Jump to content

Again: Prima maÂşinĂŁ...


AWU

Recommended Posts

Salut !

Revin...

Am fĂŁcut anterior un topic ĂŽn care ĂŽntrebam despre E46, dar momentan am avut o problemĂŁ Âşi nu mai am bugetul de E46 Âşi nici pĂŁrinĂžii nu sunt de acord cu ideea de 2.5/3.0 la 18 ani.

Aºa cã bugetul meu este undeva la maxim 2500 de Euro, ºi mã gândeam la BMW 316/318/320 E36 indiferent cã e coupe sau berlinã, doar benzinã sã fie nu diesel.

Caut neapãrat pe România cu volan pe stânga, taxa plãtitã ºi fiscal.

Cum este E36 ca maºinã ? Sunt bune ? Fiabile ? Legat de ÎntreÞinere ºi consumabile, poate ajunge românul de rând sã-i facã faÞã din acest punct de vedere ?

Ce motorizare ar fi mai bunĂŁ ?:

-1.6 de 102 cai

-1.8 de 115 cai

-1.8IS de 140 cai

-2.0 de 150 de cai

Tind sĂŁ cred cĂŁ ultima, dar nu sunt sigur.

Cam atât am avut.

MulĂžumesc anticipat !

Numai bine !

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

cu 2500 iti iei un e46 in stare decenta. cu taxa platita si nerecuperata. evident vorbesc de 316/318 98-2001.

intretinerea este totusi scumpa. sunt si masini in general cu multi km, unele si abuzate, nu sunt nici cele mai fiabile masini.

 

asadar iti recomand bmw (indif ca e36 sau e46) doar daca ai un buget de intretinere serios.

altfel, la 2500 exista masini mult mai noi ca an, masini care ai toate sansele sa fie mai putin stricacioase, vor consuma mai putin, la fel si pretul pieselor, dupa ce ca se va strica mai rar va costa si mai putin sa le repari :)

Edited by CosminE46
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

...cum ar fi , Dacia.....

 

glumesc, e36 e o masinuta perfecta pentru tine la varsta ta

 

1.nu este predispus la defecte grave

(nu are turbina,distributie pe lant,nu este complexa, nu are multa electrica,)

 

2. piese foarte ieftine, fie noi fie second

 

3. simpla, frumoasa si atragatoare

 

parera mea este sa iti cauti un 318is, sunt cele mai reusite,

si ai grija sa-ti gasesti una in forma buna, sunt foarte vechi ,si multe piese au imbatranit

 

ce te intereseaza cel mai mult, este pe partea caroseriei sa nu fie mancata,ruginita, matuita , aripile strambe , masca/bara desprinse(asa le vad pe toate)

 

si motorul si cutia sa nu aibe probleme, sa nu consume ulei, sa nu scoata fum pe toba, altceva nu te mai invat, ca este aproape imposibil sa gasesti unu, sa nu aiba probleme,

la racire, si la articulati, dar cum am zis sunt piese foarte ieftine si cu timpu iti remediezi orice defectiune

 

si eu am avut prima masina e36 318is, si ala mi-a fost foarte norocos.

 

succes!

Edited by bmw3er
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Banuiesc ca esti inca la liceu. Ai un serviciu stabil? Iti permiti sa investesti banii care ii castigi doar in masina?

Daca da, atunci cumpara un e46 benzina, cauta o masina ingrijita, chiar daca mai trebuie sa strangi ceva bani.

Daca nu, atunci cumpara un golf 4 sau un polo si stai linistit in curtea ta.

  • Like 1
  • Downvote 7
Link to comment
Share on other sites

e46, cu m43 sunt foarte fiabile desi cam lenese. Oricum ca prima masina la 18 ani este cea mai potrivita. Sta mai bine la siguranta decat un e36. E36 mai ales is sau 6 cilindrii inmatriculate si in stare buna gasesti greu la banii aia, si deja e o masina veche, in care intra multi bani. Ca idee nici e46-le nu te va scuti de investitii de minim 4-500 de euro pe an.
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ca idee nici e46-le nu te va scuti de investitii de minim 4-500 de euro pe an.

banii astia fara banii de revizii, cauciucuri, becuri etc; sa fim intelesi :)

din punctul meu de vedere un bmw vechi (e36,e46)nu are ce cauta in aceeasi propozitie cu intretinere ieftina, intretinere care sa si-o permita romanul de rand si asa mai departe.

si eu am tot un bmw vechi, zic asta sa nu zica lumea ca domne sunt vreun increzut cu f30 care nu mai dau 2 bani pe masinile vechi. e vorba ca masinile astea nu sunt pt oricine, daca nu iti permiti intretinerea masina o sa ajunga un chin, un stres ca se strica destul de des, reparatiile sunt scumpe, consumul e maricel etc.

