Jump to content

DSC DBC ABS fault Battery Terminals! Check! BMW E90 320D from august 2005


pintea1202

Recommended Posts

 

Salutare tuturor,

 

De ceva vreme am o problema la masina mea: BMW Seria 3 fabricata in august 2005 (e90 320d 163 cai)

 

Mai demult imi apareau mai rar aceste erori in bord (odata la 200 km parcursi) dar de ceva vreme apar din ce in ce mai des (la fiecare 20-30 km parcursi) si acum mesajele si persista, ca sa le fac sa dispara trebuie sa opresc motorul, sa repornesc si atunci de multe ori imi apare un alt mesaj de eroare BATTERY TERMINALS CHECK si ca sa il fac sa dispara si asta trebuie sa mai opresc inca odata si sa repornesc motorul.

 

Vedeti aici mai multe detalii cu ce se intampla:

 

Cand sta la relantiu si se aprind toate mesajele in bord, relantiu se misca si motorul scoate un sunet ciudat (se aude pe video)

 

A mai patit cineva asa ceva? Va rog daca puteti sa-mi spuneti cum ati rezolvat aceasta problema!

 

Multumesc anticipat !!

 

Link to comment
Share on other sites

Din punctul meu de vedere ar fi ceva probleme pe la baterie si releul regulator asta insemna ca trebuie sa mergi la un service sa verifice cat de bine iti incarca alternatorul, poti masura tu daca te pricepi, altfel trebuie vazut capacitatea bateriei. Cel mai bine este sa mergi la un service unde se pot face toate masuratorile corespunzatoare, sa te pregatesti de baterie sau alternator. Toate cele iti apar pe display pentru ca respectivele module intra in protectie. Edited by florinree
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Din punctul meu de vedere ar fi ceva probleme pe la baterie si releul regulator asta insemna ca trebuie sa mergi la un service sa verifice cat de bine iti incarca alternatorul, poti masura tu daca te pricepi, altfel trebuie vazut capacitatea bateriei. Cel mai bine este sa mergi la un service unde se pot face toate masuratorile corespunzatoare, sa te pregatesti de baterie sau alternator. Toate cele iti apar pe display pentru ca respectivele module intra in protectie.

Am uitat sa precizez: alternatorul este nou, schimbat acum 2 luni de zile si bateria la fel, noua. Ambele au fost schimbate de un garaj specializat BMW in Franta si a fost facuta inregistrarea noii baterii in calculatorul masinii. