Jump to content

Despre calitatea actuala BMW si Chip Tuning


docdennis

Recommended Posts

E doar o ironie. Limbaj vulgar nu vad de ce ar fi.

 

Si una binemeritata. Cum sa spui ca scad noxele de la resoftare. Adica, ce sa spun, producatorii sunt atat de idioti incat nu pot face soft-uri, asa ca vin tunerii si scad noxele din soft, dar in acelasi timp cresc puterea si scad consumul.

Noaptea mintii.

 

Cresc performantele in detrimentul fiabilitatii....

 

Cand o sa conduci macar o perioada o masina remapata o sa te convingi ca asa este

Edited by BOASKA
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Asta e cu totul altceva.

Evident ca o resoftare bine facuta creste puterea. Si ca efect secundar va scadea fiabilitatea.

 

Ideea aici e alta. Creste puterea si creste si consumul caci asa este logic. Iar noxele n-au cum sa scada daca puterea creste.

 

Exista resoftari care sunt orientate spre scaderea consumului si noxelor, insa alea vin la pachet cu scaderea puterii.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Eu iti spun ce imi afiseaza bord-computerul ....

 

Si daca ma gandesc bine Noul motor de 20d si 184 cai bmw consuma mai putin decat vechiul 20d de 150 cp si daca nu mai putin cel putin la fel ....

Pai consuma mai putin pt ca e alt motor mai eficient, alt turbo, alte dichisuri din aluminiu prin el, etc.

Dar daca in 2015 inca se crede ca dintr-un soft care schimba timpii de injectie si mareste presiunea in turbina, se obtine putere mai multa cu consum mai mic si fara stress suplimentar pe motor si subansamble, atunci nu am evoluat deloc.

Pesemne ca Bmw cu miile de ingineri nu au fost in stare sa produca 2.0 d cu alt soft care in loc de 184 cai sa aiba 220, ai preferat prostovanii in schimb sa cheltuie bani inutil pt acelasi n47 cu 2 turbine care obtine doar 218 cai.. sunteti naivi rau unii. :))

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Asta e cu totul altceva.

Evident ca o resoftare bine facuta creste puterea. Si ca efect secundar va scadea fiabilitatea.

 

Ideea aici e alta. Creste puterea si creste si consumul caci asa este logic. Iar noxele n-au cum sa scada daca puterea creste.

 

Exista resoftari care sunt orientate spre scaderea consumului si noxelor, insa alea vin la pachet cu scaderea puterii.

 

La un motor pe benzina noxele sunt controlate de sondele lambda.... deci nu are cum sa fie mai poluant ptr ca se corecteaza singur...

Edited by BOASKA
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Esti de pe alta planeta, ce pot sa mai zic?

 

Sondele lambda nu corecteaza nimic. Sondele lambda, la fel ca si debitmetrul, sunt niste senzori. Nu iau nici o decizie.

 

Sondele lambda sunt niste senzori de oxigen. Adica masoara cat oxigen trece prin evacuare. Debitmetrul masoara cat aer trece prin admisie.

Asa face calculatorul de injectie amestecul. Deci corectiile sunt facute de calculator, nu de sonde. Sondele doar masoara. Insa calculator ia niste decizii pe baza soft-ului. Daca treci de la soft-ul de fabrica un soft custom, masina poate sa circule cu amestec mai bogat, mai ales in WOT.

 

Evident ca daca tu resoftezi calculatorul, amestecul va putea fi bogat, adica vor creste noxele. Asta chiar daca motorul are sonde lambda.

 

Depinde cat de bine e facut soft-ul. Evident ca un soft foarte bine facut ia in considerare mai multi parametri, nu doar despre ce motor e vorba. Ai nevoie de dyno, se fac nist ajustari.

 

Evident ca in functie de cat de bine e facut soft-ul (sau cat de prost), s-ar putea sa ai rezultate foarte bine sau pierderi de putere sau chiar probleme mai mari.

Daca mergi suficient de mult cu amestec bogat, catalizatoarele vor fi distruse.

