Jump to content

E46 FL motor N42 valvetronic


Powersony09

Recommended Posts

Pai singurele locuri unde am scurgeri de ulei sunt la pompa de vacuum si solenoizi de vanos. In rest am verificat motorul si nu mai am urme de ulei prin alta parte. Plus ca in parcare sub masina nu este pic de ulei. Am facut schimbul acum 17k km si am complectat doar cu 600ml de ulei in tot acest timp. In rest nu papa ulei si nu am lasat motorul pe nivel minim. Acum nu am completat ca fac schimbul de ulei si deocamdata nu umblu cu ea pana nu rezolv problemele.

Costurile cred ca nu depaseste 2000 de lei. Ceea ce nu mi se pare mult tinand cont ca i tot acest timp de 1.5 ani am bagat aproximativ 150 lei in masina. In rest benzina si cheie.

Unde pot gasi o-ringuri pentru solenoizi si pentru pompa de vacuum? Cum pot da jos pompa de vaccum sau cum pot ajunge la ea?

Pot pune oricefel de tip de o-ring? Sau sunt ceva dedicate?

Respect.

Edited by Powersony09
Link to comment
Share on other sites

@powersony: oringurile de la solenoizi(sunt 4 si cam 8 lei buc parca) si garniturile de la pompa vaccum (gasesti set ptr pompa la 50-60 lei parca) poti intreba la baietii care sunt la vanzari piese comercial.

Nu poti sa le schimbi tu ,cel putin nu cele de la pompa vaccum. Cumpara-le pe cod si mergi la un service specializat bmw.

Link to comment
Share on other sites

Mersi mult de indicati.

Totusi de ce nu pot sa le schimb eu? Am vazut pe youtube cum se schimba si e floare la ureche.

 

 

Offtopic....eu sunt mecanic mentenanta utilaje industriale de cativa ani....si lucrez cu tot felu de piese,garnituri,cilindri hidraulici si pneumatici.....etc.

In domeniu auto nu difera prea mult de cel induatrial....doar ca la auto difera procesul de functionare.....de aceea intreb ca nu stiu exact tot procesul,la parte mecanica ma descurc.

Edited by Powersony09
Link to comment
Share on other sites

Mersi mult de indicati.

Totusi de ce nu pot sa le schimb eu? Am vazut pe youtube cum se schimba si e floare la ureche.

 

 

Offtopic....eu sunt mecanic mentenanta utilaje industriale de cativa ani....si lucrez cu tot felu de piese,garnituri,cilindri hidraulici si pneumatici.....etc.

In domeniu auto nu difera prea mult de cel induatrial....doar ca la auto difera procesul de functionare.....de aceea intreb ca nu stiu exact tot procesul,la parte mecanica ma descurc.

Pe cele de la solenoizi,da,este usor de schimbat,pe cele de la pomp

Vaccum,e putin mai greu,dar daca zici ca te pricepi cat de cat,da-i bice!!!

Link to comment
Share on other sites

Pai eu asta vreau sa fac, sa scutez manopera. Sa inlocuiesc tot ce pot. Am foarte multe scule si diferite accesori. Pot linistit sa lucrez la masina.

Eu chiar as vrea sa schimb patinele si sa merg doar sa imi puna distributia la punc, dar nu stiu daca trebuie sa dau lantul jos de pe pinioane, daca merge scoase patinele fara sa dau lantul jos le schimb si pe alea tot eu, aici chiar as vrea sa imi spuneti care stiti, daca vreau sa schimb si lantul, trebuie dat jos motorul? ce implic aceasta schimbare de distributie? sunt tentat sa o schimb si vreau sa apreciez cam cat mar costa aceasta operatie.

Respect.

Link to comment
Share on other sites

Pai eu asta vreau sa fac, sa scutez manopera. Sa inlocuiesc tot ce pot. Am foarte multe scule si diferite accesori. Pot linistit sa lucrez la masina.

