Jump to content

Alegere corectĂŁ autoturism !


AWU

Recommended Posts

Salutare Âşi scuze cĂŁ deschid alt topic, numai cĂŁ nu mĂŁ descurc ĂŽn alegerea corectĂŁ a unui autoturism BMW !

Vreau BMW pentru cã din ce am vãzut maºinile sunt foarte reuºite, bine lucrate ºi vãd cã cel puÞin pentru modelul E46 piaÞa de piese SH este largã, nu o fi cea mai bunã marcã dar printre primele sigur este, iar la motoare cel puÞin sigur sunt cei mai buni pentru cã au luat cele mai multe premii la "International Engine of The Year" din '99 pânã acum.

Modelul care mi-l doresc cel mai mult e un 320Ci E46 2.2 M54 L6 benzinĂŁ numai cĂŁ am citit toatĂŁ povestea colegului nostru Claudiu ViÂşan, Âşi, sincer chiar mi-e teamĂŁ sĂŁ nu dau tot bugetul de 5000 E pe un E46 cu M54 Âşi sĂŁ ajung ca la 300 KM sĂŁ mai pun 1L de ulei, iar ulterior sĂŁ mai bag cel puĂžin 1000 E ĂŽn el pe resegmentare sau swap.

Ce altceva aÂş putea alege la un buget de maxim 5000 E ? Caut ceva cu taxa plĂŁtitĂŁ, maxim 2.5 motor pentru impozit... ÂŞi, nu Âştiu... Diesel sau benzinĂŁ ?

Ajutor, vĂŁ rog, mulĂžumesc anticipat !

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu as lua un 318CI facelift, motorul N42B20. Gasesti la preturi foarte bune, impozitul e foarte ok (fata de 2.2 sau 2.5) si raportul consum-performante este ok.

 

Bineinteles ca este un motor blamat de multi useri de pe aici, insa cu 6-700 de euro rezolvi tot ce tine de simeringuri supape, patina distributie model nou, senzori, valva PCV.

 

Eu unul sunt foarte multumit de motorul meu, are aprox. 285 000 km si la 240 000 i-am schimbat o parte din piesele enumerate mai sus.

 

Gasesti ceva de genul asta:

 

http://autovit.ro/anunt/bmw-seria-3-318-ID4pclNF.html#3bd0d7c324

 

Daca nu a fost dauna totala, cu buget de 5000 de euro iti faci masina sa nu bagi nimic in ea 60 000 km.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

indierent ce iti iei si cat de bine o verifici, fie ca e bmw sau altceva, daca e sh si mai are si vreo 10 ani, nu iei masina de toti banii.. adica daca ai 5k toti banii, iei una de cel mult 4500 si restul sa ai de reparatii, pentru ca nu gasesti masina de varsta aia sa nu aibe nevoie de ceva..

asa ca daca tu speri ca exista vreun model de bmw vechi de 8-10 ani si sa il cumperi si sa nu ai nici o problema 6 luni. ca ala are motor m54 si trebuie sa schimbi smeringurile, ca ala e diesel, si crapa turbina, etc. etc... . o sa ai mult tare de cautat si o sa fii tare dezamagit..

Edited by DOMI
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

indiferent de masina sh pe care o cumperi, ulterior este necesara o minima investitie in anumite piese/consumabile.

daca iti pastrezi un 500-600 pt EVENTUALE reparatii/inlocuiri de piese/consumabile poti sa iti cumperi linistit un E46-2.2

 

 

daca vrei o masina sh ...in care sa nu bagi bani...nu stiu...nu te mai gandi la BMW.

 

la o masina de 12-13-14 ani...e mai greu.

Edited by wind-3er
Link to comment
Share on other sites

dap. corect

in primul rand m-as uita la tabla/interior,

probleme mecanice se rezolva usor...un interior naspa nu ii mai scoti fata ever, si cu vopsitul in romania, e mai loterie decat la cumparat, ca sa nu mai zic ca un vopsit competent costa cat 2 motoare.. :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

on-topic...

