Jump to content

probleme catalizator si sonde lambda


Recommended Posts

Salutare,deoarece sunt nou pe forum va rog sa ma scuzati daca nu am postat unde trebuie! Am si eu nevoie de putin ajutor si anume: am un bmw 120 i masina la care persista check engine in bord si mergand pe la mai multe testere bineinteles ca am primit mai multe pareri,ba ca este catalizatorul infundat(faguri topiti),ba ca sunt sondele lambda cele dupa catalizator defecte amandoua si ca ar fi si una dintre cele de dinaintea catalizatorului. Mentionez ca am dat catalizatorul jos si l-am trimis la Bucuresti unde a fost spalat(curatat),Meteor serv se numeste firma insa am aruncat degeaba 750 lei,catalizatoarele costa 3500 lei+1300 sondele lambda si parca nu ma lasa inimioara sa dau atatia bani. Acuma as dori sa dau din nou catalizatoarele masinii jos(are 2) si sa dau o gaura transversala in ele cu un burghiu mai mare dupa care sa pacalesc sondele lambda cu un montaj care consta intr-o rezistenta si un condensator (am gasit respectiva schema ),vreau sa stiu daca a facut cineva lucru asta si daca chiar functioneaza,ASTEPT PARERI.Multumesc!
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

SEVERUS, multumesc pt ajutor insa dand mai multe gauri nu as rezolva nimic,de fapt problema care irita este check engin din bord! O sa dau o singura gaura pe lungime cu un burghiu mai gros,insa sondele lambda cum le pacalesc pt ca eroarea de la ele provine si de aici toate celelalte si anume: consum mai mare,pierderi de putere. Astept si alte sfaturi. Multumesc! Edited by popescu dragos
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

softul se dapteaza singur cand sunt sondele duse, intra in closed loop si ii baga o valoare din burta singur ecu.

 

 

problema ta e de ce ai vrea sa mergi asa?

 

in primul rand o sa ia un consum de porc si in al doilea nici nu iti trage cum trebuie.

 

Nu mai bine le inlocuiesti tu frumos, ca sunt consumabile, se schimba la fiecare 160k km...

 

si daca cauti atent nu costa mai mult de 100 de euro bucata si ti scoti banii pe ele numai din diferenta la consum.

Asa ca nu te obosii cu softul, daca te deranjeaza check engine-ul din bord, il legi la alt martor si o lasi sa mearga sa.. nu conteaza ca o sa haleasca 18 in oras... ai bmw impecabil, cu 150k km, numai bun de vanzare..

Edited by DOMI
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Daca as fi vrut sa schimb sondele lambda nu as mai fi postat nimic aici,schimbarea sondelor implica costuri mari deoarece masina are 4 sonde in total plus ca suspectez ca si catalizatorul este de vina deoarece la accelerare in special in treapta a-3-a se aude un fasait. Deci ar fi odata 400 euro+900 catalizatorul masinii =1300 si ma gandeam ca poate gasesc o solutie mai ieftina ca doar suntem romanii. Mentionez ca i-am dat masinii tot ce i-a trebuit si anume:am schimbat lantul de distributie(tot kitul),valva pcv,simeringuri supape(la vestitul Florin din Bucuresti),senzor valvetronic(305 eur),garnituri pistonase+pistonase frane,saboti noi +cabluri frana de mana,bujii originale bmw(bosch) + spalatul catului insa fara efect. Am ajuns la concluzia ca masina fiind din 2005 si dupa ce s-au investit in ea 2500 euro nu se merita sa bag alti 1300.

 

Referitor la consum in oras pe indicatorul din bord apare 8,8 iar masina nu are fluctuatii la relantiu insa parca nu trage cum trebuie nici dupa ce am schimbat senzorul valvetronic. P.S vestitul Florin zicea ca masina merge bine insa nu trage de cei 150 caluti,astept idei si sugestii! Multumesc!

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

pai frate, la orice masina sondele lambda sunt consumabil.. durata lor de viata.. 160k km.

nu numai la bmw, orice masina pe benzina.

daca vrei sa faci o economie, lasa-l boala de catalizator, ca nu cred ca fasaie el si la benzina nu se infunda, si le schimbi pe alea dinainte, alea sunt mai importante la mersul masinii si consum.. si asa scapi cu 200 de euro.. doar 2 bucati. Celelate 2 sunt mai mult pentru reglarea emisiilor, dar nu cred ca intereseaza pe nimeni emisiile, altfel aveau toti hybryde sau motoare de 1.3 ce mult..

