Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

E46 320d ambreiaj


Recunoscator

Recommended Posts

Salut baieti.

Am si eu un copil e46 320d 140 cai.

Fiind primul meu BMW nu stiu ce este normal si ce nu pe anumite teme.

O problema ce am observat,este ca masina nu are suficienta putere sa zic asa sa plece din ambreiaj.

Exemplu:

Ambreiajul este la podea...si incep sa ridic piciorul...10%...20%...40%....etc...cam la 70-75% din cursa....incepe sa se miste de pe loc..sa plece...dar nu spectaculos.

Avand in vedere ca am facut scoala de soferi pe un opel astra 1.9 tdi si ala pleca agresiv de tot de pe loc...este posibil ca eu sa am o problema?

Multumesc mult de sfaturi si opinii.

Stima.

Edited by Recunoscator
Link to comment
Share on other sites

Uzura ambreiajului isi spune cuvantul, dar dupa ce ridici complet pedala de ambreiaj si accelerezi, se apropie macar cat de cat (ca demaraj), de Opel Astra ?

Adica poti pleca cu scartait de roti?

Salut.

Multumesc de reply.

Ce ma deranjeaza este ca trebuie sa fac exact ca la benzinara...ca sa plec de pe loc repede si sa nu stau 10 secunde pana pleaca doar din abreiaj,si anume..(concomitent in timp ce ridic de pe ambreiaj sa calc si acceleratia).

De demaraj si scartait ia fara probleme...te baga in scaun....se simt cei 140 de cai.

Nu ma pricep exact...cum este cu ambreiajul..cum anume se masoara aceasta uzura.Nu as vrea sa schimb un ambreias care este doar 40% uzat sa zic asa,si ar mai functiona 1 an 2 si totusi nici nu as vrea sa ma lase la un drum de 1400 de km cand vin acasa.

Link to comment
Share on other sites

La benzinara, cum spui tu ,ca sa pleci de pe loc nu trebuie sa si apesi pe acceleratie concomitent cu ridicarea ambreiajului, tocmai aici apare si uzura prematura a discului de ambreiaj, depinde si de cel care te invata,la scoala de soferi dar depinde mult si de starea tehnica a masinii dar si de stilul de condus al fiecaruia. La benzinara nu iti ia 10 secunde ca sa pleci de pe loc , ci pur si simplu pleci instantaneu de pe loc, (ma refer la o masina la care partea mecanica e buna cat de cat.

Eu de exemplu am incercat asa: fara a avea motorul pornit ,o bag in 1-a, apas pedala de ambreiaj cam 3 sferturi, apas pedala de acceleratie undeva aproape de jumatate, rasucesc contactul, si dupa ce a pornit motorul, imediat am ridicat brusc ambreiajul, masina pleaca cu scartait de roti (la o benzinara de 1.6 din 95), practic nu astept absolut deloc ca sa pot pleca cu masina.

Cel putin asa e la mine la benzinara, ambreiajul are in jurul a 50%. uzura.

  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

 

Eu de exemplu am incercat asa: fara a avea motorul pornit ,o bag in 1-a, apas pedala de ambreiaj cam 3 sferturi, apas pedala de acceleratie undeva aproape de jumatate, rasucesc contactul, si dupa ce a pornit motorul, imediat am ridicat brusc ambreiajul, masina pleaca cu scartait de roti (la o benzinara de 1.6 din 95), practic nu astept absolut deloc ca sa pot pleca cu masina.

Trebuie sa te contrazic. Dimpotriva, la benzina trebuie sa apesi aceleratia sa pleci de pe loc.. DE ACEEA cuplu motor atat de placut la motorina la care benzinarele "viseaza" face ca masina pe motorina... sa plece de pe loc (aproape) fara a apasa ambreiajul.. dar nici a ridica prea brusc piciorul de pe el.

Si eu coduc o Fabia pe benzina, 1.4 16 valve, de vis motorul cum "toarce", aproape nu-l aud la relanti.. Dar NICI O SANSA sa plec de pe loc ca motorina.. 9 din 10 situatii, putin inclinat sau chiar drum drept, trebuie apasata acceleratia (in doua trepte).

TREBUIE sa recunosc ca plec cam sub-turat de pe loc, cand e rece motorul, si de aceea stiu; ok?

 

@ Recunoscator, nu te grabi sa crezi ca e ambreiajul. Daca din momentul in care ai ridicat piciorul de pe ambreiaj si "operezi" doar acceleratia masina trage "adica motorul trage, si nu apare un soi de intarziere in raspuns.. nu e ambraiajul uzat. Nu prea exista 40, 50, 60 procente uzat ci zgomote debreiere si intarziere in raspuns si chiar miros... :purple:

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

De acord cu @bimmer,

Pana acum 1 luna cand mi-am achizionat bestia mea mica, e90-ul, am avut numai benzinare personale, toate 1,6, ultima un golf 5 1.6 fsi si la toate daca nu accelerezi macar 200 turatii, risti daca nu eliberezi usor ambreiajul, risti sa moara motorul.

Pe cand la motorina si daca ridici doar ambreiajul fara sa apesi acceleratia, tot pleaca de pe loc.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

salut baieti, la inceput in urma cu 2-3sapt , atunci cand atingeam ambreiajul simteam batai in pedala, si se audeau zgomote la cutis de viteza/volanta

acum

chiar daca apas normal ambreajul, se simt batai pronuntate in pedala si zgomote, daca apas pana jos se simt si se aude cum bate placa pe volanta , foarte rau

daca nu apas pe ambreiaj totul e bine... sa fie volanta sau placa?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.