 

si sa ai bmw ca prima masina chiar nu recomand. e bine sa ai o oarecare experienta in domeniul auto, sa ai o minima experienta inainte de a lua o masina veche cu piese scumpe.

Edited by CosminE46
Link to comment
Share on other sites

Parere personala : O masina atat de veche e buna pentru cineva pasionat si care doreste sa o intretina foarte bine si eventual sa ii aduca modificari. Altfel nu vad de ce ai da tot bugetul pe o masina de 15 ani+ si nu te orientezi spre altceva. La anii ei se va strica sigur mai repede/la fel de repede ca o alta marca in aceeasi bani, dar veche de maxim 5-6 ani, insa la cea din urma piesele vor fi mai ieftine.

 

Probabil intretinerea o vei face pe banii parintilor, asta inseamna ca, de exemplu, schimbul de ulei & filtre il vei face cand considera ei, conform cartii vehiculului si nu cand e indicat.

 

Dar hai sa vedem in cifre pe 1 an ( si fata de alti baieti de pe forum, care mai adauga optiuni s.a. e FOARTE putin ce e mai jos ):

- motorina : ~350 ron/luna daca nu plec in weekend; ~600 ron altfel => ~450 media * 12 = ~5400 RON

- 2 schimburi de ulei + filtre : ~1300 RON ( fara manopera )

- produse de ingrijit exteriorul : ~500 RON ( bineinteles, optionale )

- urmeaza curatare egr : ~450 RON

- urmeaza cauciucuri de iarna: ~2000 RON ( r16 )

- RCA : variaza prea mult sa dau o suma

- rovinieta : ~120 RON

- amenda : variaza prea mult sa dau o suma

 

------

- urmeaza cauciucuri de vara + jante ~ 3500 RON ( la anul )

- urmeaza placute + discuri : probabil ~1200 RON

 

 

 

Esti sigur ca vrei masina la 18 ani ? Parintii nu au o masina pe care sa o poti conduce din cand in cand ?

Ai putea sa iti concentrezi atentia si grija spre altceva.

  • Like 2
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Eu zic sa nu te lasi descurajat ca nu e dracu asa negru. Daca vrei sa iti iei bmw, gasesti si e36 si e46 nfl la 2500. Intr.adevar poti sa iei un cazan si sa ai nevoie de o multime de bani insa du.te cu cineva care se pricepe si o sa fie ok. Daca intretinerea masinii ar costa cat zice colegul de mai sus nu si.ar mai lua nimeni masina.

O revizie la e46.le meu costa:

Cam 300 lei ulei motul 7l(cel bmw 5w30 e si mai ieftin)

30 filtru mann/mahle

70 filtru aer mann/mahle

130 filtru habitaclu cu carbune

Plus manopera vreo 100 lei.

Placutele mai sunt si ele 150 lei spate ATE

Fata 250

Piese gasesti la dezmembrari cate vrei

Cauciucuri daca nu ai bani de noi iti iei sh si tot asa.

Si daca iti iei logan si calculezi cum a facut.o colegul de mai sus nu iti mai iei

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu zic sa nu te lasi descurajat ca nu e dracu asa negru. Daca vrei sa iti iei bmw, gasesti si e36 si e46 nfl la 2500. Intr.adevar poti sa iei un cazan si sa ai nevoie de o multime de bani insa du.te cu cineva care se pricepe si o sa fie ok. Daca intretinerea masinii ar costa cat zice colegul de mai sus nu si.ar mai lua nimeni masina.

O revizie la e46.le meu costa:

Cam 300 lei ulei motul 7l(cel bmw 5w30 e si mai ieftin)

30 filtru mann/mahle

70 filtru aer mann/mahle

130 filtru habitaclu cu carbune

Plus manopera vreo 100 lei.

Placutele mai sunt si ele 150 lei spate ATE

Fata 250

Piese gasesti la dezmembrari cate vrei

Cauciucuri daca nu ai bani de noi iti iei sh si tot asa.

Si daca iti iei logan si calculezi cum a facut.o colegul de mai sus nu iti mai iei

 

Reviziile sunt cel mai ieftin lucru pe care-l ai de fĂŁcut la un e46. Nu vĂŁd sĂŁ fi scris nimic de elemente de direcție, suspensie, reparațiile eventualelor bube comune cu pierderi de ulei pe la motor, pierderi de antigel și altele. SĂŁ fim serioși, le știm și sunt documentate și p-aici, nu poți sĂŁ-mi spui cĂŁ-ți cumperi e46 și mergi cu el zeci de mii de kilometri fĂŁrĂŁ sĂŁ pice nimic de mai sus.