 

 

ele nu pica complet si neaparat la 160k km, dar aia e perioada recomandata. unii sar si de 200k cu ele, dar iti spun ca daca masina are mai mult de 160k km, si le schimbi pe alea doua, sigur simti si la mers si la consum.

asta daca restul masinii e in mintile ei..

 

 

daca merita sau nu ,tu stii,.. cand iei o masina sh, ai cheltuieli asta e.. e normal si valabil la orice marca.. la bmw cu atat mai mult, ca nu e marca non premium.

ai masina noua, ai alte cheltuieli, rate, casco, etc.. deci tot nu scapi..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Mda,nu reusesti sa ma lamuresti deloc insa altceva am sa fac eu zilele astea si anume am sa merg cu masina la Bavaria Sibiu iar apoi am sa schimb ce este de schimbat. P.S. de critici sunt satul si de piese schimbate aiurea iar daca tot este ceva de schimbat sa schimb doar respectivele piese. Am crezut ca si altcineva s-a intalnit cu problemele astea si vroiam sa stiu cum le-a remediat. Multumesc oricum ,promit sa revin dupa ce voi duce masina la o constatare Bavaria.
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am ajuns la concluzia ca masina fiind din 2005 si dupa ce s-au investit in ea 2500 euro nu se merita sa bag alti 1300.

 

Boss nu te prosti. Printr-o simpla codare poti scapa de sondele lambda(adica scoti mufele afara si nu mai ai eroare in bord). Daca vrei poti elimina si fizic catalizatoarele si o sa ai un raspuns mai bun al acceleratiei. In momentul in care decuplezi mufele sondelor lambda vei avea un amestec ideal emulat de catre soft care este de 0,425 volti. Nu are rost sa folosesti rezistente si condensatori. Daca vrei si mai bune performante nu ai decat sa maresti avansul la bujii (maxim 36 grade btdc ca altfel detoneaza) si sa mai maresti cu ceva timpii de injectie.Amestecul mai bogat sau mai sarac il poti modifica si modificand hartile sondelor lambda in closed loop sau modificand voltajul emulat de catre soft in open loop.Sau daca nu ai chef sa faci toate astea pregatesti 150-200 euro si un tuner priceput te rezolva cu toate deodata.

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Severus,vrei sa spui ca daca scot afara mufele sondelor lambda eroarea nu va mai persista in bord,deci chiar sunt decis sa schimb aceste sonde(mai exact 2 inainte de catalizatoare si 2 dupa)in speranta ca masina va merge mai bine. Din cunostiintele mele stiu ca functionarea defectuoasa a acestor sonde duce la plafonarea masinii(lipsa putere),consum marit,acuma marea mea intrebare este ce rol are prima sonda lambda si care este rolul celei de-a 2-a,se poate ca pierderea de putere sa fie datorata acestor sonde.Unde as putea gasi acest tuner priceput? Mentionez ca am mai rescris o eroare care a reaparut dupa 10000 km(este vorba de acea plasa,senzorul de greutate al scaunului din dreapta) iar pt a rescrie eroarea in prima faza s-a scos mufa iar dupa aceasta operatie martorul din bord nu s-a stins de la sine,deci nu cred ca scotand mufele lambdelor rezolv ceva. Edited by popescu dragos
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

nu stiu ce nu pricepi

la service ti-au zis sa inlocuiesti catalizator si sonde lambda

deci unul care chiar a vazut masina.

In al doilea rand, tu nu ai dat nici un detaliu de cum se manifesta masina, decat ca ai fost la service si ti-au zis sa inlocuiesti piesele X.

Sondele lambda cand sunt defecte ai urmatoarele (pot fi toate sau doar cate un simptom.. ) :

-relanti neregulat

-ezitari in acceleratie

-consum marit

 

tu vii aici si scrii ceva pe forum, eu ti-am zis, ok, vrei mai ieftin incepi usurel, schimbi mai intai sondele dinainte de catalizator si apoi mai vezi ce se intampla.