Eu chiar as vrea sa schimb patinele si sa merg doar sa imi puna distributia la punc, dar nu stiu daca trebuie sa dau lantul jos de pe pinioane, daca merge scoase patinele fara sa dau lantul jos le schimb si pe alea tot eu, aici chiar as vrea sa imi spuneti care stiti, daca vreau sa schimb si lantul, trebuie dat jos motorul? ce implic aceasta schimbare de distributie? sunt tentat sa o schimb si vreau sa apreciez cam cat mar costa aceasta operatie.

Respect.

Da eu am dat acu doi ani 800 ron pe tot kitul de distributie(lant,patine,intinzator tip nou si alte chestii), cica original si 400 ron manopera + schimbul de ulei ca mi sa spart patina si sa fiu sigur ca nu raman bucati mici in baia de ulei .Cam piperat am ajuns la 1500.

Singur nuti recomand sa umbli la distributie ca dereglezi peacolo si nu mai trage bine, dar merg schimbate patinele de sus (cele care se vad pe unde bagi ulei) fara sa dai tot lantu jos, un meserias nu are nevoie de cala de distributie pentru inlocuiere patine, daca dai si lantu jos de tot atunci e musai ,dar daca e sarita eu zic ca mai bine mergi la un mecanic.

Link to comment
Share on other sites

Pai eu asta vreau sa fac, sa scutez manopera. Sa inlocuiesc tot ce pot. Am foarte multe scule si diferite accesori. Pot linistit sa lucrez la masina.

Eu chiar as vrea sa schimb patinele si sa merg doar sa imi puna distributia la punc, dar nu stiu daca trebuie sa dau lantul jos de pe pinioane, daca merge scoase patinele fara sa dau lantul jos le schimb si pe alea tot eu, aici chiar as vrea sa imi spuneti care stiti, daca vreau sa schimb si lantul, trebuie dat jos motorul? ce implic aceasta schimbare de distributie? sunt tentat sa o schimb si vreau sa apreciez cam cat mar costa aceasta operatie.

Respect.

Pe bune?

Zici ca vrei sa faci tu totul ca te pricepi,dar nu stii exact cun se procedeaza,cauta tutoriale si ai sa vezi cum se face...iti dai seama sigur daca e greu sau nu...cum sa faci tu toata operatiunea si doar sa iti puna distributia la punct? Asta inseamna sa vina mecanicul cu trusa de cale la tine sau unde o faci...stii cat costa sa inchiriezi o trusa daca mecanicul nu are???

Serios acum,am crezut ca te referi la garniturile de la solenoizi,dar vad ca tu vrei sa te faci mecanic pe masina ta,dar cu sfaturi de aici...adica pasii respectivi.

Iti urez succes !!!

Link to comment
Share on other sites

pompa vacuum este prinsa in 3 suruburi , ajungi mai greu la ele dar cu rabdare o dai jos , bafta.

 

11668626471 - codul pt kit-ul din interiorul ei

11667509080 - codul pentru oringul dintre motor si pompa

Edited by gomorra
Link to comment
Share on other sites

Nu poti schimba patinele fara sa dai lantul jos; sa schimbi doar una dintre ele este degeaba, parerea mea.La masina mea au fost schimbate patinele si am asistat la operatiune, si fara trusa de cale nu poti face nimic.

 

 

Uite aici un pic de material de studiu:

 

http://www.tooled-up.com/artwork/ProdPDF/SEAINSvs4815.pdf

Link to comment
Share on other sites

Multumesc tuturor de raspunsuri. Ma refeream ca daca puteam sa schimb patinele fara sa umblu la lant.....atunci le inlocuiam eu,acum dupa ce miati explicat,am inteles ca doar cea se sus eventual o pot shimba dar nu cred ca se merita efortul.

Ma voi limita doar la schimbatul garniturilor si voi lasa toata distributia pe mana mecanicului. Nu as vrea sa decalez distributia mai rau de cat e, incercand sa schimb eu doar patina de sus.

Respect.

