Jump to content

Valori Debitmetru Aer


bimmer90f30

Recommended Posts

Am motorul E90, 320d, 2005, 163cp.

 

...Live Data nu prea se poate face cu INPA pentru ca o data ce se scoate mufa debitmetru-lui de aer ECU-ul o reclama si memoreaza.

Am incercat sa masor tensiunea la iesirea debitmetru-lui si la pornirea motorului si la prima accelerare tensiunea a variat crescator de la 1V pana la 3V. La urmatoarele accelerari indicatia a ramas relativ la 3V si asta nu e bine :naughty:

Pinii din mufa sunt incepand de la parbriz... cu mufa conectata:

12v,

negativ,

semnal pentru ECU,

pin senzor temperatura,

pin senzor temperatura

Semnalul pentru ECU poate sa varieze, trebuie sa varieze. Inca nu am intrat in posesia valorilor exacte.

Pini sunt diferit pozitionati fata de E46 cu senzorul acela pe teava rotunda nu ovala..

 

M-am gandit sa cumpar unul nou, dar mai ieftin (fata de stealer :frantics: ) de pe mister-auto. Am vazut ca au la vanzare Bosch si Pierburg... Pierburgul mi se pare ca e demontabil de pe carcasa aia ovala, Bosch am eu pe masina si e lipit (de mi-ar spune careva cum ajung mai aproape de senzor..). A luat cineva de la ei sau stie care e mai fiabil?

 

Dar pana sa ajung sa il schimb sunt prea multi vapori de ulei care circula aiurea (si se depun peste tot, in timp..) lasati de turbina mea cu joc axial ingrozitor - am pelicula de ulei permanent pe gatul ala metalic in interior; n-ar fi mai bine sa o reconditionez/schimb mai intai si apoi sa schimb si senzorul (ca de ajuns aproape de el.. risc sa sparg prostia aia de carcasa... NU AJUNG :crazysmile: )

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am aflat doua linkuri ce pot fi de interes despre faptul ignorat ca DDE-ul (digital diesel electronics) trebuie reprogramat pentru anumite motoare (cel putin M47...) atunci cand se schimba senzorul MAF.

 

Primul link lamureste situatia faptului ca nu se imbunatateste prea mult (arderea) doar prin schimbarea SENZORULUI.. daca nu se face si readaptarea DDE-ului dupa senzor. Ba dimpotriva, s-ar putea sa ii interpreteze diferit valorile date de volumul de aer raportat de senzor... si de aici consum si chiar noxe...

 

Al doilea link descrie readaptarea care se face cu DIS.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.