Jump to content

Achizitie X5 3.0d sau ML 350?


Hulk

Recommended Posts

Salutare!

 

Doresc sa achizitionez o masina mai mare deoarece am adaugat un nou membru in familie.

Momentan conduc o Skoda Octavia 2.0 TDi.

Pana acum ma gandeam la un X5 3.0 din 2010 - Euro5(consum mai mic) sau un Mercedes Benz ML 350 an similar.

Tind catre X5 intrucat are un design mai clasic si motoare mai fiabile(teoretic).

Pentru acest proiect mentionez ca as avea de investit vre-o 25.000€ desi in Germania pretul ajunge cam la 28.000€.

 

Ce ma sperie este frica de costurile mari de intretinere, momentan intretinerea la masina mea Skoda Octavia sunt acceptabile(400€ o revizie).

 

Ce imi recomandati X5 sau ML? (si daca BMW x5 care sunt avantajele)

Edited by Hulk
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Recomand sa conduci X5 inainte sa te inhami la asa ceva :). Eu nu am reusit sa conduc niciun x5 cu roti pe 20" care sa nu se simta ca se rastoarna. (sper sa nu imi sariti in cap cei cu X5)

ML 350 - daca vrei confort.

X5 - daca vrei sportiv. - si nu uita sa iei directia adaptiva.

 

Eu as merge pe ML, daca ar fi dupa mine

  • Like 1
  • Downvote 8
Link to comment
Share on other sites

la SUV revizia normala nu e drama, adica e mai scumpa, dar nu acolo e drama.. dar ce te omoara din consumabile sunt discuri si placute de frana si gume, sunt dublu la pret fata de o berlina/break normala.

un schimb de gume la un suv poate sari lejer de 1200 de euro..

 

Mai trebuie sa stii ca un intr-un SUV la interior nu ai un spatiu mult mai mare pentru pasageri/bagaje decat la un break din clasa mai mare, aici pot mentiona octavia break, bmw , mercedes etc.. asa ca daca vrei SUV pentru spatiu, pornesti gresit.. cel putin cu skoda superb break cred pe langa familie si bagaje mai intra si vreo 2 vitei.. :)

 

vrei suv ca vrei suv,

 

daca vrei spatiu pentru familie iei un break, desi nu e asa cool pentru unii.

Am un prieten cu freelander si ala are loc mai putin in portbagaj decat in mazda mea 6.sedan.. chiar tinand cont ca poate plia bancheta, cea ce poat face si eu de altfel..

 

 

Break-urile de la mercedes cred ca sunt cele mai spatioase, dar si intr-un bmw seria 5 break nu e rau , destul sa cari vreo 2 sicrie daca ai nevoie.. :)

asa ca daca nu esti foarte hotarat pe un suv, recomand un break, tii si costurile sub control.

DAr din motive car imi scapa, lumea fuge de break-uri ca de dracu, mai bine un X5 cu gume de iarna in august, cum am vazut eu multe prin ro..:)

Edited by DOMI
  • Like 6
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

DAr din motive car imi scapa, lumea fuge de break-uri ca de dracu, mai bine un X5 cu gume de iarna in august, cum am vazut eu multe prin ro..:)

 

Imaginea pe care o emite, de masina cuminte si de familie, un break mai confera o anumita impresie si despre sofer: ca este familist, mai in varsta sau "babalac".

Asemanarea dintre un break si un dric.

Echivalentul verighetei pe deget, propietarul intampina greutati in a "agata" domnisoare.

Din pacate, asta este impresia pe care o fac masinile break in Romania. :(

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu e vorba de asta. La break este problema la revanzare, mai este si aspectul. Sunt foarte putine breakuri care chiar arata bine.

Revenind la topic, recomand Ml. Interiorul mi se pare mai frumos si mai calitativ. Parca si arata mai proaspat si mai suplu fata de X5.

Despre motoare, este entrylevel 3.0d si mi se pare submotorizat asta pt cine vorbea de sportivitate. Este valabil si pt Ml.

Iar in ceea ce priveste consumul, cum remarca cineva mai sus, poate prin provincie sa scoti 10 consum, altfel intr-un oras aglomerat sub 15 sa nu speri cu un mers lejer. Extraurban daca il blanesti, 10-12 este frecvent.

Mai departe, daca pornesti din start cu intrebarea referitoare la intretinere, e clar ca trebuie sa te orientezi spre altceva sau sa ramai la Skoda. Gumele sunt minim dublu fata de skoda, placutele costa si alea si le toceste repede, aici gabaritul si aerodinamica de caramida spunandu-si cuvantul.

