Jump to content

Franare lenta F10 2011


Adrian IS

Recommended Posts

Dragi colegi,

 

Apelez la cei cunoscatori cu niste intrebari.

 

Am un bmw 520d 2011 cutie manuala (de o luna). Recent am inceput sa observ ca nu franeaza eficient. Chiar daca apas pedala de frana la maxim, mi se pare ca ii ia prea mult sa franeze. De 2 ori era sa ma lovesc de cel din fata mea din cauza asta. Eu, obisnuit fiind de la masina anterioara la care cand apasam frana, bloca toate rotile si opream foarte repede.

 

Chiar si la 60 la ora ii ia cativa metri buni sa opreasca. Am impresia ca incetineste mult prea lent. Este normal sa franeze mai lent ? La pedala de frana nu simt nimic diferit, iar placutele de frana si discurile par sa fie toate in ordine. Ar trebui sa ma ingrijorez? Sa fie de la lichidul de frana ?

 

Orice sugestie e bine venita. Numai bine.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

cel mai probabil ai aer in instalatie , ar trebui sa mergi direct la un schimb de lichid de frana si sa nu mai amani . Am patit si eu la un schimb placute sa nu am frana cum trebuie dupa , am schimbat lichidul de frana si s-au aerisit franele complet . Desigur pot fi si alte cauze ,cand ajungi in service afli mai multe .
Link to comment
Share on other sites

cel mai probabil ai aer in instalatie , ar trebui sa mergi direct la un schimb de lichid de frana si sa nu mai amani . Am patit si eu la un schimb placute sa nu am frana cum trebuie dupa , am schimbat lichidul de frana si s-au aerisit franele complet . Desigur pot fi si alte cauze ,cand ajungi in service afli mai multe .

Oricum atunci cand schimbi placutele imediat nu ai frana buna pt ca trebuie sa prinda placuta forma la disc sa se aseze perfect.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Dragi colegi,

 

Apelez la cei cunoscatori cu niste intrebari.

 

Am un bmw 520d 2011 cutie manuala (de o luna). Recent am inceput sa observ ca nu franeaza eficient. Chiar daca apas pedala de frana la maxim, mi se pare ca ii ia prea mult sa franeze. De 2 ori era sa ma lovesc de cel din fata mea din cauza asta. Eu, obisnuit fiind de la masina anterioara la care cand apasam frana, bloca toate rotile si opream foarte repede.

 

Chiar si la 60 la ora ii ia cativa metri buni sa opreasca. Am impresia ca incetineste mult prea lent. Este normal sa franeze mai lent ? La pedala de frana nu simt nimic diferit, iar placutele de frana si discurile par sa fie toate in ordine. Ar trebui sa ma ingrijorez? Sa fie de la lichidul de frana ?

 

Orice sugestie e bine venita. Numai bine.

 

mie la e60 mi-a cazut amplificatorul de frana. la service, nu e de stat cu ea asa in trafic!

Link to comment
Share on other sites

daca ti "se ardea amplificatorul" de frana ai fi avut o pedala tare de frana :)

 

robabil Radusky se refera la brake booster, dar fara asta se intampla ceea ce am spus mai sus.

 

schimba si tu in prima faza lichidul de frana, niste gume slabe sau amortizoare duse iti vor mari considerabil distanta de franare.

Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

Am facut test de frana la E60. Valorile sunt aproximative datorita marjelor de eroare. Masuratoarea a fost efectuate cu o ruleta. Carosabil umed, anvelope vara 245/45/r17, temperatura in jur de 15 Grade Celsius. Masina goala, rezervor plin. Viteza setata pe pilot autimat, cu afisaj pe HUD la valoare exacta cu marja de eroare mentionata de producator.

 

50 - 0 - valoare de 5.5 - 6.5 m.

100 - 0 - Valoare de 32-33.5 m.

Link to comment
Share on other sites

Am facut test de frana la E60. Valorile sunt aproximative datorita marjelor de eroare. Masuratoarea a fost efectuate cu o ruleta. Carosabil umed, anvelope vara 245/45/r17, temperatura in jur de 15 Grade Celsius. Masina goala, rezervor plin. Viteza setata pe pilot autimat, cu afisaj pe HUD la valoare exacta cu marja de eroare mentionata de producator.

 

50 - 0 - valoare de 5.5 - 6.5 m.

100 - 0 - Valoare de 32-33.5 m.

 

 

Nu sunt exacte masuratorile cu ruleta, nu stiu daca exista masina care sa fie capabila sa operasca pe ud atat de bine.

Link to comment
Share on other sites

Ideea a fost sa incerce sa faca acest lucru. E o varianta foarte ieftina, iar daca rezultatul de la 50 - 0 sare de 7 m atunci are o problema. Daca o sa urci dintr-o marca de masini in alta o sa ofservi diferente de franre si te acomodezi dupa un nr de km in functie de persoana. Poti merge sa mai faci un test autorizat de frane pe un dispozitiv calibrat.
Link to comment
Share on other sites

Ideea a fost sa incerce sa faca acest lucru. E o varianta foarte ieftina, iar daca rezultatul de la 50 - 0 sare de 7 m atunci are o problema. Daca o sa urci dintr-o marca de masini in alta o sa ofservi diferente de franre si te acomodezi dupa un nr de km in functie de persoana. Poti merge sa mai faci un test autorizat de frane pe un dispozitiv calibrat.

