Jump to content

320d xDrive


cornel

Recommended Posts

CĂŁțea cuvinte referitoare la partea tehnica

- versiune 218d Coupe Sport Line

- motor B47, 150 CP 320 Nm (Euro 6)

- transmisie automata 8 trepte

Opțiuni relevante

- Backup camera

- HI-Fi speakers

- Xenon adaptive headlights

- Automatic high beam

- Alarm system

- Comfort access

- Automatic air conditioning

- Sun protection glazing

- Cruise control

- Lights package

- Navigation package ConnectedDrive Professional (RTTI, Remote, Concierge, Teleservice, etc)

- Sport heated seats

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Tratament de vara: glaze + ceara, in prealabil am spalat masina si decontaminat cu IPA toata caroseria si Decaflash pt eliminare bitum.

Ar mai fi trebuit sa folosesc si argila, insa vopseaua e destul de "curata" asa ca am sarit acest pas.

 

http://i.imgur.com/dILUVzj.jpg

http://i.imgur.com/02HoFbk.jpg

http://i.imgur.com/Q0pPWA1.jpg

http://i.imgur.com/EaocKdr.jpg

 

Bara fata a fost schimbata si revosita ca urmare a intalnirilor cu bordurile mai putin prietenoase. Dupa ce am atins-o prima data am ajuns sa parchez in marea majoritatea a cazurilor doar cu spatele pt a elimina riscul. Calitatea de revopsirii e destul de buna dpdv al meu, insa se putea si mai bine, pe ici pe colo mai sunt mici contaminari , probabil praf prins in vopsea sau lac. Urmeaza o vizita la Ace pt un tratament suplimentar.

http://i.imgur.com/f5nX1gm.jpg

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Ce bine arata, auto-balm ii ofera un "wet-look" deosebit.

Eu folosesc si QD ( Bilt Hamber Auto QD ) dupa auto-balm si dupa unele spalari. In dilutie mica (1:1 - 1:2) ii ofera o stralucire aparte.

 

P.S. Cred ca ne-am intalnit de cateva ori pe DN, prin Corbeanca ~ Otopeni daca nu confund drinks.gif

 

Foarte de efect și QD de la Bilt, trebuie sa ĂŽmi refac stocul :) Am luat ultima data un quick detailing de la Menzerna ĂŽnsĂŁ nu e chiar așa de bun in comparație cu QD Bilt.

 

Intradevar, ne intersectam din când in când pe DN1 :drinks:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Frumoasa masina, Cornel! Drumuri bune impreuna!

 

Poti te rog sa faci un scurt rezumat cum e Seria 2 vs Seria 3 ? Nu am gasit o masina de test Seria 2 Coupe in Bucuresti si tocmai din acest motiv mi-am indreptat atentia spre Seria 3.

Ma intereseaza atat comportamentul pe sosea, cat si spatiul interior (in spate ar sta un minor) plus alte observatii pe care le mai ai tu daca e cazul.

Link to comment
Share on other sites

Frumoasa masina, Cornel! Drumuri bune impreuna!

 

Poti te rog sa faci un scurt rezumat cum e Seria 2 vs Seria 3 ? Nu am gasit o masina de test Seria 2 Coupe in Bucuresti si tocmai din acest motiv mi-am indreptat atentia spre Seria 3.

Ma intereseaza atat comportamentul pe sosea, cat si spatiul interior (in spate ar sta un minor) plus alte observatii pe care le mai ai tu daca e cazul.

 

Nici eu nu am gasit un Seria 2 Coupe la drive test insa am mers cu un Seria 1 118d si exceptand carosieria sasiul e identic asa ca poti sa iti faci o impresie obiectiva.

 

In ceea ce priveste comportamentul pe sosea as zice ca Seria 2 comparativ cu Seria 3 are un handling superior si asta datorita a 2 aspecte:

1. Masa: F22 e cu 200 kg mai usoara decat F31 xDrive (F22 aprox 1480 kg, F31 aprox 1680 kg)

2. Ampatament: mai mic in cazul F22, ceea ce ii confera Coupe-ului o agilitate mai mare in abordarea rapida a virajelor. Exista si un dezavantaj datorat ampatamentului mai mic si anume la trecerea peste denivelari Coupe-ul "zguduie" mai tare decat Seria 3, ambele masini avand suspensie normala.

