Jump to content

Schimb racord flexibil frana fata


AdrianHH

Recommended Posts

Salutare,

Pt masina din semnatura(116i/2004) vreau sa schimb cele 2 racorduri flexibile de frana punte fata.

Sunt cate 1 pe roata.Am vazut fisuri pe ele,fara pierdere de lichid insa ca sa fiu safe am zis sa le schimb.Dupa 11 ani,totusi e ceva normal plus ca e vorba de frana.

Nu prea se mai distinge ce scrie pe cele vechi,ma gandeam sa pun ceva a/m fiabil.OE nu stiu daca se merita,sunt circa 300-350 ron 2 bucati.La care se mai adauga costul lichidului de frana+manopera(>200 ron).

Pe stoc a/m am gasit TRW,HANS-PRIES si BREMBO(preturi intre 100-230 ron setul).Cu toate ca sunt firme f bune,nu stiu cat tin.Adica daca dupa 2-3 ani incep sa crape nu prea e bine :)

2.Am inteles ca e musai schimbul de lichid de frana+aerisire(am inteles ca e un aparat special pt treaba asta,nu la pedala).Corect?

Ceva pareri?S-a mai lovit cineva de aceasta problema?

Edited by AdrianHH
Link to comment
Share on other sites

Am citit aici

http://www.freudenberg.com/en/Press/Pressereleases/Pages/Freudenberg-completes-realignment-of-automotive-portfolio.aspx

Ca acest producator a vandut divizia care se ocupa de aceste repere catre Mitsubishi in 2008.Daca inteleg bine,e f posibil OE sa fie facut de altcineva(alta firma).

In concluzie,nimeni nu a schimbat aceste repere cu ceva a/m incat sa avem ceva feed-back?

Link to comment
Share on other sites

Lichidul de frana este foarte hidrofil, adica extrage vaporii de apa din aer si astfel isi pierde proprietatile fizice. Iar daca acumuleaza suficienta apa, te poti trezi cu dopuri de gheata iarna sau bule de gaz vara, cand sunt calduri foarte mari. Din cauza asta, toti producatorii auto recomanda schimbarea lichidului de frana la 2 ani.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pt sfaturi.

Momentan am de ales intre brembo(nu sunt sigur de calitatea lor),topran(hans-pries/despre care nu citesc lucruri prea bune pe forumuri),trw(ok) sau oe.

Incerc sa caut ceva trw,insa am gasit pe forum la 50 ron bucata(nu stiu daca sunt originale sau contrafacute) si prin furnizori la >70 ron bucata la 7 zile(sau peste 110 pe stoc).

Lichid de frana pun oe,ca de obicei.

Edited by AdrianHH
Link to comment
Share on other sites

Lichidul de frana este foarte hidrofil, adica extrage vaporii de apa din aer si astfel isi pierde proprietatile fizice. Iar daca acumuleaza suficienta apa, te poti trezi cu dopuri de gheata iarna sau bule de gaz vara

 

Sau pistonase ruginite la etrieri. Si cum pistonasele, ca si piesa separata nu se prea gasesc, ajungi sa schimbi etrierul, 100euro bucata minim, la reconditionate. Nou nout e macar dublu.

 

Vorbesc de piese noi, nu din dezmembrari.

Link to comment
Share on other sites

Lichidul de frana este foarte hidrofil, adica extrage vaporii de apa din aer si astfel isi pierde proprietatile fizice. Iar daca acumuleaza suficienta apa, te poti trezi cu dopuri de gheata iarna sau bule de gaz vara, cand sunt calduri foarte mari. Din cauza asta, toti producatorii auto recomanda schimbarea lichidului de frana la 2 ani.

 

E higroscopic.

Link to comment
Share on other sites

Ok.am comandat TRW.Curios e ca sunt 2 variante,de fapt,pe mai multi producatori sunt 2 variante de lungime ca echivalenta la acelasi cod oe.

L-am luat pe cel mai lung,548mm,celalalt scurt in descriere zice ca are ~480 mm.

