Jump to content

Alegere F30 vs E90/E91


costel78

Recommended Posts

Si totusi, care e diferenta la motor intre 320D E90 LCI si 320D F30? Lasand subtilitatile la o parte, chiar sunt curios.

Cine a zis ca sunt diferente ? aici ma refer la cel de 116,143 si 184cp

 

Iar diferentele intre masini ma indoiesc ca sunt "mari". Geometria suspensiilor e mai mult de 90% la fel de exemplu.

 

Platformele pe care sunt dezvoltate cele doua masini sunt diferite, nu prea ai ce compara.

 

Am testat F10, pot sa il compar cu E90 LCI fara sa imi fie rusine. E mai bine finisat, mai bine antifonat, mai confortabil.

 

Hai sa fim seriosi, E90 este o caruta pe langa F10, fara suparare, ca tu nu poti accepta este alta poveste.

 

 

Dar nu e din alta poveste. E aceeasi poveste, insa mai dezvoltata. Toate atu-urile masinii sunt amplificate la F10.

 

Dupa gandirea ta F10 este un fel de E46 sau E36 cu toate, toate, amplificate.

 

 

Mai putin sportivitatea, unde se simte mai greoaie. Iar directia e o idee mai lunga, alt lucru in minus daca vorbim de sportivitate.

Dar astea se stiau deja, inca de pe vremea E60.

 

Asa ca daca F10 e asa, ce e asa deosebit la F30?

Inteleg entuziasmul, dar de cand au aparut cateva F-uri pe forum, simt ca parca E-urile ar trebui duse la casat din ce spun unii.

 

Platforma noua,cutie noua,motoare noi, spatiu mai mare,finisaje mai bune, confort mai bun,greutate mai mica, sportivitate mai multa ,siguranta sporita, dotari,design,antifonare, ergonomie, totul este mai bun.

 

Daca discutia respectiva era E90 vs E46 imediat spuneai ca E90 este cu mult peste.

Edited by ionut_marius
Link to comment
Share on other sites

Stai ca discutia aici ajunsese, ca F30 e "mult mai bun" si ca acelasi motor e "altfel".

Eu doar am spus ca diferenta nu cred ca e extraordinara si am intrebat de ce motorul e altfel.

 

Despre alegere, el stie mai bine. Doar ce a spus ca la 15k isi ia A4 automat din 2013 cu toate dotarile posibile.

Cred ca e pe o filiera care nu e la indemana oricui, asa ca nu ma bag.

Link to comment
Share on other sites

Nici n-am disputat care e mai bun intre E90 si F30, e stupid sa pui problema asa.

Era doar vorba ca pare o moda pe forum, cum sari dintr-una in alta, sa uiti ce zi a fost ieri.

 

Pt ionut marius, ok, am inteles cu cine discut. Ma gandeam ca discutam cu argumente, dar nu are sens. Bafta in continuare!

Link to comment
Share on other sites

sincer sa fiu nu inteleg afirmatia ca e90 e caruta, chiar si fata de f10. ma rog nici nu sufera comparatie pt ca sunt clas diferite . insa fata de f30, nu as zice ca e diferemta neta. Da, e mai spatios in spate, materiale mai bune ( e discutabil), optiuni clar mai multe, design actual, mai confortabil, insa dinamic e discutabila situatia. Dar ca sa fim extremisti sa zicem ca e o caruta.. din punctul meu de vedere diferenta dintre e90 si f30 este mai mica decat intre e90 si e46. Si se pare ca si oameni avizati au aceatsa parere. pana la urma, discutam povesti, pt ca pana la urma cumparatorii tot ce vor ei fac, indiferent de ce polemizam noi aici . va prima instinctul cumparatorului roman amator de ieftin si bun, dotat, tanar etc.
Link to comment
Share on other sites

Cand m-am urcat din E71 (masina mult mai bine finisata decat E90) in F10 nu am avut cum sa nu remarc diferenta de finisaje, de calitate, era waw, am zis ca in sfarsit, au pus si ei accentul pe calitate si nu mai fac interioare din topor. Cu un F10+edc se poate merge lejer pe drumuri rele chiar si cu jante pe 18-19 si anvelope RFT,cu E90-ul simti totul chiar si cu jante pe 16 etc. Si nu sunt posesor de F10 !
Link to comment
Share on other sites

Inseamna ca ai mers cu un E90, devenit caruta intre timp. Pentru ca altfel e confortabil.