Sondele se vad pe un tester, dar trebuie sa se uite unul care stie ce naiba vede acolo. Ele nu dau eroare decat cand sunt moarte complet. In mod normal trebuie sa oscileze non stop in intervalul 0.2 - 0.7 V . Sonda daca inca "misca" nu apare pe tester eoare si doar unul care stie cum ar trebui sa fie variatia o poate vedea daca e coma sau ok..

 

Sondele dinainte de catalizator iti controleaza amestecul. Ce scrie mai sus cu harta de close lopp este o prostie.. sondele lambda impreuna cu debitmetrul au un rol esential in a controla mixul aer - benzina. Da, daca ai valoare pe ea 0.45V inseamna ca e amestec ideal in momentul ala, dar amestecul se schimba tot timpul, in functie de pedala, cum e arderea, ce temperatura e afara, ce cat aer, etc.. o multime de parametri...

Ecu, in functie de ce zice sonda aia, care oscileaza tot timpul de zeci de ori pe secunda in intervalul 0.2 - 0. 7 V ajusteaza amestecul . In loc ca ECU sa lucreze cu informatii reale, va pune in loc o harta, care e cel mult o estimare care nu tine cont de nimic...

Adica o porcaiala si o improvizatie..

Pot intelege pe unii la diesel care scot DPF-ul, anulat din soft.. etc.. dar la motor pe benzina sa recomazi sa anulezi din soft sonde lambda esentiale pentru mersul bun al masinii.. Doamne ajuta-ne...

 

Ce plm nu anulati din soft si ABS-ul cand se strica, da-l in masa, nu mai circula pe ploaie si gata..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

:)

E o prostie monumentala sa incerci, cand se inlocuieste piesa defecta si gata.

singurul progres real de cand s-a inventat motorul Otto este controlul amestecului si al injectiei.. si vii tu si modifici o harta si te caci pe toti inginerii din lumea asta.. :)

Bineintelse ca poata sa traga foarte bine motorul si fara nici un fel de sonde, dar cu ce consum ? Ai harta si pentru -20 de grade, si pentru benzina mai proasta, si mai buna etc.. cum ai tu pe harta aia toate conditiile posibile ? ce dracul nu pune un carburator si gata, sta si se complica cu injectie si alte inventii dinastea..

Ce un v8 din 70 cu carburator nu trage sau cum ? se apuca toti nemernicii astia de producatori auto sa faca faca masini cu injectie, cu debitmetru, dublu vanos, valvetronic, sonde lambda si tot felul de prostii care strica... noroc ca au baietii o harta, rezolva tot.. :)

Edited by DOMI
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Daca as fi vrut sa schimb sondele lambda nu as mai fi postat nimic aici,schimbarea sondelor implica costuri mari deoarece masina are 4 sonde in total plus ca suspectez ca si catalizatorul este de vina deoarece la accelerare in special in treapta a-3-a se aude un fasait. Deci ar fi odata 400 euro+900 catalizatorul masinii =1300 si ma gandeam ca poate gasesc o solutie mai ieftina ca doar suntem romanii. Mentionez ca i-am dat masinii tot ce i-a trebuit si anume:am schimbat lantul de distributie(tot kitul),valva pcv,simeringuri supape(la vestitul Florin din Bucuresti),senzor valvetronic(305 eur),garnituri pistonase+pistonase frane,saboti noi +cabluri frana de mana,bujii originale bmw(bosch) + spalatul catului insa fara efect. Am ajuns la concluzia ca masina fiind din 2005 si dupa ce s-au investit in ea 2500 euro nu se merita sa bag alti 1300.

 

Referitor la consum in oras pe indicatorul din bord apare 8,8 iar masina nu are fluctuatii la relantiu insa parca nu trage cum trebuie nici dupa ce am schimbat senzorul valvetronic. P.S vestitul Florin zicea ca masina merge bine insa nu trage de cei 150 caluti,astept idei si sugestii! Multumesc!

 

Unde soarele costa 900euro un catalizator? Mergi si pune unul universal, ca n-are nici pe dracu' daca nu scrie BMW pe el. Asta daca intr-adevar trebuie schimbat. Ti-l sudeaza si ajusteaza ca nici nu se cunoaste ca e alt catalizator.

