Jump to content

Scandalizare in lumea auto - grupul VAG prins cu minciuna la normele de poluare


bimmer90f30

Recommended Posts

In multe tari VW va fi obligat sa returneze primele de mediu ce au fost platite la achizitia masinilor respective, si in multe tari se vor constitui clientii in parti civile si vor chema vw in instana pentru inselaciune;din toata aceasta afacere probabil ca se vor trage niste invataminte, companiile vor deveni mai responsabile, si poate se va revizui si legislatia in ceea ce priveste calculul emisiilor.

 

Si multa lume se va feri de vw (aici nu includem pe cei ce viseaza second handuri din vitan), din considerente de imagine.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ce e de facut ? Hai sa o luam cinic:

- VW a inselat autoritatile care ne reprezinta.

- Organele legislative europene au decis ca e mai bine pentru noi sa respiram aer mai curat si de aceea au introdus normele de poluare. Chiar daca noi nu intelegem normele de poluare decat prin prisma taxelor pe care trebuie sa le platim pentru un Euro 3 sau 4, ele exista pentru binele nostru. Viitorul trebuie sa fie mai curat si noi il pregatim acum, in prezent.

- Ok, vine RAR-ul, si dintr-o impotenta tehnica, masoara noxele pe banc, static in loc sa le masoare in mers. La fel si consumul dat de producatori. Suntem niste pigmei cand vine vorba de tehnologia de masurare a poluarii dar suntem niste uriasi geniali cand vine vorba de tehnica militara de lupta, ok. Nu ne pasa prea mult de calitatea vietii noastre. Unei parti dintre noi ne cam pasa. Ok. Una peste alta, VW a inselat RAR-ul si prin urmare statul. VW trebuie sa plateasca pentru fiecare masina care era , sa zicem, euro 2 de fapt,dar pt care s-au platit taxe de euro 6. Nu e vina clientilor.

- BUN, clientii nu trebuie sa uite ce mare sex oral le-a tras VW si sa priveasca circumspect relatia comerciala care o are cu ei. In viitor clientii trebuie sa intoarca aceasta mare *sex oral* ne mai cumparand produsele marcii. VW trebuie sa isi spele pacatele cu 7 ape (bani) si apoi , sa moara, daca nu se poate altfel. Una peste alta, ei ne-au bagat in plaman un aer cu o calitate de anii 90, nu de 2010, deci si-au batut joc de sanatatea noastra in timp ce alti producatori, CU INVESTII IMENSE s-au conformat. Nu vad de unde sa apara sustinatorii de drept a VW (fac ei niste masini atat de senzationale incat sa le-o trecem cu vederea?)

  • Like 1
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Ipocrizia unora e nemarginita.

Pe lista de prioritati a unui posesor de autoturism cat polueaza masina lui e probabil pe ultimul loc.

 

Caci daca te intereseaza asta intr-adevar, iti iei o masina cu un motor de mic litraj si o folosesti cat mai rar. Mergi pe bicicleta, cu metroul etc. Asta daca vrem s-o ardem ecologisti pe bune.

Daca benzina ar fi foarte ieftina si n-ar fi taxe enorme, toata lumea si-ar lua motoare mari pe benzina.

Motocicletele sunt cea mai buna dovada. La motociclete sunt taxe foarte mici si consumul e oarecum mic cu unele exceptii.

Probabil 90% dintre motocicletele pe care le vezi in Romania sunt japoneze super sport. Un motor mai mic de 600 e considerat mult prea mic, de incepatori.

Totul se invarte in jurul banilor.

Noi romanii suntem primitivi rau cand vine vorba de chestii d-astea ecologiste si poluare.

Cati isi sorteaza gunoiul? Cati platesc o firma specializata sa ia molozul rezultat in urma renovarii unui apartament? Romanul le da spaga alora de la gunoi sa le ia sau abandoneaza sacii in strada la lasarea intunericului.

DPF-uri anulate, sonde lambda anulate, resoftari, catalizatoare anulate.

 

E amuzanta si treaba aia cu "autoritatile care ne reprezinta". Asta e la modul ideal.

 

Poluarea industriala este adesea ignorata. Corporatii cu profit de sute de miliarde anual platesc amenzi de cateva milioane si toata lumea e fericita.

Lobby-ul facut de corporatii obtine cel mai mult.

 

Mai e si tampenia aia cu "VW ne-a mintit".

Pai marketing-ul este bazat pe minciuna, manipulare sau distragerea atentiei.

Ma rog, le putem spune altfel, dar in esenta cam asta inseamna.

