Jump to content

Sistem incalzire auxiliara webasto


oda111

Recommended Posts

BunĂŁ seara!

Ma gândesc sa montez un sistem de Încãlzire auxiliara pe al meu e46 ci. Este vorba de un 318 ci din 11/2003. Am cautat pe forumuri dar nu am gãsit nimic clar În legãturã cu posibilitatea instalãrii unui astfel de sistem, de aici si rugãmintea cãtre membrii forumului de a ma ajuta cu ceva informatii.

Ăntrebarea este dacĂŁ se poate instala un sistem de ĂŽncĂŁlzire auxiliara, actionabil din telecomanda, pe un 318ci manual?

 

 

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Edited by oda111
Link to comment
Share on other sites

De ce nu s-ar putea? Webasto e un incalzitor auxiliar independent, ce poate functiona si in garaj, fara masina.

Atat ca astea benzinare sunt ceva mai rare, motoarele pe benzina incalzindu-se relativ repede si fara ajutorul unui incalzitor auxiliar.

A... daca vrei sa fie complet integrat in sistemul masinii si sa-l programezi din meniul acesteia... e o tzara mai complicat. Eu zic sa mergi pe prima varianta.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da, ma intereseazã cel oe, care sã se integreze cu bc-ul masinii, sa Îmi porneascã si clima atunci când Încãlzeste apa. Am Înteles ca dacã este montat corespunzãtor, un astfel de sistem tine cont si de nivelul de combustibil si tensiunea bateriei Înainte de pornire. Ce ma intereseazã cel mai mult este sa poatã fi pornit din telecomanda.

Am vãzut un astfel de sistem lucrând si este o optiune foarte buna, mai ales pentru iarna.

 

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Edited by oda111
Link to comment
Share on other sites

Optiunea de-a nu porni cand e slaba bateria, prea putin conteaza. Motorul incalzit, va porni mult mai usor si va folosi mult mai putin curent la pornire decat unul bocna.

Legat de nivelul de combustibil, oricum sonda din rezervor nu e pana la fund. Mereu iti va ramane o rezerva de 5-10L de care nu se atinge.

Si cum spuneai tu, cel mai mult conteaza telecomanda.

Edited by C_o_s_m_i_n
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

E buna pornirea din telecomanda, mai ales dacĂŁ vrei sĂŁ te urci ĂŽn masina calda. Dar aici mai intra si problema atentiei soferului, la mine cum am cutie manuala, dacĂŁ o las ĂŽn treapta de viteza si o pornesc din casa e posibil sa o gĂŁsesc prin altĂŁ parcare :)) Ăn schimb nu prea face mare lucru pentru uzura motorului, aici e unul din atuu-urile webasto. Eu zic ca e mai bine sa ii dau cheie cu apa la 60°sau mai mult decât la 0 sau mai putin.

Oricum, multumesc de idee, dacã nu voi gãsi o solutie pentru webasto, ma orientez cãtre o pornire din telecomanda. Am o Întrebare aici, pentru pornirea asta din telecomanda, se monteazã ceva releu sau actuator prin/pe lângã contact?

 

 

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Edited by oda111
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Am vazut la cineva, pe un Passat diesel, o alarma cu pornire din telecomanda. Parca Thunder ca206 sau ceva de genul. Ideea e ca nu poti porni motorul din telecomanda decat daca ai incuiat masina cu motorul pornit si l-ai oprit din telecomanda. Daca dupa oprirea motorului a intervenit ceva(deschidere a usilor, activarea alarmei) nu iti mai autorizeaza pornirea motorului(asta ca protectie impotriva uitarii cutiei in viteza). E utila in primul rand ca alarma, apoi ai posibilitatea sa pornesti motorul remote. Din punctul meu de vedere, pentru benzinare ar fi utila.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Exista module aftermarket care au sim ĂŽn ele si poti activa webasto dând un sms la acel numĂŁr de cartela. Poti pune sâ˘i unul aftermarket, majoritatea vin cu calculator care citesâ˘te pe obd2 valorile masinii. Sistemul e usor de montat, practic se intercaleaza pe sistemul de rĂŁcire al motorului si pe cel de alimentare cu benzina.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by Razvan Gavan
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Optiunea de-a nu porni cand e slaba bateria, prea putin conteaza. Motorul incalzit, va porni mult mai usor si va folosi mult mai putin curent la pornire decat unul bocna.

Legat de nivelul de combustibil, oricum sonda din rezervor nu e pana la fund. Mereu iti va ramane o rezerva de 5-10L de care nu se atinge.

Si cum spuneai tu, cel mai mult conteaza telecomanda.

 

Dupa 3 zile de temparaturi de sub -10C, in a patra zi incalzirea nu a mai functionat 30min (cat era programata), motorul a pornit dar a invartit f greu, in a cincea zi incalzirea nici macar nu a mai pornit in schimb motorul a pornit mai bine decat in ziua anterioara. Bateria are 1,5 ani, webasto este din fabrica.

Link to comment
Share on other sites

Asta e unul din dezavantaje, nu stii niciodata cat de mult consuma. Sunt avantaje si dezavantaje... eu unul nu mi-as porni webasto din telecomanda (oricum n-am) tocmai din motivul asta. Poate cea mai buna solutie e un garaj si gata.

 

La mine porneste o data cu motorul, si deocamdata nu pot sa zic ca am inghetat in masina, ritmul de incalzire e mai lent ca la o benzinara, dar e ok. Singura problema e la maini, pacat de lipsa volanului incalzit :)

Edited by P.I.M.P.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu n-am facut testul asta pe bmw, ci pe Passat.

Cu webasto, motorul porneste lejer ca si vara.

Fara webasto se chinunie, tuseste, trepideaza de cateva ori si apoi isi da drumul incet.

E60-ul meu porneste destul de greu sub -5 grade, fara webasto. Invarte de 4-5 ori, parca se dezamorseaza instalatia. Bujiile le-am verificat recent si sunt bune.

Cu webasto porneste perfect.

 

Intr-adevar, Webasto OEM la pornire cred ca trezeste toata masina si astfel consumul de curent e mult mai mare.

Al meu fiind montat ulterior, nu are treaba cu CAN-ul masinii si consumul e doar cel al incalzitorului.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.