Jump to content

Curatare filtru de particule (E91 N47D20C)


Recommended Posts

Ultima oara cand am fost la Filaret (sa schimb placutele fata) i-am rugat sa imi faca si o scanare - am urmatoarea eroare (avertisment zic ei ca e) pentru filtrul de particule.

 

Fault: Info-particle system: Code: 452A

 

Mi-au zis ca ar fi cam 80% infundat si ca ar trebui schimbat; cineva de acolo mi-a sugerat ca exista cateva service-uri bune din bucuresti care se ocupa de curatare filtru de particule (ultrasunete, etc); i-am si gasit pe unii prin Tei, dar inca nu sunt convins ca asta e cea mai buna optiune.

 

Ceva opinii pe tema asta? ce e de facut - sa il schimb cu unul original, sa il curat intr-un atelier specializat sau sa il dau jos de tot?

 

Altcineva care s-a lovit de dilema asta - ce a ales si cum a apreciat ulterior decizia? :)

 

N-am gasit alt topic pe tema asta si mi-a permis sa deschid unul nou, ma gandesc ca poate e de interes pentru mai multa lume.

Link to comment
Share on other sites

masina are 187k km; au zis ca mai duce 20-30k (uitandu-se la parametri); nu au pornit regenerarea fortata, e drept ca nici n-am stiut sa cer asta.

oare pot porni regenerarea fortata cu BMWhat (Carly for BMW) - am activat si modulul DPF, si aveam in jur de 20g la soot mass si 42.5g la ash mass

 

cu cablu INPA se poate porni? il am, dar nu l-am folosit deloc.

Link to comment
Share on other sites

Stiu niste baieti care au un service bmw pe langa autovit,fac curatire chimica a DPF ului (baga nustiu ce solutie in el) si dau si garantie am inteles,daca vrei numarul da-mi pm sa nu se considere reclama.Eu personal nu am facut acest lucru,la mine inca nu e cazul.

PS:Daca ai DPF infundat se ofileste turbina,deci atentie..

Edited by catacfc
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tot jucandu-ma cu BMWhat, am gasit niste parametri in care se pot citi info despre DPF

- soot mass: scade dupa regenerare

- ash mass: nu scade dupa regenerare, practic sunt particulele care nu mai pot fi curatate de regenerare

- regeneration requested: are valoarea 1 cand cere regenerare, 4 cand regenerarea e in progres

- pressure before DPF

- corrected differential pressure - cred ca asta e ceea ce trebuie citit, dar nu sunt sigur

- calculated DPF km remaining - la mine zice ca vreo 38.000 km

de obicei ce senzori se citesc pentru a diagnostica starea DPF-ului? ce valori ar trebui sa aiba?

 

concluzia este ca momentan DPF-ul e ok, regenerarea porneste singura cam la 500km de mers doar in oras; totusi probabil ca voi merge sa curat chimic DPF-ul, preventiv :)

Edited by wolfenstein99
Link to comment
Share on other sites

Eu l-am curatat pe al meu la E60 LCI. De atunci am facut cam 25k km si totul este ok in parametri. Cauzele la mine au fost douĂŁ bujii arse și unul din termostate.

Ca idee, curĂŁțarea m-a costat 700 ron. Unul nou original sare de 1000 euro așa cĂŁ fĂŁ și tu un calcul...

Link to comment
Share on other sites

sunt din buc, e complicat pentru mine sa-l dau jos de pe masina si sa-l trimit cu posta, dureaza cel putin 4-5 zile; am gasit unii prin sectorul 2 - ei il dau jos, il curata intr-o zi si apoi tot ei il pun la loc.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Tot jucandu-ma cu BMWhat, am gasit niste parametri in care se pot citi info despre DPF

- soot mass: scade dupa regenerare

- ash mass: nu scade dupa regenerare, practic sunt particulele care nu mai pot fi curatate de regenerare

- regeneration requested: are valoarea 1 cand cere regenerare, 4 cand regenerarea e in progres

- pressure before DPF

- corrected differential pressure - cred ca asta e ceea ce trebuie citit, dar nu sunt sigur

- calculated DPF km remaining - la mine zice ca vreo 38.000 km

de obicei ce senzori se citesc pentru a diagnostica starea DPF-ului? ce valori ar trebui sa aiba?

 

concluzia este ca momentan DPF-ul e ok, regenerarea porneste singura cam la 500km de mers doar in oras; totusi probabil ca voi merge sa curat chimic DPF-ul, preventiv :)

 

Esti sigur ca regeneration requested are valoarea 1 cand cere regenerare? Te intreb pentru ca la mine apare 6 cand cere regenerare si la fel ca la tine 4 atunci cand se face regenerarea.In regim de functionare normal (fara cerere/regenerare activa acest parametru are val 1).

 

Exista undeva vre-un manual sau o lista a parametriilor explicata?

Link to comment
Share on other sites

in ultimele 3 luni am vazut mai multe valori pentru acel parametru:

- 0: de obicei dupa ce se termina o regenerare, si pana la o valoare de aprox. 25 pt soot mass

- 1: apare in jur de 25 soot mass

- 4,6: in timpul regenerarii (in mers, cu soot mass in scadere)

 

Nu mi-am dat seama de diferente intre valorile 4,5,6.

 

Mi s-a intamplat si scenariul urmator:

- regeneration requested = 1, soot mass cam 42

- dupa cativa km in orasi, regeneration requested a primit valoarea 6, si soot mass a inceput sa scada

- din pacate a trebuit sa opresc dupa vreo 2km (am ajuns la destinatie); soot mass scazuse pana la 30.

- cand am plecat din nou de pe loc, regeneration requested era din nou 1.

 

Posibil sa fie cam asa:

- 0: filtru curat (soot mass sub 25)

- 1: avertisment ca se apropie regenerare (soot mass 25-40)

- 6: cerere regenerare

- 4: regenerare in progress

Edited by wolfenstein99
Link to comment
Share on other sites

Si mie mi a facut o regenerare recent si a trecut param reg request in 0. Foarte probabil sa fie cum ai scris in ultimul post. Am sa mai urmaresc . Atasez si niste poze din bmwhat cu etapele 6,4,0http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160126/f76f521ed146b5e3cf23594dd69891cf.jpghttp://uploads.tapatalk-cdn.com/20160126/4548fc58506ad0c906523e886e8ca9b5.jpghttp://uploads.tapatalk-cdn.com/20160126/3abd79234858c1f84cadd865a24a85a9.jpg

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.