 

M5 F10 opreste mult mai greu, din acest motiv masuratorile facute cu ruleta nu sunt exacte. In primul rand la 100kmh indicati pe bord nu ai 100km/h reali.

 

M5 F10

50-0 8,7m

100-0 34,7m

 

M5 E60

50-0 8,8m

100-0 35,3m

 

Pe uscat, cu masini in stare tehnica perfecta si anvelope de top neuzate.

 

Nici macar GT3 RS, asta ultimul, nu scaote pe uscat sub 7m 50-0.

Edited by ionut_marius
Link to comment
Share on other sites

daca ti "se ardea amplificatorul" de frana ai fi avut o pedala tare de frana :)

 

robabil Radusky se refera la brake booster, dar fara asta se intampla ceea ce am spus mai sus.

 

schimba si tu in prima faza lichidul de frana, niste gume slabe sau amortizoare duse iti vor mari considerabil distanta de franare.

 

da, e brake booster...which means...amplificatorul de frana, in romana :-)...

 

exact, pedala tare. aveam frana dar trebuia sa apas...ca si cu stangul :-)

 

Trebe' o ruletĂŁ de 50..

 

Mã,aici era vorba de amplificatoare de frânã,de rulete vorbim mai târziu...

 

hahahahaha...nu are nici un rost...rulete, distante franare...colosal! :-)))

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Salut.

 

Adaug aici intrebarea sa nu mai deschid topic nou cu aceasi problema.

 

Ma cam chinuie o usoara problema cu frana. De anul trecut de la schimbul de placute si discuri frana tine mai jos. Pana si prietena a observat asta.

Am incercat diverse chestii gen schimb de placute din nou (BMW), schimbat lichid de frana (Textar dot 4), inspectie la sistemul de franare, nu sunt pierderi de lichid sau garnituri uzate ( cel putin asa mi-a spus la service).

La prima pedala franarea este cam slaba dar daca fac si a doua pedala frana este ferma si tine bine deci ceva este in neregula. Dar ce?

 

Cum pot sa fac sa tine tot timpul ca la a doua pedala?

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Si eu am studiat problema pt ca imi par cam moi franele uneori , momentan am schimbat discurile si placutele spate si este o imbunatatire dar parca tot nu e ca fosta masina . Citeste si aici , modulul abs daca e defect nu da nici un cod ,eroare samd si poate face frana sa fie praf https://www.m5board.com/vbulletin/e39-m5-e52-z8-discussion/222985-soft-brake-pedal-mystery-solved.html?amp=1 recallurile de care zice colegul au fost undeva prin 2011-12 -13 sanse mari sa le fi prins si includ cateva garnituri pe la pompa de frana . Eu am verificat si se pare ca nu am acest recall. Ca sa schimbi modulul.abs e destul de usor si implica si codare . Edited by Myx
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

O sa incerc sa schimb modulul ABS, dar e ciudat ca ĂŽnainte tinr a bine si acum asa si asa. Eu acum ceva timp am avut o experienta similara cu un golf 5. La fel dupa ce am schimbat un etrier pe spate frana tine mai jos si era mai moale. Am. Tot insistat pe la toate serviceurile din oras si toti spuneau ca "asa e ele. Golfurile"

Dar din vorba in vorba cu un electrician mi-a rezolvat problema. A facut aerisirea din testet VCDS. El verifica ceva parametrii in timp ce se schimba lichidul de frana.

Cand mi-a dat masina inapoi frana era super. Era ferma si tinea sus. Doar o atingeai si oprea masina.

Se poate face asa ceva si la BMW?

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

O sa incerc sa schimb modulul ABS, dar e ciudat ca ĂŽnainte tinr a bine si acum asa si asa. Eu acum ceva timp am avut o experienta similara cu un golf 5. La fel dupa ce am schimbat un etrier pe spate frana tine mai jos si era mai moale. Am. Tot insistat pe la toate serviceurile din oras si toti spuneau ca "asa e ele. Golfurile"

Dar din vorba in vorba cu un electrician mi-a rezolvat problema. A facut aerisirea din testet VCDS. El verifica ceva parametrii in timp ce se schimba lichidul de frana.

Cand mi-a dat masina inapoi frana era super. Era ferma si tinea sus. Doar o atingeai si oprea masina.

Se poate face asa ceva si la BMW?

probabil ca da , se poate aerisi din tester , dac aai timpul si rabdarea sa cauti un service , mecanic . Eu am facut schimbul lichid franare clasic , cu pompa presiune si cam atat , nu am avut vreodata probleme din cauza asta . Am mai gasit si comentariul asta

 

+1 for pressure bleeder

 

Also when I did it without the ISTA DSC activation I think I felt the brakes were biting a bit later than the factory fill (might be my imagination only). Did the DSC procedure after that and the pedal became perfect.

 

If I remember correct the sequence for the initial bleeding and the secondary DSC bleeding is different. And if you can jack up the car on stands and remove all four all wheels will be a breeze.

Edited by Myx
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.