Jump to content

Regimul corect de exploatare a unui BMW


tuxr

Recommended Posts

Nu stiam ca E36 nu are ABS... :thumbsup:

Dar sa stii ca si cei care au E90 :D tot pun un sac de nisip, (daca nu au altceva greu de dus cu masina) iarna pentru ca spatele e mult mai usor decat fata si asta e PRACTIC singurul dezavantaj major iarna: "fuge" spatele usor pentru ca nu are aderenta uneia cu tractiune fata - datorita greutatii motorului.

Chiar te rog sa mergi la un service ITP si sa cantaresti fiecare axa/roata. O sa vezi ca la e46 masele sunt aproape egale pe fiecare roata, inclusiv fata spate. DIferenta e mica spate-fata.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Inainte sa faceti afirmatii de genul "este mult mai usoara de spate" cautati pe net informatii despre distributia maselor.

 

@initiator, nu iti mai face probleme de cum sa schimbi,dieselurile noi sunt mult mai elastice decat cele vechi,nu trebuie sa schimbi f. sus la un mers relaxat, daca ai fi avut automata rar ai fi vazut peste 21-2200rpm chiar si la 18d.

Edited by ionut_marius
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Legat de jante/anvelope, cauta ceva jante care sa dea bine pe e90 pe 17 pt iarna (cu minim7j pe fata si 8j pe spate). Anvelope poti pune 225/45/17 pe fata si 245/40/17 pe spate.

Nu prea as vrea sa sara de 225... si nu cred ca mi-ar placea sa nu fie simetric. O sa incerc sa vad cum arata.

 

Run flat sau normale? Vreo diferenta intre ele inafara de zgomot? Nu as vrea sa ocup spatiul cu roata de rezerva daca nu e cazul.

 

Limitele cu care poti lua curbele, depind de foarte multi factori: cum intri tu in curba, cum e drumul, cat de stransa e curba , etc. Practic, cand iei curba trebuie sa simti ca o iei lejer, fara a fi nevoie sa tii volanul cu 2 maini si sa tragi cu forta sa poti iesi din curba sau sa nu ai senzatia ca nu iti ajunge banda.

Din ce descrii se pare ca am fost cam la limitele sigurantei. O sa incerc sa casc ochii mai bine data viitoare.

 

Regimul de exploatare a motorului:

Pana se incalzeste putin, mergi fara acceleratii cu pedala la maxim, schimbi pe la 2100-2200rpm (5-10km), pe urma nu e indicat sa mergi sub 2000rpm. De accelerat accelerezi pe urma cum vrei tu, dar ai grija cand schimbi viteza in treapta superioara sa ai in peste 1900rpm (minim).

 

Cand depasesti, daca vine masina din fata ii dai pana la 4000-4200rpm abia apoi schimbi viteza, castigi timp. In rest, daca nu te grabesti poti schimba la 3000rpm sau mai sus, cum vrei.

Ceva de genul asta faceam si eu pana acum. Peste 2000 schimbat viteza iar la depasiri cam pe la 3000. In depasiri la limita nu a fost cazul sa ma bag.

 

Interesant de stiut. Multam pentru descrierea detaliata. :drinks:

 

acum, faptul ca conduci sa nu (de)mult timp e o chestie relativa care numai tu o cantaresti.. dar de ce tia-i imagina/crede ca un mecanic se pricepe la masina ta mai mult decat propietarul? Mecanicul e ca si doctorul pentru tine probabil, amandoi "experimenteaza" pe baza unor cunostiinte dobandite in timp (de pe bancile scolii sau din experienta practica..) numai tu cunosti si poti sa iti dai seama dupa cum te simti sau se simte masina .. ca mergi sa merge.. nu? asa ca fara a intra prea mult in detalii prin "paralelism" :) inclin sa cred ca toti propietarii de masini trebuie sa si dea seama cand au cauciucuri uzate si nu mecanicul ar trebui sa le zica asta.. de aceea sunt sunt si acel repere acolo.. iar daca un cauciuc este uzat si lateral-exterior (copt-crapat) ca si lateral-interior desigur si este vizibil si trebuie verificate inaintea unor calatorii mai lungi... ca multe altele... scrie parca si in cartea tehnica a Daciei... NU s-au schimbat cu mult lucrurile la acest capitol: pregatirea vehicolului si minime verificari.. ;)

Ei... baza o cunosc si eu, dar cum spuneam: nu ma pot compara cu cineva care face lucrurile astea zilnic. Nu am o retinere in a accepta ca poate fi altul care se pricepe mai bine. De ex filtrele si uleiul puteam sa le schimb si eu insa nu stiam ca garnitura de la filtrul de ulei trebuie unsa inainte de a strange filtrul, sau ca trebuie sa ii dai cateva contacte dupa ce le schimbi ca sa intre uleiul unde trebuie. Chestii de finete :turned:

 

asa ca :drinks:

Numai daca nu conducem :drinks:

 

" .....Nu ma deranjeaza sa-i pun piese originale, ideea era daca exista altele care isi fac treaba la fel si poate mai ieftine."

despre filtre - poate te convinge

ce inseamna sa pui alt filtru care seamana, nu neaparat mai ieftin, poate doar third-part. Nu stiu cati dintre membrii acestui forum au vazut acest clip..

