Jump to content

Galerie admisie si far e90


Recommended Posts

Salutare,

 

Am un e90/320d/an 2005 si intentionez sa-i schimb bujiile(pt a 2a oara) fiindca pe tester figureaza ca am 2 arse.

Prima intrebare este daca atunci cand se da galeria de admisie jos trebuie schimbate si acele garnituri de etansare si daca este indicat sa curat galeria, aceasta nemaifiind curatata niciodata.

A 2a intrebare este daca la far se poate schimba doar sticla si sa pastrez becurile si restul de far, deoarece mi se tot abureste farul si face condens inauntru.

 

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Salutare,

 

Am un e90/320d/an 2005 si intentionez sa-i schimb bujiile(pt a 2a oara) fiindca pe tester figureaza ca am 2 arse.

Prima intrebare este daca atunci cand se da galeria de admisie jos trebuie schimbate si acele garnituri de etansare si daca este indicat sa curat galeria, aceasta nemaifiind curatata niciodata.

A 2a intrebare este daca la far se poate schimba doar sticla si sa pastrez becurile si restul de far, deoarece mi se tot abureste farul si face condens inauntru.

 

Multumesc!

 

La galerie, garniturile daca n-au probleme, nu-s ciupite, coapte, atunci nu trebuiesc schimbate. Galeria in sine se poate analiza pt a vedea daca-i imbacsita. E cam riscant s-o cureti daca nu esti 100% sigur ca n-o sa mai ramana nimic prin canale dupa. Altfel se poate intampla ca in mers sa se desprinda ceva murdarie dislocata in urma operatiei de curatire si sa ajunga in camera de ardere, efectele fiind destul de grave dupa.

 

In legatura cu farul, nu se poate inlocui doar geamul fiind lipit cu un mastic industrial. Daca incerci sa-l desfaci, o sa-l distrugi. Solutia, far complet nou. Chiar si asa nu cred ca se abureste de la geam, ca nu-i lipit bine. eventual poti sa-l analizezi, sa vezi daca intr-adevar s-a desprins si mai degraba sa-l lipesti doar acolo. Stiu ca de obicei farurile au niste doape dintr-un burete tip plasa, doape prin care farul "respira". Trebuie sa aibe doua, unul sus si un altul jos prin care aerul circula in interiorul farului.

Link to comment
Share on other sites

La galerie, garniturile daca n-au probleme, nu-s ciupite, coapte, atunci nu trebuiesc schimbate. Galeria in sine se poate analiza pt a vedea daca-i imbacsita. E cam riscant s-o cureti daca nu esti 100% sigur ca n-o sa mai ramana nimic prin canale dupa. Altfel se poate intampla ca in mers sa se desprinda ceva murdarie dislocata in urma operatiei de curatire si sa ajunga in camera de ardere, efectele fiind destul de grave dupa.

De unde stii? :popcorn:

 

Astept raspunsul tau in legatura cu mizeria dislocata apocaliptica.

 

Pana atunci:

 

Garniturile alea se vand cu vreo 12 lei / buc.

Ai in total 8 garnituri - 4 dreptunghiulare si 4 rotunde. Deci 96 de lei in total.

Hai sa zicem ca dai 100 lei pe ele. Daca nu le-ai schimbat niciodata si vorbim de o masina sh, n-ar fi un capat de tara sa le schimbi.

Iar bujiile trebuie schimbate toate 4.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

De unde stii? :popcorn:

 

Astept raspunsul tau in legatura cu mizeria dislocata apocaliptica.

 

Pana atunci:

 

Garniturile alea se vand cu vreo 12 lei / buc.

Ai in total 8 garnituri - 4 dreptunghiulare si 4 rotunde. Deci 96 de lei in total.

Hai sa zicem ca dai 100 lei pe ele. Daca nu le-ai schimbat niciodata si vorbim de o masina sh, n-ar fi un capat de tara sa le schimbi.

Iar bujiile trebuie schimbate toate 4.

Salut Bogdan,

 

Poti sa-mi zici te rog cat ma costa bujiile + garnituri + manopera si daca te bagi la curatatul galeriei.

Merci!

Link to comment
Share on other sites

Verifica si releul/modulul de la bujii. Daca il schimbi, sa fie Beru. La fel si bujiile Beru sau NGK. Costul la Bujii + releu + manopera ar trebui sa fie in jur de 700 ron. Aici mai adaugi tu garniturile si curatare galerie.

Releul l-am schimbat iarna trecuta, bujiile in 2012 si deja 2 sunt arse, deci calitatea lor e cam indoielnica.

Link to comment
Share on other sites

De unde stii? :popcorn:

 

Astept raspunsul tau in legatura cu mizeria dislocata apocaliptica.