 

O chestie importanta este ca depinde foarte mult si despre ce ECU vorbim si daca e motor aspirat pe benzina sau diesel turbo.

 

Un motor aspirat pe benzina e destul de greu de resoftat. Tocmai d-aia castigurile de putere declarate de firmele care se ocupa cu asa ceva sunt foarte mici. Calculatorul nu ii lasa sa faca prea multe.

Iar masinile mai noi vor fi si mai greu de resoftat si tot asa. Asta pentru ca exact cum spune si in articol, exista situatii cand apar probleme fix din cauza asta.

Un calculator de injectie modern e foarte bine lipit si are foarte mult silicon in tot felul de locuri tocmai ca sa lasi semne atunci cand il desfaci.

De exemplu, calculatorul de F30 de pe 328i are silicon fix in dreptul unor condensatori mai inalti. Daca nu faci o scula artizanala ca sa tai siliconul ala, vei smulge condensatorii de pe placa.

Si oricum indoi si zgarii carcasa metalica atunci cand il desfaci. Toate chestiile astea nu sunt intamplatoare. Ei vor sa-ti fie foarte greu sa modifici ceva.

Edited by Service Premium
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Daca modifici raportul de aer-benzina si anulezi sondele lambda o sa obtii performantele maxime posibile....

 

Prin optimizare se intelege in primul rand obtinerea unui cuplu liniar de la 2000rpm pana la 6500rpm, in comparatie cu softul original care scoate cuplul maxim dupa 4500rpm de exemplu si cresterea de putere este undeva la 15-20% maxim nesemnificativ

 

Am avut 2 masini pe benzina chipate si la ambele a scazut consumul

 

Daca softul nu tine cont de senzori gen lambda sau debitmetru e clar ce tunner de succes ai ales

 

Exista mai multe tipuri de resoftare... nu trebuie sa desfaci nici un capac ecu la un motor de generatie noua

Edited by BOASKA
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

La un motor aspirat n-ai cum sa obtii 20% castig de putere.

La un motor aspirat vei avea cuplul maxim la turatie mare. Cum obtii cuplu mare la turatie joasa daca n-ai turbo?

 

Diverse piese de tunning de exemplu?

 

Am precizat cuplu liniar incepand din turatii joase ....

 

Am precizat max 15-20% in functie de motor... daca este deja dus la maxim de fabricant atunci nu mai ai ce sa tunezi

Link to comment
Share on other sites

Exista mai multe tipuri de resoftare... nu trebuie sa desfaci nici un capac ecu la un motor de generatie noua

 

Domnu' cofetar, realitatea bate filmu' ca sa spun asa.

 

Chiptuning prin obd se poate face la masinile care deja sunt vechi de multi ani.

 

Daca vrei sa tunezi un F (de exemplu), va trebui sa desfaci calculatorul de injectie.

Asta pana cand va aparea o metoda de resoftare prin mufa obd.

 

Diverse piese de tunning de exemplu?

 

Am precizat cuplu liniar incepand din turatii joase ....

 

Am precizat max 15-20% in functie de motor... daca este deja dus la maxim de fabricant atunci nu mai ai ce sa tunezi

Am inteles. Deci vorbim vorbe.

 

Diverse piese de tuning? OK. Deci filtru de aer, toba finala Bo$$ si un eleron bine plasat.

Edited by Service Premium
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

 

Prin optimizare se intelege in primul rand obtinerea unui cuplu liniar de la 2000rpm pana la 6500rpm, in comparatie cu softul original care scoate cuplul maxim dupa 4500rpm de exemplu si cresterea de putere este undeva la 15-20% maxim nesemnificativ

 

 

Ai vazut in viata ta un grafic al unui motor aspirat dupa resoftare ?

 

Nu ai cum sa il faci sa obtina cuplul maxim incepand cu 2000rpm si nici liniar pana la 6500rpm.

Edited by ionut_marius
Link to comment
Share on other sites

Domnu' cofetar, realitatea bate filmu' ca sa spun asa.

