Jump to content

Zgomot motor E46 316i N42B18A


Recommended Posts

Salutare tuturor! Sunt nou pe forum! In iunie am devenit posesorul unui specimen ca cel mentionat in titlu. Istoricul masinii : a fost la un dealer autorizat BMW si MINI din Germania din 2003 pana in februarie 2015,cand cineva a adus-o in tara pentru vanzare(cel putin asta arata hartiile care le-am primit). Fabricatie 11/2002 , 316i 1796 cmc ,118.000 km in momentul de fata(necuratu stie daca sunt reali dar am o foaie din momentul vanzarii-cumpararii intre intermediar si proprietarul neamt care ar dovedi ca la momentul respectiv avea aproximativ 109.000 km rulati).

Cand am luato am facut schimbul de ulei cu un Castrol Magnatec 5w30 deoarece citisem ca este recomandat pentru tipul asta de motor. La o mie de km dupa schimb a inceput sa se auda un zgomot din zona unde se toarna uleiul. A inceput usor,se auzea foarte putin cand ajungea motorul la temperatura optima,iar acum se aude oricand functioneaza.A venit din nou timpul sa schimb uleiul si de data asta am optat pentru LIQUI MOLY Liechtlauf 10w40 si nici o schimbare.Zgomotul e unul ca bataia de tacheti si ma face sa cred ca ei sunt cei cu scandalul. Am urcat un film pe YT si vreau sa intreb daca pot posta linkul aici sa auziti despre ce vorbesc. Mentionez ca masina nu consuma ulei.

Ideea este ca as vrea sa imi dati un sfat cam ce ar putea fi pentru ca din cate am citit, unii au schimbat jumatate din componentele motorului si nu au scapat de zgomotele aparute.Ma gandeam sa incep cu distributia. Sa-i schimb lant,patine,intinzator si alte minuni. Va multumesc anticipat.

O dimineata buna!

Edited by codrin90
Link to comment
Share on other sites

Diagnoza inca nu am facuto, dar intr-o sapt o sa achizitionez o interfata de diagnoza si o sa fac si treaba asta. Ma gandeam la INPA. Am auzit ca e oki. Este o probabilitate sa fi avut vreun aditiv in uleiul vechi care sa ascunda zgomotul asta? uite si video (sper ca am voie sa fac asta): https://www.youtube.com/watch?v=ugd03UUJ75k
Link to comment
Share on other sites

Suna a zgomot de lant care loveste in carcasa,ar trebui sa remediezi problema inainte de a umbla cu masina in continuare; primul lucru, schimba intinzatorul(nu e scump si simplu de schimbat), daca nu se remediaza, schimbi patinele si lantul(cred ca ai si patinele uzate, sau chiar rupte).

 

Si scapa de uleiul respectiv, treci pe 0w40 (fa un search pe forum cu N42 si vei gasi cam tot ceea ce te-ar interesa).

Link to comment
Share on other sites

Intai de toate multumesc pentru raspunsuri.

 

eu zic ca zgomotul nu este de la ulei , este ceva mecanic acolo , poate fi orice , motorul vibreaza mai tare ?

Vibratii sesizabile sunt doar daca pornesc clima altfel nu..In rest oscilatii foarte mici si foarte rare ale ralantiului.Uneori se opreste motorul, imediat ce il las fara sarcina(cand calc ambreiajul moare) sau dupa ce isi termina el treaba cu "socul electric"(cand scade spre ralantiul normal 600-700 din nou moare).

 

Suna a zgomot de lant care loveste in carcasa,ar trebui sa remediezi problema inainte de a umbla cu masina in continuare; primul lucru, schimba intinzatorul(nu e scump si simplu de schimbat), daca nu se remediaza, schimbi patinele si lantul(cred ca ai si patinele uzate, sau chiar rupte).

 

Si scapa de uleiul respectiv, treci pe 0w40 (fa un search pe forum cu N42 si vei gasi cam tot ceea ce te-ar interesa).

Mersi de sfat dar o sa continui sa merg cu ea pana o sa o repar sau pana o sa sara in aer..n-am ce face chiar am nevoie si nu pot sta fara. Imediat cum fac rost de bani schimb distributia completa+ulei ca sa elimin deodata o cauza, o sa iau si o interfata de diagnoza. Asta ar insemna vreo 2 saptamani. Daca se rupe/strica/explodeaza deja m-am gandit sa optez pentru un N42B20. Cat despre ulei..Cred ca o sa ii torn BMW(am vazut ca avem un coleg care aduce la un pret foarte ok) pentru ca de Castrol sunt sictirit de cand am avut un Mitsubishi..cum i-am pus Castrol cum a inceput sa faca ca o masina de tuns iarba...

Recomandati-mi va rog un ulei pentru turatii,pentru ca nu prea sunt genul care sa ierte masina. O zi buna tuturor! :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Daca motorul are asa putini km fa un efort si nu risca sa il strici de tot. e o raritate sa gasesti un n42 fara 1000 de probleme. si in dezmembrari iti dai seama ca sunt destul de obosite.

Reparatia este prioritara..motorul din dezmembrari e o alternativa,dar sa sper ca o rezolv cu reparatia fara sa am alte batai de cap.

