Jump to content

Cati litri de antigel intra la un bmw e60?


Adrian46

Recommended Posts

Antigelul ori il iei direct diluat, ori il diluezi tu cu apa distilata.

Se goleste de antigelul vechi, din cate retin la E60 ai buson de colire pe radiator, daca nu desfaci cea mai de jos conducta de racire. Strangi la loc dupa golire apoi pui antigel pana se umple vasul, pornesti motorul si il lasi sa mearga pana se incalzeste si tot completezi cu antigel la nivel. Strangi busonul de la vasul de expansiune si faci ceva ture cu masina. Mei deschizi odata busonul de la antigel cu grija sa nu te oparesti si verifici nivelul. Nu are nevoie de aerisire, desi pe undeva avea un mic buson pentru asa ceva. Parca pe teava EGR-ului.

  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Eu nu ma pricep la alte marci.

Nu o sa explic intregul proces, insa pe scurt:

 

La BMW trebuie sa desfaci si busonul de pe blocul motor daca vrei sa schimbi tot antigelul.

Altfel vei schimba doar antigelul din radiator.

Exista si o procedura de aerisire.

Ideea cu conducerea masinii ca s-o incalzesti e gresita pentru ca risti sa o supraincalzesti.

Evident ca dureaza un pic mai mult, dar metoda corecta e s-o lasi sa mearga la ralanti verificand din cand in cand temperatura.

 

Aerisirea se face obligatoriu.

 

Faza cu furtunul pe care sa-l scoti pentru golire e iar o greseala. Adesea oring-urile sunt uzate si nu mai reusesti sa montezi furtunul la loc. Stiu ca la multe marci ai furtunuri prinse cu coliere. La BMW exista mufe rapide.

Exista buson de golire pe radiator intotdeauna. Uneori trebuie demontat intercooler-ul ca sa ajungi la el, insa nu e un capat de tara.

 

Nu e nevoie sa dai jos busonul de pe bloc daca schimbi in acelasi timp pompa de apa sau termostatul.

50% apa distilata si 50% antigel. E nevoie de antigel G11 sau G48.

 

Exista aerisitoare in mai multe locuri, nu doar la EGR. Adesea pe vasul de expansiune sau pe o teava din apropierea sa.

Edited by Service Premium
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Inteleg asta. Daca exista buson pe motor. Personal nu l-am cautat la 525/530 dar nici nu l-am observat. In ultima perioada nu prea am mai vazut masini care sa aiba buson de golire antigel pe radiator.... daramite pe motor. Nu mai vorbim de U650 sa necesite apa jos ca ingheata.

Cat despre aerisire... nu am mai aerisit de la 1300, chiar daca au existat aerisitoare. Nu s-a supraincalzit niciuna

 

E putin rautacioasa exprimarea ta cu total gresit... asa e, la un service care se respecta si are pretentii de reprezentanta se sta mai mult.

Link to comment
Share on other sites

Exista, trebuie doar sa-l cauti. In general se afla pe partea dreapta a masinii. La diesel e chiar in zona turbinei. Il desfaci cu o cheie de 13 mm.

Se afla in dreapta pentru ca motoarele de BMW sunt inclinate spre dreapta.

Nu stiu cum e la alte marci, dar la BMW asa este. E valabil si la masini foarte recente si foarte vechi. BMW pastreaza anumite lucruri neschimbate.

 

Sistemul de racire al unui BMW e mai pretentios. Este rusinos ca un client sa revina pentru ca nu-i baga caldura sau pentru ca i s-a supraincalzit masina.

Plus ca daca nu o aerisesti si ii predai masina, va avea prea putin antigel si va trebui sa completeze singur la nivel. Practic pentru asta mergi la mecanic.

Nu e de joaca cu asa ceva pentru ca la BMW chiulasa e din aluminiu si se poate deforma rapid pentru ca temperatura normala de functionare e motorului e foarte ridicata.

Nu e rautacioasa deloc. Bine, nu e nici prietenoasa, insa nu incerc sa-mi fac prieteni. Nu e nimic personal. E total gresit pentru BMW. D-aia exista o procedura anume.

 

N-are nici o treaba faza cu tractorul si apa care ingheata. Acel buson exista ca sa schimbi tot lichidul de racire, nu doar o parte.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

Mda. Ai dreptate. Scuzele mele. In general pe zona mea se lucreaza pe graba. Cred ca aici unul din 100 de posesori de masina schimba antigelul pentru ca trebuie schimbat. Ajung sa il schimbe doar daca se umbla in/la motor... si nici atunci. De obicei se recupereaza.

Am indivizi care vin cu F10 sa le resetez inspectia de diverse lichide sau alte consumabile fara sa fi schimbat ceva anume de cand au masina....

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Eu nu ma pricep la alte marci.

Nu o sa explic intregul proces, insa pe scurt:

 

La BMW trebuie sa desfaci si busonul de pe blocul motor daca vrei sa schimbi tot antigelul.

Altfel vei schimba doar antigelul din radiator.

Exista si o procedura de aerisire.

Ideea cu conducerea masinii ca s-o incalzesti e gresita pentru ca risti sa o supraincalzesti.

Evident ca dureaza un pic mai mult, dar metoda corecta e s-o lasi sa mearga la ralanti verificand din cand in cand temperatura.

 

Aerisirea se face obligatoriu.

 

Faza cu furtunul pe care sa-l scoti pentru golire e iar o greseala. Adesea oring-urile sunt uzate si nu mai reusesti sa montezi furtunul la loc. Stiu ca la multe marci ai furtunuri prinse cu coliere. La BMW exista mufe rapide.

Exista buson de golire pe radiator intotdeauna. Uneori trebuie demontat intercooler-ul ca sa ajungi la el, insa nu e un capat de tara.

 

Nu e nevoie sa dai jos busonul de pe bloc daca schimbi in acelasi timp pompa de apa sau termostatul.

50% apa distilata si 50% antigel. E nevoie de antigel G11 sau G48.

 

Exista aerisitoare in mai multe locuri, nu doar la EGR. Adesea pe vasul de expansiune sau pe o teava din apropierea sa.

 

Unde verifici Temperatura Mororului ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.