Jump to content

Sfaturi achizitie BMW X1?


MD337

Recommended Posts

Salutare,

Revin la voi cu o cerere de sfat.

Am gasit de la o cunostinta un Bmw 320 x Drive nov 2010 masina are 70,000 km mai are garantie pana on Oct 2016 (s-a cumparat garantie extinsa).

Masina e ingrijita relativ (singurele minusuri sunt ca are usile un pic ciobite de la deschidere si atingere de pereti/alte masini :) ) si s-a fumat inauntru, deci cam trebuie o curatare generala.

2 randuri de roti, xenon tapiterie piele motor 184 cai diesel cutie automata. Are navigatie AM pusa la BMW.

Pretul cerut e de 18,500 si nu prea e negociabil. Ce parere aveti de acest pret? Mie mi se pare totusi cam sus.

O alta intrebare: imi spunea ca la diesel trebuie completat cu ulei intre schimburi este normal? Va intreb asta deoarece fratele meu are un X3 acelasi motor si mi-a zis ca nici nu stie unde e busonul :flowers: .( cred ca masina a fost destul de calcata si din aceasta cauza sa consume ulei?)

 

Multumesc mult.

PS asa ca o paranteza m am cam indragostit de BMW. Am testat si un Audi A4 si vreau sa spun ca feelingul oferit de BMW e net superior.

Edited by eugenmanea
Link to comment
Share on other sites

Salutare,

Revin la voi cu o cerere de sfat.

Am gasit de la o cunostinta un Bmw 320 x Drive nov 2010 masina are 70,000 km mai are garantie pana on Oct 2016 (s-a cumparat garantie extinsa).

Masina e ingrijita relativ (singurele minusuri sunt ca are usile un pic ciobite de la deschidere si atingere de pereti/alte masini :) ) si s-a fumat inauntru, deci cam trebuie o curatare generala.

2 randuri de roti, xenon tapiterie piele motor 184 cai diesel cutie automata. Are navigatie AM pusa la BMW.

Pretul cerut e de 18,500 si nu prea e negociabil. Ce parere aveti de acest pret? Mie mi se pare totusi cam sus.

O alta intrebare: imi spunea ca la diesel trebuie completat cu ulei intre schimburi este normal? Va intreb asta deoarece fratele meu are un X3 acelasi motor si mi-a zis ca nici nu stie unde e busonul :flowers: .( cred ca masina a fost destul de calcata si din aceasta cauza sa consume ulei?)

 

Multumesc mult.

PS asa ca o paranteza m am cam indragostit de BMW. Am testat si un Audi A4 si vreau sa spun ca feelingul oferit de BMW e net superior.

 

o masina cu 70k si cu xdrive p aci se nvarte daca are dotari. daca faci comparatia cu autovit de o gasesti la 10.000 atunci... eu sunt la al 4 lea bmw in curand si n am completat niciodata

Link to comment
Share on other sites

Afara de distributie care trebuie foarte atent monitorizata, aveti idee mai exista si alte hibe la acest motor de 184 cai? M-a speriat un prieten ca are probleme la clapetele de admisie...ca dupa 150,000 km incepe sa consume ulei f mult..ca in general Seria 3 e mai putin fiabil fata de Audi A4.

Ma refer la fiabilitate/probleme ale motorului in conditiile unei intretineri exemplare (schimbat ulei de cea mai buna calitate la maxim 15,000 km; schimbat filtre...ca la carte).

Ca o idee mie imi place sa intretin masina exemplar si sa am grija de ea. La actuala Kia Proceed am 126,000 km si nu am schimbat un arc la motor.(e si pe GPL de la 65,000).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Redeschid topicul acesta, trebuie in viitorul an sa iau o masina de genul asta X1.Sincer as prefera ceva cat mai ieftin gen Duster dar cum sotia ar prefera tot un BMW e si X1 in plan.As cauta ceva 2.0 sau 2.3d Din ce am mai citit ca si probleme avem:

- actuator xdrive

- rulmeti spate

- distributie N47

- turbine la 2.3d ?

Dim posesori m=ar interesa consum urban Bucuresti si extraurban plus orice alte pareri.Ar mai fi ca alternativa un E91 320xd eventual si comparatii cu acela :)

Buget probabil maxim 11.000 eur

Link to comment
Share on other sites

O sa iti raspund gradual:

Cel mai fiabil motor ar fi cel cu o singura turbina, 18d sau 20d in special, ca sa eviti eventualele probleme cu turbina dubla.