 

Dpdv dinamic comparatia ar fi obiectiva doar la motorizari similare. F22 are 150 CP 320 Nm, iar F31 200 CP 420 Nm si diferenta de cuplu/putere se simte serios in favoarea F31 chiar daca e mai grea, atat la plecarea de pe loc cat si in depasiri.

Cu toate aceste cei 150 CP ai Coupe-ului trag foarte bine de la ture joase, si de multe ori la plecarea mai tare de pe loc clipoceste becul galben de la DSC. In modul Sport chiar e placut feelingul de derapare limitata a puntii spate, practic o simti cum se duce usor stanga sau dreapta insa masina se redreseaza "natural" pe directia corecta. Suspensia e una tipica BMW, si in combinatie cu pneuri 225/45 17 run flat e destul de putin permisiva si se resimte cam orice denivelare (gropite, treceri peste guri de canal nealiniate cu asfaltul, bumpere, etc). Ajutorul vine insa de la directia foarta precisa cu efecte sharp in schimbarea directiei masinii, ce iti permite (in limitele traficului aferent) sa faci literalmente slalom printre "obstacolele' observate din timp. F22 chiar daca are directie Servotronic iar F31 variabila sport, diferentele de feeling sunt minimale in trafic normal, exceptie mare fiind la efecturea manevrelor de parcare unde directia varibila isi zice cuvantul. De asemenea la un condus alert/sportiv pe drumuri virajate cu unghiuri ceva mai mari, directia variabila sport de pe F31 e mai rapida in exploatare, insa te poti descurca decent si fara :)

 

Franarea si feelingul de siguranta dat de frane, personal le simt echivalente la ambele masini. Probabil in situatii limita ce nu le-am testat si nici nu intentionez :), franari agresive aplicate in mod repetat ce pot cauza "oboseala" sau efectul de fading, franele de pe F22 ar fi mai eficiente.

 

Cutiile de viteza ZF 8HP sunt identice pe ambele masini in consecinta si feelingul oferit e similar. Cutia de pe F22 e un model mai nou, ce poate duce un cuplu ceva mai mare din cate am citit pe net (500 Nm vs 450 Nm conform datelor de pe realoem.com). Diferentele in exploatare se simt doar prin faptul ca pe F22 schimba la turatii mai mici fata de F31.

 

Un mare plus pt F22 e antifonarea, este mult mai silentios fata de F31. La exterior zgomotul motoarelor e cam acelasi, insa la interior in F22 e liniste.

Troncanitul de diesel lipseste, doar cand turezi motorul in zona superioara (+ 3000 rpm) simti ca e diesel insa unul cu o tonalitate nederanjanta in habitaclu.

Probabil noua generatie B47 de motoare diesel e mai rafinata dpdv zgomot insa eu as zice ca antifonarea e elementul de baza pt un habitaclu "linistit". Zic asta comparand la ambele masini zgomotul produs la diferite viteze 40-60-80-100 km/h unde zgomotele de rulare sunt progresiv mai mari decat cele produse de motor iar in Coupe e "liniste" comparativ cu Seria 3.

 

La capitolul spatiu interior in Coupe se sta foarte bine in fata, scaunele sunt identice cu Seria 3, diferenta de cei 3-4 cm pe latime nefiind sesizabila. In spate insa situatia e diferita, exceptand accesul mai greoi datorat lipsei portierelor spate, as zice ca bancheta din Coupe e mai mult pt copii si maxim 2 :) (apropos Coupe-ul are doar 4 locuri constructiv, 2 fata + 2 spate, asa e trecut si in talon). Portbagajul la F22 pare mic pe dinafara insa dpdv al meu e mai mult decat suficient, incap lejer 2-3 "jante" de voiaj de dimensiuni medii. Bancheta spate e rabatabila asimetric, daca nu ma insel are loc median si pt skiuri. Oricum 90% timp masina transporta doar soferul si-o umbrela :)

 

Consumul de combustibil este ceva mai mic la F22 cu aprox 0,5 litri la 100 km, respectiv si rezervorul are o capacitate ceva mai mica. Ma asteptam la o diferenta ceva mai mare insa se pare ca eficienta motorului N47 pe F31 xDrive e inca la cote inalte.