Cel de pe masina,numai furtunul in sine(fara capetele de metal) are peste 600mm.Maine imi soseste trw-ul,il pun peste cel oe si vedem cat de bine se potriveste :)

Link to comment
Share on other sites

Revin cu informatii.Cand am zis 600mm am citit aiurea.Am luat Trw-urile de 550mm initial,insa erau prea lungi.Apoi am achizitionat Brembo-urile care par ok,insa la montaj,tevile de lichid de frana(de metal) care erau in prelungirea acestor racorduri nu au vrut deloc sa se desfaca.Nici dupa spray degraipant,nici la caldura,nimic.Sunt oxidate.Am dat comanda si pt alea,vedem dupa ce sosesc care e situatia la montaj.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Update(final de data asta).

Repet putin ultima parte.

 

 

1.Am cumparat racorzii flexibili brembo.Am mers la Bimmer Service sa ii schimb+lichid de frana(btw,am inteles de la Filaret ca in cazul acestei operatiuni nu e musai schimbul de lichid de frana,doar se completeaza,Trageti voi concluziile.

Acolo nu au reusit decat sa rasuceasca furtunele cu tot cu,conductele de metal de lichid de frana.Au zis ca nu se pot desface,ca sunt intepenite.Nici cu spray degripant ,nici cu flacara nu s-a intamplat nimic,decat o exfoliere a capetelor de la conducte.

Mi s-a spus ca singura varianta este sa schimb si conductele care vin de la repartitor spre fiecare roata fata.Am dat comanda la Bimmer.

 

Dupa multe zile sosesc si conductele si surpriza :vin drepte ,nu la forma celor actuale !

Ok !Ce e de facut?Nici Bimmer ,nici eu nu stiam treaba asta.Macar eu am o scuza,nu sunt mecanic.

Primesc raspuns de la Bimmer ca trebuie sa las masina intr-o dimineata,le dau pe cele vechi jos si le duc la un atelier "partener" unde trebuiesc modelate cu instrumente,la cald,etc si ca ar mai costa inca vreo 80-90 ron in plus ca vreau,ca nu vreau !

 

Mi se pare aberant ca dupa ce mi se comunica un pret pt manopera sa ceri in plus ca mai trebuie nustiuce de care serviceul nu avea habar.Trageti voi concluziile.

 

In fine,accept dupa cateva telefoane,inclusiv cu Robert prin care mi se comunica pe scurt..ca asta e.

Baiatul de la receptie imi spunea ca tevile au 1 an garantie,primesc si la manopera pt schimb conducte+lichid insa per total ,ramane de vazut daca voi avea garantie si la conducte+manopera prelucrare+montaj conducte.Trageti voi concluziile.

Accept pana la urma si prostia asta si dupa catava zile primesc telefon(inca nu facusem programarea la ei ca nu aveam timp liber) ca pana la urma nu voi primi garantie nici la conducte,nici la manopera ca se modeleaza,ca nu au cum sa imi dea garantie blablabla si asta e.Plus de asta,manopera nu se mai face la nici un partener,ci la ei iar modelarea se face de mana,la rece.

Iar ,colac peste pupaza,unul din angajatii lor a zis ca neaparat trebuie dat jos motorul,ca sa iasa treaba buna !!! Trageti voi concluziile.

In momentul asta nu am mai suportat,am mers la Bimmer,am cerut banii inapoi pt avansul platit(platisem tevile si lichidul) si am plecat.

 

Am repetat pasii si am mers la Filaret.Dupa o constatare gratuita a celor de acolo au decis sa comande racorzii intai si sa incerce si ei sa ii desfaca si sa incerce sa acopere tevile unde erau exfoliate cu o substanta ca sa previna coroziunea(deci,nu au vrut sa ma "faca" de bani" ,ca idee).Dupa 1 saptamana cand au venit, cu toata bunavointa lor,mi-au zis ca au reusit doar putin sa rasuceasca racorzii insa tot nu s-a putut,una din tevi a cedat.

Am decis sa dau comanda pt ambele,au sosit dupa 3 zile,au fost montate fara a fi dat jos motorul , s-a schimbat lichidul de frana,stand de frana si totul e ok acum.A costat dublu,dar macar am garantie de banii astia.

De ieftin si prost,m-am lecuit.

 

Asa ca ,final cu happy end dar cu buzunar mai usor :)

Edited by AdrianHH
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.