A mea are 125k km , pana acum fara nici o interventie la distributie, dar ii schimb uleiul la maxim 10k km sau un an, ca sa il menajez cat mai mult

Consumul in oras ar fi in jur de 9 in traficul din Bucuresti, iar extra urban in jur de 5,5-6 , in functie de stilul de mers.

De probleme la rulmentii spate sau actuatorul x drive nu am auzit, poate or fi doar in cazuri izolate.

Legat de bugetul tau, poti gasi unul facelift minim 2013, luat pe firma fara TVA din DE, dar cu mai putine dotari. Eu am dat pe al meu 14600 euro fara TVA, 05/2013, km 123k, iar ca dotari este full , ii lipseste doar tapiteria de piele , dar nu a fost un must have in alegerea mea.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mersi mult, am citit pe topicurile de prezentare ale unor colegi cu X1 despre probleme aparute cu rulmentii spate ce e drept la destul de multi km 150.000 km in sus.Actuatorul cred ca e la fel ca la x3 acolo am auzit. Caut masina cu scaune incalzite , senzori parcare si AC,daca mai are si ceva in plus bine.Ca si km pana in 170k ar fi de preferat.asa la o prima vedere destul de greu de gasit ceea ce caut.
Link to comment
Share on other sites

Salut!

 

Eu am luat X1 23d xDrive recent (mai 2017) cu 174,000 km si am ajuns la 194.000 km acum. In afara de distributie pe care am schimbat-o (poate doar paranoia, nu neg), nu am avut probleme majore cu masina. Am mai schimbat:

- amortizoare fata

- capete de bara

- ulei in cutia de viteze + ulei in cutia de transfer

- 4 garnituri pe la furtunele de la intercooler

 

Un lucru important de verificat ar fi (in cazul in care te uiti la o masina automata) starea cutiei de viteze. Pe cutia de viteze BMW a lipit o eticheta mare si galbena pe care scrie "Life-long oil". Evident, nimeni nu schimba uleiul din cutie pentru ca asa zice BMW. Cu toate astea, producatorul cutiei, ZF, recomanda schimbarea uleiului intre 80 - 120.000 km. De exemplu, in cutia mea nu fusese schimbat uleiul si smucea destul de urat cand schimba vitezele (cumva am reusit sa nu bag de seama cand am luat masina sau sa consider normal :pinch: ). Am schimbat uleiul, acum cutia se comporta mai bine, insa perfecta tot nu e. Deci ai grija la cutie! :popcorn:

 

 

Daca te mai pot ajuta cu informatii despre X1, nu ezita sa intrebi. :frantics:

Edited by anania
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Cred ca nu stii in ce te bagi...la 11 mii euro iei un X1 sDrive cat de cat ok cel mult...daca vrei in banii aia xDrive 20D, iei o coaja din 2010-2011...Mai trebuie sa iti spun ce inseamna cheltuieli cu BMW?

 

Parerea mea personala este ca daca nu ai macar 14.000-15.000 euro sa iei una din 2013-2014, cauta altceva...sau reorienteaza-te.. eu nu as baga in un BMW vechi de peste 5 ani banii astia, decat daca orgoliul e mai mare decat inteligenta...no offence.

 

Amical iti spun ca daca iei masina si in urmatorul an nu poti sa pui deoparte 2000 euro minim (buget extra pentru masina), nu e masina pentru bugetul tau...si am fost optimist cu 2000 euro, unii fac reparatii si schimburi de piese de 4-5000 euro...depinde cum ai norocul, dar tu cred ca nu esti kamikadze sa arunci banii...

 

Am aflat de muuult ca o masina SH merita daca e la un pret super decent si sub 4 ani si 100.000 km...altfel, tocmai ai luat o "ruleta ruseasca"...si nu e numai la BMW ce iti zic, la orice marca.

In plus, BMW cumperi NUMAI de la dealer BMW din Germania, daca nu vrei tepe...poti sa o duci tu la mama BMW Romania la tester, sunt programatori care iti manaresc km la BMW de nici producatorul nu stie cat are...si in cheie, si in ceasuri, si in computer, tot...cu tot cu erori, km parcursi de la ultimul plin, ultimul reset etc...asa ca...nu te risca...Pana si turcii cu Autohaus din DE au inceput sa faca magarii...

 

PS. Daca as fi in locul tau (si am fost acum 2 ani) as merge pe varianta leasing si iei una din 2014 cu garantie minim 1 an, ori cauti alta marca mai ieftina...Leasing poti face acum in multe locuri, eu te pot ajuta numai daca e leasing pe firma si faci deducerea partiala (partiala si nu totala, ca nu permite legislatia decat cu manareli) a TVA in mod legal, dar gasesti firme multe de leasing pe net pentru persoane fizice (aici nu deduci din TVA).

