Jump to content

Despre calitatea actuala BMW si Chip Tuning


docdennis

Recommended Posts

Eu am trei masini resoftate - E39 520D , E60 - 525D si E90 318D din anii 2000, 2004 si 2010. Nu o sa afirm ca scade consumul , dar afirm cu tarie ca la un mers normal , nu creste semnificativ . Adica ar putea fi max 0.1-0.2% mai mare . Dar tot asa ar putea fi 0.1- 0.2% mai mic. Destul de greu sa determini o diferenta atat de mica de consum , din cauza factorilor variabili care se schimba in timpul condusului .

Ce am observant insa este ca exista o crestere sesizabila daca conduci mai sport , turat , agresiv . Adica poti sa ajungi 0.5 -1% mai mult.

Toti pretend ca nu ai cum sa scoti putere mai mare cu acelasi consum , dar nimeni nu ia in considerare modificarea avansului la injectie , care aduce modificari importante ale ciclului motor . Poti sa obtii putere doar din asta , fara a marii consumul observabil , dar bineinteles vei stresa putin mai mult motorul .

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Eu am avut la m42 chip si trĂŁgea liniar de la 2000 in comparatie cu softul original la care se simțea de la 4500rpm

Consumul a scazut cu 1ltr, motorul era mult mai agil, diferenta enorma .....intrai in depĂŁsire din treapta 5

Limitarea era pusa la 8500rpm si luai 100din treapta 2

In limitare se comporta ca o vitezana.... Nu dĂŁdea in nas si nu pierde ai din viteza daca atinge ai limitarea

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am trei masini resoftate - E39 520D , E60 - 525D si E90 318D din anii 2000, 2004 si 2010. Nu o sa afirm ca scade consumul , dar afirm cu tarie ca la un mers normal , nu creste semnificativ . Adica ar putea fi max 0.1-0.2% mai mare . Dar tot asa ar putea fi 0.1- 0.2% mai mic. Destul de greu sa determini o diferenta atat de mica de consum , din cauza factorilor variabili care se schimba in timpul condusului .

Ce am observant insa este ca exista o crestere sesizabila daca conduci mai sport , turat , agresiv . Adica poti sa ajungi 0.5 -1% mai mult.

Toti pretend ca nu ai cum sa scoti putere mai mare cu acelasi consum , dar nimeni nu ia in considerare modificarea avansului la injectie , care aduce modificari importante ale ciclului motor . Poti sa obtii putere doar din asta , fara a marii consumul observabil , dar bineinteles vei stresa putin mai mult motorul .

 

 

Cati km ai parcurs cu e39 resoftat si la cine ai facut-o? Mersi.

Link to comment
Share on other sites

Cati km ai parcurs cu e39 resoftat si la cine ai facut-o? Mersi.

 

Vreo 120.000 si avea ea 150.000 cand am facut-o. Un baiat de la Constanta , nu mai tin minte cum se numea . Softul nu era facut de el, oricum - doar citirea si flash-ul . Nu pot sa spun ca am avut vreo problema importanta din cauza resoftarii.

 

Si inca ceva - la E39 si la E60 am avut consumul la bord corectat in DIS ca sa fie acelasi cu consumul real din rezervor .

Edited by seaman
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Creșterea raportului de comprimare are ca rezultate creșterea presiunii medii ĂŽn cilindru și implicit creșterea puterii, a cuplului motor și reducerea consumului de combustibil.Asa spune teoria.Toata smecheria este sa maresti compresia in cilindru avand acelasi amestec aer combustibil.Ma rog unii sunt sceptici,dar parerea mea este ca nu trebuie sa mergi pe luna ca sa te convingi ca graviatia e mai mica acolo.
Link to comment
Share on other sites

Eu am urcat avansul la mine pana la 35 grade btdc,adica am urcat avansul cu cateva grade fata de cel original.Mai merge un grad poate doua dar am zis sa o las asa avand in vedere benzina din Romania.Eu oricum folosesc benzina de 100 dar doar de siguranta nu am urcat mai sus.Era o prostie sa las avansul original avand in vedere ca el era setat pt. benzina cu cifra octanica minima de 91.Deci un randament mai scazut din start.
Link to comment
Share on other sites

Eu am avut la m42 chip si trĂŁgea liniar de la 2000 in comparatie cu softul original la care se simțea de la 4500rpm

Consumul a scazut cu 1ltr, motorul era mult mai agil, diferenta enorma .....intrai in depĂŁsire din treapta 5

Limitarea era pusa la 8500rpm si luai 100din treapta 2

In limitare se comporta ca o vitezana.... Nu dĂŁdea in nas si nu pierde ai din viteza daca atinge ai limitarea

M42 e un caz aparte,a fost "castrat" din fabrica pentru a nu se apropria prea mult de 2,5 M20,oricum deja ca si putere sarea de 2.0

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

grupul bmw eu zic ca are destui ingineri si specialisti platiti lunar cu milioane de euro ca sa obtina performanta maxima de la un motor, dar cu romanul nu te pune, iese dorel cu laptopul din scara blocului si poc iti arunca cateva sute de cai sub capota pentru 50-100 de euro, acum fiecare face ce vrea dar parerea mea e ca un tuning adevarat costa si dureaza

 

O da. Milione de euro lunar :frantics:

 

Fraier domnu' CEO ca nu s-a facut inginer. Castiga mai bine

Link to comment
Share on other sites

Nu lucreaza atatia ingineri la un motor astfel incat sa ajunga la milioane de euro lunar. Sunt povesti. E clar ca e o exagerare bazata pe nimic.

