Jump to content

320d xDrive


cornel

Recommended Posts

Pai poti sa cumperi si acuma nu? parca la nu stiu cat ani de la cumparare mai poti lua garantie extinsa,sunt masini noi,problemele acum incep sa apara..asa se "nasc" "OTS-urile" sau "Campaniile" cu resoftari la calculatoare,inlocuire de piese si etc..
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

In weekend am schimbat rotile cu cele de iarna si am zis sa fac si o rotație ĂŽntre punți ca sa le uzez uniform. Practic am interschimbat rotile din fata st/dr cu cele spate spate st/dr.

Toate bune si frumoase pana pe la 70 km/h insa la viteza mai mare apĂŁrea un zgomot destul de iritant - huruit pe puntea fata, bĂŁnuiesc diferențialul - ce se amplifica odatĂŁ cu creșterea vitezei. Inițial am crezut ca o fi de la presiunea scĂŁzutĂŁ (avem 1,8 bar) am umflat la 2,3 insa zgomotul a ĂŽnceput sa se simtĂŁ de pe la 50 km/h. Verificat ansamblul pneu janta si totul pĂŁrea ok, folosite 2 ierni aprox 25k km (jante originale BMW, cauciucuri cu stea recomandate de BMW) si in lipsa de opțiuni am decis sa permut rotile in poziția inițialĂŁ cu care am mers in iarna trecutĂŁ rezultatul fiind pozitiv, zgomotul dispĂŁrând total.

Concluzie finala: foarte sensibil sistemul xDrive si netolerant in a accepta interschimbarea pneurilor ce in mod normal capĂŁtĂŁ uzura diferitĂŁ intre punți. Pe viitor nu o sa mai ĂŽncerc permutari, acolo unde ĂŽși ĂŽncepe viața pneul o si va termina :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Nu este adevarat, nu are nici cea mai mica treaba cu xdrive.La orice masina cu anvelopele peste o anumita latime daca le schimbi intre ele dupa ce au fost uzate pe o anume punte si parte o sa se auda urat, un huruit ca de rulment. Explicatia este ca fiecare anvelopa din cele 4 se uzeaza diferit, deaia atunci ca se dau jos este bine sa se scrie pe ele de pe ce roata si parte au fost date jos sa fie puse exact pe aceeasi roata.... concluzie sistemul xdrive nu are nici cea mai mica treaba.
Link to comment
Share on other sites

La toate masinile ce le-am avut pana acum 4x2 am practicat interschimbarea rotilor cu succes pt o uzara uniforma a pneurile. BMW zice de asemenea ca se pot interschimba, foarte probabil ca exista si anumite limite in termeni de uzura ce as zice ca nu au fost atinse, insa as paria ca daca nu as fi avut xDrive ci doar propulsie nu as fi intampinat situatia in cauza. Nu zic ca xDrive e responsabil decat in mod indirect, hururitul se auzea doar de la diferentialul fata. Am intrebat si la service azi, s-au uitat la pneuri au zis ca sunt in parametri, concluzia fiind ca se mai intampla si la altii, pana una alta consider "problema" asta ca un avantaj ... nu o sa-mi bat capul niciodata cu swap-ul rotilor :popcorn:
Link to comment
Share on other sites

Azi am facut a 3 a revizie ce a inclus ulei, filtru ulei, filtru aer, filtru motorina, si microfiltru toate OE.

http://i.imgur.com/ASxv9mZ.jpg?2

 

De la revizia anterioara am facut doar 13k km si evaluand filtrul aer si microfiltru (cele vechi) as zice ca ar mai fi mers, nu pareau a fi pline de praf, pe partea interioara aratau ca cele noi.

 

S-au masurat placutele frana fata=6,3 mm spate=6 mm si s-a reinitializat algoritmul de calculare a uzurii. Astfel iDrive/Vehicle Status a devenit mai optimist in ceea ce priveste numarul de km estimati pana ar trebui schimbate placutele.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Am comandat ceva vreme in urma led-uri canbus pt semnalizari, stop si reverse.