Eu unul as lua Ml totusi. Ca si costuri de intretinere nu sunt diferente, ca si confort as zice un plus pt Mertz. Totusi ca si spatiu interior eu nu pricep de ce sa fie asta motivul alegerii unui suv, nefiind nimic in plus fata de un break mediu.

Iti sugerez sa testezi si Volvo XC 70.ca si pret te incadrezi si motorizarea D5 este foarte ok, performante mai bune decat cu ml sau X.

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dar ce 'mnezo face la revizia aia de 400 de euro la skoda?!

 

Am uitat sa zic ca revizia o fac in Cehia sau Austria!

Cand o faceam in RO ma ducea pe la 7-800 Ron.

 

Recomand sa conduci X5 inainte sa te inhami la asa ceva :). Eu nu am reusit sa conduc niciun x5 cu roti pe 20" care sa nu se simta ca se rastoarna. (sper sa nu imi sariti in cap cei cu X5)

ML 350 - daca vrei confort.

X5 - daca vrei sportiv. - si nu uita sa iei directia adaptiva.

 

Eu as merge pe ML, daca ar fi dupa mine

 

Am facut un test-drive la noul X5... si am fost placut impresionat de optiuni si confort. Problema a fost pretul cam piperat pt. mine. nu imi mai permit sa fac niciun Leasing sau Credit pt. o masina de 60.000€.Vreau sa ma limitez pe undeva pe la 25.000€ cash.

 

Din cate am vazut la Mercedes multi se plang de calitatea inferioara a materialelor(de exemplu pielea de la scaun care dup 5-6 luni sau n km se schimba la culoare sau se uzeaza excesiv de mult).

Sincer BMW ma atrage mai mult intrucat vroiam sa-mi achizitionez un M3 din 2008-2012 ...dar situatia s-a schimbat si am devenit tatic si cu alte responsabilitati!

 

La Mercedes ma gandeam la un S din 2010-dar acum as vrea un SUV pe care sa il conduc doar la drumuri lungi sau in Weekend, deoarece merg cu Metroul zilnic iar parcarea aici e cam piperata 2-3€/h (Wien)- nu mai vb de aglomeratie.

 

 

Cat despre brek m-am gandit mult si la varianta asta- avand in vedere ca la Skoda Octavia mea nu am prea avut probleme cu spatiul ... mai putin ca la ultimile drumuri luni (RO-SK, RO-AT, RO-FR) am mers cu luneta acoperita, aceasta varianta am exclus-o din mai multe cauze.

 

- sunt destul de inalt si un ultima perioada si o statura destul de mare(ca sa nu zicem chestia aia ca sunt un porc ...conform zicalei ca ce e peste 100kg este un porc)

-pretul de revanzare nu ma incanta - stiu ca in Ro nu sunt f cautate aceste modele break

- la Skoda mea pe care am achizitionat-o de noua la 26.000€ si acum dupa 7 ani probabil ca as obtine un 5.000€ ... sunt constient ca o masina este o investitie paguboasa oricum ai lua-o

- nu iau jeep ca sa fie smekerie sau ca asa este moda in RO... ca s aimi arat valoarea

- incerc sa imi iau un jeep cu motor cat mai lenes - intrucat aveam mania vitezei(si mai am ramasite) cu permisul suspendat de 2 ori pt. viteza, momentan astept o felicitare de 30-40€ de la Austrieci... dar ma bucur ca in ultima vreme nu am mai mers cu viteza excesiva poate un 10-20km peste limita legala, aici fiind f putin probabil sa te opreasca cineva daca ai 150 pe autostrada...

- nu imi iau masina pt. imagine asta sa fie clar

- eu momentan ma gandesc la costurile d eintretinere care sper s afie tinute sub control,

serviceul la masina mea facandu-l mereu la timp si in serviceuri autorizate cu piese de originale, iar caucicuri noi odata la 2-3 ani(vara si iarna obligatoriu care nu ma duc mai mult de 500€ 205/45/16")

- senzatia care ti-o ofera un jeep este alta fata de o masina mica...pana acum avand in patrimoniu mai multe masini dar micutz(Matiz, Tico, Cielo, Symbol, Dacia bineinteles)

- sunt constient ca in momentul achizitiei unui SUV cu swiguranta consumul se va dubla de la 5 momentan la n 12-15l, dar acest lucru este acceptabil mai ales ca nu mai alerg asa de mult cu el ca prin Bucuresti unde faceam revizia de 15k odata la 3-4 luni.