Mi se pare ca stii engleza.

E clar cu filmul asta... Nu o sa ma uit vreodata la alte piese decat originalele.

 

Si inca o data, o masina cu tractiune pe spate "trage" altfel decat una cu tractiune pe fata... iar de asta e bine sa tii cont chiar daca in 90% din situatii, acestea (situatiile) sunt foarte controlabile si o sa iti dovedesti de nenumarate ori, e bine SA TII CONT CAT ITI PERMITI SA RISTI. Sau as spune, risca numai dupa ce ai o BUNA stapanire a unei astfel de masini. OK, un BMW e stabil! , foarte stabil si bine echilibrat... au mers pana acolo inca considera, atentioneaza posesorii sa echilibreze incarcatura in portbaja sau unde pun bagaje.. pentru a evita surprizele neplacute.. ai inteles? SI nu ma refer la modelul tau.. dar cred ca stiu ce spun, cand EI spun asta.

Poate

te ajuta mai mult sa intelegi inante de a pati ceva.

Reiterand, nu caut situatiile respective. Problema e ca se pot intampla (de aia se numesc accidente pana la urma) si prefer sa stiu ce sa fac in astfel de cazuri si cat pot sa ma intind fara riscuri, sau cu riscuri minime.

Filmul respectiv e foarte tare, sper sa existe si la noi asa ceva. O sa caut cand ma intorc in Buc.

 

SI acum pentru

;) :drinks: si bun control al masinii; meserias tipul..

Hehe... tipul nici macar nu incearca sa dezminta zvonurile, o tine tot intr-un drift. Nu as face asa ceva, voit, pe drumuri publice nici chiar daca as fi la fel de meserias ca el :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Nu prea as vrea sa sara de 225... si nu cred ca mi-ar placea sa nu fie simetric. O sa incerc sa vad cum arata.

 

Run flat sau normale? Vreo diferenta intre ele inafara de zgomot? Nu as vrea sa ocup spatiul cu roata de rezerva daca nu e cazul.

 

 

Nu e asimetric, o sa ai stabilitate mai mare in curbe + ca arata mai bine din spate, fat ass :rolleyes:

 

RUnflat sunt mult mai tari iar pe drumurile noastre te cam scutura, plus ca, cu cat isi reduc din profil apare fenomenul de tramlining (iti ia volanul din mana dupa denivelarile de pe drum).

 

 

 

Ceva de genul asta faceam si eu pana acum. Peste 2000 schimbat viteza iar la depasiri cam pe la 3000. In depasiri la limita nu a fost cazul sa ma bag.

 

 

Poti schimba abia de la 2800rpm in sus (minim) dupa ce s-a incalzit motorul.

 

Legat de schimbat la 4000rpm, nu sugeram sa faci depasiri la limita, dar eu asa sunt obisnuit si asa stiu ca e bine ca in depasire pe cat posibil sa nu schimbi viteza, ii dai pana la 4000rpm, castigi timp ca sa revii cat mai repede pe banda ta, chiar daca nu ai nimic pe contrasens.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Legat de sfaturile primite cum ca ai putea sa faci experimente pe drumurile publice sa vezi cum sta masina.....astea sunt cam teribilisme adolescentine; daca vrei sa inveti sa stapanesti masina si ai dubii in ceea ce priveste comportamentul dinamic, dupa ce o echipezi cu anvelope noi, etc, te poti adresa unei scoli de pilotaj defensiv/sportiv, unde pe un traseu dedicat si in prezenta/cu sfaturile unui instructor poti afla mai multe despre cum sa conduci un autoturism....nu de alta, dar suntem pe locurile fruntase in ceea ce privesc accidentele cu victime in UE, si nu intotdeauna ar trebui data vina pe infrastructura, si in plus marea majoritate ce se deplaseaza pe drumurile publice nu isi doresc sa imparta drumul cu cei ccefac experimente.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu stiam ca E36 nu are ABS... :thumbsup:

Dar sa stii ca si cei care au E90 :D tot pun un sac de nisip, (daca nu au altceva greu de dus cu masina) iarna pentru ca spatele e mult mai usor decat fata si asta e PRACTIC singurul dezavantaj major iarna: "fuge" spatele usor pentru ca nu are aderenta uneia cu tractiune fata - datorita greutatii motorului.

Practic poti sa mergi cu rezervorul plin si este fix acelasi lucru... dar cum toti sarmanii isi cumpara BMW si umbla cu becu aprins normal ca pun sacul de nisip(exista multe specimene de genul acesta).

