Jump to content

E46 FL motor N42 valvetronic


Powersony09

Recommended Posts

Salut tuturor.

Detin un bmw E46 316i 2002 Face Lift cu motor valvetronic si am 3 probleme cu aceasta.

Pana acum 1 saptamana masina functiona foarte bine, consum bun -5.5-6.5 exterior si 8-9 in oras. Motorul torcea, tragea bine totul in regula.

Am tras o fuga pana la Bucuresti si din cauza grabei am mers cu masina cu 150-160km/h pe A3, cand mam dus consumul era in jur de 7L/100km la 160km/h, masina a stationat vreo 4 ore dupa care am plecat spre casa tot pe A3, cand am intrat pe A3 si am inceput sa calc acceleratia, motorul scoate un sunet de pe la 2500rpm in sus de cum ar avea toba sparata, doar ca vine din fata din partea de admisie si se aude in habitaclu destul de tare pe la 3500rpm, tot odata am vazut ca mia luat cam 3-5 minute pana am ajuns la 160km/h iar consumul era de 16L/100km si nu se clintea de acolo, dupa ce am iesit de pa A3 mam dat jos am ridicat capota sa vad daca pot indentifica ceva, si am observat urmatoarele probleme:

1. In partea din spate a admisiei (intre motor si habitaclu) se aude un zgomot metalic atunci cand iau piciorul brus de pe acceleratie, daca iau usor nu se aude, iar zgomotul se aude cel mai tare la socuri de turati mici, gen accelerez pana in 2000rpm si iau repede piciorul de pe acceleratie, zgomotul pare exact cum ar batea un lant de carcasa motorului.

2. Daca am o panta foarte usoara si sunt in viteza a 3 la 50km/h consumul este de aproape 10-11L/100km, iar daca apas acceleratia masina nu trage, ramane tot la 50km si consumul sare la 16-18L/100km si se aude un sunet in zona admisiei exact cum ar fi toba sparta.

3. Consumul in exterior mia crescut la 9L/100km asta daca merg constant cu maxim 110km/h in viteza a 5 pe loc drept ...gen autostrada.

 

Schimbul de filtre+ulei lam facut acum 15K kilometri.....si urmeaza sa ii le schimb.

Am fost la vreo 2 mecanici si cica as avea ceva mici impuritati pe admisie. Am demontat toata admisia am aruncat un ochi la supape si par in regula, injectoarele nu le-am testat dar erau curate, in admisie nici un fel de rezidu metalic,table sau altceva.

Am fost la alt mecanic si a zis ca e clapeta de la acceleratie. Am dat-o jos si indradevar avea un mic joc, am desfacut-o si am observat ca jocul era de la agrenarea dintre rotite mai exact rotitele aveau um MIC joc pe axul lor. De aici am dedus ca nu e nici clapeta de acceleratiede vina, ca uzura pare constanta nu dintr-o data.

 

Ce poate sa aibe masina?

Daca este necesar fac un video si il voi posta pentru mai multe detali.

 

Sunt nou pe forum si nu vreau sa stanjin pe nimeni, sper ca am postat dupa regulamentul forumului.Daca am gresit cu ceva rog moderatori sa ma anunte sau sa mute topicul unde trebuie.

 

Ce pot spune este ca am cunostinte despre mecanica si despre desfacut,curatat,montat, inlocuit. Sunt meticulors si atent la cea ce fac si cand demontez am grija sa memorez unde vin piesele respective.

 

P.S ce am rezolvat recent la masina: Schimbat colector+peri alternator, refacut lipituri "piesa cu tepi", schimbat leduri interiorare,schimbat filtre +ulei.....reparat iala portbagaj,Reparat ambreaj electromagnetic AC, reparat mici pete de rugina......s.a

 

Va Multumesc.

Edited by Powersony09
Link to comment
Share on other sites

 

Schimbul de filtre+ulei lam facut acum 15K kilometri.....si urmeaza sa ii le schimb.

 

 

P.S ce am rezolvat recent la masina: Schimbat colector+peri alternator, refacut lipituri "piesa cu tepi", schimbat leduri interiorare,schimbat filtre +ulei.....

 

ceva e in contradictie

Link to comment
Share on other sites

ceva e in contradictie

Im cer scuze, referirea a fost la faptul ce am facut eu la masina, am gresit scriind "recent" ca ma gandeam ca ultima interventie asupra masini a fost piesa cu tepi care am rezolvat-o acum 2 luni.