- la Volvo XC70 nu m-am gandit sincer, aceasta marca fiind testata, doar preturile destul de piperate din service pe care le-am vazut la alte cunostinte.... iar despre grupul VAG sunt satul , momentan avand 200k km cu Octavia facuti 99% numai de mine

Edited by Hulk
  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

deoarece merg cu Metroul zilnic iar parcarea aici e cam piperata 2-3€/h (Wien)- nu mai vb de aglomeratie.

 

ok, stai in austria...bun.

 

BMW X5 !

3.0d

vrei suv ca ai familie ( ca e submotorizata sau nu , cum zicea cineva....nu cred ca te apuci sa alergi cu 220-230 cu copilul pe bancheta din spate )

 

posibile probleme la trapa panoramica daca optezi pt asa ceva si vb colegului gumele.

 

tu stii mai bine ce si cum cu bugetul familiei.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mergi pe ML dacĂŁ vrei confort(suspensie airmatic e altceva) fata de X5 care nu prea are confort dar câștiga la sportivitate.Consumul e mult mai mare la ML (ajungi la 18 iarna ĂŽn oras).Am conduc o perioada X5 4.Od și ML 320 cdi și știu ce vorbesc.Grija la ML sa iei 7G plus nu 7G simplu.

OK +1 Confort pt. ML...

Cum stau cele 2 comparativ la intretinere din scurta ta experienta?

Cred ca daca pica ceva la suspensia Airmatic ... e curent 380V...

Link to comment
Share on other sites

ok, stai in austria...bun.

 

BMW X5 !

3.0d

vrei suv ca ai familie ( ca e submotorizata sau nu , cum zicea cineva....nu cred ca te apuci sa alergi cu 220-230 cu copilul pe bancheta din spate )

 

posibile probleme la trapa panoramica daca optezi pt asa ceva si vb colegului gumele.

 

tu stii mai bine ce si cum cu bugetul familiei.

 

Momentan stau pe aici ... sunt plecat de 4 ani.

Teoretic nu o sa mai apuc eu viteze din astea SF...doar cand oi ajunge prin De.

Am auzit ca e problematica trapa. Cat despre jante mi-as pune cat mai mici sa fie mai confortabil. Eu zi ca un 245 cp e suficient pt. salupa asta, chiar daca unii cauta sportivitate, plus ca este vorba si de impozite si poluare... in cazul unui ML 63AMG impozitul s-ar invarte undeva pe la 4300€/an - muuult peste bugetul meu...

 

Bugetul familiei este relativ ... se face din mers, dar credite nu mai fac nici daca ....

 

Oricum pana acum se intĂślege ca BMW este mai RAW ... asa mai spartan, fata de ML... dar nitel mai sportiv.

Pe mine m-ar interesa si fiabilitatea motorului si a celorlalte piese de la BMW...voi avand mai multa experienta cu BMW..

Link to comment
Share on other sites

Dintre Ml si X5, eu am ales X5.. Am fost in aceeasi dilema ca si tine, vroiam sa iau ori X5 ori Ml, dar am mers tot pe BMW si nu-mi pare rau, il am de nou, si acuma are 380 mii km masina, merge ca unsa, fara probleme majore, am avut probleme cu lantul la 300 mii dar am scapat destul de ieftin, 45 milioane, in rest, chiar nimic.. Turbina originala, cutia fara probleme, filtru de particule l-am curatat si inca duce bine..

La mercedes, lumea se plange de cutiile 7G, cica ar fi cu probleme, am in familie un S class din 2006, la fel, probleme la cutie.

Depinde si de noroc, cum o nimeresti..

Fa un test drive cu amandoua, si vezi care te "coafeaza" mai bine, care iti place mai mult si alege-o pe aia. Eu as lua in calcul si un touareg, modelul mai nou, cred ca pe la 25-28 mii gasesti ceva bun.. Am auzit numai lucruri bune despre ele, am un prieten care are, si ii foarte multumit de el..

Bafta :thumbsup:

Edited by mdln
  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Momentan stau pe aici ... sunt plecat de 4 ani.

Teoretic nu o sa mai apuc eu viteze din astea SF...doar cand oi ajunge prin De.

Am auzit ca e problematica trapa. Cat despre jante mi-as pune cat mai mici sa fie mai confortabil. Eu zi ca un 245 cp e suficient pt. salupa asta, chiar daca unii cauta sportivitate, plus ca este vorba si de impozite si poluare... in cazul unui ML 63AMG impozitul s-ar invarte undeva pe la 4300€/an - muuult peste bugetul meu...

 

Bugetul familiei este relativ ... se face din mers, dar credite nu mai fac nici daca ....

 

Oricum pana acum se intĂślege ca BMW este mai RAW ... asa mai spartan, fata de ML... dar nitel mai sportiv.