Am mers cu e39 doua ierni prin zapezi(zapezi grele pe DN-uri nu vreajeala de zapada din orase, si se stie cum se dezapezeste pe la noi de abia dupa ce trece ninsoarea sau deloc) si n-am avut nevoie de saci cu nisip sau alte jmekerii prin portbagaj

Link to comment
Share on other sites

Practic poti sa mergi cu rezervorul plin si este fix acelasi lucru... dar cum toti sarmanii isi cumpara BMW si umbla cu becu aprins normal ca pun sacul de nisip(exista multe specimene de genul acesta).

Am mers cu e39 doua ierni prin zapezi(zapezi grele pe DN-uri nu vreajeala de zapada din orase, si se stie cum se dezapezeste pe la noi de abia dupa ce trece ninsoarea sau deloc) si n-am avut nevoie de saci cu nisip sau alte jmekerii prin portbagaj

 

Nu poti compara E39/E46 cu E36 sau altele mai "usoare" ca si sisteme de siguranta. Sunt total diferite, mai avansate. Unele sisteme de pe E36 erau optionale la vremea respectiva, pe cand la cele mai noi erau standard.

Problema e ca rezervorul nu ramane plin, pe cand sacul nu pierde din greutate. Si la o adica, sacul ala si o lopata te pot scoate dintr-o problema, te pot pune in miscare, daca e cazul.

 

Parerea mea, e ca indiferent de cat de plin e rezervorul, daca te simti nesigur, nu dauneaza cu absolut nimic, poate la consum cu 100ml/100km .

Edited by jeezy
Link to comment
Share on other sites

La un E46 / E39 sau un BMW mai nou nu ai nevoie de saci de nisip si alte tampenii d-astea. Astea se faceau la E34, E30 sau E36.

Problema e ca foarte putini au pneuri bune de iarna. Majoritatea romanilor isi iau cauciucuri noi ieftine sau sh-uri super uzate.

Un cauciuc bun face diferenta.

Edited by Service Premium
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Problema e ca foarte putini au pneuri bune de iarna. Majoritatea romanilor isi iau cauciucuri noi ieftine sau sh-uri super uzate.

Un cauciuc bun face diferenta.

Fix asta incercam sa subliniez, foarte putini inteleg care e treaba cu un cauciuc de iarna nou, chiar si cel de vara, sau mersul vara cu gume de iarna...

Si de aici din habarnistii astia, sau miserupisti ... se nasc miturile astea despre BMW-u care nu e bun iarna ca are tractiune pe spate. Dar nu am auzit sa se planga de Mercedes ca nu e bun iarna, tot pe spate are tractiunea ca sa vezi jmekerie.

Link to comment
Share on other sites

Pai miturile cam asa se nasc. Ignoranta, barfa, gura lumii.

 

Romanul vrea jante mari si frunoase, dar sa le incalte cum trrebuie nu mai are bani.

 

Totul e despre aparente. Sa para ca ai bani si te descurci. Sa nu fi unul din turma. Sa iesi in evidenta.

 

:thumbsup::goodjob:

Link to comment
Share on other sites

La un E46 / E39 sau un BMW mai nou nu ai nevoie de saci de nisip si alte tampenii d-astea. Astea se faceau la E34, E30 sau E36.

Problema e ca foarte putini au pneuri bune de iarna. Majoritatea romanilor isi iau cauciucuri noi ieftine sau sh-uri super uzate.

Un cauciuc bun face diferenta.

 

nici la e34 nu aveai nevoie, am facut 4 ierni nasparlii cu el, zapada pana in gat si in romania, si prin austria in alpi, si nu pe autostrazi care le curata instant, si prin germania, unde nu iese nimic pana nu se termina viscolul..

ce sa pui saci si prostii, orice bmw chiar si cea mia mica motorizare greutate fata spate e 50-50% sau foarte aproape de raportul asta intodeauna..

 

ce e drept aveam autoblocant si mod de iarna la cutia automata..

Intodeaun una am avut gume bune, luate noi, schimbate cand ajungeau la 4mm alea de iarna.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Vorbind despre cum e bmw iarna...am auzit si eu pe fraieri spunandu-mi: "Si iarna o lasi in garaj?" sau "te bagi cu ea pe aici?" si eu atunci ma chinuiam sa le explic ca astea au DSC/DTC si se uitau la mine ca prostii.

 

Avand de 3 ani masina cu tractiune spate pot spune ca iarna in oras cu cauciucuri bune nai nici o treaba,iar daca vrei sa mergi la munte si sunt curbe de 180 de grade in scurt cu urcare si zapada data in alunecus(ex Muntele Mic vreo 10 curbe de 180 de grade) fara lanturi e nebunie, doar cu seria x nai treaba.

 

Si daca iti place sa mai face un cerculet , un drift si tie mila de cauciucuri, iarna e momentul perfect pentru bmw, o parcare goala, un drum necirculat sunt locuri bune de jucat cu masinuta.

 

Nu exista Grup Fan Bmw in vreo localitate fara burnouturi, cerculete ,drifturi. Liniuta stie tot prostu sa faca chiar si mosii cu passatu, vorbind de stereotipuri.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.