 

 

Nu vreau sa intru in polemici cu tine. Nu sunt mecanic asa cum esti tu, prin urmare nici pe departe n-am experienta ta. De aceea am si zis ca nu vreau sa intru in polemici cu tine, fiindca din start stiu ca pierd. Sunt doar pasionat de ceea ce inseamna si tehnica auto, intr-o mica masura comparat cu altii evident, De altfel sunt inginer, lucrand in proiectarea lampilor spate din zona de automotive. Terminand cu toate aceste explicatii, iti pot spune ca eu doar mi-am expus o parere ca urmare a faptului ca cineva de pe forum a intrebat si mai ales ca relativ recent chiar am discutat despre subiectul acesta cu doi mecanici din zona de vest. Unul dintre astia doi, este si cel pe care-l vizitez tot timpul atunci cand am diverse probleme(revizii) de natura mecanica si chiar imi face placere sa mai discut una alta cu el in timp ce-mi mestereste la masina. De altfel cred ca majoritatea celor care frecventeaza acest forum sunt pasionati de masinile lor si mai ales interesati de cat mai multe detalii. In fond asta inseamna un forum, sa impartasim idei, sa aflam lucruri noi, etc. Revenind la mecanicii cu pricina, ambii se ocupa 90% doar de masini BMW, cu multa experienta in spate zic eu, unul fiiind in trecut pentru multi ani, mecanic in reprezentanta BMW. Daca acestia doi m-au mintit, da, inseamna ca si eu am spus balarii, desi nu vad nici un motiv in spate. Daca tu din experienta ta crezi ca-i altfel, iti pot trimite nr-le lor de telefon si sa te contrazici cu ei. Chiar sunt interesat sa-mi curat si eu galeria de admisie, dar dupa ce-am discutat cu respectivii, m-a pus pe ganduri aceasta operatiune. De obicei cand vreau sa intreprind ceva, chiar imi place sa ma documentez inainte, sa pun in balanta toate riscurile si abia dupa aceea sa realizez ce mi-am propus. Poate ca-i un "defect" dobandit si din zona job-ului, dar mie asa imi place, sa ma pregatesc inainte. Revenind, unul dintre mecanici mi-a spus din start ca nu face treaba asta din cauza riscurilor care exista dupa ce monteaza la loc galeria. Mi-a zis ca daca vreau, imi monteaza doar o galerie noua, ca el nu-si asuma nici un risc sau reclamatii ulterioare. La inceput mi s-a parut si mie ciudat. WTF, sa dau 500E pe o galerie noua cand altii reusesc sa le curete? Nici gand. OK, ce n-am aflat inca si tu poate ma poti ajuta, este riscul pe care-l presupune aceasta operatie de curatare. Ce sanse sunt ca intr-adevar sa se intample ceea ce eu am expus la inceput, plecand de la faptul ca galeria este infundata bine, cu depuneri destul de consistente si mai ales consolidate foarte bine pe peretii interiori. Evident ca sunt mai multe procedee de curatare. Care din ele este cel mai eficient, cel mai putin riscant? Am vazut in ceva postari de-ale tale ca le cureti cu ultrasunete, ceea ce mi se pare pana acum cea mai safe metoda. Consider ca ultrasunetele chiar reusesc sa desprinda toata calamina depusa pe canale a.i. sa nu existe riscul ramanerii de murdarie slabita, care mai apoi sa fie aspirata in cilindrii. Alte procedee, gen WD40 ori cu nu stiu ce perie, etc sincer sa fiu nu-mi prea inspira incredere si nu cred ca as decide sa merg pe un astfel de procedeu.

Seara faina.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

In primul rand imi cer scuze daca te-am ofensat in vreun fel. Nu aceasta era intentia mea. Si multumesc de reply-ul tau mai mult decat civilizat si argumentat.

 

Iti dai seama ca n-ar avea nici un rost sa am eu o discuti cu acei mecanici. Fiecare este liber sa aiba o parere.

Inclin sa cred ca parerea lor are in primul rand un motiv financiar. Una este sa vinzi o galerie noua la care poti pune un adaos comercial si alta este sa cureti o galerie la un pret mult mai mic. E vorba de bani, iar cand vine vorba de bani foarte putini sunt cinstiti cu adevarat. Un fel de scopul scuza mijloacele, iar aici scopul principal este profitul.

 

Eu am fost inainte posesor de BMW si utilizator al acestui forum (din 2006) inainte de a oferi aici servicii de mecanica auto. Cel putin un sfert dintre clientii mei sunt de pe forum, prin urmare imi ajustez serviciile in functie de acestia.

Foarte putini sunt dispusi sa achizitioneze o galerie de admisie noua. Pretul este prohibitiv si eu nici nu prea am incredere in ele pentru ca pana acum am vandut doua galerii de admisie si ambele au inceput sa piarda ulei la scurt timp dupa ce au iesit din perioada de garantie.

Eu elimin pierderile de ulei de la clapete anulandu-le cu un kit de capace din aluminiu. Solutia este de lunga durata si mult mai ieftina decat o galerie noua.

Legat de partea cu curatarea, in mod evident un mecanic care lucreaza la BMW nu-ti va propune interventii care nu sunt agreate BMW.

