Jump to content

angel eyes cu stroboscop la f 30


cornelf30

Recommended Posts

..aceia care confunda pozitivul cu negativul.. regret.. sunt exclusi; dar cei care inteleg si alta limba ma pot contrazice din sursele astea daca ajuta :rolleyes:

Sau

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Light-emitting_diode

 

Pentru altii

http://forum.softpedia.com/topic/431120-cum-functioneaza-led-urile/#

 

Si pentru specialisti_avizi de cunoastere:

https://ledtronica.wordpress.com/

 

Apreciez faptul ca iti dai interesul sa intelegi fenomenele, dar esti mult prea ironic si pe langa subiect.

 

"Faurile cu leduri fiind alimentate cu Plus si Minus deci tensiune continua" - in industria automotive nu exista far, stop sa fie alimentat cu "tensiune continua".

Toate ledurile din automotive din ultima vreme au drivere de alimentare bazate pe tensiune PWM si curent constant.

Acest driver are 3 functii importante:

- limiteaza curentul pe LED (tensiunea de deschidere a unei diode variaza cu temperatura, daca nu ai avea acest driver intre -20 si 40 de grade celsius temperatura exterioara,

ai avea diferente vizibile de intensitate luminoasa, cu optiunea de a arde LED-ul la temperaturi exterioare mari)

- crete eficienta sistemului de iluminat (far/stop/iluminat interior); un led nu il poti conecta direct la "12V" in masina pt ca nu sunt 12V; ai varianta sa faci un divizor de tensiune

si o limitare in curent cu rezistente -> energie disipata prin caldura pe rezistente. Sau poti folosi un driver ca cel specificat

- prin folosirea PWM-ului (stinge si aprinde LED cu o frecventa definita) puterea consumata de led este mai mica + dimming daca se vrea aceasta optiune;

 

"Sa nu uitam, acelea sunt lumini de zi si ca atare un consum mare nu este ca in cazul LED-urilor de mare putere care chiar au nevoie de racire" luminile de zi sunt cele mai slabe ca si

consum din tot blocul optic frontal (LED-uri care depasesc in putere 5W ) si cu toatea acestea au radiatoare sanatoase pe ele. Uita-te de curiozitate la un I8, seria 7 nou sau Audi A8

ce dimensiuni impresionante au radiatoarele da racire pentru faruri.

Link to comment
Share on other sites

Acum totul se leaga...

Astea-s argumente?

Si eu tot public iti spun taotao, cand o sa stiu ceva ce tu nu stii si cauti..atunci sa te vad ..

 

Nu e amenintare. Doar nu-i frumos CE FACI TU.

 

Apreciez faptul ca iti dai interesul sa intelegi fenomenele, dar esti mult prea ironic si pe langa subiect.

 

"Faurile cu leduri fiind alimentate cu Plus si Minus deci tensiune continua" - in industria automotive nu exista far, stop sa fie alimentat cu "tensiune continua".

Toate ledurile din automotive din ultima vreme au drivere de alimentare bazate pe tensiune PWM si curent constant.

Acest driver are 3 functii importante:

- limiteaza curentul pe LED (tensiunea de deschidere a unei diode variaza cu temperatura, daca nu ai avea acest driver intre -20 si 40 de grade celsius temperatura exterioara,

ai avea diferente vizibile de intensitate luminoasa, cu optiunea de a arde LED-ul la temperaturi exterioare mari)

- crete eficienta sistemului de iluminat (far/stop/iluminat interior); un led nu il poti conecta direct la "12V" in masina pt ca nu sunt 12V; ai varianta sa faci un divizor de tensiune

si o limitare in curent cu rezistente -> energie disipata prin caldura pe rezistente. Sau poti folosi un driver ca cel specificat

- prin folosirea PWM-ului (stinge si aprinde LED cu o frecventa definita) puterea consumata de led este mai mica + dimming daca se vrea aceasta optiune;

 

"Sa nu uitam, acelea sunt lumini de zi si ca atare un consum mare nu este ca in cazul LED-urilor de mare putere care chiar au nevoie de racire" luminile de zi sunt cele mai slabe ca si

consum din tot blocul optic frontal (LED-uri care depasesc in putere 5W ) si cu toatea acestea au radiatoare sanatoase pe ele. Uita-te de curiozitate la un I8, seria 7 nou sau Audi A8

ce dimensiuni impresionante au radiatoarele da racire pentru faruri.

Nu exista tensiune continua? Atunci poate nu exista nici baterie dupa tine..

 

Marius, e problema mea ca producatorii au pus pentru siguranta/caracteristici LED-urilor.. Radiatoare suficient de mari?