Pe mine m-ar interesa si fiabilitatea motorului si a celorlalte piese de la BMW...voi avand mai multa experienta cu BMW..

 

Este destul de greu sa mergi cu anvelope cu dimensiunea de 245.

 

Daca iti pui jante pe 18 la x5 o sa fie o caruta f. greu de manevrat. Nu sta pe curbe, etc... Eu am avut jante pe 18 si sub nici o forma (nici iarna) nu mai imi pun jante pe 18. Cu jante pe 20 comportamentul masinii este cu totul altfel si poti sa te bucuri de masina. Cat despre comparatie intre modele cred ca ar trebui sa mergi cu ambele tipuri si sa alegi in cunostiinta de cauza. In felul asta eviti subiectivitatea altora si este strict decizia ta.

 

Ce e cert este ca X5 ul nu stie teren aproape deloc. Touareg este cu 10 clase peste legat de acest aspect. Ml-ul nu are acelasi comportament "sportiv" si un look mult prea clasic. Asa ca trebuie sa alegi ceea ce iti place, sa vezi cum te "simti".

Link to comment
Share on other sites

Eu votez clar X5, daca crezi ca e submotorizat cel de 245 de cp poti merge pe X5M 5.0d 381 de cp. (are tot motor de 3000 biturbo) Eu am condus atat varianta 3.0 d cat si cu X5m 5.0d si pot spune ca ambele isi fac treaba foarte bine, nici vorba sa fie subomotorizat.

 

3.0d are acceleratie 0-100 7,6 s iar M50d d 5.3 secunde.

 

Legat de Mercedes am mers intr-un GL si mi se parea cam barcuta, sunt foarte curios de cum se conduce un S, am inteles ca e foarte confortabil, i se spune "covorul zburator".

Oricum trebuie sa mergi cu ambele ca se te convingi ca faci alegerea corecta.

Edited by chitsro
Link to comment
Share on other sites

Eu votez clar X5, daca crezi ca e submotorizat cel de 245 de cp poti merge pe X5M 5.0d 381 de cp. (are tot motor de 3000 biturbo) Eu am condus atat varianta 3.0 d cat si cu X5m 5.0d si pot spune ca ambele isi fac treaba foarte bine, nici vorba sa fie subomotorizat.

 

3.0d are acceleratie 0-100 7,6 s iar M50d d 5.3 secunde.

 

Ai citit in ce bani vrea sa isi caute? El nu cauta modelul nou, la 25 mii sigur nu ala il cauta :sorcerer:

un x5M 5.0d ii muuuult mai scump

Link to comment
Share on other sites

Nu am informatii legate de ML dar pot sa-ti spun cateva impresii de-ale mele legate de x5 e70 LCI 4.0d (3000 cmc - bi-turbo):

Comfort:

- se simt destul de tare denivelarile atat la viteza mica, cat si la viteza mare - asta cred ca se datoreaza garzii la sol ridicate;

- desi masina sta foarte bine in curbe (aici o compar cu cealalta masina pe care o am e60 cu suspensie m), tu o sa simti totul amplificat in interior, din nou, datorita garzii la sol. Mai salveaza ceva din senzatie scaunele sport, dar nu cine stie ce.

- vizibilitate crescuta datorita pozitiei inalte - pe mine ma ajuta la deciziile pe care le iau in trafic;

- zgomotul motorului destul de mare in turatii (aici o compar cu e60-ul 525d si un Touareg V6 TDI). In schimb, la viteze de croaziera motorul nu isi face simtia prezenta.

- de la 160 km/h zgomotul produs de frecarea cu aerul se aude destul de puternic in interiorul masinii;

- spatiul interior este mare desi nu pare la prima vedere; o sa-ti dai seama de asta doar cand vezi cate incap fara sa fii nevoit sa renunti la comfort (dar asta e o parere subiectiva)

 

Performatele sunt decente. Motorul dezvolta suficienta putere incat sa fie multumitor cam in orice situatie. Am avut experiente placute datorita garzii ridicate la sol pe teren accidentat si in conditii de iarna. Ma surprinde ca poate consuma si putin in exterior, dar doar cu mult calm si rabdare. In regim de autostrada ia undeva intre 8-10 la viteze intre 130-160.

 

Legat de intretinere am sa dau copy paste la mail-ul primit de la cei din reprezentanta:

Buna ziua,

Costul unei revizii complete este de 2000 ron.

Vineri in data 13.02.2015 se poate face programare.

Pentru detali suplimentare va stau cu mare placere la dispozitie.