BMW nu repara, nu reconditioneaza. Vinde adesea piese reconditionate in fabrica, dar acestea sunt la pret de piese noi.

 

Cele mai multe service-uri ofera un procedeu de curatare ineficient. Este curatata doar calamina aflata la vedere, adica 10-20% din depuneri. Restul raman in interiorul galeriei.

Calamina respectiva nu are cum sa duca la distrugerea motorului. Daca se desprinde si ajunge in motor va fi arsa. N-am auzit de nici un motor care sa se fi stricat asa.

Exista intr-adevar destule motoare care s-au stricat din cauza galeriilor de admisie, insa nu din cauza depunerilor ci din cauza clapetelor care s-au rupt si au fost aspirate in motor. Clapetele sunt metalice si fac mari ravagii. Aceste probleme sunt arhicunoscute.

Galeriile de admisie de E39, E46, E38 etc. sunt cele care sunt in principal predispuse.

La E60 n-am vazut inca vreo galerie cu clapete aproape desprinse. La E39 am gasit intamplator clapete cu cate un picior desprins. Mai trebuia sa cedeze inca unul si clapeta ar fi fost aspirata.

Pe de alta parte, galeriile de E60 si E90 au mari probleme cu pierderi de ulei pe la clapete, asa cum am scris mai sus.

 

Curatarea galeriei cu brake cleaner sau WD-40 nu e deloc riscanta ci ineficienta.

Curatarea cu ultrasunete este mult mai eficienta, dar mai scumpa.

 

Cat despre garnituri, e aberant sa nu le schimbi cand demontezi galeria. Cauciucul isi pierde proprietatile in timp si nu mai etanseaza. Uleiul se pierde, ajunge pe cablaje, uneori pe releul de bujii incandescente. E pacat sa fii nevoit sa demontezi galeria de admisie de mai multe ori platind mai multe manopere cand poti schimba mai multe piese deodata rezolvand mai multe probleme deodata sau preintampinand altele.

 

Depunerile foarte mari nu sunt riscante pentru motor ci au o cu totul alta urmare, si anume pierderi de putere destul de mari.

In loc sa treaca o cantitate predeterminata de aer prin galerie, va trece mult mai putin aer catre fiecare piston, iar asta evident va duce la scaderi de putere.

 

Scuze de postul foarte lung.

Edited by Service Premium
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Multumesc Service Premium de explicatii. O mica remarca doar. Respectivii mecanici nu vand piese ci doar repara, deci cam iasa din discutie faptul ca-mi forteaza mana sa cumpar si piese de la ei. Cam toate piesele de pana acum, in prop de 80% au fost comandate doar de aici de pe forum. Nu stiu, poate ca nu vor sa curete galerii fiind destul de "time consuming" pt ei, murdarie multa, nervi si poate ca nici nu pot cere acum banii pt o asemenea munca. In fine, inteleg pe fiecare. Imi pare rau ca nu-s mai aproape de Buc sa te vizitez pt aceasta operatie. Sunt de 3 ani jumate pe forum, si-ti citesc cu interes explicatiile tehnice, tu fiind printre putinii mecanici de aici de pe forum la care as merge daca as sta prin zona. Asta dupa feedbackul altora fe aici si care au fost la tine, dar si felul in care iti tratezi clientii/problemele, in bine ma refer :)
Link to comment
Share on other sites

Deja devine foarte nostalgic topicl asta :))))) glumesc! Si eu trebuie sa curat galeria la e90. Era un DIY pe aici referitor la asta, cu fierberea ei in lesie. Dar nu vreau sa ma apuc de asa ceva. Daca eram si eu mai aproape de bucuresti dadeam o fuga pana la service premium. Nu face nimeni operatiunea asta undeva mai aproape de centrul tarii? :)
Link to comment
Share on other sites

Pai din start nu e bine sa FIERBI galeria, cel mai probabil o sa se deformeze

 

Baietii de pe topicul respectiv erau toti multumiti de operatiune. Ziceau ca nu se deformeaza. Trebuie doar sa nu dai apa rece imediat dupa ce o scoti de la fiert. Trebuie lasata sa se raceasca singura in timp.

Edited by Radu I
Link to comment
Share on other sites

Pai din start nu e bine sa FIERBI galeria, cel mai probabil o sa se deformeze

Salut!Nu se deformeaza.Garantez!

 

Pai din start nu e bine sa FIERBI galeria, cel mai probabil o sa se deformeze

SAlut!Stai linistit,nu se deformeaza am facut 4 pana acum.Chiar daca unora li se pare NOAPTEA MINTII.Fiecare cu parerea sa, spun din experienta,nu se deformeaza nimic si toata operatiunea dureaza 2 ore.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Revin cu detalii, masina se misca foarte bine dupa curatarea admisiei si EGR, urca mai bine in ture si motorul parca toarce mai frumos.

Printre altele am mai schimbat si cele 4 garnituri rotunde de la admisie, bujiile, filtru epurator, manson turbo si 2 garnituri intercooler.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.