 

Chiptuning prin obd se poate face la masinile care deja sunt vechi de multi ani.

 

Daca vrei sa tunezi un F (de exemplu), va trebui sa desfaci calculatorul de injectie.

Asta pana cand va aparea o metoda de resoftare prin mufa obd.

 

 

Am inteles. Deci vorbim vorbe.

 

Diverse piese de tuning? OK. Deci filtru de aer, toba finala Bo$$ si un eleron bine plasat.

 

Exista service-uri serioase de tunning care pot sa-ti raspunda destule pe tema aceasta... dar ma indoiesc ca o sa intelegi ceva, si daca nu reusesti sa desfaci un capac la ecu mai bine dai niste banuti si te duci la un specialist....

  • Downvote 12
Link to comment
Share on other sites

Am in ograda o americana cu V8 de 5 litri aspirat si fara sondele 2 de oxigen si cu reosoftare consuma circa 5 litri in plus. Adica in bucuresti in loc de 25 ia 30. Adica nu regleaza sondele noxele, decat masoara O2 ca sunt niste senzori si eventual pot deregla masina.

Ca fapt divers, anul trecut celelalte 2 sonde o luasera razna si masina se oprea in D la semafor.

Se bate mult campii cu resoftarile minune. La aspirat de 5 litri cu de-cat si resoftare facuta de Superchips anglia, care sunt axati pe motoare Hemi si small blockul meu, abia daca are 30 de cai in plus pe o plaja relativa.

E foarte mult marketing, aproape nimeni nu optimizeaza la aspirat o curba de cuplu incat sa simti prea mult uzual. Dar na, in teorie suna frumos.

Link to comment
Share on other sites

Inainte sa vorbesti despre limitele altora mai bine ti le-ai intelege pe ale tale.

 

Inteleg perfect punctul tau de vedere bazat pe multa ignoranta. O s-o dai iar cu faptul ca ai absolvit autovehicule rutiere.

 

Un calculator de injectie e greu de desfacut daca vrei sa nu lasi urme.

Asa cum am spus, la acel model daca doar tai siliconul de pa margine si apoi tragi de capac in sus, ai facut placa praf.

 

Plus ca forma nu te lasa sa tai doar pe margine. Are silicon si in interior.

 

Tu nu stii sa scrii tuning si eu stau aici ca fraierul sa vorbesc cu tine.

 

Discutia a degenerat de la subiect si oricum daca scriu ceva va fi luat ca jignire samd....

 

Crede-ma ca de ceva timp am inceput sa uit sa scriu engleza, germana asta se rescrie peste

Link to comment
Share on other sites

Intentia mea nu era de a te jigni in vreun fel, insa crede-ma ca vorbesti despre niste chestii pe care nu le cunosti.

 

Am stat cu cineva specializat in chiptuning care detine si dyno ca sa desfacem un calculator de F32 428i.

Eu doar am privit, insa pot spune ca e intr-adevar dificil.

Aveau si o documentatie in care aparea si calculatorul desfacut si astfel stiau unde mai tine siliconul.

Vreo 3 ore a durat chestia asta.

Link to comment
Share on other sites

grupul bmw eu zic ca are destui ingineri si specialisti platiti lunar cu milioane de euro ca sa obtina performanta maxima de la un motor, dar cu romanul nu te pune, iese dorel cu laptopul din scara blocului si poc iti arunca cateva sute de cai sub capota pentru 50-100 de euro, acum fiecare face ce vrea dar parerea mea e ca un tuning adevarat costa si dureaza
Link to comment
Share on other sites

Exista service-uri serioase de tunning care pot sa-ti raspunda destule pe tema aceasta... dar ma indoiesc ca o sa intelegi ceva, si daca nu reusesti sa desfaci un capac la ecu mai bine dai niste banuti si te duci la un specialist....

 

 

te rog sa mi enumeri si mie ce firme serioase de "tunning" avem in tara .. !capabile sa faca un soft sanatos la bmw ... mai ales pe seriile F !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.