 

Diferenta care o dai iti va asigura o garantie, o masina cat de cat mai noua, iar daca aduni potentialele cheltuieli cu un BMW din 2010 ce te pot lovi in un an si tragi linie, iesi mai rentabil sa iei un leasing pe 2 ani pe diferenta la o masina din 2014 si o garantie de 1-2 ani.

 

Dar...parerea mea...tu oricum ai piticii tai pe creier, eu pe ai mei, ceilalti ii au pe ai lor, si Alba ca Zapada va ramane fata mare...cu BMW... :)))))

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

stiu ce costuri presupune un BMW mai nou , de aceea am si zis de varianta cu Duster sau ceva mai ieftin, din punctul meu de vedere nu prea as mai lua bmw prea curând.

 

Intre Duster si altceva as alege altceva...am avut Duster ca si masina de serviciu...e ok, merge bine, dar imi ingheta genunchiul stang iarna de la curent :))))

 

Uite o varianta ce am luat-o eu cand nu imi permiteam sa arunc 20.000 euro pe un X1 mai nou:

 

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=255067012&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&features=FOUR_WHEEL_DRIVE&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=9000&makeModelVariant1.modelId=49&maxMileage=125000&maxPrice=12000&minFirstRegistrationDate=2013-01-01&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&fnai=prev

 

E in Berlin, trebuie sa mai socotesti un 700 euro cu toate cheltuielile, dar sigur mai negociezi un 250 euro la ea...pt Berlin am un mecanic cu diagnoza ce poate merge cu tine, e al doilea oras "natal" al meu...

Link to comment
Share on other sites

1. Nu lua de la vanzatori privati...toate anunturile postate de tine duc la Private seller...plus ca au al doilea proprietar...iti vei lua o teapa cat banii aia.

2. Ce bani vrei sa bagi in ea?

3. Ce accesorii consideri indispensabile pt tine?

4. De ce nu te orientezi catre 20D, unde poti accesa anul 2014, eventual reprezentanta, cu garantie, contract, etc?

5. Nu posta in 2 posturi diferite aceeasi intrebare, ca nu ajuta...dimpotriva :)...

 

Exemple:

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=251786113&climatisation=AUTOMATIC_CLIMATISATION&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&features=NAVIGATION_SYSTEM&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=6&maxMileage=100000&maxPrice=20000&minFirstRegistrationDate=2014-01-01&pageNumber=3&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&transmissions=AUTOMATIC_GEAR

 

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=251817220&climatisation=AUTOMATIC_CLIMATISATION&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&features=NAVIGATION_SYSTEM&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=6&maxMileage=100000&maxPrice=20000&minFirstRegistrationDate=2014-01-01&pageNumber=7&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&transmissions=AUTOMATIC_GEAR

 

6. Mergi pe achizitie de la BMW reprezentanta, nu de la Autohaus...de ce? pentru ca BMW reprezentanta o da cu consumabilele schimbate, negociezi un 360 check, ai garantie 1 an, castigi cam 4-500 euro din consumabilele schimbate (pt ca daca ai lua masina din Autohaus - majoritate turci sau arabi- si nu schimbi in Ro filtrele toate si uleiul, iti bati joc de banii tai).

7. BMW reprezentanta iti face factura si contract prin care isi asuma ce vinde si iti scrie istoricul masinii corect...te feresti de 80% din probleme...

si....de ce iti spun de 20D:

- costul soft-tuning la 20D sa il urci pana la 220 CP (doar prin soft) este undeva la 300 euro...fara cip suplimentar, doar rescriere ECU...asta daca vei vedea ca nu iti ajung cei 188 CP...mie pe modul Sport imi ajung...

Edited by pireutz
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Powrbox-ul, adica “aparatul” ala cate modifica parametrii cititi de senzorii masinii (cantitate/presiune aer/combustibil etc.) si o determina sa mearga “fortat” intr-o anumita maniera? Astfel de aparate ar trebui sa fie tratate ca franghia in casa spanzuratului pe forumurile dedicate pasionatilor de autoturisme.

Formularea colegului imi pare cel putin nefericita...dar problema cea mai mare e ca lumea intra, citeste si ia de bun “doar din soft ... fara cip suplimentar”.

 

P.S: Nu vreau sa fiu rautacios, insa am fost in postura de “habarnist”, doar ca in vremea in care postarile nu erau de o calitate atat de indoielnica, motiv pentru care am iesit din “intunericul” necunoasterii.