 

in cel mai rau caz ...suspensia fata poate fi praf...ceea ce inseamna bascule/bucsi...etc...in jur de 1800-2000 ron...si garniturile de la vanos...care nu stiu cat costa...in rest sunt destul de echilibrate motoarele alea

 

Eu as lua un 318CI facelift, motorul N42B20. Gasesti la preturi foarte bune, impozitul e foarte ok (fata de 2.2 sau 2.5) si raportul consum-performante este ok.

 

Bineinteles ca este un motor blamat de multi useri de pe aici, insa cu 6-700 de euro rezolvi tot ce tine de simeringuri supape, patina distributie model nou, senzori, valva PCV.

Eu unul sunt foarte multumit de motorul meu, are aprox. 285 000 km si la 240 000 i-am schimbat o parte din piesele enumerate mai sus.

 

Gasesti ceva de genul asta:

 

http://autovit.ro/an...html#3bd0d7c324

 

Daca nu a fost dauna totala, cu buget de 5000 de euro iti faci masina sa nu bagi nimic in ea 60 000 km.

 

chiar si cu "defectele de mai sus".....putin probabil sa pice toate in acelasi timp !

Link to comment
Share on other sites

altfel poti lua 2,5 M54,din ce tin minte nu are problemele lui 2,2.Altfel diesel daca sari de 25.000 km pe an.Ca si consum 2,2 sau 2,5 vor lua 8-10 afara si 12-15 in oras.

edit:diferenta intre M54 si N42 e destul de mare in ceea ce priveste dinamica,dar daca nu cauti partea dinamica si un N42 e bun daca merge cum trebuie.

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Mulţumesc mult tuturor pentru sfaturi, sincer nu aş da banii pe altă maşină, e singurul model care-mi place plus că ador BMW. Maşina nu o iau acum ca s-o schimb peste maxim 1 an, o iau ca s-o păstrez mult timp pentru că îmi place şi nu cred că sunt atât de proaste încât să se strice atât de des, la banii ăştia prind un model Facelift întreţinut şi am ales 6 cilindrii 2.2 pentru că am auzit că ar fi cele mai bune motoare pe benzină, iar BMW pentru 6L benzină sunt renumiţi.

Şi nu, nu fac mai mult de 20.000 KM pe an cu maşina, obişnuiesc să merg mult şi pe jos, deci dieselul nu prea îi văd rostul.

Alte păreri ?

Edit: Eu am vorbit cu vânzătorul acestei maşini, iar pentru 300 RON îmi aduce maşina pe roţi de la Baia Mare la Urziceni, cam 550 KM, preţul undeva la 4700 cu totul a spus, se merită maşina ? A spus că 140K KM reali are şi are făcute toate schimburile recent.

http://olx.ro/oferta/vand-bmw-seria-3-ID48Bua.html#88892fa23b

Edited by AWU
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2000 de roni pentru bucsi bascule e cam exagerat.., nu e F10..

 

sunt convis ca exista la pretul asta, dar nu inseamna ca trebuie sa le si cumperi de acolo.

un kit complet fata e intre 110 si 250 de euro ...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

2000 de roni pentru bucsi bascule e cam exagerat.., nu e F10..

 

sunt convis ca exista la pretul asta, dar nu inseamna ca trebuie sa le si cumperi de acolo.

un kit complet fata e intre 110 si 250 de euro ...

 

bascute, anti ruliu + capete de bara....groso modo pe acolo ajung....dar putin probabil sa pice toate in acelasi timp !