 

Sa mai vorbim Marius, DE CE ledurile au nevoie de drivere si cum prin software le poti face ce iti doresti

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Da, e de la camera. E un efect normal, cand nu se pupa frecventele pwm-ului de la lumini cu framerate-ul camerei de filmat apare efectul de palpaire pe filmare

 

Unii chiar s-au facut de ras, stiristi de cacat: http://www.antena3.ro/romania/ginerele-lui-basescu-are-lumini-de-bizon-radu-pricop-ar-putea-ramane-fara-masina-289375.html

chiar asa prosti sant jurnalistii din Romania?

Link to comment
Share on other sites

@ bimmer90f30:

A zis ca nu sunt alimentate cu tensiune continua, nu ca nu exista tensiune continua la masini. Doua lucruri total diferite.

 

Radiatoare, da. Nu d-alea prin care trece un lichid ci pur si simplu niste carcase gandite destept incat sa se disipe caldura generata de led-uri.

 

Daca ar fi alimentate fara PWM, chestia asta ar scadea fiabilitatea in timp a becurilor, printre altele.

 

La frane ai un plus de siguranta daca sunt activate prin PWM si un bec cu un singur filament fata de tehnologia normala si un bec cu doua filamente.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

 

 

Nu exista tensiune continua? Atunci poate nu exista nici baterie dupa tine..

 

Marius, e problema mea ca producatorii au pus pentru siguranta/caracteristici LED-urilor.. Radiatoare suficient de mari?

Gmarius chiar a subliniat ca pe auto exista doar curent continuu, exceptant alternatorul inainte de puntea de diode ;)

El facea referire strict la modul de alimentare al unor leduri

Tu chiar citesti pe sarite?

Edited by Alex_wly
Link to comment
Share on other sites

Service Premium, pe ce domeniu de masura al aparatului se citeste/afla tensiunea de la becuri si de oriunde din masina.

Nu serios acum, cati dintre voi credeti/stiti ca s-ar putea gasi in instalatia electrica a unei masini curent alternativ??

 

Hai sa inchidem subiectul ca devine anormal...

 

(..Doar sistemul audio are ALTERNANTE IN FRECVENTA (!) si pe ici colo, un om normal care-si depaneaza/repara singur masina nu e interesat oricum, nici macar un bun electrician auto..)

 

:))

Distractie placuta in continuare in intelegerea personala sau de grup.. dupa cum stie fiecare.

 

A, alternatorul,PRODUCE ALTERNANTE si sunt transformate in curent continuu( de catre sau prin puntea de diode..)pentru toate echipamentele ;)

 

:)

  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Service Premium, pe ce domeniu de masura al aparatului se citeste/afla tensiunea de la becuri si de oriunde din masina.

Nu serios acum, cati dintre voi credeti/stiti ca s-ar putea gasi in instalatia electrica a unei masini curent alternativ??

Asta ai inteles tu?

 

Esti pe langa subiect rau.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

Cel mai obositor individ bimmer asta ... si nu doar pe topicul asta ... le stie pe toate !

Si asta produce suparare unora; nu cred ca nu raspund la subiect.. Aici nu intra sentimente.. Ci logica.

 

Hai sa nu ne denigram/jignim in public.

 

Service Premium te-am intrebat ceva direct in public.

Raspunsul era PE DOMENIUL DE CURENT CONTINUU (sau DC cum zic strainii)..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Se pare ca tot n-ai inteles.

 

Nu intelegi ca aici nu e vorba de curent alternativ si curent continuu?

 

Si nici nu e vorba de becuri clasice. Nu e loc sa ne laudam ca stim ca alternatorul produce curent alternativ sau ca instalatia auto e pe 12v.

Daca vrei s-o luam mai in jos, spre lucrurile si mai primitive. Masinile foarte vechi aveau sisteme pe 6v. Sau dinam in loc de alternator.

Ei bine, tehnologia avanseaza.

 

Citeste ce inseamna PWM si incheie inainte sa devii total ridicol.

 

Sau incerc sa-ti fac o schema in MS Paint.

 

Din moment ce lucrez in domeniul auto, e de la sine inteles ca stiu sa folosesc un multimetru. Dar nu despre asta e vorba aici.

E ca si cum vorbesti cu un metalurgist si ca sa-ti ascunzi propria ignoranta ii spui ca tu stii diagrama fier-carbon.

 

Tu nu intelegi niste lucruri banale.

Daca masina are un sistem pe 12v, asta nu inseamna ca totul se alimenteaza cu 12v.

 

Oare de ce are xenon-ul drosere? Sau o bujie incandescenta de ce nu e la 12v? Ca doar e doar despre curent alternativ si curent continuu toata treaba, nu? :popcorn:

Edited by Service Premium
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Service Premium dai (prea multe) exemple care pot fi discutate in privat, nu e frumos ce incerci..

Nu e nevoie Service Premium sa imi arati mie ceva mod special!

 

Poate e mai util pentru altii si de ce nu pentru mine daca crezi ca nu stiu/stim.. De ce se foloseste PWM si nu altceva. Asta ca sa ramanem/ti in topic cat de cat..