Normal ca diferenta se simte, pentru ca F10 e alta clasa, dar se simte si caracterul comun. Supletea suspensiei, rafinamentul motorului e tot acolo.

Iar de aici am continuat ca F30 nu poate sa fie la ani lumina de E90.

 

Cum a spus un coleg mai sus, F30 e derivat din E90. La fel cum E46 a fost din E36. Ruptura mare a fost E46/E90. Cum va fi probabil F30/si ce va urma.

Suspensiile sunt aproape la fel, geometric vorbind, cu mici diferente la materiale si forma. Culmea, subframe-ul puntii fata la F30 e de otel, la E90 e din aluminiu, bratele (parca doua) la F30 sunt otel, la E90 sunt aluminiu.

Insa oricum ar fi, F30 e o evolutie, suspensia cu siguranta e mai rafinata, insa au facut rabat la unele materiale.

La fel cum stopurile, semnalizarile sunt pe led la E90 LCI, iar la F30 au trecut la varianta clasica, ca sa aiba ce face la facelift iar.

 

Asa ca mai usor cu diferentele mari si cu carutele. Oricine ar prefera modelul mai nou, dar sa nu aruncam totul in derizoriu.

Edited by paul_e88
Link to comment
Share on other sites

Am mers si cu E90,E60,E70 am avut in familie E84,E83 am fost posesor de E71, pur si simplu modelele respective sunt rigide, scutura, sunt finisate mai din topor pt o masina premium,se simt vibratii la ralanti, motorul este f prezent in interior, mai ales in sarcina, chiar daca vb de ac N47 etc, eu nu pot compara cu ceva din seria F, mai ales daca vb si de F+ edc.
Link to comment
Share on other sites

Trecera facuta de la F01 la E71 nu m-i s-a parut absolut deloc un regres in materie de materialele folosite (in afara de bordul imbracat in piele, dar care se va rezolva in primavara si la Monstrulet) la X, nu-mi bate si nu nu am nici un greieras, nu zgaltaie nimic...defapt ba da...chestia aia din spate care acopera portbagajul...dar o sa pun niste chestii de silicon dupa ce vine de la infoliat saptamana viitoare.... Edited by MuscleMike
Link to comment
Share on other sites

Stai ca discutia aici ajunsese, ca F30 e "mult mai bun" si ca acelasi motor e "altfel".

Eu doar am spus ca diferenta nu cred ca e extraordinara si am intrebat de ce motorul e altfel.

 

Despre alegere, el stie mai bine. Doar ce a spus ca la 15k isi ia A4 automat din 2013 cu toate dotarile posibile.

Cred ca e pe o filiera care nu e la indemana oricui, asa ca nu ma bag.

 

Diferenta de pret intre un A4 si F30 in conditii identice este evidenta. Asta si pentru ca B8 este la final si se astepta modelul nou.

Te poti uita pe autovit la samsari daca nu ma crezi. Uite un exemplu :http://autovit.ro/anunt/audi-a4-b8-ID7Gf1e7.html#59cabab3d2

Mie personal mi se pare, fara a jigni pe posesorii de cercuri, o masina prea kitch-oasa la exterior insa sunt convins ca la fiabilitate este peste BMW. In fine, mie nu-imi place.

 

Revenind la subiect cred ca voi mai sta putin ca sa iau F30 automat. Multumesc celor care au facut trecerea de la E90 la F30 si si-au spus parerea.