 

Edit: Eu am vorbit cu vânzătorul acestei maşini, iar pentru 300 RON îmi aduce maşina pe roţi de la Baia Mare la Urziceni, cam 550 KM, preţul undeva la 4700 cu totul a spus, se merită maşina ? A spus că 140K KM reali are şi are făcute toate schimburile recent.

http://olx.ro/oferta...html#88892fa23b

 

bun ai gasit masina care iti place

 

1. o verificare bucsi, suspensie, fata/spate e in jur de 100 ron...

2. o verificare cu un tester e in jur de 50-100 ron

 

 

daca le faci si pe astea pt linistea ta ....si e totul ok....go for it !

Edited by wind-3er
Link to comment
Share on other sites

cand zic kit complet, adica tot... bascule, capete de bara, bielete antiruliu , ultimele cred ca sunt vreo 30 de roni, dar ma rog..

 

 

250 de euro iei toate meyle.. 100 de euro variante mai no-name, desi sincer eu nu cred ca ca e vreo mare diferenta intre ele.. dar asta e doar parerea mea...

in sfarsit.. o luam rara cu topicul.

In primul rand masina trebuie sa iti placa, in al doilea rand trebuie sa ai cu ce sa o tii.

 

mergi pe motorul de 2.2, inmatriculat in romania e cam scump.. te arde binisor si la taxe si la rca..

din ce am inteles de la tine nu ai facut nici un drive test cu nici un din ce modele vrei tu.. adica fie 2.5 fie 2.2 benzina..

L.E.

Acum vad ce ai scris, to chiar ai de gand sa cumperi o masina sh fara macar sa o fi vazut live, c, nu vorbesc de testat, dus la mecanic, etc.. ? :)

iti urez success si viata lunga, sper sa mai cumperi masini si cand o sa vand pe a mea.. :)

Edited by DOMI
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

cand zic kit complet, adica tot... bascule, capete de bara, bielete antiruliu , ultimele cred ca sunt vreo 30 de roni, dar ma rog..

 

 

250 de euro iei toate meyle.. 100 de euro variante mai no-name, desi sincer eu nu cred ca ca e vreo mare diferenta intre ele.. dar asta e doar parerea mea...

in sfarsit.. o luam rara cu topicul.

In primul rand masina trebuie sa iti placa, in al doilea rand trebuie sa ai cu ce sa o tii.

 

mergi pe motorul de 2.2, inmatriculat in romania e cam scump.. te arde binisor si la taxe si la rca..

din ce am inteles de la tine nu ai facut nici un drive test cu nici un din ce modele vrei tu.. adica fie 2.5 fie 2.2 benzina..

Maºina o voi pune pe numele bunicului care are 75 de ani, iar RCA-ul pe 6 luni nu va depãºi 300 lei, plus cã impozitul iniÞial este 780 RON la care se aplicã 10% reducere pentru cã este pe numele unui pensionar, ºi dacã achit integral impozitul pânã pe 31 Martie mai beneficiez de 10% reducere, În rest rovigneta + ITP sunt la fel la toate autoturismele.

Mie nu Îmi e de altceva decât de motor, are 140K sã nu mã trezesc la 200K sã-i schimb segmenÞii sau sã-i schimb motorul cu totul pentru cã ajunge la 1L de ulei la 600 KM datoritã segmenÞilor de ungere.

Link to comment
Share on other sites

 

Mie nu Îmi e de altceva decât de motor, are 140K sã nu mã trezesc la 200K sã-i schimb segmenÞii sau sã-i schimb motorul cu totul pentru cã ajunge la 1L de ulei la 600 KM datoritã segmenÞilor de ungere.

 

 

stai linistit, ca nu e chiar asa.

nu e motor de dacie.

nu spune nimeni ca nu exesta si asemenea cazuri..dar sa nu generalizam sau dramatizam.

Link to comment
Share on other sites

si tot nu ai rapsuns, tu chiar ai de gand sa cumperi o masina sh de 11 ani fara sa o vezi, testezi ?