Link to comment
Share on other sites

Acum ca mam lamurit cu distributia si celelalte 2 probleme,ramane semnul de intrebare la ultima problema. Acel sunet metalic dintre motor si habitaclu care la relanti se aude sub masina in zona bai de ulei iar la decelerare se aude din spatele admisiei. Mam uitat la poze pe net cum arata motorul in acea zona si am observat ca sub admisie am electromotorul. Este posibil sa imi faca figuri bendixul? Specific faptul ca la pornire nu caraie deloc electromotorul sau sa faca ceva figuri. Tot in zona aceea este ambreajul si nimic altceva vizibil. Poate aparea acel zgomot de la un ambraj defect? Ambreajul prinde bine si nu patineaza,nu se aude nici un sunet cand apas sa eliberez ambreajul. Alta chestie ce mai imi vine in minte este pompa de ulei,care numi dau seama unde e dar ma duce cu gandul la ea doar faptul ca se aude in baia de ulei acel zgomot la relanti.......voi ce parere aveti?

Respect

Edited by Powersony09
Link to comment
Share on other sites

Pffff...se poate repara sau trebuie inlocuita? Alti bani alta distractie. Macar am idee cam ce bani trebuie sa pregatesc si asta doar cu ajutorul vostru. Va multumesc pentru sprijinul acordat. Chiar daca multe lucruri sunt pur informative si rezolvabile doar de catre mecanicul auto,macar am invatat ceva nou despre acest tip de motor. Chiar mia fost si imi va fi foarte util toate informatiile oferite de voi toti.

Respect si va multumesc inca o data.

Link to comment
Share on other sites

Am vorbit astazi cu Domnul mecanic si urmeaza sa ajung la el. Pana atunci mam hotarat sa desfact capacul de la _chiulasa_ sa vad ce pot gasi defect.

Am desfacut capacul si ce constatari am facut.

1.Lantul de distributie joaca pe pinioanele de la vanos, cea ce inseamna ca este intins/uzat, nu are jocul foarte mare dar numi convine.

2.Patina de sus este rupta dar fara semne ca sar fi facut in mai multe bucati, are o ruptura fina si atat.

3.Lantul este slab pe pinioare cea ce cred ca devina este intinzatorul si poate si patina de jos.

4.Garnitura de la mufa senzorului axului valvetronic este uzata, urme de ulei pe langa ea si spre bobina de la bujia langa ea.

5.Garniturile uzate de la senzori de la vanosuri, urme de ulei.

6 Garnituri solenoizi vanos, urme de ulei

7.Garnitura pompa vacuum, urme de ulei

8.Zgomotul dintre motor si habitaclu inca neidentificat de la ce poate fi.

 

In rest am verificat urmatoarele.

1.Arcuri supape >OK

2.Axele cu came >OK nu prezinta uzura

3.Valvetronicul ara foarte bine, totul curat, fara uzuri si urme pe axul lui.

4.Bujiile, 3 sunt schimbate recent impreuna cu bobine noi, a 4-a bujie si bobina par ar fi vechi, cred ca de cand a fost fabricata masina. Bujiile sunt curate, au culoare crem spre gri alburiu.....nu stiu cum sa zic, nu sunt umede sau de ulei. Functioneaza OK toate 4 buji impreuna cu cele 4 bobine.

In rest interiorul chiuluoasei arata foarte bine.

 

Un mic video mai jos.

 

Astept pareri.

 

https://youtu.be/jtUsdLEr-fE

Edited by Powersony09
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am fost la domnul mecanic si mi-am schimbat toata distributia.

Am facut schimbul de ulei + filtre impreuna cu garniturile de la solenoizi si senzori de axe, plus garniturile de la pompa de vaccum.

Motorul toarce acuma.

Zgomotul metalic era cauzat de distributie, chiar daca se auzea in spatele motorului.

Acum totul este in regula.

Va multumesc tuturor pentru toate sfaturile date si de recomandarea mecanicului.

Il recomand si eu la toata lumea care detine BMW si au probleme cu masinile lor.

Respect.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.