O voi lua de la samnsari insa voi incerca sa evit pe cat posibil spargatorii de semninte din Vitan. Am trecut pe acolo sa arunc o privire si mi-am jurat ca nu mai calc.

 

BTW masina o voi tine 6-7 ani (la mine pragul psihologic la o masina este cand implineste 10 ani).

Edited by costel78
Link to comment
Share on other sites

Ăntr-o notĂŁ mai amuzantĂŁ, cĂŁ tot vorbeai de cerculeĂâşe: http://olx.ro/oferta/vand-sau-schimb-audi-a4-b8-avant-pachet-rs4-unicat-in-ro-ID3Q3V2.html#39dac131bf

Am primit ofertĂŁ sĂŁ schimb E90 meu cu minunĂŁĂâşia. :no:

Cunosc audiul asta, e super frumos si intretinut.

Dar tot nu as da e90-ul pe asta, poate doar sa fie preLCI.

 

 

Sent from my iPhone 1s using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Eu merg pe F30 deoarece e masina de ultima generatie, imbunatatita fata de modelul anterior. Are un aspect frumos, tinuta la drum este mult imbunatatita fata de generatia anterioara. Insonorizare foarte buna si al viteze mari. Dotarile in zilele noastre sunt mai mult decat strictul necesar, adica toate din generatia noua au un ecran pe care te poti juca, au 4 geamuri electrice, incalzirea in scaune o regasim pe majoritatea. Eu consider ca pielea fara ventilatie (nu alcantara, care nu este piele) este un moft, ba chiar mai mult vara transpiri foarte tare. De incalzit vara se incalzesc toate si cu piele si fara, nu ai ce sa le faci daca este tinuta in soare dar pielea nu respira si practic spatele transpira cel mai mult. Daca ai contact direct cu pielea ta pe scaunul care are piele, transpiri foarte tare. Iarna nu stiu ce sa spun pentru ca atunci cand ai 3 geci pe tine nici nu simti scaunul, nu mai zic de piele.
  • Like 1
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

la o documentare sumara, principalele diferente intre e90 320d steptronic 2011 si f30 320d steptronic 2012

 

Dimensiuni: f30 mai lung cu 90mm (mai mult spatiu interior); ampatament - f30 distanta intre roti mai mare cu 50 mm (confort mai bun la rulare, spatiu mai bun); portbagaj mai mare la f30 cu 20L.

Greutate: f30 mai usor cu 85kg (1420kg vs 1505kg; aici depinde si de dotarile alese) - consum mai bun, accelerari mai bune.

 

Motor: acelasi (N47D20); posibil sa fie diferente la cod; max 135kw, max 184cp / 4000 rotatii.

Turbina: avantaj F30 (commonrail 1800 bar with magneto-injectors; variable turbo (""Twin Power Turbo"") verus variable turbo - datorita turbinelor diferite, F30 are cuplul maxim mai de jos (intre 1750-2750 vs 1900-2750); asta inseamna mai multi CP pana la 1900 rotatii -> aceleratie mai buna; dupa 1900 ambele masini au acelasi cuplu/putere.

 

Cutie automata: avantaj F30 (8 trepte versus 6, final ratio 2.813 versus 3.154) -> confort mai bun la schimbarea vitezelor, consum mai bun, accelerari mai bune.

Anvelope: un "numar" mai mare la F30 (205/60 R16 vs 205/55 R16); echivalent cu 225/45 R18 vs 225/40 R18 - adica mai confortabil la orice R.

 

Performante: evident, be baza celor de mai sus, F30 vs E90 pana la 100: 7.4 vs 7.6; mult mai clara de diferenta 80-120 in viteza a 4-a: 5.8s vs 7.6s.

Consum: cel declarat urban / extraurban / mixt: 5.4/3.9/4.4 l/100km vs 6.8/4.4/5.3 l/100km; avantaj destul de clar F30.