 

Și ĂŽncĂŁ ceva: dacĂŁ aș avea un e46 (316 nfl, cum ziceți voi) ĂŽntreținut așa cum trebuie mai degrabĂŁ i-aș da foc decât sĂŁ-l dau pe 2.5k. :)

Link to comment
Share on other sites

in functie de noroc poti sa bagi de la revizii pana la mii de eur.Teoretic la E36 alegerea ar fi 318is cu M44 caii sunt destui ,consumul e decent,motorul e destul de bun.Piese mai gasesti prin dezmembrari iar daca dai de una intretinuta corect ai sanse bune ca 1-2 ani sa dai bani doar pe schimburi.
Link to comment
Share on other sites

Salut :), cum au spus si colegii o masina mai veche necesita o intretinere mai "severa" fata de o masina un pic mai noua. Bineinteles si in masinile noi trebuiesc bagati bani. Acuma poti sa prinzi si o masina buna este ca la o loterie. Trebuie sa ai ceva banuti in plus pe langa banii pe care ii dai pe masina pentru revizii. De exemplu eu am un 320d din 2000 si in 2 ani pot sa spun ca am schimbat multe din punct de vedere tehnic si nu pentru ca a fost "cazan" si doar pentru ca piesele se uzeaza si nu duc la infinit(asta pentru ca si sunt pasionat). Poti sa ajungi intr-un punct in care devii "sclavul masinii"(eu :Devil: ) sau intr-un punct in care te saturi si o dai. Consider ca dupa ce o aduci la linia de plutire o sa fie mult mai bine.

Acuma tu sti mai bine in ce buget te incadrezi :).

Multa bafta sa-ti gasesti ceva ce iti place :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

garantat la o masina de 15 ani plus, fie ca e e46, e36, logan, vw sau ce o fi, in prima mie de km care o faci bagi cateva sute de euro, doar sa poti merge cat de cat in siguranta si sa nu ramai in drum cu ea. e o masina de 15 ANI

daca voi credeti ca cineva care vinde o astfel de masina mai baga inainte sa o vanda macar un leu in ea va inselati.

nu zic ca nu exista si exceptii, dar exemplarele in stare buna la anii si pretul de pe piata de acum rar ajung pe anunturi, se dau unor cunostinte/prieteni.

deci orice masina iei,d aca e foarte veche, chiar daca e in stare relativ buna sigur vei gasi ceva de reparat la ea.. niste articulatii macar si tot e ceva.

 

Pe langa asta vin consumabilele.. nu ai istoric clar de service deci trebuie sa faci imediat o revizie. ceva mai mare.. adica ulei, filtre-toate, antigel, lichid de frana etc.. tot dai vreo 6-800d e roni pe asta minim.. si apoi, dupa ce mai mergi ceva cu ea.. mai descoperi una alta.

Daca tu ai 2500 de cumparat masina, cumperi una la 2000 si 500 pastrezi pentru revizia asta mai mare si, daca ai noroc, ceva mici reparatii ce descoperi pe prima mie de km..

 

Costurile lunare sa zicem sunt alta mancare de peste.. acolo intra consum, gume, rca, impozit, etc.. alea sunt valabile orice masina ai avea..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Depinde cat esti dispus sa dai pe masina. Benzina de minim 300 ron pe luna, 450 ron de revizie/an (cu cateva chei si o bere, o faci tu in 2-3 ore in parcare cu amicii); 1000-1300 ron pentru schimbare curele si fulie; piese suspensie, amortizoare, placute frana, diferite garnituri, bujii, senzori, etc. Sa ai bafta sa ni iti pice piese mai scumpe: pompe, injctoare, turbina, debitmetru, etc.

Daca dispui de ceva bani lunar 500-600 ron cred ca iti permiti sa ii bagi in masina majoritatea, daca parintii iti dau 200 ron de benzina si atat....renunta la ideea de bmw. Nu vei apuca sa te bucuri de el si va deveni un chin!

Mult succes!