Cati producatori spun adevarul despre consumul real al autoturismelor?

Cati nu declara performante mai bune decat cele reale?

Realitatea este ca lucrurile sunt foarte rar ceea ce par.

Edited by Service Premium
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ce e de facut ? Hai sa o luam cinic:

- VW a inselat autoritatile care ne reprezinta.

- Organele legislative europene au decis ca e mai bine pentru noi sa respiram aer mai curat si de aceea au introdus normele de poluare. Chiar daca noi nu intelegem normele de poluare decat prin prisma taxelor pe care trebuie sa le platim pentru un Euro 3 sau 4, ele exista pentru binele nostru. Viitorul trebuie sa fie mai curat si noi il pregatim acum, in prezent.

- Ok, vine RAR-ul, si dintr-o impotenta tehnica, masoara noxele pe banc, static in loc sa le masoare in mers. La fel si consumul dat de producatori. Suntem niste pigmei cand vine vorba de tehnologia de masurare a poluarii dar suntem niste uriasi geniali cand vine vorba de tehnica militara de lupta, ok. Nu ne pasa prea mult de calitatea vietii noastre. Unei parti dintre noi ne cam pasa. Ok. Una peste alta, VW a inselat RAR-ul si prin urmare statul. VW trebuie sa plateasca pentru fiecare masina care era , sa zicem, euro 2 de fapt,dar pt care s-au platit taxe de euro 6. Nu e vina clientilor.

- BUN, clientii nu trebuie sa uite ce mare sex oral le-a tras VW si sa priveasca circumspect relatia comerciala care o are cu ei. In viitor clientii trebuie sa intoarca aceasta mare *sex oral* ne mai cumparand produsele marcii. VW trebuie sa isi spele pacatele cu 7 ape (bani) si apoi , sa moara, daca nu se poate altfel. Una peste alta, ei ne-au bagat in plaman un aer cu o calitate de anii 90, nu de 2010, deci si-au batut joc de sanatatea noastra in timp ce alti producatori, CU INVESTII IMENSE s-au conformat. Nu vad de unde sa apara sustinatorii de drept a VW (fac ei niste masini atat de senzationale incat sa le-o trecem cu vederea?)

 

 

tu cumva ai un hibrid acasa? 325i acela al tau pus pe gaz nu prea cred ca polueaza asa putin. Nu va mai agitati atata cu vw in sus si in jos ca fac pariu ca nu este singura companie ce face misculatii de genul, doar ca la vw cu siguranta au avut alte interese americanii.

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Saptamana asta m-am intalnit cu un prieten francez care tocmai se intorsese din vacanta din brazilia. Omul m-a intrebat ce mai e nou si am inceput sa ii povestesc de tot scandalul asta (el imi spusese ca nu s-a uitat la tv sau pe net,etc timp de 2 sapt)..acum urmeaza partea amuzanta. Dupa ce m-a lasat sa ii povestesc si sa ii explic cum functiona sistemul, il bufneste rasul si imi spui ceva de genul :"dar eu stiam asta de acum 6 ani.". Evident fiind putin socat(el nestiind de scanadal si facand legatura cu problema care exista la masini din 2009, deci parand destul de plauzibil), l-am intrebat de unde stie. Se pare ca acum 6 ani VW + inca o companie f mare in parteneriat cu Bosch au venit in Romania la firma unde lucrez eu si au nascocit programul asta. Omul chiar mi-a explicat cum functioneaza, dar tot ce am retinut este ca masinile dezvolta mai multa putere decat este declarat tocmai din cauza asta. Programul este facut in asa fel incat in functie de regimul de mers, dupa o anumita limita "da drumul" la mai multa putere la motor. In concluzie se pare ca inginerii romani au fost un factor destul de important.
Link to comment
Share on other sites

Ipocrizia unora e nemarginita.

 

Noi romanii suntem primitivi rau cand vine vorba de chestii d-astea ecologiste si poluare.

 

 

nu numai romanii.. si multi prin vest.

toti sunt ecologisiti pana trebuie sa scoata banul din buzunar. Din gura asa, e usor.

teste facute de ADAC

numai 25 % din dieseluri se apropie in conditii normale de emisiile declarate.

http://www.economica...dac_107876.html

 

faza e cam asa. se stia ca dieselurile sunt niste fumigene de multi ani.. dar nu s-a facut nimic ca acum vreo 10 ani au fost promovate la greu, cel putin vest prin accize mai mici la combustibili, stabilirea impozitului anula functie de CO2 care e mai mic care e intradevar mia mic decat la benzinare etc..

adica nu trebuie sa faci 1000 de teste, le vezi, le auzi le mirosi in fiecare zi in trafic..

o sa se calmeze apele si mai vedem.. probabil o sa fie norme mai dure si dieselurile sa le treca o sa fie super scumpe, si oamenii o sa se gandeasca de 2 ori daca merita sau nu sa le cumpere..

deja un diesel e cam 1.5k minim in plus fata de un benzinar la putere similara.(masini noi configuratie similara) . o sa fie si mai scump.

