Jump to content

Despre calitatea actuala BMW si Chip Tuning


docdennis

Recommended Posts

Foarte interesant articol.

Ma rog, era de asteptat. Fazele alea cu "consum mai mic, putere mult mai mare" sunt graitoare.

 

 

Fazele alea nu au legatura cu esenta articolului . Concluzia este ca tunningul afecteaza fiabilitatea , dincolo de niste limite , ceea ce era de asteptat . De asemenea , ca exista trei categorii calitative de productie a motoarelor .

Totusi se observa ca exista marja acceptabila pt tunning la toate categoriile, care chiar daca nu este de 25-30% , se duce binisor catre 15-20% , fara a iesi din specificatii .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

la 187 de la cat? ca de 2.0 sunt si cele de 18d cat si cel de 23d.

Vezi in poza citatul, si calculul e simplu 35kw pe cilindru inmultit cu 4 cilindrii = Max 140kw pe motorul ala pentru fiabilitate, altfel in maxim 50-80mii km ramai cu el in punga(asa se spune acolo)

Pentru cele "detunate" 16d si 18d, vine 25kw pe cilindru -> max 100kw pe motor.

 

Acum nu stiu cat de bine am interpretat acticolul dar concluzia pare simpla, cu cat e motorul mai "potent" din fabrica se poate tuna mai "safe", a se vedea diferentele intre variantele de materiale folosite la motoarele 16d/18d cu cele de la 20d/30d iar apoi 35d/40d/50d, la cele din urma nu sunt date informatii despre limitele materialelor folosite.

post-35138-0-64936400-1441185167_thumb.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Vezi in poza citatul, si calculul e simplu 35kw pe cilindru inmultit cu 4 cilindrii = Max 140kw pe motorul ala pentru fiabilitate, altfel in maxim 50-80mii km ramai cu el in punga(asa se spune acolo)

Eu nu cred asta.

Al meu cred ca a depasit deja 80.000 cu actualul soft. Teoretic avea 177cp din fabrica, pe Dyno au iesit 185 si acum are peste 230. Nu vad niciun semn de oboseala.

Dar nici nu ma dau mare racer. Probabil acolo intervine problema fiabilitatii.

Nu te poti astepta sa tunezi un 2.0 cat un 3.0 stock si sa te dai la el non-stop. Clar cedeaza.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

E vorba aici de cat de mult folosesti din plin acea rezerva de putere ca teoretic in oras si chiar autostrada sunt rare cazurile cand ne folosim de mai mult de sa zic 100CP. La fel si aici, 200000km cu Golf-ul, tunat si totul original pe el cand l-am vandut, inca vreo 30000km cu A4 tot tunat si acum cred ca am 60000km cu N47, tot tunat.

Fiabilitatea tine mult mai mult de mentenanta si sofer decat de soft.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Neamtu' inainte sa scoata motorul pe piata stie ce si cat poate! Ii inutil sa mai pui un chip , sa spui ca am nush cati cai si cand ii dai talpa poate intro zi pica, Neamtu' stie ce face si stie cat poate acel motor! Nu vad rostul unui soft! Asta dupa parerea mea!

Ce sa vrei de la 1.6d!

0-100 kmh in 3 secunde! Du-te si cumparati un m3!

Vb de masini care sunt facute sa mearga pe strada! Nu pe circuite!!!

Orice masina atinge in 2015 viteza de 160-200 km!

Si limita pe autistrada ii 130 in Ro, 140 in Polonia etc!

Oricum idea ii ca daca mergi cu masina pe strada, nu-i nevoie de chip si de putere!

 

 

 

Iph6+

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Adevarul e undeva la mijloc. Un plus de 25% pe care-l folosesti din joi in pasti nu cred ca e asa apocaliptic. Dar cu motoarele astea noi, cine mai stie.

 

A inteles cineva care e schema la "storage for service parts"? cand vand piese, folosesc doar varianta de top a pistoanelor si i-o vand si celor cu 316d?

Edited by lowlife
Link to comment
Share on other sites

A inteles cineva care e schema la "storage for service parts"? cand vand piese, folosesc doar varianta de top a pistoanelor si i-o vand si celor cu 316d?

Vad ca nu ai inteles ideea de "storage" ma piesele de schimb, ei bine afla ca in anumite situatii costa mai mult sa ai piese de schimb pe stoc in depozit decat piesa in sine, de aici costul in plus pe care nu prea il intelegi.

 

Cand vand piese vand varianta care o comanzi, au coduri diferite.

De ex: blocul motor la 535d si 530d arata fix la fel, dar au coduri diferite cand le comanzi, pistoanele arata la fel, au aceleasi dimensiuni, dar si ele au coduri diferite.

