Jump to content

E46 320d 136cp - pornire grea la rece - inlocuit tot - aceeasi problema - pls help


Recommended Posts

Salutari.

Detin un e46 320d din 2000, 136 cp cel cu pompa vp44. De ceva timp imi face mari probleme la pornire dupa ce o las 6-7 ore cel putin, indiferent de temperatura de afara. .

Problema e cam asa: invarte la automat cam 10-20 sec pana sa dea un semn ca ar da sa porneasca, in tot acest timp cat dau la automat iese fum alb pe esapament, si cand in final porneste lasa in spate un nor de fum alb-gri cu miros intepator.

Daca o opresc imediat si ii dau cheie iar, porneste sfert indiferent de situatie.

Ce am schimbat la ea pana acum incercand sa rezolv problema:

- toate injectoarele

- turbo schimbat, reconditionat

- toate furtunele de vacuum

- debitmetru

- curatat intercooler si galeriile aferente, egr, etc

- verificat furtune tur si retur din pompa in filtru, am pus si supape de sens pe ele crezand ca se dezamorseaza pompa, in cele din urma le-am schimbat cu unele noi, aceeasi problema. precizez ca nu apare nicio bula de aer absolut nimic pe ele. Tind sa cred ca nu e nicio problema din cauza circuitului de alimentare. Pompa din rezervor merge, testat si curentul care vine la ea.

- schimbat furtunele de retur de pe injectoare

- schimbat toate bujiile de 2 ori

- schimbat 3 relee de bujii, schimbat siguranta de 100A din torpedo, schimbat releu DDE.

Mereu pe tester am aceeasi eroare: "glow plugs also glow relay defect"

Eroarea apare dupa ce o sterg doar cand motorul e rece, apare imediat cum pun contactul. Daca motorul e cald si sterg eroarea nu mai apare pana nu se raceste iar. Precizez ca martorul de bujii sta aprins doar max 2 secunde indiferent de vreme si indiferent de ce as fi schimbat.

In DIS daca testez releul de bujii imi apare ca NU merge. Cu oricare din cele 3 as fi incercat. Am luat si un releu de pe o masina similara care mergea si la fel imi face. La alte masina de pe care am luat releul, imediat cum s-a racit vremea putin deja martorul de bujii a stat aprins mai multe secunde, la mine niciodata mai mult de 2 secunde.

Am verificat tensiunea pe firul rosu gros de + ce se conecteaza la releu si e 12v mereu. ( cu sau fara contact)

Am verificat tensiunea pe borna de + din compartimentul motor in momentul in care dau la automat si scade pana la 10.2V pana porneste, apoi e undeva in jur de 14V in timp ce e pornit motorul. Nu stiu daca e normal sau nu, insa nu cred ca are de-a face bateria sau electromotorul cu aceasta problema pe care o am avand in vedere faptul ca am mereu eroarea de bujii si releu pe tester.

Prietenul meu de la care am luat releul are bateria varza (daca sta masina mai mult de 2 zile ii trebuie curent) si tot porneste rapid dupa ce invarte de 2 ori.

La mine invarte destul de rapid si nu da semne de oboseala a bateriei sau sa invarta greu.

 

Orice sfat e binevenit, chiar nu stiu ce sa ii mai fac.

Scuzati eventuale greseli gramaticale, am postat de pe tel.

Multumesc anticipat.

Link to comment
Share on other sites

Un prieten era pregatit sa reconditioneze pompa de injectie din cauza pornirii grele ...am descoperit garnitura la filtrul de motorina cumva mai mare , isi tragea aer ... dar ai zis ca n-ai bule , deci nu e cazul.

Apropo,de verificat daca e pusa pompa "la punct" cu tester dedicat BMW GT1 DIS ...

Edited by meltean
Link to comment
Share on other sites

Am testat pompa si e ok.

Ma gandesc sa exclud tot ce tine de alimentare pt ca daca era o problema vedeam bule sau facea la fel si cand era motorul cald.

E clar o problema cu sistemul de aprindere avand in vedere ca becul la bujii sta max 2 sec si la -5 grade... plus erorile de bujii si releu care sunt mereu.

Banuiesc ca o problema de alimentare nu ar da erorile astea de bujii...

Sunt la capatul puterilor..

Link to comment
Share on other sites

Am dat jos admisia si am constatat ca am toate bujiile arse :blink:

Am dat vina pe fostul releu crezand ca a ramas blocat pe deschis cumva si mi-a ars toate bujiile fix dupa ce le-am pus.