 

Marius are PM pe subiect;e bine sa scriem in privat ce e extra/pe langa topic rau..

 

Am spus mai sus ca PRIMESC PM.

 

Am uitat sa mentionez, nu copy/paste ca Marius.. ma indioiesc ca stie cat din electronica a acoperit cand a zis de drivere.. CI, PE INTELESUL FIECARUIA.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Service Premium dai (prea multe) exemple care pot fi discutate in privat, nu e frumos ce incerci..

Nu e nevoie Service Premium sa imi arati mie ceva mod special!

 

Poate e mai util pentru altii si de ce nu pentru mine daca crezi ca nu stiu/stim..

De ce se foloseste PWM si nu altceva? Asta ca sa ramanem/ti in topic cat de cat..

(adica driverele astea trebuiau intelese.. ca unii (nu eu) sa isi dea seama LEDURILE POT FI PROGRAMATE IN FEL SI CHIP SA SE APRINDA (sigur cu limitari de la fabricant..) adica nu software (si electronic se poate din drivere..) nu ma intrebati pe mine acces da BMW la driverele ledurilor din faruri..

Cine a auzit sau nu de Arduino.. doar copy/paste: "Arduino Led Projects" ..si o sa vedeti ce se poate face cu leduri, sigur de putere mai mica..

 

Marius are PM pe subiect" e bine sa scriem in privat ce e extra/pe langa topic rau..

 

Am spus mai sus ca PRIMESC PM.

 

Am uitat sa mentionez, nu copy/paste ca Marius.. ma indioiesc ca stie cat din electronica a acoperit cand a zis de drivere.. CI, PE INTELESUL FIECARUIA.

  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

De ce se foloseste PWM si nu altceva

 

Se foloseste PWM din 2 motive:

 

- circuitul este mai ieftin pt ca piesele sunt mai ieftine si mai mici

- pentru ca circuitul de control este o cutie. Intr-o cutie de plastic clasica, pe o masina (-40 - 85 de grade) nu poti disipa mai mult de 2-3W. In cazul in care disipi mai mult de atat, ai nevoie de racire cu radiator in prima faza si apoi racire fortata. Rezulta o crestere cu foarte mult a pretului plus ca pierzi energie aiurea.

 

Deci PWW pnetru pret si eficienta.

 

Astazi, nu exista ca pe un bec sa ai 6V. Este o gresit sa afirmi asa ceva. Multimetrul face o mediere si rezulta 6V la un PWm de 50% la o tensiunea aplicata de 12V. Practic orice bec sau LED poate fi controlat in PWM si are doar doua stari: este fie aprins fie stins.

 

Atat ochiul cat si multimetrul mediaza ceaa ce vede / masoara si de aceea aparent becul/LED-ul lumineaza mai slab sau tansiunea masurata este mai mica.

 

Camera are un timp de expunere care poate varia. Sa spunem ca 2ms. LED-ul este controlat in PWM sa zicem ca este ON 2ms si sta 5ms. Frecventele sunt relativ aproape 60fps la o camera si la LED e pe la 240hZ (nu mai stiu exact).

 

Mno, se intampla ca pe perioada expunerii (2ms)sa obtii o imagine cu LED-ul pornit (o parte din exunere) sau o imagine cu LED-ul oprit. Cum cele doua frecvente sunt relativ in multiplu, aparent LED-urile clipesc regulat.

 

Acele segmente lumineaza intermitent (pe inel) din motive de compatibilitate electromagnetica. Adica variatiile bruste de curent produc perturbatii. Ca sa minimizezi aceste perturabatii, pornesti pe rand LED-uri vs. sa le pornesti pe toate si sa le opresti pe toate in acelasi timp (evident). Sa pornesti 10 LED-uri odata produce evident mai multe perturbatii fata de sa aprinzi 5 sa stingi pe celalalte 5 etc.

 

Sper ca te-ai mai lamurit. Daca as avea timp, as putea scrie pagini dar se gaseste pe net suficienta documentatie si ar fi pacat sa ne repetam.

Link to comment
Share on other sites

Service Premium dai (prea multe) exemple care pot fi discutate in privat, nu e frumos ce incerci..

Nu e nevoie Service Premium sa imi arati mie ceva mod special!

Da, am primit pm-ul tau.

Cred ca ai inteles gresit scopul mesageriei private.

E o discutie tehnica, deci e in intersul tuturor sa ramana publica.

Daca ai vreun argument, expune-l public.

De discutii de genul asta pe pm chiar nu am timp si nici chef.

 

Pentru mine totul e clar. Ai scris niste chestii eronate, te-ai contrazis la nesfarsit, iar cand ai vazut si tu ca te-ai trezit pe aratura, incerci sa spui ca de fapt ai vrut sa pleci in safari.

 

Intre timp s-a ajuns si la

, disponibile parca deja pe noul seria 7.

Si pe 4 s-au lansat farurile Full LED.

Edited by Service Premium
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.