 

Oare de ce exista stage 3 la tuning si unii se apuca de schimbat interne pe la motor ?

Link to comment
Share on other sites

Eu cred doar partial ce scrie in articol.

1. Zice clar ca la 16 si 18 se foloseste acelasi tip de piston => 16 il aduci lejer la 140hp

2. Parerea mea ca motoarele sunt facute sa reziste cel putin 500 k km la o utilizare normala. Cati de pe forum ii stiti cu n47 facute praf? ( Blocm motor, pistoane etc). Da, sunt sigur ca ii scazi viata mororului un pic prin tuning, dar probabil ca 90% din motoarele tunate o sa ajunga la schrott inainte sa crape din cauza tuningului.

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu cred doar partial ce scrie in articol.

1. Zice clar ca la 16 si 18 se foloseste acelasi tip de piston => 16 il aduci lejer la 140hp

2. Parerea mea ca motoarele sunt facute sa reziste cel putin 500 k km la o utilizare normala. Cati de pe forum ii stiti cu n47 facute praf? ( Blocm motor, pistoane etc). Da, sunt sigur ca ii scazi viata mororului un pic prin tuning, dar probabil ca 90% din motoarele tunate o sa ajunga la schrott inainte sa crape din cauza tuningului.

Inseamna ca nu ai vazut motoare cu pistoane topite si vorbesti doar asa din auzite. Mai cauta pe net sa vezi ce modificari au facut respectivii la masina si o sa iti schimbi parerea.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu cred doar partial ce scrie in articol.

1. Zice clar ca la 16 si 18 se foloseste acelasi tip de piston => 16 il aduci lejer la 140hp

2. Parerea mea ca motoarele sunt facute sa reziste cel putin 500 k km la o utilizare normala. Cati de pe forum ii stiti cu n47 facute praf? ( Blocm motor, pistoane etc). Da, sunt sigur ca ii scazi viata mororului un pic prin tuning, dar probabil ca 90% din motoarele tunate o sa ajunga la schrott inainte sa crape din cauza tuningului.

 

Eu sunt unul din aceia cu motorul N47 facut praf, asta fara tuning si fara a merge sportiv cu masina, iar motorul cand a crapat avea 205 K km. Daca o sa cauti pe net mai sunt multi altii care au patit diverse cu aceste motoare. Iar daca se stie ca distributia in conditii normale de utilizare se uzeaza sau chiar rupe, nu vreau sa ma gandesc ce se intampla cand ii dai mai multa putere motorului. Nu zic ca e o regula asta cu distrugerea motoarelor N47, dar sunt prea multe cazuri in care astea se strica din diverse cauze.

 

Parerea mea e ca daca vrei masina cu putere mare iti iei astfel de masina de la inceput, oare cand iti cumperi un TV de 100 cm diagonala te pui sa ii pui procesor mai tare sau panou mai mare sau iti iei altul care din start e mai bun. Just saying :)

 

Tuningul e facut pentru cei care vor o varianta "mai ieftina" (nu in toate cazurile, aici nu vb de tuning facut ca la carte) la o masina cu putere mai mare. Fiecare face ce si cum vrea.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

evident diferenta o va face modul de folosinta, adica durata de abuz, dar nu trebuie uitat faptul ca nu doar atunci pui stres extra pe motor, din moment ce i-ai crescut puterea, motorul oricum va fi mai stresat si la regimul normal, crescand boost-ul, cresti T prin introducerea a mai mult aer si combustibil in procesul de ardere, el oricum va merge mai "incins" chiar si in regim normal de turatie, turatia la care va lucra turbina va fi si ea mai mare fata de stock, de unde si durata mai mica de viata. In esenta articolul nu-mi spune nimic nou, ceea aduce insa ca noutate si explica in detaliu anumite aspecte, sunt aceste informatii legate de diferentele intre motoare, care in aparenta pareau a fi doar de soft, in realitate lucrurile sunt ceva mai complicate iar tunerii nu ne spun asta fie pentru ca nu stiu(aici cred ca intra majoritatea) fie pentru a nu ne ingrijora ca apoi sa nu mai facem acea resoftare. Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

Parerea mea este ca tuningul facut doar din soft este ca si un "HiPhone", "suna bine si arata bine pe hartie" dar nu e asa. De ce in momentul in care pregatesti o masina tunata cum trebuie se schimba pistoane, admisie, turbo, intercooler, etc.

 

Eu din cate stiam, cel putin in trecut, masinile erau facute sa reziste la cel putin 15% putere in plus, iar acum se fac la limita, cum zicea si tipul ce a scris articolul "It's all about the MONEY". Asta e realitatea, totul se rezuma la bani si profit cu orice mijloc posibil.

 

Mai nou nu inseamna neaparat si mai bun.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.