Jump to content

Upgrade frane E9x 320d


mmneg

Recommended Posts

In ultima vreme sunt cam dezamagit de franarea agregatului (E91).

 

A facut cineva upgrade de la frane de 320d la 330i/d sau 335i/d? (asta e varianta cea mai la indemana excluzand M3)

 

N-am apucat sa aprofundez pe realoem dar poate cineva stie, ce se schimba? Fuzete, suporti, etrieri, discuri, furtune, pompa?

 

Acum mi se pare ca discurile fata au 300mm.

 

Am mai facut un astfel de upgrade de la 325 la 345 si diferentele sunt absolut enorme. Nu mi-a venit sa cred.

Link to comment
Share on other sites

eu am facut upgrade de la franele de 325d la cele de 335i.

etrierii de pe 335 se monteaza pe restul modelelor (seria 3 e90) fara nici o alta modificare.

discurile sunt de asemenea mai mari 348x30 in loc de 330x24(la 325d).

nu cred ca mai pot fi montate jante pe 16 cu etrierii de 335i, eu am de iarna pe 17 si intre etrieri si janta raman doar cativa mm.

franarea s-a imbunatatit foarte mult: am avut parte de cateva franri de urgenta in oras si pot sa spun ca franele de 335 lucreaza mult mai bine, ABS-ul intra mult mai putin acum in comparatie cu vechile frane.

pe autostrada mi se pare ca tot timpul mai am o rezerva de franare.

inca nu am inlocuit furtunele de frana, dar ti-as recomanda sa iti iei unele cu insertie metalica.

am condus aceeasi configuratie ca si a mea dar avea si furtune cu insertie metalica si mi s-a parut ca aduc un mic plus.

Edited by gmarius
Link to comment
Share on other sites

M-am interesat si eu pt a mea , se schimba etrierii si suportii etrier , poti schimba doar pe fata . Eu am gasit la 100 E pt fata . Dar pt ca am discurile noi si originale am renuntat . Poate daca mai prind un schimb cu ea ma gandesc . Multi care au facut upgrade asta au schimbat doar pe fata . Cum ar aduce un plus la franare un furtun cu insertie metalica ? Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

cel cu insertie metalica nu se dilata la fel de mult ca cel normal din cauciuc, prin dilatare se mareste volumul celui din urma si ca atare raspunsul la franare are un delay si forta de apasare e mai mare, se duce pedala mai mult inspre podea...asta e teoria, practic la o masina de genul asta personal nu m-as complica atat de mult, nu merita investitia, iar castigul e infim, daca am vorbi de masini cu o herghelie sanatoasa de cai si zile de track atunci da, dar la caii astia de bataie consider ca si sistemul standard de franare e suficient atata timp cat toate componentele sunt in parametri optimi.

 

@Myx - la 100Eur etrieri cu discuri SH banuiesc?! Doar furtunele cu insertie metalica sunt in jur de 100-150Eur, unele bune.

Edited by mik15
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

330 are aceleasi discuri/etrieri cu 335?

Daca vedeti etrieri second de 335, sau daca aveti prieteni cu 335 care fac upgrade bagati aici un semn va rog.

Chiar daca mai dureaza pana la urmatorul schimb de discuri, sunt dispus sa cumpar piesele.

 

Am avut ate ceramic cu discuri oe si nu am fost impresionat. Folosesc doar discuri oe.

Edited by mmneg
Link to comment
Share on other sites

Si daca navighezi de pe telefonul mobil ti se pare la fel de usor sa faci comparatii pe realoem?

 

Plus ca realoem nu iti spune daca poti face montajul propriu-zis in acest caz. Tot o experienta a cuiva care a facut asta are mai multa credibilitate.

Edited by mmneg
Link to comment
Share on other sites

Si daca navighezi de pe telefonul mobil ti se pare la fel de usor sa faci comparatii pe realoem?

 

Plus ca realoem nu iti spune daca poti face montajul propriu-zis in acest caz. Tot o experienta a cuiva care a facut asta are mai multa credibilitate.

E chestie de obisnuita si pe telefon, sfaturi si experienta vor veni din partea celor care au mai facut acest upgrade, dar datele tehnice le gasesti la liber la un click distanta, tu ai asteptat aici 24 de ore sa ti se rapunda la dimensiunile discurilor si tot nu te-ai lamurit.

 

Daca toata lumea ar cauta individual raspunsuri la intrebari si probleme, care ar mai fi rolul acestui forum? Intreb si eu...

 

Asa raman niste informatii scrise, care pot ajuta si alti colegi pe viitor.

Nu am zis ca e rau ca a deschis topic, doar ca era mai rapid si mai sigur sa afle dimensiunile discurilor.

Link to comment
Share on other sites

Nu doar dimensiunea doscurilor e dilema in acest caz...de fapt, dimensiunea lor nici nu conteaza.realoem nu ajuta la nimic in acest caz.

Tu de dragul de a face posturi spui tot felul de prostii, scrii cam mult si fara folos.

In realoem, cat si pe alte situri asemenatoare, iti arata atat diametrul discurilor, cat si piesele care difera intre doua masini cu motorizari diferite, trebuie doar sa compari codurile ca sa realizezi ca sunt piese diferite, si prin urmare trebuie inlocuite la upgrade.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

325, 330 au aceleasi discuri/etrieri

 

Eu cred ca 330 le au mai mari decat 325

 

Azi mi-am comandat si eu frane fata de 330 diesel pt upgrade

am comandat discurile de 348 / 30 mm

placutele ,etrierii ,suportii de etrier ,protectiile de tabla din spatele discurilor si sigurantele alea care tin placutele de frana

furtunasele raman cele ale masinii

Oare e suficient sau am omis ceva ?

Link to comment
Share on other sites

mie mi-au ajuns azi franele de pe un 330d model e92

discurile sunt de 348 de mm si 30 mm grosime ( astea nu mai au chiar atata,sunt SH )

problema e alta,etrierele nu seamana cu cele de pe 320d .Etrierele astea care mi-au venit au suportul cumva pe ele,nu sunt separat ca la restul .Sunt impreuna.Nu stiu daca o sa le pt monta pe 320d

Link to comment
Share on other sites

De apreciat efortul de a avea frane mai bune pe masina .....cand altii vad doar DPF off si Chip ...dar nu este suficient doar schimbat etrierii de pe fata si gata.Ideea este ca fiecare masina are gandit de la inceput de producator sistemul de franare :

1 fata cu discuri ,placute ,etrieri

2 spate cu discuri ,placute ,etrieri

3 modul cum functioneaza ele cu ABS si ESP,pompa de frana,conductele.

Sunt multe discutii pe tema asta....daca gasesc link pun....multi au cheltuit bani frumosi si au obtinut frane mai proaste decat stock.De cele mai multe ori discurile noi,placute schimbate la timp si anvelope de calitate e suficient.

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

My bad, dar nu mai bine cautai de 335? Se merita chiar si cei de 330d?

 

sunt exact la fel franele de 335i sau 335d cu astea pe care le-am luat eu de 330d

Aceiasi etrieri,aceleasi discuri aceleasi placute :thumbsup:

nu este nicio diiferenta

Doar la M3 discurile sunt cu 12 mm mai mari si perforate, si etrierul are alt cod de piesa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.