Am masurat fisele ce vin pe bujii cu contactul pus la rece si primesc fiecare curent in jur de 10 secunde, ceea ce inseamna ca releul ce il am acum pe masina isi face treaba. Totul bine si frumos, am comandat bujii noi, le-am schimbat si masina a pornit sfert de atunci... insa pentru cam 1 saptamana, si din nou aceeasi problema ! :(

 

Bineinteles, pe tester iar imi da aceeasi eroare pe bujii sau/si releu, deci clar am din nou bujiile arse toate !

 

Mentionez ca in tot acest timp, cat a pornit ok masina, becul de bujii tot nu a stat niciodata aprins mai mult de 2-3 secunde.

 

Iarasi am testat releul si este ok, la rece da curent aprox 10 secunde deci il exclud din ecuatie.

 

Intrebarea e ce imi poate arde bujiile totusi intrun timp atat de scurt? Garnitura de _chiulasa_ ? sa prinda apa pe acolo ? Nu tin minte exact, insa undeva pe la 10.000 km sau 1 an ca sa spun asa, completez 100-150 ml antigel. Totusi banuiesc ca nu e asa mult incat sa fie _chiulasa_ dusa si sa imi arda bujiile toate in nici mai putin de 1 saptamana....

 

Prin absurd sa zicem ca as avea racitorul de gaze de la EGR stricat si imi arunca apa in admisie, chiar daca ar fi foarte putina, aceasta imi poate arde toate bujiile ?

Link to comment
Share on other sites

Ca idee.ce tensiune de alimentare au bujiile care le tot schimbi?atentie mare ca sunt bujii de 5V si bujii de 11V,daca tu pui de 5V este normal sa le arda.cele de 5V sunt pentru FL adica motorul de 150cp , la NFL sunt de 11V.Astept raspuns daca ai rezolvat.Ceva similar am patit si eu o iarna intreaga de am stricat si electromoturl cat ma chinuiam sa o pornesc.Toti mecanicii la care am dus-o imi spuneau ca bujiile mele sunt ok dar nici unul nu a stiut de faimoasa siguranta de 100A care o aveam arsa.Dc crezi ca se ardea mereu cand o schimbam?Surpriza...era o bujie in scurt.Toti mecanicii cum crezi k imi masurau bujiile?Cu un bec sa vada daca au continuitate :)) ...In fine , a trecut ceva pana mi-am dat seama ca ar putea fi o bujie in scurt , de fapt citisem pe forum ca un coleg patise la fel.Cumpara bujii de 11V si nu de 5V.Sper ca asta e greseala la tine , alta nu vad care sa fie si sa se arda bujiile asa de repede. Edited by george_geo1010
Link to comment
Share on other sites

Deci una din doua.Ori bujiile sunt de 5V ori sunt ultimele ordinarii posibile de s-au ars intr-un timp asa scurt.Am inteles ca tu ai siguranta de 100A ok , eu am povestit despre patania mea asa ca idee.incearca sa iti pui bujii oem Bmw de 11V si iti garantez ca si la anul o sa le ai ok.Sa ne tii la curent cu ce ai mai rezolvat.Crede-ma ca nu au cum sa se arda daca se stropesc cu putina apa sau mai stiu eu ce.Sa inteleg ca tu ai toate bujiile intrerupte?adica niciuna nu mai are continuitate? Edited by george_geo1010
Link to comment
Share on other sites

Surprinzator nu aveam nicio bujie arsa, totul era ok.

Bineinteles dupa ce am montat tot la loc, masina a pornit sfert, avand in vedere ca a stat peste noapte nepornita. Ciudat.

O sa vad daca mai face figuri dupa inca o noapte.

Sigur e ceva de electrica insa cand a fost electricianul langa mine totul functiona perfect...

PS: bujiile sunt NGK 11V. Inainte am avut beru si bosch si le-a ars :)

Cat am avut admisia jos am verificat cutia aia cu fire din care ies fisele la bujii si erau toate ok. Am gasit si un fir care pleca la un senzor in motor care era pe undeva sub ultima bujie si i-am curatat contactele. Ce senzor e ala? Sa fie asta buba? (stiu ca nu e senzorul de turatie ca ala era undeva mai jos pe langa electromotor)

Edited by TiGeR
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

De atunci am observat ca daca la rece o tin peste 5 secunde cu contactul pus, porneste sfert insa ce e ciudat e ca acul turometrului sare pana pe la 1000 rot. pana porneste si stiu ca parca nu facea asa inainte. Nu stiu daca o fi bine.

Oare poate fi pe duca ceva senzor de la contact si din cauza asta sa nu imi stea martorul de la bujii mai mult de 2 secunde aprins? am avut si -2 grade aici si tot asa, nu a stat mai mult de 2 secunde aprins...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.