 

In general salariile de la BMW nu sunt mai cu nimic deosebite fata de ingineri de la alte firme si care lucreaza in acelasi domeni si pe aceiasi pozitie.

Link to comment
Share on other sites

Nu lucreaza atatia ingineri la un motor astfel incat sa ajunga la milioane de euro lunar. Sunt povesti. E clar ca e o exagerare bazata pe nimic.

 

In general salariile de la BMW nu sunt mai cu nimic deosebite fata de ingineri de la alte firme si care lucreaza in acelasi domeni si pe aceiasi pozitie.

un off topic: un inginer in Germania paote sa se considere fericit cu un salar brut de 5000 euro.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

totul e relativ, in germania cu 3k net esti boier... in amsterdam esti vai de curul tau..

tocmai, nu foarte multa in toata europa de vest castiga tone de bani. media salariala in 2014 in Germania a fost de ca 32k euro anual. si asta BRUT!!!! deci cam 2600 brut lunar.

http://de.statista.com/themen/293/durchschnittseinkommen/

Link to comment
Share on other sites

e complicat cu calculul salariilor nete in vest, din cauza ca au diverse sisteme de deducere.

Practic poti sa ai 2 insi, aveasi vechime acelasi brut, aceasi incadrare si unul sa aibe netul si cu 400 de euro/luna mai mare..

peste tot pe unde auziti de salariile alea mirobolante din vest, 99% sunt salarii brute, ca net-ul variaza foarte mult si e complicat de calculat...

banuiesc ca colegul se refera la investiile in R&D per total.. nu ingineri platiti cu milioane..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

E complicat cu impozitele in de

Din brut când ajungi la net vezi ca ti-au oprit minim 800e... La un sal de peste 3000 si mai mult

Un coleg merge cu bicicleta zilnic si acum plĂŁteste inapoi 800e ptr ca avea trecut la impozit km pana la locul de munca si acum da bani inapoi ptr ca a facut prea putini km

 

Alegi clase diferite unul castiga celĂŁlat din familie pierde bani...

Link to comment
Share on other sites

e complicat cu calculul salariilor nete in vest, din cauza ca au diverse sisteme de deducere.

Practic poti sa ai 2 insi, aveasi vechime acelasi brut, aceasi incadrare si unul sa aibe netul si cu 400 de euro/luna mai mare..

peste tot pe unde auziti de salariile alea mirobolante din vest, 99% sunt salarii brute, ca net-ul variaza foarte mult si e complicat de calculat...

banuiesc ca colegul se refera la investiile in R&D per total.. nu ingineri platiti cu milioane..

nu e nimic complicat. in Germania taxele sociale (asigurare de boala, somaj, invaliditate si pensia) sant ca 23% din salariul brut. aceeasi suma o pune si angajatorul adica inca 23% peste salarul brut. deci daca dai un salar brut de 3000 € efectiv costa ca. 3650. angajatul dupa taxele sociale ramane cu venitul impozabil. exista 5 clase de impozit. cea mai mare este clasa 1 (singur, fara copii), iar cea mai mica este logic 5. la un salr brut de 3500 agajatul are un net de 2250 (clasa 1 impozit). pentru independenti aka selbststädig pt primii 120k se plateste 30%, tot ce este peste 42,5% impozit. asta daca esti casatorit. daca nu 30% pt. primii 60k, apoi 42,5%. la suma de platit impozit, de ex. 100k mai platesti taxa de solidaritate cu fostul DDR (good joke) de 5,5% deci dai 105,5k. daca mai esti catolic sau protestant mai ai onoarea sa tusti 9% la biserica, deci din suta de impozit se face 114,5K. simpul, nu?

Link to comment
Share on other sites

e mai complicat de atat ca mai sunt si alte deduceri.

si nu vobesc numai de germania aici, am zis vest in general.

sunt tot felul de particularitati in fiecare tara.

in romania poti face un calcul precis ca practic nu exista deduceri.. in romania poti spune cu 99% siguranta ca daca are brut X, net va lua y. in vest nu poti spune asta si diferentele pot fi chiar mari.

Cateva exemple.

Daca esti mama divortata in Luxembourg.. ai deducere de 8k pe an la impozite., adica ai pe venit de platit sa zicem 25k pe anul ala..8 se scad.Daca ai de dat numai 4k, mai primesti 4 de la stat.

In belgia, daca ai copil, ai o suma de 8k care se scade din baza de impozitare.. si tot asa. exemplele pot continua ..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.