind. Am oprit AC-ul, am ajuns in parcare, si stand pe langa masina am auzit o fasaiala. Probabil supapa de pe compresor isi facea treaba si dadea afara cand presiunea era prea mare. A doua zi am mers la verificare, incarcat, totul ok. Dupa alte 20-30 min de aglomeratie, iar nu pornea electroventilarul, iar dadea afara freonul. Concluzia, senzorul nu mai lucra, probabil indica presiune ok, dar de fapt crestea pana dadea afara.

Link to comment
Share on other sites

daca nu ai schimbat filtrul uscator atunci acolo e buba , compresorul baga dar daca presiunea pana in filtru uscator creste atunci da afara freonul pe o supapa care are rol de a preveni explozia conductelor/radiatoarelor AC , pierderea de putere a motorului uneori se datoreaza tot acestui filtru ! este simplu! .. compresorul depune fff mult efort sa impinga freonul prin acel filtru uscator ( daca este infundat ) iar motorul la randul lui depune mai mult efort sa invarta compresorul AC !

 

normal aceste filtre se schimba o data la 3-4 ani

 

un filtru infundat duce la uzura prematura a compresorului!

 

radiatorul daca este infundat de mizerie la exterior ( muste/praf ) si nu are suficienta ventilatie pentru racire creste presiunea in instalatie , sau in interior daca este infundat de impuritatile care trec de filtru uscator iar creste presiunea in instalatie !

 

cu alte cuvinte daca ai radiatorul curat si filtru uscator schimbat = ac functional in parametri iar compresorul nu depune efort pentru impingearea freonului in instalatie

 

cu ce se infunda un filtru uscator ? .. simplu ...cu impuritati rezultate din uzura compresorului AC si imbatranirea roacoardelor de cauciuc aflate pe circuitul AC

 

daca am gresit cu ceva atunci mii de scuze :)

Edited by wtww
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.