Jump to content

X1 23d: N47 vs N47s


MD337

Recommended Posts

Salut,

 

Imi poate spune vreun cunoscator ce probleme s-au rezolvat in seria de motoare de dupa martie 2011 (N47s)? Nu am gasit mare lucru pe Internet..

 

Spre exemplu BMW sustine intr-un comunicat ca problema cu distributia s-ar fi rezolvat, desi sunt clienti care inca se lovesc de problema. In comunicatul de recall la service se scrie clar "No repairs are allowed in vehicles with production date after 03/2011 and vehicles in which all existing measures have already been made".

 

Dupa 03/2011 s-a trecut practic la o noua serie de N47s din ce inteleg.

 

Despre alte lucruri stie cineva ceva?

 

Multumesc anticipat :)

Edited by MD337
Link to comment
Share on other sites

"No repairs are allowed in vehicles with production date after 03/2011 and vehicles in which all existing measures have already been made".

Pai nu sunt "permise" ca nu vor ei, si asa au puhoi din 2007,2008 si nu vor sa se incarce prea mult. Dar cazuri au fost cu probleme si din 2011,2012, doar ca mai rare. Daca vrei sa stai linistit o schimbi dupa ce iei masina si nu-ti mai bati capul.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Eu am avut N47 cu data de productie 06.05.2011, legat de distrbutie cand s-a desfacut motorul, lantul dintre axul cu came si pompa de injectie era larg iar intinzatorul uzat, lantul de sus avea semne ca s-ar fi largit si el. Eu am avut o problema cu arborii de echilibrare de la motor, nimeni nu poate sa imi zica exact de ce s-au dus (distribuite slabita, schimb ulei la 30.000, km mult mai multi decat ce imi afisa masina 205.000 ?). Am luat un motor tot N47D20C cu data de productie 29.01.2013 (tipul de la care l-am luat zicea ca are in jur de 65.000, eu zic ca are max 100.000) si am schimbat distributia cu ultimele piese, ce am putut observa e ca patinele noi sunt altfel, lanturile par un pic mai groase. Cu schimbarea am ales sa pun in motor noul ulei BMM by Shell, am facut ~300 km cu motorul nou si se aude foarte bine.

 

E destul de relativa problema asta cu distributia, la unele pica la altele nu. Sa fie de vina asamblarea motorului sau batchul de piese care s-au pus in el? Ce bine ar fi daca am putea sa vedem toate datele despre masinile noastre : unde s-a asamblat, de catre cine, cu piese din ce provenienta? BMW foloseste piese pentru motor fabricate peste tot in lume si nimeni nu garanteaza ca 2 motoare au sa aiba aceleasi piese de la aceiasi fabrica etc. Sau ca cineva a asamblat in totalitate corect motorul.

 

Exista exemple de N47 din Uk cu Km putini la care a cedat distributia, cica acele modele/motoare au fost asamblate in UK (cel mai probabil de ceva pakistan/indian pt ca acolo asa e in proportie de 80% in orice fabrica stiu asta din surse sigure).

 

Detalii despre N47 :

 

http://www.auto-innovations.com/site/dossier5/BMWn47t28print.html

 

Un coleg (AngelHeart) a gasit un document destul de interesant :

 

https://drive.google...wanc/view?pli=1

 

Si 2 poze cu motorul distrus si cel nou:

 

http://i946.photobucket.com/albums/ad303/MrDevILL/WP_20150819_002_zpsog6qszvu.jpg

 

http://i946.photobucket.com/albums/ad303/MrDevILL/WP_20150819_003_zpsnfmv2iof.jpg

 

A se observa uzura lantului si a intinzatorului.

Edited by MrDevILL
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Eu am avut N47 cu data de productie 06.05.2011, legat de distrbutie cand s-a desfacut motorul, lantul dintre axul cu came si pompa de injectie era larg iar intinzatorul uzat, lantul de sus avea semne ca s-ar fi largit si el. Eu am avut o problema cu arborii de echilibrare de la motor, nimeni nu poate sa imi zica exact de ce s-au dus (distribuite slabita, schimb ulei la 30.000, km mult mai multi decat ce imi afisa masina 205.000 ?). Am luat un motor tot N47D20C cu data de productie 29.01.2013 (tipul de la care l-am luat zicea ca are in jur de 65.000, eu zic ca are max 100.000) si am schimbat distributia cu ultimele piese, ce am putut observa e ca patinele noi sunt altfel, lanturile par un pic mai groase. Cu schimbarea am ales sa pun in motor noul ulei BMM by Shell, am facut ~300 km cu motorul nou si se aude foarte bine.

 

E destul de relativa problema asta cu distributia, la unele pica la altele nu. Sa fie de vina asamblarea motorului sau batchul de piese care s-au pus in el? Ce bine ar fi daca am putea sa vedem toate datele despre masinile noastre : unde s-a asamblat, de catre cine, cu piese din ce provenienta? BMW foloseste piese pentru motor fabricate peste tot in lume si nimeni nu garanteaza ca 2 motoare au sa aiba aceleasi piese de la aceiasi fabrica etc. Sau ca cineva a asamblat in totalitate corect motorul.

