Jump to content

Probleme cutie de viteze automata 318i


Recommended Posts

Buna seara! Am si eu o problema cu cutia de viteze. Bmw 318i an 2000 motor 1.9benzina

Am plecat cu masina din oras si dupa 5km mi-a aparut acea rotita zimtata cu semnul exclamarii in interior. Am iorit motorul si am astepta vreo 20min pana a venit cineva sa se uite la ea. Am pornit din nou, disparuse si in momentul in care am calcat frana a aparut din nou. Dupa inca vreo 500m de mers a inceput sa bubuie ceva in momentul in care schimba vitezele si sa ma zdruncine(masina schimba foarte lin inainte!). Am dus-o la cineva aproape si am lasat-o acolo. Nu a vrut sa mai porneasca. Dupa 2 zile de stat a pornit la prima cheie. Acum 1 luna am facut schimbul de ulei la cutie, cu tot cu filtru. Azi au fost 2 "meseriasi" cu tester sa vada ce are dar niciunul nu a reusit sa se conecteze. Acum astept un al 3 lea specialist sa vedem ce zice. E posibil sa fie doar din cauza schimbului de ulei sau am stricat cutia?

Link to comment
Share on other sites

Deci... cel care a venit cu testerul a spus ca nu comunica cu cutia de viteze. Dar s-a uitat pe devizul de la service-ul care mi-a facut schimbul de ulei si a vorbit cu cineva care lucreaza la reprezentanta bmw. Acel individ a spus ca ulei pt cutie automata la 75lei/l nu exista(ca pretul e de la 100lei in sus) si ca nu intra doar 4 litri in cutie(ca ar trebui vreo 6?) si ca din cauza ca un anume convertizor de nu stiu ce exact (sunt putin pe langa subiect) isi ia aproximativ 1l de ulei ca sa functioneze, in cutie nu ramane suficient ulei si din cauza asta face asa. Nu stiu ce sa mai zic si pe cine sa mai cred... Vreun sfat?
Link to comment
Share on other sites

Am inteles. Maine la pranz mai merg la un service auto sa vad ce zic si ei. Am observat ca parerile sunt impartite in privinta repararii cutiei de pe masina sau inlocuirii cutiei cu una SH. Atata timp cat mi se ofera garantie pt cutia SH, nu e mai ok sa o schimb decat sa incerc sa o repar pe asta?
Link to comment
Share on other sites

Inainte vezi ce are. O cutie automata se repara destul de scump. O cutie de E46 e foarte ieftina la dezmembrari. Avand in vedere valoarea masinii, e mai logic s-o schimbi decat s-o repari.

Cauta pe cineva care repara cutii automate. Cele mai multe service-uri sunt intr-o deruta totala cand vine vorba de cutii automate. Nu stiu sa le diagnosticheze si emit tot felul de constatari fara legatura cu realitatea. Macar atunci vei stii exact daca e cutia compromisa sau nu.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

Am gasit deja pe cineva care imi schimba cutia plus ulei plus ce ii mai trebuie si ma costa cu tot cu manopera 500e, plus ca imi ofera garantie. Sa o repar, am gasit preturi de la 1000e un sus, in functie de probleme si nu prea ofera garantie. O sa sun maine la reprezentanta sa merg eventual sa faca si ei o diagnosticare dar mai mult ca sigur ca dupa-amiaza o urc pe platforma si o duc direct la VL sa ii schimb cutia. Oricum... daca intr-adevar e de la ulei(ca e prea putin) se mai poate face ceva? Adica sa completez si sa fie in regula? Sau tot s-a stricat ceva in cutie?9
Link to comment
Share on other sites

in locul tau mai intai as pune o baterie noua pe masina mai intai, si apoi vezi ce si cum cutia..

din ce spui tu tie nici nu iti porneste motorul.

Rezolva ce ai electric. Poti incerca cu o baterie de imprumut daca vrei doar sa faci un test.