Cum adicĂŁ ? O s-o vĂŁd Âşi o voi testa la fața locului, când am spus eu cĂŁ am de gând sĂŁ cumpĂŁr o maÂşinĂŁ fĂŁrĂŁ a o vedea ?

Link to comment
Share on other sites

Eu iti recomand sa testezi cam tot ce au spus colegii: bucse, brate - fata si spate, suspensie - fata si spate, directie - fa o geometrie (vei vedea daca masina a fost lovita sau nu) - fata si spate, vopsea si cum merge motorul. Sa stii ca intretinearea unui bmw de 10-13 ani nu este mai ieftina cu mult mai mult decat a unuia nou (eu am schimbat cam tot la directie, suspensie si am depasit 1000 E cred fara manopera) iar un disc de frana, o placuta, revizii la timp si piese de calitate au si ele importanta lor.

Iti urez mult succes si sa stii ca dracul nu e asa negru cum pare, ai rabdare si nu te grabi - testeaza cat de mult poti. Cei care au zis ca un BMW second nu merge 6 luni fara vreo reparatie se inseala, eu am avut perioade de 9-10 luni fara interventii la masina, doar consumabile. Insa cand cere atentie, sa ii acorzi, altfel vor pica mai multe dupa!

Edited by Ciobanu George
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu iti recomand sa testezi cam tot ce au spus colegii: bucse, brate - fata si spate, suspensie - fata si spate, directie - fa o geometrie (vei vedea daca masina a fost lovita sau nu) - fata si spate, vopsea si cum merge motorul. Sa stii ca intretinearea unui bmw de 10-13 ani nu este mai ieftina cu mult mai mult decat a unuia nou (eu am schimbat cam tot la directie, suspensie si am depasit 1000 E cred fara manopera) iar un disc de frana, o placuta, revizii la timp si piese de calitate au si ele importanta lor.

Iti urez mult succes si sa stii ca dracul nu e asa negru cum pare, ai rabdare si nu te grabi - testeaza cat de mult poti. Cei care au zis ca un BMW second nu merge 6 luni fara vreo reparatie se inseala, eu am avut perioade de 9-10 luni fara interventii la masina, doar consumabile. Insa cand cere atentie, sa ii acorzi, altfel vor pica mai multe dupa!

E ceva normal la orice maºinã nu doar la 320Ci cu atât mai mult la asta din 2004-2005. Dar ce sã fac ? Dacã bugetul nu-mi permit mã limitez la asta, dacã aveam bani poate ajungeam la un F30, dar asta e, e perfect ºi E46 Coupe.

Link to comment
Share on other sites

 

Edit: Eu am vorbit cu vânzãtorul acestei maºini, iar pentru 300 RON Îmi aduce maºina pe roÞi de la Baia Mare la Urziceni, cam 550 KM, preÞul undeva la 4700 cu totul a spus, se meritã maºina ? A spus cã 140K KM reali are ºi are fãcute toate schimburile recent.

http://olx.ro/oferta...html#88892fa23b

pai ai zis tu aici, ca iti aduce masina pe roti ... deci am presupus ca daca ala iti aduce masina, inseamana ca nu ai de gand sa te duci tu sa o vezi..

oricum toate masinile din ro au sub 150k km, indiferent de an, marca, motor etc...

Link to comment
Share on other sites

Pierzi prea multa vreme pe forum, pareri sunt pro si contra celor 3 motorizari (2 benzina si 1 diesel).

Mai bine cauti sa conduci cele 3 modele si te hotarasti asupra unei motorizari.

 

Bani in masina o sa bagi, intrebarea e cat ? Si daca iti pune masina zambetul pe buze cand o conduci.

 

Daca vrei sa nu bagi, cauta ceva mai nou si alta marca. Insa nici atunci nu ai siguranta asta.

Edited by jeezy
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

pai ai zis tu aici, ca iti aduce masina pe roti ... deci am presupus ca daca ala iti aduce masina, inseamana ca nu ai de gand sa te duci tu sa o vezi..

oricum toate masinile din ro au sub 150k km, indiferent de an, marca, motor etc...