Edited by cornel
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Update la 72.000 km:

Acum vreo 2 saptamani obserb o pata sub masina, se scurgea un lichid undeva pe la roata din fata stanga in zona scutului. Initial a crezut ca o fi condensul de la AC, insa dimineata pata era la locul ei pe asfalt. La prima vedere parea ca e de ulei, verificat din iDrive si joja si uleiul era la maxim (aprox 8000 km de la ultimul schimb de ulei). Am sunat la service facut programare cam la distanta de o saptamana insa intre timp s-a oprit scurgerea. Am ajuns in service au verificat cu lanterna compartimentul motor si nu gaseau nimic, le-am arata eu pe unde se scurgea uleiul si au depistat problema: s-a spart bucsa hydrobearing de la bratul superior.

S-a comandat piesa si azi s-a inlocuit. Operatiunea e destul de simpla insa tot a durat o ora si un pic.

Cat am mers cu bucsa sparta masina s-a comportat normal, nu se simtea nimic negativ in comportament, probabil influenta acelui lichid e minimala.

 

Bratul cu bucsa originala:

GWNOrOV.jpg

Bucsa noua:

CnNW0le.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

ĂncĂŁ o revizie la activ la 78.000 km ce a constat in schimb ulei + filtru, filtru aer, microfiltru și o igienizare a instalație de A/C, aceasta fiind și ultima revizie din pachetul de BSI de ĂŽntreținere gratuitĂŁ pana la 100.000 km. Datorita algoritmului de calcul CBS mi-a fost destul de dificil sa am un interval cât mai egal și considerând și revizia intermediara undeva la jumĂŁtatea intervalului de km am schimbat uleiul motor atât la 12.000 km cât și la 16.000 km. De acum ĂŽncolo o sa schimb uleiul la 15.000 km, ideal ar fi dacĂŁ as putea modifica in computerul de bord de la 30.000 km la 20.000 km Condition Based Service interval, sa vĂŁd dacĂŁ ii conving pr cei din service ultima data zicându-mi ca ar putea fi posibil ĂŽnsĂŁ atâta timp cât mașina beneficiazĂŁ de program de mentenanata gratuitĂŁ nu pot modifica acest interval.

 

Cu aceasta ocazie s-a observat o scurgere de ulei la diferențialul punții spate, concluzia fiind ca trebuie ĂŽnlocuitĂŁ garnitura de etanșare catre planetarĂŁ de pe stânga, piesa s-a comandat urmând a fi schimbatĂŁ sĂŁptĂŁmâna viitoare.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Eu tot nu inteleg cum naibi la km astia asemenea probleme...

 

Nici eu nu inteleg ... culmea e ca si la coupe pierde ulei diferentialul :angry2: urmeaza inlocuirea cat de curand ...

 

Intre timp am schimbat semeringul de pe stanga la F31, pe cat de simplu pare la prima vedere tot a luat vreo 2 ore inlocuirea.

Daca tot s-a umblat la diferential am zis ca e un moment prielnic sa schimb si uleiul (procedura de garantie doar completa).

 

XWzUalu.jpg

rC5DAr8.jpg?1

oJHX9FX.jpg?1

KxZanmA.jpg?1

K7SCTpD.jpg?1

Link to comment
Share on other sites

Guest CosmaCosmin

Poate sa fie si din actuator - motorasul e cuplat la un mecanism cu roti dintate printr-un surub melc; se uzeaza melcul sau pinionul cu care se cupleaza melcul; cand uzura e prea mare (totusi tu ai putini km) , actuatorul (care serveste pe post de ambreiaj pt cutia de transfer) nu isi mai face treaba, si cutia de transfer schimba rapoartele putin fortat; de obicei apare si eroare de 4x4,ASC,ABS.

 

worst case - inainte sa schimbi cutia de transfer (noua e vreo cateva mii de euro) sau actuatorul (nou=700USD), incearca sa le reconditionezi, e un tip din Arad specializat in asta; eu la el am reconditionat actuatorul.

 

ai datele de contact de la meserias ?

Edited by CosmaCosmin
Link to comment
Share on other sites

Am facut a 2 a revizia la coupe la 29.000 km (ulei+filtru, fitru aer, filtru polen) si am avut ocazia sa compar vizual cum arata un filtru de ulei la 15.000 km - cel din dreapta imaginii - versus unul la aprox 30.000 km (cam atat estima mecanicul) cel din stanga imaginii.

 

Pt mine e inca o dovada clara ca intervalele de service mari sunt aducatoare de necazuri pe termen lung in ceea ce priveste "starea de sanatate" a motorului :thumbsup:

 

TlR2VfT.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.