Poze cu led-urile de semnalizare:

 

http://i.imgur.com/tHM1bh8.jpg

http://i.imgur.com/YpvQabn.jpg

 

Video comparatie bec/led:

Edited by cornel
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salut,vreau sa fac si eu aceasta operatiune.Cat au costat si de unde le-ai luat.Cam aiurea treaba la E91 aveam semnalizari pe led si la F30 nu.Trebuie sa punem chinezarii. :frantics:

Mi-am luat inima in dinti si am comandat niste chinezarii :) caut link-ul de pe aliexpress si il postez. Din cate imi aduc aminte au fost aprox 15 USD setul (o sa verific)

Link to comment
Share on other sites

Astea sunt led-urile pt semnalizare link led PY21W/Bau15s.

Am cautat pe langa specificatiile tehnice sa arate bine si sa se integreze armonios in far. Le-am luat identice si pt semnalizarile spate pt a fi la fel dpdv nuanta cromatica chiar daca soclul e diferit (P21W/BA15s - se adapteaza usor renuntand partial la unul dintre contactele laterale)

Dpdv flux luminos chinezii zic ca ar avea 650 lumeni insa eu ma cam indoiesc de valoarea asta, as zice mai degraba ca au undeva la 300-400 lumeni, valoare ce e apropiata ca si impact vizual de becurilor incandescente originale.

Pt gustul meu as fi preferat ceva mai puternice ca si flux luminos insa mi-am asumat rolul de cobai, si foarte probabil ca o sa mai comand un set cu specificatii de 900/1000 lumeni.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

In linii mari am fost multumit de modul cum motorul N47 184 CP livreaza puterea si cuplu si in drumurile zilnice ma simteam intr-o masura buna ajutat de cuplu de 380 Nm.

Insa au existat si situatii cand simteam nevoia de mai mult, atunci cand vrei o depasire mai rapida de exemplu sau o intrarea fara a crea emotii celor din coloana in traficul matinal pe de DN1.

 

Solutia luata in considerare a fost de la inceput power kit-ul BMW, in cazul meu considerand alegerea prin prisma sigurantei in exploatare a motorului/cutiei, de asemenea a confortului garantiei oferite de BMW, masina fiind acoperata de garantie extinsa 5 ani/200.000 km.

 

Decizia fiind luata, am comandat :rolleyes: , am platit <_< , am asteptat :popcorn: si undeva cu o zi inainte de Craciun am fost sunat ca a venit si a si fost montat :frantics:

Operatiunea este relativ simpla, se schimba calculatorul actual cu unul M Performance si de asemenea se instaleaza un intercooler mai mare, iar la final se resofteza calculatoarele masinii, toate operatiunile consumand undeva la 1 ora si jumatate in conditiile in care resoftarea nu are multe update-uri (masina a fost updatata la ultimul iLevel cu vreo 2 luni inainte).

 

A urmat testul de drum cu seful de service, trecuta masina prin toate modurile de functionare sa se asigure ca totul e in regula.

In primii km de dupa instalare, in trafic de oras relativ aglomerat nu am reusit sa descopar frumusetea MPPK insa pe zi ce a trecut cei 420 Nm isi spun cuvantul in orice situatie.

 

Comparativ as zice ca inainte motorul era gatuit sau se chinuia sa livreze cuplu, exagerez un pic binenteles :rolleyes: , insa senzatia cam asta era, acum fiind mult mai responsiveness si cu o livrare mai liniara si foarte important o face fara brutalitate :) Poate pe hartie plusul de 40 Nm si 16 CP nu pare mult insa pe asfalt aduc un plus de placere in condusul masinii.

Long story short consider acest upgrade ca fiind cel mai important in conditiile in care nu am fost in situatia ca la achizitie sa pot opta, din varii motive, pt un motor mai puternic.

 

 

http://i.imgur.com/MQx9Zor.jpg

http://i.imgur.com/YeHZHAs.jpg

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Foarte frumoasa masina. Sa o stapanesti sanatos.

 

Mie mi se par exagerate, chiar hotie kiturile Performance de la BMW.

 

Cu banii aia luai intercooler Wagner dedicat, turbina hibrid + remapare profesionala si aveai 270-280cp 580nm iar masina era cu totul altceva.

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

In weekend am schimbat rotile cu cele de iarna si am zis sa fac si o rotație ĂŽntre punți ca sa le uzez uniform. Practic am interschimbat rotile din fata st/dr cu cele spate spate st/dr.