P.S2: Ar fi pacat sa se umple comunitatea aceasta de “cunoscatori” si discutii contradictorii despre “doar soft-tuning” si “cip suplimentar”...

Edited by MikeOnline!
Link to comment
Share on other sites

Reprogramare ECU, fara nici un PowerBox...

Pe Dyno la varianta asta de X1 20D ies +30 CP si maxim 450 nm ca sa nu afectezi transmisia.

Este in Iasi unul dintre cei mai buni programatori, are si in Bucuresti din ce stiu...

Preturile le afli singur, ca nu fac eu reclama...

 

Practic iti optimizezi parametrii care sunt tinuti diferit de catre producator pentru a respecta anumite standarde in diverse tari...castigi putere, micsorezi consumul uneori, ai o liniaritate mai buna in acceleratie...Daca vrei sa pui PowerBox si sa mergi pe tuning, trebuie sa bagi alte piese, nu astea stock, ca nu vor tine la stresul suplimentar.

Edited by pireutz
Link to comment
Share on other sites

de exemplu : https://www.mobile.de/ro/Automobil/BMW-X1-xDrive20d-xLine/vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:3500_6_20d,frn:2011,ful:diesel,mlx:200000,exc:orange/pg:vipcar/252306220.html

 

Masina are carte service mentinuta la bmw cu ultima revizie la 100 mii. Am auzit pareri si pareri, unii spun sa nu iau de la dealeri ci de la privati si altii invers. Daca iau un X1 , la ce ar trebui sa fiu atent , in afara de distributie?

Merci !

Edited by Andrei1986
Link to comment
Share on other sites

@pireutz: Colegu’, eu am Stage 2 la masina personala, dar iti multumesc pentru ca ai incercat sa imi explici “pe scurt”. Numai bine!

 

Draga colegu, mai sunt si cei care nu sunt initiati...asa cum si eu am fost si consider ca inca sunt rokie pe partea de tuning...si pe mine ma ajutau informatiile astea sa mai lumineze neuronul, ca nu stiam nici eu de Powerbox in trecut :)

Link to comment
Share on other sites

de exemplu : https://www.mobile.de/ro/Automobil/BMW-X1-xDrive20d-xLine/vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:3500_6_20d,frn:2011,ful:diesel,mlx:200000,exc:orange/pg:vipcar/252306220.html

 

Masina are carte service mentinuta la bmw cu ultima revizie la 100 mii. Am auzit pareri si pareri, unii spun sa nu iau de la dealeri ci de la privati si altii invers. Daca iau un X1 , la ce ar trebui sa fiu atent , in afara de distributie?

Merci !

 

De la privat tb sa fii atent la ...tot... :)

Intreaba daca are Servotronic, daca nu are, las-o, ca iti transformi doamna in Domnul...hidraulica e foarte greu de manuit...

In plus, ar fi bine sa cauti 1 owner, astea cu 2 proprietari prezinta un risc...plus ca neamtul se dezice imediat: asa am luat-o, asa ti-o dau...prinde orbul, scoate-i ochii, cam asa e...

Nu ai in Germania unde sa o ridici pe elevator fara programare, e complicat, asa ca urca jumatate pe bordura si baga nasul sub ea, vezi sa nu fie ulei pe la motor, pe la distributie...

Mergi cu un tester sa ii citesti erorile...daca nu te pricepi, ia un om cu tine, chiar daca masina e OK, cand vii cu ea daca iti da vreo eroare va trebui sa o resetezi pe drum, altfel e posibil sa iti taie din viteza si mergi cu bicicleta...

Uita-te la imbinarile de la motor si in portbagaj...trebuie sa fie masticul de la suduri intact, altfel a fost accidentata.

Verifica discurile si placutele sa fie ok, vezi daca a respectat planul de schimburi consumabile.

Mergi cu ea macar 5km...sa simti cutia...baga si un marsarier...asculta sa nu haraie, maraie, etc...cu toate ca la 100k km ar tb sa fie foarte ok.

Vezi jantele...neamtul daca face buf in bordura o repara si o vinde, dar janta mai ramane julita si uneori stramba la muchie. La fel, verifica si muchia de metal de sub masina, de la praguri, sa nu fie indoita...

 

PS. Sa iti speli blugii de 3 ori (mai ales aia albastri noi)...la vara daca transpiri, vei avea o piele alb-albastra in masina :))))

PPS. Masina e ok ca si pret pt dotarile alea, arata normal pt anul si km ei, verifica daca are Servotronic si ...bafta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.