 

Si cauta un mecanic competent, ca de boi e plin. Am niste cunoscuti, care de fiecare data cand mergeau cu masina in exteriorul orasului, se cacau pe ei pentru consum din cauza unei sonde lambda pe care se incapatanau sa nu o schimbe, masina avand 2. Le-am zis, va duc la mecanic unde merg eu si nu schimba aiurea piese, ei nu ca nu vor. Atunci noroc si sanatate, baga benzina ca sa pape 10% extern la motor de 1.4 e de vis.

 

Pai eu cand am fost la mecanic, mi-a zis clar, sonda lambda 2, fara vrajeli. Aia a si fost, fara alte complicatii.

 

Ce plm nu anulati din soft si ABS-ul cand se strica, da-l in masa, nu mai circula pe ploaie si gata..

 

Eu propun anularea rotilor cand iese sarma din anvelope.

 

Si purtarea castii de motociclist ca sa nu inlocuim parbrizul.

Edited by jeezy
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

:)

E o prostie monumentala sa incerci, cand se inlocuieste piesa defecta si gata.

 

 

eu zic ca e o prostie monumentala sa NU incerci si sa vorbesti din auzite.

 

si vii tu si modifici o harta si te caci pe toti inginerii din lumea asta.. :)

 

eu vorbeam de harta sondelor lambda in closed loop si modificand aceasta harta vei avea un amestec mai bogat sau mai sarac.Iar modificand voltajul emulat in open loop vei avea de asemenea un amestec mai bogat sau mai sarac. Te intrebam unde e prostia in aceste afirmatii?

 

Ai harta si pentru -20 de grade, si pentru benzina mai proasta, si mai buna etc.. cum ai tu pe harta aia toate conditiile posibile ?

 

Nu am spus nicaieri ce exista o singura harta. :)))

 

Bineintelse ca poata sa traga foarte bine motorul si fara nici un fel de sonde, dar cu ce consum ?

 

cu un consum mai mic fata de cel dat de catre producator si o putere mai mare a masinii.(bineinteles ca pt. putere mai ai de modificat si celelalte harti enumerate mai sus).Se intarzie scanteia data de bujie rezultand o compresie mai mare a amestecului.de aicea puterea mai mare a motorului.

Link to comment
Share on other sites

Fratilor pt cei care nu cred ca este 900 euro catalizatorul masinii va pot da si seria sasiu pt a va convinge insa puteti cauta si dupa an fabricatie(2005),motor 2000cmc benzina,putere 110 kw(150 cai),cat despre mecanici nu vreau sa critic pe nimeni dar am multe experiente de rau augur. Am fost si la vestitul Florin(cel care schimba simeringurile la supape fara a desface motorul) si este drept ca in 3 ore a schimbat simeringurile(masina consuma ulei 1 l/1000km) insa la altceva nu se pricepe afara de simeringuri. Masina nu fluctueaza la relanti,motorul merge rotund,de consumat papa 10% mediu(nu stiu daca e mult sau putin pt motorul de 2000) insa are o oarecare ezitare a acceleratiei de fapt nu trage de cei 150 caluti iar check engine persista in bord. Mentionez ca sunt din Valcea si ma pot deplasa cu masina oriunde la orice mecanic insa sa se si merite. Edited by popescu dragos
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pff,chiar nimeni nu s-a mai intalnit cu check engine persistand in bord si lipsa de putere? Ce ziceti de un consum de 8,8 in exterior e mare sau este normal pt aceste motoare? Cred ca motor meu este n43 valvetronic. Astept mai multe sfaturi si parere si bineinteles un mecanic bun care sa-mi spuna daca sunt sondele si daca este si catalizatorul. P.s. unde as putea monta un catalizator universal? Aceste catalizatoare au si acele gauri pt sondele lambda?
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Pff,chiar nimeni nu s-a mai intalnit cu check engine persistand in bord si lipsa de putere? Ce ziceti de un consum de 8,8 in exterior e mare sau este normal pt aceste motoare? Cred ca motor meu este n43 valvetronic. Astept mai multe sfaturi si parere si bineinteles un mecanic bun care sa-mi spuna daca sunt sondele si daca este si catalizatorul. P.s. unde as putea monta un catalizator universal? Aceste catalizatoare au si acele gauri pt sondele lambda?

 

Ce ai facut pana la urma?

 

Am si eu check engine aprins... Nu stiu daca e catalizatorul sau e vreo sonda. La service am avut pe diagnoza eroare "catalytic converter". Are aceleasi simptome ca a ta. Motor benzina, 118i, N43, 143 cp

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.