 

Specificatiile sunt clare in favoarea F30 - avantajele tehnice provin in primul rand de la cutie si turbina; posibil si injectoarele sa fie mai performante, nu am gasit info.

Edited by wolfenstein99
  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Se pare ca ambele modele au cuplu de la 1750rpm iar E90 il tine pana in 3000rpm iar F30 pana in 2750rpm...in ceea ce priveste acceleratia de la 80-120km/h e normal sa fie in avantaj F30 cu 8 viteze pt ca automat vitezele sunt mai scurte si ajuta dar cine accelereaza in a 4a de la 80kmh la o masina cu 6viteze cand e intr-o depasire? In ceea ce priveste boostul amandoua sunt la 1.5bar ...
Link to comment
Share on other sites

Pai f30 are cutia cu 8. Il ajuta la acceleratii pana in 100. Insa chiar si asa sunt diferente insesizabile. Asta cu ce e pe hartie, ca in practica poate diferi.

Insa all.in all ca si performante sunt identice, desi eu nu cred in kilogramele alea in minus, s-au facut si comparatii si de fapt nu e chiar asa diferenta.

Si mai e un aspect, bmw e mincinos cu consumurile alea. Si nu numai la f30 320d. Dar na, aici iar o sa se nasca polemica.

Link to comment
Share on other sites

Trecera facuta de la F01 la E71 nu m-i s-a parut absolut deloc un regres in materie de materialele folosite (in afara de bordul imbracat in piele, dar care se va rezolva in primavara si la Monstrulet) la X, nu-mi bate si nu nu am nici un greieras, nu zgaltaie nimic...defapt ba da...chestia aia din spate care acopera portbagajul...dar o sa pun niste chestii de silicon dupa ce vine de la infoliat saptamana viitoare....

 

Cand am trecut de la e71 (si era destul de dotat, iar masina a fost luata de la 0km, nici vb de un cotet) la F13 nu imi venea sa cred cat de confortabil este coupe-ul, desi are talonul anvelopelor mult mai mic insa suspensia isi face mult mai bine treaba, nu mai scutura, nu mai simti orice groapa, adio masina inutil de rigida. De asemenea nu imi venea sa cred ca motorul la ralanti efectiv nu se mai aude, nu mai se simte, ca nu mai exista vibratii, ca in mers este liniste toatala, F-ul este mult mai odihnitor, mult mai placut. La cap. plastice / finisaje este un salt urias la modelul nou.

 

Desi amandoua sunt echipate cu o cutie de viteze cu 8 trepte, cutia de pe F schimba treptele mult mai lin, insesizabil mai ales pe confort+ sau eco si parca este mai rapida pe sport sau sport+.

 

Greierasi nu am avut nici pe vremuri la e46, cand drumurile erau mult mai proaste.

 

bmw e mincinos cu consumurile alea. Si nu numai la f30 320d. Dar na, aici iar o sa se nasca polemica.

 

Toti producatorii sunt mincinosi, nicio masina de ultima generatie nu mai scoate consumuri apropiate de carte, spre ex. Mazda se lauda cu un consum de 6,5% in regim urban pt modelul mazda 3 2000cm benzina si 4,9%, tot in regim urban, pt 2,2 diesel :sick:

Edited by ionut_marius
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Incadrandu-ma in acelasi buget (max 15-17k) si cautand un bmw SH m-am orientat catre

 

F30- 320d 184hp 2012 (navigatie mare,cutie automata,clima automata+scaune incalzite,2TB SAT Gear Shift, trapa ) +(montare pe viitor pachet m exterior)

 

F10- 520d 184hp 2012 (navigatie mare,cutie automata) +(montare pe viitor pachet m exterior)

 

Din pacate, un F30 cu dotarile dorite de mine ajunge fix la 19999 euro, tva inclus pe mobile.de asa ca o sa mai astept o perioada pana o sa scada preturile.