Cu deosebita consideratie,

Ionut Zavoian

--

Autotransilvania

Dealer BMW

Ionut Zavoian

Consultant Service

Str. Avram Iancu nr. 396-398

Ro-407280 Floresti , Cluj-Napoca

 

Ca si exemple de alte cheltuieli care imi vin acum in minte ar mai fi: doua cauciucuri pe spate, noi, marca Bridgestone cumparate dintr-o vulcanizare din Germania, in regim de urgenta in urma unei pene, care m-au costat 650 euro; am mai schimbat bielete si brate fata care m-au costat 1470 lei (fara manopera).

 

Probleme cu panoramicul nu am avut si il folosesc zilnic, in schimb ce e deranjant e ca am zgomote undeva in zona portbagajului cand trec peste denivelari. Apropo de zgomote, ma enerveaza faptul ca manerul usii soferului scartaie (iti da impresia de ieftinitura cand il tragi), ceeea ce nu se intampla in e60 desi e o masina mult mai veche. Tapiteria mi se pare destul de rezistenta ...

 

Alte aspecte ar mai fi ca se simte ca masina are un design conceput in 2006; interiorul e brut, exteriorul la fel. Cand e parcata langa Touareg (acelasi an de fabricatie 2012) ai un feeling de masina veche. Dupa un drum cat de scurt cu Touareg-ul cand te urci in X5 ai impresia ca te intorci putin in timp (aici ma refer doar la aspect - functionalitatiile masinii fiind aceleasi). Totusi e un E si asta se va simti la aspect.

 

In rest sunt multumit de masina si de performantele ei dar nu pot zice ca ma impresioneaza ceva la ea. Cred ca un F11 diesel biturbo mi-ar fi placut mai mult sau poate am avut asteptari mai mari de la e70.

Edited by sos
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Da nu cred ca un 245 cp ar fi un motor lenes, momentan am 140cp pe 1,5to si mi se pare cam puternic pt. nevoile mele actuale(desi nu am probleme in depasiri sau la dealuri). Adevarul este ca inainte de aceasta decizie ma indreptam serios catre un S320 2008+, dar am vazut un porbagaj al dansului si m-am linistit complet, plus problemele de intretinere zilnice(prob la cutie, suspensie si electronica in general).

Cat despre VW m-am decis ca nu o sa mai cumpar o masina din acest grup datorita experientei mele cu Skoda(fara probleme majore la motor, singura prob e ca dupa 7ani nu mai duce 220km si se limiteaza la 200km - lucru normal zic eu), plus ca aspectul exterior al masinii este neinteresant pt. mine.

 

Cred ca in weekend o sa imi fac timp 1h sa merg pana la un dealer BMW poate sa fac un drive-test daca m-or lasa :)). Cat despre Mercedes nu am niciunul prin zona :(, iar asigurarea de la masina mi-a expirat ....

Edited by Hulk
Link to comment
Share on other sites

Da 500 euro o perna care te tine max 1 an și 1000 cele ok.la x5 2500 ron plĂŁcute/discuri.astea din ce mi-au spus cei ce detin.cam 1 saptm am mers cu fiecare,nu am plĂŁtit eu nimic gen revezii și altele.

 

Banuiesc ca te referi la ML caci la X5 perna de aer este 1500-1600 RON originala BMW (care a tinut 5 ani), si 700-800 ron aftermarket, iar placutele de frana sunt in jur de 3-400 RON marca ATE, discuri tot pe acolo, revizii cu toate filtrele si ulei de calitate 800-1000 RON.

 

Hulk, daca te preocupa tare partea financiara, si in acelasi timp daca esti genul sa duci masina in reprezentanta de fiecare data cand ai cate o problema sau ceva de facut atunci mai bine renunti la bmw si mercedes si mergi poate tot pe o skoda dar o scout 4x4 sau yeti, pentru ca reprezentantele bmw si mercedes te rup la adaos comercial piese si manopera foarte scumpe.

Altfel, bmw X5 fiind o masina vanduta in enorm de multe exemplare sunt producatori aftermarket de calitate pentru orice piesa si costurile cu intretinerea nu sunt asa de speriat (vezi mai sus), daca nu te deranjeaza sa mergi in service-uri mai mici/de cartier, si daca te mai interesezi si tu in stanga/dreapta cand ai cate ceva de facut.

Eu aveam pe lista tot X5 sau ML si am fost convins de X5 din mai multe motive printre care cel financiar, motor mai eficient decat cel de pe Merc dar si mai puternic, tinuta de drum care se apropie destul mult de un sedan desi este SUV.

De luat in considerare ca un SUV va fi in orice situatie mult mai sigur in caz de accident decat orice alt sedan/break/etc.

Doar tu stii care iti sunt prioritatile a.i sa iei o decizie.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.