Jump to content

Probleme Schimbator de viteza


Norbi1992

Recommended Posts

Salut!

 

Luna trecuta mi-am cumparat un BMW E90 din 2009 si dupa putina folosinta, am observat ca in timp ce porneste motorul, tremura destul de tare schimbatorul de viteza. Ce ziceti, ce poate sa fie problema?

Ps1: Cand masina e in viteza(motor pornit), maneta nu tremura deloc.

Ps2: Cand masina nu e in viteza(motor pornit), maneta tremura putin(inca nu deranjant de tare).

 

Pareri / sugestii?

 

Mersii!

Link to comment
Share on other sites

eh, asa mi-au zis si mie unii mai priceputi - am citit acum mai mult despre Clutch Delay Valve - are impact doar la schimbarea vitezei - cand intra mai ciudat/cu vibratie intr-o viteza, s-ar putea sa fie de la CDV.

 

Oricum - o usoara vibratie pe liber e normala - la masinile cu tractiune spate schimbatorul e direct conectat la cutie, asa ca vibratia motorului se simte direct in schimbator - cu atat mai mult la pornire, cand motorul vibreaza mai tare.

 

La masinile cu tractiune fata schimbatorul e conectat la cutie prin cabluri (ex VW) sau tije (ex Ford) - asa ca schimbatorul nu preia direct din vibratia motorului.

Link to comment
Share on other sites

Oricum chestia e ca asa fac majoritatea e90 (sa nu zic toate ,desi nu am intalnit/condus vre-unul care sa nu faca chiar de nou poate doar putina diferenta la intensitate dar tot tremura)si a mea tremura la fel schimbatorul la relantiu .Cand am cumparat masina (7ani in urma ) aceeasi nedumerire am avut si eu ,dupa care am fost la concesionariu si am probat si alte e90 320d si nu era una la care sa nu tremure mai mult sau mai putin diferenta fiind foarte mica, nu se rezolva nici cu schimbarea suportilor motor/cutie viteze sau kit ambreiaj+volant motor(le-am incercat eu).
Link to comment
Share on other sites

Asa tremura si la a mea. Oricum nu stiu car e deranjant, dar e enervant numai cand te uiti la ea cum face.

Wolfenstein are dreptate ca la propulsie, e alt sistem de prindere fata de tractiune.

Dar mai am si un Merceses tot diesel si la ala nu exagerez ca zic ca nu tremura deloc. Si nici nu vibreaza nici vizibil nici tactil. E de tot rasul sa iti zica la service " asa fac toate n-ai ce sa-i faci". Cum mama naibii sa nu existe solutie pt asa ceva.. m-am resemnat.

Sincer sa fiu sunt mici detalii, poate insiginifiante pt unii, dar mi se pare mai calitativ Merc-ul.

Link to comment
Share on other sites

Pe mine ma deranjeaza in principiu daca e pornit sistemul "Start/Stop"... Aici prin Timisoara(Dar banuiesc ca si prin alte orase) sunt o gramada de santiere / semafoare / etc.... iar motorul opreste si reporneste de 30 de ori pana ajung la lucru(aproximativ 6 km - 20 - 50 de minute), iar vibratia respectiva m-a cam facut sa dezactivez din start "Start/Stop".
Link to comment
Share on other sites

Daca va ajuta cu ceva, aceeasi problema am avut-o si eu, imi tremura destul de tare schimbatorul. Initial am schimbat un tampon la motor fiind ceva semne ca-i uzat, problema persistand totusi. Cu o luna in urma am reusit sa schimb si tampoanele la cutie, constatand dupa aceasta ca schimbatorul nu mai tremura la fel de tare ca si inainte de schimb. Mie aceasta vibratie mi-a aparut dupa schimbul kit-ului de ambreiaj si un simering de la tija schimbatorului de viteze. La fel, cand plecam din rampa, imi smucea destul de tare schimbatorul. Pt moment s-ar parea ca problema s-a rezolvat. O sa vad si pe perioada iernii daca ramane la fel ori revine. Eu sper sa ramana ca si in prezent. Edited by RaYn3
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Am schimbat ieri racordul flexibil (cel de dupa DPF, aveam un zgomot dupa ce se incalzea) si masina vibreaza acum mai putin - schimbatorul mai tremura doar foarte putin pe liber. Edited by wolfenstein99
Link to comment
Share on other sites

Tremuratul schimbatorului l-am observat la mai multe modele de e90 si chiar la al meu, dar ce am mai observat este ca atunci cand e foarte cald afara tremura mai tare,iar cand e frig mai putin spre deloc,ma gandesc ca poblema sunt ceva bucsi de cauciuc sau ce o mai avea pe acolo maneta, nu cred ca sunt tampoane motor,cutie...etc... pentru ca altfel ar fi tremurat toata nu doar schimbatorul.
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Am schimbat racordul flexibil cu unul la fel ca cel original ,adica :

http://www.epiesa.ro/teava-flexibila-esapament-bmw-seria-3-e90-318-d-ernst-465007/5768/10418/part-1287722/

 

Ce am constatat este ca schimbatorul de viteze vibreaza mult mai putin ,vibreaza un pic ceea ce cred ca este normal la diesel.

Concluzia mea este ca motorul se echilibreaza si cu esapamentul,racordul find rupt nu se mai rigidiza si cu esapamentul.

Recomand acest racord fata de cele universale ,este dublu la pret dar se potriveste perfect + ca este nevoie doar de o sudura nu de 2.

Masina E91 320d/2011

post-4682-0-62817700-1458388873_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.