Insa, acum 2 zile am auzit de o cunostinta ce vinde un e92 177 hp (2011 cred), 50.000km. Nu am apucat sa vad inca masina, de luni o sa ma duc sa vad insa din ce spune, masina este "cheala"(fara navigatie, dotari..).

 

 

 

Pro F30

-dotari

-cutie automata

-interiorul arata super fata de e92

 

Cons F30

-km min 150-170k

-pret mai mare decat e92

-personal mi se pare ca arata foarte urat fara pachet M exterior

 

 

 

Pro e92

-km reali max 50000

-pret mai mic decat f30

-revizii la zi/istoric/

Cons e92

-dotari, fara navigatie, interiorul mi se pare ca arata oribil fara navigatie

 

Chiar daca majoritatea ar alege e92 datorita KM reali, eu tot as astepta devalorizarea F30. Nu consider e92 un model vechi insa in era tehnologiei nu multi vor un "bord plat" .

Edited by Alex1989
Link to comment
Share on other sites

Cand am cumparat eu masina mea de acum,E91,langa ea era un F30 doar cu 900 euro mai mult si totusi eu am luat E-ul.Diferentele la prima vedere erau:

1 navi mare la E....casetofon la F,

2184 cai la E si 140 la F,

3 aliaj 17 la E si tabla la F

4 an 2010 la E si an 2012 la F

5 95 .000km la E si 105.000 la F

Nu regret nici o secunda banii dati pe E care este o platforma foarte buna ....cu exceptia lantului dar nici F-urile nu scapa de aceasta problema.Si aveam cu mult peste 900 euro de dat pe masina .....

Si acum cred ca un F bun si dotat este peste 20k....e adevarat eu ma uit pe mobile si autovit doar de fun , de cumparat am cumparat si as mai cumpara doar de aici http://gebrauchtwagen.bmw.de/CarSearch/Index

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salutare,

 

F30-ul meu l-am achizitionat prin iulie anul trecut. Luxury line, destule dotari, 100.000 km si un pret zic eu corect : 23k in DE. In Romania nu am gasit masina SH similara la banii astia, in reprezentanta, in Autovit nu am avut incredere. De atunci, am avut prostul obicei sa ma uit pe mobile sa vaz daca s-au dus preturile mai la vale, dar f putin, de ordinul 2-300 de euro, modelul fiind inca nou.

Parerea mea este ca vei mai avea de asteptat sau creste un pic bugetul. Pana la urma o masina nu o iei in fiecare zi.

Spor la alegere!

Edited by Livius1
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu m-am convins ca trebuie sa mai astept ca sa iau masina in jurul sumei de 15k (cel putin un an).

Dupa ce am studiat piata destul de mult atat in DE cat si afara in momentul de fata fara min 17000 nu cumperi un seria 3 automat si fara prea multe optiuni de care sa-ti nu fie teama.

 

Singura chestie buna din cautarea asta este ca imi place modelul si mai mult si daca inainte mai ma uitat in curtea celor de la Audi,Honda... acum nu mai am dubii in legatura cu asta.

Link to comment
Share on other sites

Subframeul de la F30 si e90 e identic cu diferenta ca la F30 e din otel 100% la e90 in varianta cu tractiune spate puntile sunt din dur aluminiu. La xdrive si e90 are totul de otel. BMW foloseste acelasi subframe la 2 generatii de masini (e36 si e46 pre si after facelift au fost pe acleasi frame si acum e90 si F30, noul subframe o sa apara pe noul seria 3 peste 3 ani) Directia e mult mai asistata la F30 si restul avantajelor deriva din dimensiunea mai mare, mai multe trepte la cutia de viteze si mai multa electronica. Vrei o masina care sa se simta mai sport iti iei e90 vrei comfort si sa arate mai nou F30. In rest totul depinde de cate optionale doresti ca sa ajungi la pret. Personal cred ca o sa sar de tot peste F30 si raman la e90 pana apare noul model de seria 3... Edited by crisjohn
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.