Citisem tot aici pe forum ca problema consumului apare de la debitmetru, am fost acum afara si am scos mufa si motorul moare dupa ce il pornesc, daca il pornesc si o accelerez merge in suturi-incorect. Deci presupun ca debitmetru este OK

Alta referire este ca la relanti motorul se aude ok, parca acum persisa acel sunet de toba sparta asa foarte putin.

Am BMW Diagnose V1.4 si o sa fac o diagnoza sa vad daca a aparut ceva. Ultima diagnoza a fost 0 error acum 2 saptamani. Diagnoza a fost facuta dupa 2 luni de mers cu masina.

Maine voi face o diagnoza sa vad ce apare. Iar daca nu reusesc cu ajutorul vostru sa aflu ce sa intamplat o voi duce la service deoarece treaba cu distributia ma depaseste atat mecanic cat si teoretic. Am aruncat un ochi pe un document postat tot aici pe forum despre cum se foloseste acea trusa speciala de a pune la punct distributia si sincer este destul de complicat pentru mine, cel putin asa din ce am vazut. Poate daca as avea trusa as fi incercat sa vad ce miar fi iesit.

 

Va multumesc pentru rapsunsuri. Stiti cam cat mar costa sa pun distributia la punct? Acel sunet metalic tot de la distributie apare? normal distributia nu este in fata motorului? ca eu asa am vazut pe net sau cel putin asa cred eu. Sunetul metalic il am intre motor si habitaclu, sa zic asa catre cutia de viteze, dar la cutie nu am probleme, iar cu ambreajul la fel nu am probleme. Daca tin apasat abreajul sau nu tot asa face acel zgomot.

 

Respect.

Link to comment
Share on other sites

Ok o sa inlocuiesc intizatorul o data cu filtrele si ulei. Dar voi face asta dupa ce verific injectoarele fac o diagnoza si schimb bujiile.

Va multumesc de sfaturile date.

Oricum va voi tine la curent cu situatia masini si cand se va rezolva voi veni aici si voi posta ce sa intamplat si ce am schimbat, ca alti care ajung in situatia mea sa stie ce au de facut.

Respect

 

 

L.E Stiti cumva un mecanic bun in Brasov pentru a pune la punc distributia? nu vrea sa merg pe la tot felu de "meseriasi"sa plec cu masina si sa am mai multe probleme decat inainte.

Edited by Powersony09
Link to comment
Share on other sites

Mersi foarte mult de recomandare.

Intre timp am facut un video sa vedeti si sa auziti si voi ce probleme am.

Motorul a fost pornit la rece.

Zgomotul metalic apare doar la descelerare brusca, la descelerare lenta nu apare.

Zgomotul de pe admisie se aude atunci cand fac accelelrari scurte.

Mentionez faptul ca atunci cand am desfacut busonul de ulei motorul nu a reactionat deloc, in ambele cazuri, si cu motorul rece si cu motorul cald, cu busonul deschis motorul merge la fel, nici o diferenta.

Video aici >>>> https://youtu.be/ilv9-IPrSeQ

 

Respect.

Edited by Powersony09
Link to comment
Share on other sites

Nimeni nimic? pfff

Revin cu inca 2 amanunte ce leam observat astazi.

In timp ce functiona motorul am desfacut busonul de ulei si mam uitat la patina aceea de la lantul de distributie ce se vede prin buson si am vazut la relanti ca joaca acolo si se aude acel sunet specific.

Mam bagat sub masina si la relanti se aude acel sunet metalic dar nu tare, in zona bai de ulei spre cutia de viteze, chiar daca era la relanti se auzea cum se freaca ceva acolo sau atinge. Ma gandeam sa nu am probleme la arborele cotit sau la ultimul piston, la bratul pistonului sau ceva de genu.....alta problema poate fi la ambreaj dar nu stiu daca exista ceva la ambreaj de poate face asa, cu toate ca nu am nici un zgomot cand apas ambreajul si ambreajul prinde ok, nu patineaza sau altceva.....

Ceva pareri?