Edited by DOMI
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

teste facute de ADAC

numai 25 % din dieseluri se apropie in conditii normale de emisiile declarate.

http://www.economica...dac_107876.html

Alt articol scris in drumul spre redactie fara nici o sursa exacta, sunt foarte curios de rezultatele testelor si conditiile de testare cat si de modelele de masini testate mai ales.

Cand oare o sa vedem articole redactate corect cu o gramata de detalii tehnice asupra valorilor masurate si declarate de producator pentru acele masini ?

Si nu spun asta ca as fi hater, chiar mor de ciuda pe astia care conduc cadavre prin oras si stau cu fumul la cur de zici ca e soba pe motorina in loc de masina, dar detalii.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

nimeni nu citeste nimic, apoi isi da cu parerea.

toate detaliile sunt in articol.

din ce ai scris imi dau seama ca ai citit cel mult titlul si cam atat..

 

 

este un test ADAC, poate ai auzit de ei, care au replicat testul WLTC, propus de ONU ca standard de testare mondiala. WLTC e tot in laborator, dar e ceva mai realist decat testele euro de exemplu concepute in anii 70.

articolul e de fapt o copie/traducere a unur articole publicate in UK, the telegraph, germania etc..

Edited by DOMI
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

nimeni nu citeste nimic, apoi isi da cu parerea.

toate detaliile sunt in articol.

din ce ai scris imi dau seama ca ai citit cel mult titlul si cam atat..

Hai sa nu umflam si compara cu ce scrie in linkul de mai jos, apoi ia vezi detalii in The Guardian si vezi detalii in rahatu ala de articol de la Economica, la asta ma refeream.

http://www.theguardian.com/environment/2015/sep/30/wide-range-of-cars-emit-more-pollution-in-real-driving-conditions-tests-show

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

au scris acelasi lucru, ca aproape nici un diesel nici nu se apropie de normele euro in conditii nu neaparat reale, dar mai aproape de realitate..

ma mir totusi ca bmw 2.0d e printre alea care e mai conform sa spunem.. :)

Edited by DOMI
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 2 years later...

Un mic update, ca sa nu deschid topic nou.. (apropo de scandalul diesel-gate care ameninta si BMW ulterior); e vorba de un recall pentru motoare care trebuiau sa aiba alt soft daca nu aveau sistemul adblue instalat:

https://www.bmwblog.com/2018/02/24/bmw-diesel-software-official-statement-n57-engine/#comments

 

Se pare ca au uitat sau au ignorat..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Un mic update, ca sa nu deschid topic nou.. (apropo de scandalul diesel-gate care ameninta si BMW ulterior); e vorba de un recall pentru motoare care trebuiau sa aiba alt soft daca nu aveau sistemul adblue instalat:

https://www.bmwblog.com/2018/02/24/bmw-diesel-software-official-statement-n57-engine/#comments

 

Se pare ca au uitat sau au ignorat..

Asta-i ca si cum i-ar numi pe oameni prosti - pe fata. Software-ul nu se scrie ca acasa, se salveaza pe o discheta si nu mai stii care cum. In firmele de profil exista procese f bine puse la punct. Sisteme de versionare a codului sursa, documentatii, testari, validari. Sa pui o alta versiune de softare pe un motor diferit ti-ar da pe langa complet, ar iesi mitraliera. Cel tarziu la testare ai vedea ca rezultatele testelor nu corespund cu cele asteptate.

E aproape imposibil ce spun ei acolo. (lucrez in industrie, am lucrat si in firma de embedded)

 

Dupa toata mizeria asta mi-am pierdut increderea in toti producatorii. Daca la chestii care se lasa cu parnaiones fac prostii ma intreb la capitolul calitate ce povesti ne spun noua si care-i realitatea de fapt. Banuiam si inainte ca umbla cu ocaua mica(mai ales la discrepanta consumurilor declarate) dar nu-mi imaginam ca minciuna sa aiba proportiile astea.

Edited by mike2005
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.