Era bine cum spui tu, numai cã nu e aºa. Oricum maºina care am gãsit-o chiar aratã bine ºi din ce mi-a spus vânzãtorul merge foarte bine, oricum el a spus cã aduce maºina la mine ºi eu o sã iau un cunoscãtor sã vadã maºina care se pricepe mult mai bine ca mine, pune tester, o punem pe elevator, etc.

Legat de test-drive, pânã voi cumpãra maºina voi merge cu un 323 E46 sã vãd cum merge la drum maºina.

Link to comment
Share on other sites

Pai si nu gasesti o masina in tot Bucurestiul (distanta o ora de tine) decat sa vina cineva de la Baia Mare, tu oarecum fiind obligat sa ii platesti drumul daca nu o iei....

 

In fine, mie mi se pare si cam cheala, fara climatronic, fara comenzi, xenonul parca e aftermarket...

Link to comment
Share on other sites

Pai si nu gasesti o masina in tot Bucurestiul (distanta o ora de tine) decat sa vina cineva de la Baia Mare, tu oarecum fiind obligat sa ii platesti drumul daca nu o iei....

 

In fine, mie mi se pare si cam cheala, fara climatronic, fara comenzi, xenonul parca e aftermarket...

Da, ce-i drept nu prea am dotãri, dar am discutat de un preÞ undeva la 4500 E, nu prea mã intereseazã dotãrile dacã maºina e chiar cum spune vânzãtorul cã e, adicã fãrã probleme, cu toate schimburile fãcute ºi cu 140K KM reali, mi-a fãcut poze În detaliu la tot, pot spune cã e ca nouã, chiar dacã e din 2004.

Link to comment
Share on other sites

Nu exista masina noua :) Intreaba-l ce si cum a schimbat pe la ea pana acum mai bine.In 115.00 km de Romania la mine s-au schimbat eu avaand masina din 2008 si pana atunci nimeni nu a schimbat nimic la ea,masina e 2001 fabricatie

-role intinzator pompa apa pe la 60.000km cand am luat masina

-discuri fata si spate tot atunci,pe la 100.000 inca un rand discuri placute fata

-piesa cu tepi pe la 95.000 km

-amortizoare arcuri flanse la 60.000 -un amortizor fata dreapta era spart-fostul proprietar luase o groapa pe partea aia

-bucse bascula la 60.000 la achizitie

-senzor ax came pe la 75.000 km

-garnitura capac culbutori pe la 95.0000 km poate mai ducea dar mentenanta preventiva mai mult

-bujii la 80.000 km

-platicul ornament parbriz- crapat imbatrint

-actuator usa sofer

-volanta+ambreiaj -patina de pe la 60.000 daca era "alergata" la 85.000 a crapat mai ducea 5-10.000 daca se mergea cu grija

-radiator+vas expansiune- nu a deschis busonul de la vasul de expansiune a facut "burta" si a mai mers asa 30.000km

Pe duca -in curs de schimbare

-bascule fata-sunt cele originale uluitor cum mai rezista stanga are o mica bataie pe linii tramvai

-capete bara inca merg dar ..cele originale

-pompa servo-aut a fost desfacuta garniturile sunt beton

-tampon toba spate-s-a rupt

-role +curele

-caseta servo are joc sus/jos cu motorul oprit?dispare daca se porneste motorul aici unii zic ca e normal altii ca nu e normal

In urma mai multor incidente din trafic am ajuns sa revopsesc masina integral,fata stanga am spart un un far si indoit capota,spate a fost lovita de un Pajero,dreapta stearsa prin parcare etc.

Poate am fost si ghinionist dar sa ai in vedere un buget de intretinere de macar 400 eur pe an.Altfel ranjesc de fiecare data cand ma sui in cazan :)

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.