Link to comment
Share on other sites

Probabil a sarit distributia de la punct. Acea patina trebuie sa stea fix, nu sa joace. Trebuie sa schimbi intinzatorul plus cele 2 patine de la distributie. Iar acel zgomot eu zic ca e de la vanosul pe admisie. Asa facea si al meu cand era stricat. Din cauza lui a sarit si distributia de la punct. Daca s-au spart patinele, trebuie data si baia jos si curatata, ca sa nu fie tras plastic in pompa de ulei
Link to comment
Share on other sites

Nu rezolvi nimic doar intreband pe aici pe forum si primind diferite pareri...in unele cazuri da,sunt bune si parerile de pe forum dar in cele mai multe cazuri problema o rezolvi la un baiat care stie cu ce se mananca respectiva problema...cred in zona Brasovului ti-a fost recomandat Rusu Bogdan Florin din Vulcan (langa Brasov). Pot sa garantez si eu pe el ca stie ce face..bafta !
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

se observa ca din spatele motorului iese fum , posibil pompa vacuum are garniturile uzate , daca scoti debitmetru motorul merge mai bine ?

Nu, merge chiar foarte rau, nu mai are relanti, moare dupa ce il pornesc, si daca il pornesc si il accelerez merge in suturi si se ineaca.

Am citit de acea problema cu garnitura la pompa de vacuum, o sa schimb si acea garnitura cand ma duc cu masina la service. Macar le fac pe toate o data si bine .....

Edited by Powersony09
Link to comment
Share on other sites

dai jos capacul care te lasa sa vezi cureaua cu rolele si acolo ai 2 senzori (camshaft sensor , cauta pe net ) scoti mufa la unu si pornesti si vezi daca merge mai bine , chestia e sa bagi motorul in avarie sa vezi daca sistemul valvetronic e de vina , fa o filmare si la role cum se invart .
Link to comment
Share on other sites

Motorul meu este valvetronic......are vanos??? unde este situat ? vreau sa caut piese de schimb pentru problema asta......

 

Are vanos pe admisie si evacuare. La tine cel de pe admisie face asa urat. Mergi la un mecanic sa o desfaca sa iti schimbe patinele si sa o puna la punct. Daca nu poate inseamna ca si vanosul este defect.

Link to comment
Share on other sites

dai jos capacul care te lasa sa vezi cureaua cu rolele si acolo ai 2 senzori (camshaft sensor , cauta pe net ) scoti mufa la unu si pornesti si vezi daca merge mai bine , chestia e sa bagi motorul in avarie sa vezi daca sistemul valvetronic e de vina , fa o filmare si la role cum se invart .

Mufele de la senzori sunt langa solenoizi vanos? Sau necesita sa dau jos capacul de la _chiulasa_ ca sa ajung la mufa de la senzori. Din ce am tot cautat am dedus ca acolo sunt. Nu am timp zilele astea ca sa dau capacul jos,dar un test fara vanos as face ca sa vad cum se comporta.

Poate sambata am timp si dau capacul jos. Daca pornesc motorul fara capac,nu ma umplu de ulei? Ca nu as vrea sa o pornesc si sa fac totuna masina. Eu din ce am vazut pe youtube si plus cand am deafacut busonul,cam sare ulei.

Foarte interesant link-ul. Vazusem ceva video cum functioneaza valvetronicul dar nu stiam ca are si vanos, ca cel de pe motorul precedent e destul de mare vanosul si aici vazusem doar acele 2 pinioane mai complexe,habar nu aveam ca defapt sunt vanosurile.

Multumesc mult de sfaturi. Revin cu detalii.

Totusi sunt in dubi cu sunetul metalic dintere motor si habitaclu situat in zona bai de ulei catre cutia de viteze.....

Respect

Link to comment
Share on other sites

Am facut urmatorul test.

Am scos mufa de la senzorul de pe evacuare,motorul a pornit normal,acelasi sunet pe admisie de toba sparta si acelasi sunet metalic,diferenta.....parca urca mai repede in turatie.

Am bagat mufa la loc pe evacuare ...cea din stanga din imagine......si am scoso pe cea din dreapta de pe admisie.

Motorul a avut o tentativa de pornire si sa oprit.....am incercat sal pornesc dar nu mai vroia......am bagat mufa la loc si a pornit greu la prima cheie,dupa prima pornire acum motorul porneste normal.

Intre timp am vazut ca pe la solenoizi de vanos am ceva urme de ulei si va necesita sa schimb garniturile.

Ce parere aveti despe acest test? Nu am facut filmare ca este noapte.

De la curea si role nu se aude nici un zgomot,merge rotund si bine la relanti..un pic mai zgomotoz motorul fata de inaintea problemelor.

Respect.

Edited by Powersony09
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.