Toate bune si frumoase pana pe la 70 km/h insa la viteza mai mare apĂŁrea un zgomot destul de iritant - huruit pe puntea fata, bĂŁnuiesc diferențialul - ce se amplifica odatĂŁ cu creșterea vitezei. Inițial am crezut ca o fi de la presiunea scĂŁzutĂŁ (avem 1,8 bar) am umflat la 2,3 insa zgomotul a ĂŽnceput sa se simtĂŁ de pe la 50 km/h. Verificat ansamblul pneu janta si totul pĂŁrea ok, folosite 2 ierni aprox 25k km (jante originale BMW, cauciucuri cu stea recomandate de BMW) si in lipsa de opțiuni am decis sa permut rotile in poziția inițialĂŁ cu care am mers in iarna trecutĂŁ rezultatul fiind pozitiv, zgomotul dispĂŁrând total.

Concluzie finala: foarte sensibil sistemul xDrive si netolerant in a accepta interschimbarea pneurilor ce in mod normal capĂŁtĂŁ uzura diferitĂŁ intre punți. Pe viitor nu o sa mai ĂŽncerc permutari, acolo unde ĂŽși ĂŽncepe viața pneul o si va termina :rolleyes:

 

uneori anvelopele formeaza prin uzura un profil in ofrma de dinte de fierastrau. Daca ai chef sa citesti in germana, se numeste "Sägezahnbildung". Poti observa usor asta, trecand cu palma pe suprafata de contact a anvelopei. Daca intr-un sens pare neteda iar invers pare ca are "dinti" atunci acea anvelopa va produce zgomot destul de urat la viteza(in oras nu se prea sesizeaza) . Sunt curios daca este cazul si la tine.

Link to comment
Share on other sites

Foarte frumoasa masina. Sa o stapanesti sanatos.

 

Mie mi se par exagerate, chiar hotie kiturile Performance de la BMW.

 

Cu banii aia luai intercooler Wagner dedicat, turbina hibrid + remapare profesionala si aveai 270-280cp 580nm iar masina era cu totul altceva.

 

Dar se pierdea garantia, ceea ce pentru colegul de fata, si nu numai, conteaza mult mai mult decat caii si/sau perfomantele castigate. Si eu consider acea siguranta data de upgrade-ul acoperit de garantie ca fiind de neinlocuit.

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Foarte frumoasa masina. Sa o stapanesti sanatos.

 

Mie mi se par exagerate, chiar hotie kiturile Performance de la BMW.

 

Cu banii aia luai intercooler Wagner dedicat, turbina hibrid + remapare profesionala si aveai 270-280cp 580nm iar masina era cu totul altceva.

 

Merci pt urĂŁri!

 

Prefer originalul Kenbobo :)

FĂŁra ĂŽndoiala ca exista ĂŽntr-un buget asemanator si alte alternative care sa aducĂŁ un plus mai mare de putere si cuplu insa eu am dubiile mele ca motorul de 2 litri ar avea viața lunga ĂŽmpins cĂŁtre niște valori așa de mari ce binențeles ar fi si exploatate. De asemenea cutia actuala 8HP45 e proiectata pt a fi exploatata cu motoare diesel ce dezvolta un cuplu maxim de 500 Nm (450 Nm pt benzina), nu mai aduc in discuție restul componentelor din lanțul cinematic al transmiterii puterii/cuplu pe asfalt ce sunt dimensionate cred eu pt alte valori, (planetare, diferențiale, cutie transfer etc) ce foarte posibil sa se simtĂŁ abuzate de un 580 Nm :)

Dpdv al meu la cifrele avansate de tine as zice ca mai degrabĂŁ e de luat in calcul de la momentul achiziție un motor ce sa livreze acele valori, si ma refer la cel de 3 litri.

Link to comment
Share on other sites

Cu 3 litri poti sari si mai sus 😀

Oricum, e doar parerea mea dar trebuie sa recunosc ca aspectul cu pierderea garantiei nu l-am luat in seama si nu toata lumea vrea o masina f puternica.

 

Legat de cutie, sunt foarte multe exemple ca duce mai mult decat recomanda producatorul.

 

Iti urez sa te bucuri de masina si sa iti aduca zambetul pe buze de fiecare data cand o conduci.

 

PS: Eu si masina noua cand o sa iau tot nu cred ca o sa am stare sa nu o "alterez" putin.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.