 

Exista exemple de N47 din Uk cu Km putini la care a cedat distributia, cica acele modele/motoare au fost asamblate in UK (cel mai probabil de ceva pakistan/indian pt ca acolo asa e in proportie de 80% in orice fabrica stiu asta din surse sigure).

 

Detalii despre N47 :

 

http://www.auto-innovations.com/site/dossier5/BMWn47t28print.html

 

Un coleg (AngelHeart) a gasit un document destul de interesant :

 

https://drive.google...wanc/view?pli=1

 

Si 2 poze cu motorul distrus si cel nou:

 

http://i946.photobucket.com/albums/ad303/MrDevILL/WP_20150819_002_zpsog6qszvu.jpg

 

http://i946.photobucket.com/albums/ad303/MrDevILL/WP_20150819_003_zpsnfmv2iof.jpg

 

A se observa uzura lantului si a intinzatorului.

[/quote

 

Multumesc pentru detalii. Daca poti te rog sa repostezi link-ul cate google drive, nu este valid (probabil din copy/paste).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Salut. Eu am N47 si locuiesc in Anglia. Ideea e sa suni la reprezentanta si sa afli daca e recall pt masina ta. Pe mine nu m-a sunat nimeni dar dupa ce am insist at cu telefoane au reusit sa vad ca e recall pe masina mea.

In orice caz te sfaruiesc sa schimb distribution dupa 150000 pentru ca e o problema Clara cu motoarele astea. (BBC watch dog- pe YouTube). Toate bune.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
  • 1 month later...
Mari diferente nu consider ca sunt intre componentele distribuitiei vechi fata de cele noi. In afara faptului ca au umplut golurile unei patine, probabil in ideea de a reduce zgomotul facut ... si doua din cele trei lanturi sunt mai groase. Nu am inteles de ce nu le-au facut pe toate groase (par mai profi), probabil este chestie de marketing. Chiar daca ai an de fabricatie mai recent, consider ca motoarele astea au aceiasi distributie, modificarile aduse nu sunt "wow" si asta se va vedea in timp.
Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Din ce stiu e "alt motor" pt ca au introdus modelele revizuite de lagare, intinzatoare si lanturi...Bingo! ...in continuare :))

Edit: Sorin, nu e vorba numai de revizie, cele utilizate inainte erau mai slabe, lantul mai subtire...de aici si uzura prematura. In plus, conteaza cum conduci, un stil foarte agresiv va rupe orice motor, nu neaparat cel de BMW...

In plus, iti recomand la 160.000 km sa schimbi uleiul in CV...in alte tari nu se schimba pt ca e lifetime, dar lifetime la ei = 5 ani, perioada de utilizare. Sa faci si o purjare, sa iasa toate gunoaiele si uleiul vechi.

 

PS. Am sesizat la XDRIVE ca jumatate de caseta de distributie din spate se "umezeste" cu ulei iarna...am crezut ca un simering a luat-o razna, dupa discutii cu BMW Frankfurt si Dreieich se pare ca e normal la temperaturi mici, asa ca daca o ridici si bagi nasul pe sub ea, sa nu faci atac de panica. Nu picura...isi schimba "tenta" capacul... :)

Edited by pireutz
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

 

In plus, iti recomand la 160.000 km sa schimbi uleiul in CV...in alte tari nu se schimba pt ca e lifetime, dar lifetime la ei = 5 ani, perioada de utilizare. Sa faci si o purjare, sa iasa toate gunoaiele si uleiul vechi.

 

 

 

Nu mai contrazice, ca are dreptate colegul cavliere.

 

Dar de ce recomanzi tu schimbul la 160.000 km.? Cand fabricantul spune intre 80.000 si 120.000 km. in functie de exploatare, sau la 8 ani chiar daca nu ai facut km. :rolleyes:

Edited by radu95
Link to comment
Share on other sites

Te contrazici aiurea, cauta pe realoem.com seria ta de sasiu si o sa vezi ca ai motor n47. Esti prost informat, deci din cate stii, stii prost. ;)

 

11317797901

Chain tensioner...fabricat din 2007 pana in 2013...apoi a fost schimbata versiunea cu cel care venea in kitul de inlocuire a distributiei de la BMW pt motoarele N47.

 

As continua sa ma uit, dar nu prea am timp...

Zic si eu ce aud de la altii care sunt mai in masura decat mine...lucreaza pe la reprezentante...daca mananca aia morcovi, asta e, inseamna ca si eu sunt iepure :)))

 

Nu mai contrazice, ca are dreptate colegul cavliere.

 

Dar de ce recomanzi tu schimbul la 160.000 km.? Cand fabricantul spune intre 80.000 si 120.000 km. in functie de exploatare, sau la 8 ani chiar daca nu ai facut km. :rolleyes:

 

In Romania probabil e mai scurt...si nu m-ar mira, tinand cont de trafic...am sa intreb...eu in carte per exemplu nu am trecuta limita pentru schimbarea uleiului din cutia automata. (vorbim de AT, nu? ca la manual habar nu am ce e)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.