 

stiu ca pare straniu, dar... se leaga.. baterie slaba sau alternator slab afecteaza cutia.

in foarte multe cazuri care le-am vazut cand apare semnul ala cu rotita dintata e de la probleme electrice.

Edited by DOMI
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am fost la reprezentanta bmw azi si dupa tester mi-au dat de verificat urmatoarele: 1.valva regulatoare debitmetru de aer: aici e problema cu pornirea(in momentul in care pornesc motorul scad turatiile foarte mult si moare. La a 2-a cheie, daca o accelerez, porneste. Asta se intampla doar daca motorul e rece.

2.conexiuni+cablaje de la cutia de viteze la calculator

3.nivel ulei cutia de viteze

 

Am dus masina la un service si a verificat nivelul de ulei. Era ok. A desfacut baia de ulei si a golit tot uleiul. Era curat. Din aceasta cauza, mecanicul a zis ca nu crede ca e cutia de viteze stricata fiindca ar fi trebuit sa gaseasca urme de span(sau asa ceva) in ulei si ca din ce vede el cu baia desfacuta, in cutie nu este nimic rupt. Am lasat masina pana maine acolo ca sa ii completeze uleiul in cutie si sa ii verifice maine nu stiu ce presiune(asta crede el ca are). Si a zis ca daca testele de presiune sunt ok, atunci sigur problema e la convertizorul de cuplu. In legatura cu conexiunile si cablajele de la cutia de viteze la calculator, a zis ca nu e acolo problema din cauza ca acele bubuituri care se aud in cutie sunt o problema mecanica, nu electrica. Astept maine la pranz sa merg dupa masina si sa vad verdictul.

Link to comment
Share on other sites

2.conexiuni+cablaje de la cutia de viteze la calculator

3.nivel ulei cutia de viteze

 

Am dus masina la un service si a verificat nivelul de ulei. Era ok. A desfacut baia de ulei si a golit tot uleiul. Era curat. Din aceasta cauza, mecanicul a zis ca nu crede ca e cutia de viteze stricata fiindca ar fi trebuit sa gaseasca urme de span(sau asa ceva) in ulei si ca din ce vede el cu baia desfacuta, in cutie nu este nimic rupt. Am lasat masina pana maine acolo ca sa ii completeze uleiul in cutie si sa ii verifice maine nu stiu ce presiune(asta crede el ca are). Si a zis ca daca testele de presiune sunt ok, atunci sigur problema e la convertizorul de cuplu. In legatura cu conexiunile si cablajele de la cutia de viteze la calculator, a zis ca nu e acolo problema din cauza ca acele bubuituri care se aud in cutie sunt o problema mecanica, nu electrica. Astept maine la pranz sa merg dupa masina si sa vad verdictul.

 

Pai stai putin, ti-au descoperit niste probleme de conexiune la cablajul de la cutie?

 

Are dreptate. Daca n-ai span si uleiul nu este ars, e foarte putin probabil sa fie stricata cutia.

Link to comment
Share on other sites

Da... dupa inca 1 zi de verificari, cei de la service au ajuns la concluzia ca nu e cutia de viteze stricata si ca uleiul, nivelul, presiunea si turatiile care intra si ies din cutie sunt ok. Am mai lasat-o pana maine ca sa verifice si conexiunile si cablajele. Au zis azi ca au testat ei nu stiu ce si calculatorul masinii nu recunoaste calculatorul cutiei si ca masina a intrat in modul "safe drive" sau ceva de genul si ca pleaca de pe loc cu a 2a si nu merge decat in primele 2 viteze. Au mai ramas 2 variante: ori ceva electronic(lucru care il aflu maine) ori convertizorul de cuplu (care nu poate fi desfacut si verificat fiindca e sudat de jur imprejur?!)... astept maine verdictul la chestiile electrice si daca nu... platforma si direct la schimbat convertizorul
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.