Link to comment
Share on other sites

Ai putea sa te orientezi si catre un diesel de exemplu si eu tot 18 ani am si am 320d NFL 136 cai masina a fost 2100 + 700 taxa si masina a mai avut nevoie de niste bucsaraie si un schimb de ulei si filtre + termostate care au ajuns pe undeva la 1100 cu tot cu manopera si 400 ron 4 cauciucuri de iarna aproape noi in rest apa paie si bataie iar in rest motoru merge brici iar ca si consum exterior cu masina plina pe distanta brasov-costinesti a fost 6% cu cateva varfuri de 180 pe autostrada iar in oras in functie de trafic si stil de condus nu sare 8% si ca si motor este suficient pentru inceput chiar prea mult daca iti pui capul cu ea. Asa ca parerea mea ai putea sa te orientezi si catre un diesel.
Link to comment
Share on other sites

dragi colegi, voi descurajati baiatul, nu este suficient ca este destul de stresat si emotionat? macar sa nu-i luam entuziasmul

cu toti am trecut prin asta, ne-am luat prima masina buna si mai putin buna

 

pe vremea cand aveam e36 , investeam incontinuu banii in el ca se mai strica una alta mai mereu dar investitiile erau mici si accesibile pentru mine atunci.

 

1. nu e bun diesel pentru el, mai ales cel se 136 cp de care zice un coleg mai sus, sunt problematice si stim toti asta

2. o masina veche nu inseamna neaparat investitii mai multe si costisitoare, si este INVERS, o masina mai noua e mai costisitoare de intretinut

de exemplu eu am luat un a5 acum, si ma costa 32 mil doar schimbat distributie si revizie

la pejeou 407 ma costat 6 mil distributia cu tot cu manopera si revizia in jur de 250 ron

la e46 320d m-a costat 820lei ambreiaju 350 ron manopera.

 

la un e36 de exemplu, orice defectiune chiar daca apar mai des , sunt ieftine... deci in concluzie ce dai la o masina mai noua doar pe o defectiune cum ar fi in cazul meu la e46 doar ambreiaju

faci foarte multe reparatii la un e36...nu mai zic de cei 32 mil

 

oricat de noua ar fi o masina, tot prezinta o defectiune mai devreme sau mai tarziu, si aceea defectiune fie mica sau mare, e foarte costisitoare la o masina mai noua

 

eu vorbesc din experienta, am avut 3 ani de zile e36, si stiu cat de ieftine sunt piesele, plus ca masina nu este predispusa la defecte mari, motor, cutie sunt rezistente

Edited by bmw3er
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Problema asta trebuie privita din mai multe unghiuri.

In primul rand ca el este lipsit de experienta si o masina de 150 de cai cu tractiune spate, asa cum isi doreste el, nu este cea mai buna alegere.

In al doilea rand trebuie sa recunoastem, E36 este foarte slaba la protectia in caz de accident, eu nu prea am vazut accident serios cu E36 fara leziuni grave ale pasagerilor, asta in cel mai bun caz. Si cred ca siguranta este pe primul loc, cu atat mai mult cu cat abia incepe sezonul rece pt aproape 6 luni.

In al treilea rand mi se pare ca o masina de peste 17 ani nu trebuie luata in considerare, este deja prea veche pentru o masina de zi cu zi si cu destul de dese necesitati de investitii. La E36 tabla e deja "coapta", eu am avut si stiu prea bine ce vorbesc.

Apoi, daca el abia are 18 ani si mai mult ca sigur nu are nici un venit, un BMW clar nu este pentru el, intr-un an masina ar mai inghiti cel putin 200 de euro lunar, deci inca o data pretul de achizitie. Sa nu spuneti ca nu este asa, un plin cel putin in fiecare luna, impozit, asigurare, revizie, anvelope plus doar un minim de piese si deja s-a depasit suma.

Si eu prefer sa vad in trafic un Ford Focus in stare buna decat un BMW jalnic.

Sunt sigur ca fiecare si-ar dori sa aibe un BMW mai nou si mai modern din cei de pe forum, asa cum isi doreste si el, numai ca nu este suficient sa iti doresti, trebuie sa ti-l si permiti.

Link to comment
Share on other sites

Apoi, daca el abia are 18 ani si mai mult ca sigur nu are nici un venit, un BMW clar nu este pentru el, intr-un an masina ar mai inghiti cel putin 200 de euro lunar, deci inca o data pretul de achizitie. Sa nu spuneti ca nu este asa, un plin cel putin in fiecare luna, impozit, asigurare, revizie, anvelope plus doar un minim de piese si deja s-a depasit suma.

 

Nu ține argumentul ĂŁsta. Ăn continuare sunt surprins sĂŁ vĂŁd foarte mulți colegi de forum care spun cĂŁ ĂŽntreținerea unui E46 este foarte ieftinĂŁ, ba chiar aproape de zero ĂŽn materie de piese și alte chestii. Cam ĂŁsta e motivul pentru care nu prea ai șanse sĂŁ gĂŁsești mașini OK la vânzare, pentru cĂŁ toatĂŁ lumea crede cĂŁ poți ĂŽntreține un BMW cu venituri de 1000-2000 lei...

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.