 

vezi furtunu gros inainte de clapeta (intre filtru si clapeta) , scoate unnul dintre senzorii camshaft si vezi ce se intampla .

 

cu galben sunt.

 

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=854553

Multumesc! Am scos in seara asta capacul ala de plastic care duce aer la filtru si am inspectat pe acolo.Furtunul dintre debitmetru si clapeta pare oki vizual( o sa il dau jos maine pe lumina).Am descoperit si o scurgere la oringurile de la solenoide..este pe lista..iar ca sa scot mufele alea trebuie sa fie motorul rece(si nu era) si cred ca o sa am ceva de munca sa le scot ptr ca nu-i o pozitie tocmai confortabila,in seara asta m-am fript :pardon::)) si trebuie apasate bine clemele alea dupa cum stiti ca altfel nu ies. Multumesc de sfaturi! revin maine dupa ce fac testele respective. O seara buna!

Edited by codrin90
Link to comment
Share on other sites

vezi furtunu gros inainte de clapeta (intre filtru si clapeta) , scoate unnul dintre senzorii camshaft si vezi ce se intampla .

 

cu galben sunt.

 

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=854553

 

Salut! Am revenit cu "stiri" :thumbsup: Am decuplat unul din senzori dupa cum ai spus(munca dracu,trebuie sa ai degete de pianist) am pornit motorul,nimic nou,l-am decuplat si pe al 2-lea dupa care din nou am pornit motorul,aceeasi bataie dar cu martorul EML din bord aprins. Mentionez ca erau pline de ulei.post-73936-0-45289500-1440685056_thumb.jpg

Am curatat cu un spray de contacte,le-am pus inapoi am pornit motorul si dupa 5 secunde de la pornire motorul e silentios din nou,nu se aude nimic nu bate nimic merge bine...a ramas oscilatia ralantiului si o sa vad cand voi circula daca se mai opreste in mers. Gasesc doar oringuri pentru senzori sau trebuie sa schimb cu totul? Si la solenoide e aceeasi poveste! Multumesc mult! O zi buna!

Edited by codrin90
Link to comment
Share on other sites

gasesti origurile la senzori si la solenoizi (ei au cate 2) , oscilatia poate vine de la debitmetru , dai jos mufa si vezi , poti sa zici intre cate ture se intampla oscilatia ?

Oscilatia e foarte mica de 50 de rotatii,se vede pe turometru ca acul oscileaza foarte putin si se simte o mica vibratie.Adica intre 650~700 rpm(cam asta cred ca mi-e ralantiul).Iar cand se opreste se opreste in timpul deturatiei. Merg, o scot pe liber, si se detureaza din rpm`ul sarcinii la care era pana se opreste. Multumesc inca odata!

Link to comment
Share on other sites

Dupa ce motorul se incalzeste , adica acul temperaturii trece de zona albastra, se opreste pompa suplimentara de aer si se opreste "socul automat", nu ar mai trebui sa varieze turatia.Poate este ceva si la motorasul valvetronic, pune-o pe un tester(inpa) si acolo poti vedea cum variaza si turatia, si alti parametrii ai motorului.
Link to comment
Share on other sites

pe inpa nu arata nimic ciudat , sta la 680 - 700 rotati , cand pisc acceleratia ezita si se duce in jos un pic , nu face tot timpul , asta mi se pare ciudat.

 

legat de inpa unde ar trebuie sa ma uit atent cand face asa ?

 

dupa ce se incalzeste motorul sonda lambda ar avea treaba cu ralantiu ?

Edited by gomorra
Link to comment
Share on other sites

Ceea ce voiam sa spun(desi nu sunt mecanic, ci doar utilizator de N42) este ca poate oscilatia este legata de o problema electrica, de aceea pe un tester inpa poti vizualiza atat turatia motorului, cat si modul in care alternatorul produce curent electric, deoarece motorasul vvt este alimentat electric.....dar in fine, e doar o parere, un service cu experienta poate va deslusi misterul.
Link to comment
Share on other sites

soll rpm : 700

 

engine rpm : 688

 

inpa arata 700 , cand cuplez compresorul e cam 850

 

ce pot verifica ?

pai in momentul in care vezi acele ezitari pe turometru, aceste ezitari se materializeaza si in valorile citite de program?ceea ce vreau eu sa spun , sunt doar variatii ale acului turometrului, sau variaza turatia motorului? si cand ai aceste ezitari(scaderi turatie), tensiunea la nivelul alternatorului este constanta? mai mult nu te pot sfatui.......incearca la cei din aria de servicii cu service-uri, fa un test la ei, poate au mai vazut asa ceva.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Salut. Am revenit..tarziu dar am revenit..acum am timp sa scriu ptr ca am ramas fara masina..intradevar dupa inlocuirea o-ringurilor senzorilor axelor cu came bataia a disparut...se auzea doar la rece dar vina a fost a intinzatorului de lant...acum am ramas pieton..nu mai am ce batai sa aud :)) La multi ani romanilor, la multi ani Romania ! O zi frumoasa va doresc! post-73936-0-31511400-1448974691_thumb.jpg post-73936-0-55737600-1448974727_thumb.jpg
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.