Jump to content

Clima pierde din putere


CodrinMarius

Recommended Posts

Salut, am o problema cu clima, la un E46 320d nfl.

 

Cat timp merg prin oras totul e bine (merg putin, 10km pana la birou). Totul normal, baga rece, si baga volum de aer decent (gen cand tin mana deasupra cotierei simt bine adierea de aer de la grilele fata, bate rece si cu putere).

 

Cand circul mai mult (gen > 100km), incepe sa piarda mult din puterea aerului (asta e problema, dupa o vreme pierde din debitul aerului). Daca pun mana la grila adierea e foarte slaba dar in continuare rece. Daca dau clima si la maxim, de exemplu doar grilele fata, zgomot scoate, dar adierea la gura grilei este tot slaba, fara putere. Daca las masina oprita o vreme (gen 2-3 ore), cand plec functioneaza iar normal macar vreo jumate de ora cred. De exemplu, am mers vreo 50 km, ma ruga lumea sa dau clima mai incet de racoare ce era, dupa, a inceput sa bata din ce in ce mai slab.

 

Daca aveti vreun sfat, va multumes.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salut, am o problema cu clima, la un E46 320d nfl.

 

Cat timp merg prin oras totul e bine (merg putin, 10km pana la birou). Totul normal, baga rece, si baga volum de aer decent (gen cand tin mana deasupra cotierei simt bine adierea de aer de la grilele fata, bate rece si cu putere).

 

Cand circul mai mult (gen > 100km), incepe sa piarda mult din puterea aerului (asta e problema, dupa o vreme pierde din debitul aerului). Daca pun mana la grila adierea e foarte slaba dar in continuare rece. Daca dau clima si la maxim, de exemplu doar grilele fata, zgomot scoate, dar adierea la gura grilei este tot slaba, fara putere. Daca las masina oprita o vreme (gen 2-3 ore), cand plec functioneaza iar normal macar vreo jumate de ora cred. De exemplu, am mers vreo 50 km, ma ruga lumea sa dau clima mai incet de racoare ce era, dupa, a inceput sa bata din ce in ce mai slab.

 

Daca aveti vreun sfat, va multumes.

 

 

E firesc sa bage mai putin aer rece, pentru ca asta e principiu "climei", acela de a mentine o anumita temperatura prestabilita. La inceput e mai rece, compresorul "munceste" mai mult si mai des, pana temperatura coboara suficient de mult si repede pana in jurul valorii stabilite, ca apoi compresorul sa munceasca mai rar... si sa mentina temperatura ceruta.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

La fel patesc si eu, in oras nu am nici o problema,dar imediat ce ies cu ea la drum intins apare aceeasi problema.Ca sa fac fata caldurii ,opream compresorul 5 min,apoi ii dadeam drumul si mergea ok cam 15 min.Sper sa fie piesa cu tepi si nu altceva.
Link to comment
Share on other sites

E firesc sa bage mai putin aer rece, pentru ca asta e principiu "climei", acela de a mentine o anumita temperatura prestabilita. La inceput e mai rece, compresorul "munceste" mai mult si mai des, pana temperatura coboara suficient de mult si repede pana in jurul valorii stabilite, ca apoi compresorul sa munceasca mai rar... si sa mentina temperatura ceruta.

Inteleg ce ai zis.E la fel ca aparatul de aer conditionat din casa. Dupa ce ajunge la temperatura, scade din intensitate, asta daca e pus pe auto.

La masina, de exemplu, daca il setez la 4 linii doar grile fata, ar trebui sa bage la volumul ala tot timpul, din ce stiu daca nu e pe auto nu ar trebui sa scada.

 

Oricum, ori pe auto ori pe manual, nu mentine temperatura, se face cald de genul ca zici ca nu mai ai AC deloc.

 

Am mai citit si eu zilele astea si pe alte posturi. Sper sa fie piesa cu tepi ca nu e o reparatie prea scumpa.

 

filtru de polen!!

Nu prea inteleg cum vine treaba cu filtrul de polen, dar am sa incerc. Te gandesti ca e infundat? Saptamana viitoare imi schimb uleiul si il schimb si pe asta, las piesa cu tepi pentru incercarea a 2a, daca mai e cazul. E cam vechi, dar l-am mai "scuturat".

Edited by CodrinMarius
Link to comment
Share on other sites

As mai putea sugera ca Condensorul (radiatorul din fata masinii) nu este destul de eficient, in sensul ca daca la inceput aparent raceste bine dupa un timp ii scade eficienta..

Trebuie doar curatat extern, adica spalat, daca nu a fost curatat/spalat niciodata..

 

Verifica si cureaua auxiliara pentru uzura.. poate patineaza.

 

..piesa aceea cu tepi, de care citesc din cand in cand, din cate am observat se refera/ocupa la/de circuitul de control al ventilatorului. Ventilatorul este doar un motor electric controlat electronic de piesa cu tepi... (tepii=radiatorul unor componente din modul) care trage/impinge aerul de afara; si cam atat.

 

Poate stiu altii mai multe, ce alte defecte a "reparat" piesa cu tepi in afara de nefunctionarea ventilatorului!?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Uneori, primele x minute, piesa cu tepi da intensitatea care trebuie. Dupa un anumit timp, incepe sa nu-si mai faca treaba, poate se incalzeste, nu stiu cauza. Sau, uneori scade atat de mult turatia, incat abia baga aer, cald sau rece, depinde de anotimp.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salve

Am ĂŽntâmpinat exact aceastĂŁ problemĂŁ la maĂâ˘inĂŁ mea, un 520d e39. ProblemĂŁ are 2 pĂŁrĂâşi Ăâ˘i anume:

1. Intradevar piesĂŁ cu Ăâşepi este "principalul vinovat" Ăâ˘i este clar ĂŽn "moarte clinicĂŁ", deci TREBUIE ĂŽnlocuitĂŁ.

2. Compresorul de AC are depuneri sau uzurĂŁ mare ceea ce denotĂŁ Ăâ˘i o scadere a puterii motorului ( aĂâ˘a a fost la mine) ĂŽn mers . Nu Ăâ˘tiu care este interconexiunea dintre pisa cu Ăâşepi Ăâ˘i compresor insa, dupĂŁ ce am schimbat piesĂŁ cu tepi, mergea un timp ĂŽndelungat bibe, dar tot apĂŁrea sincope. DupĂŁ ce am curĂŁĂâşat compresorul Ăâ˘i toatĂŁ instalaĂâşia de AC, am mers pânĂŁ la Viena fĂŁrĂŁ nici o ĂŽntrerupere, plus ca aĂâ˘a crescut semnificativ (sau mai bine zis a revenit la normal ) puterea motorului cu AC pornit.

 

 

Trimis de pe al meu SM-N9002 folosind Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Am fost la o verificare si pana la urma am schimbat:

- curerele din fata, toate, si niste role;

- in instalatie erau 250g de freon in loc de 680 parca.

Mi-au spus sa nu mai schimb si piesa sau tepi sau sa umblu la compresor pana nu vad cum se comporta. Merge mai bine acum, se simte mai bine cum da si e si mai rece. Din pacate nu am avut niciun drum lung ca sa imi dau seama si daca tine, ca aici era problema la mine, dupa vreo ora.

Treaba cu curatat compresorul pare ceva bun, am sa ma interesez cum se face si in ce consta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.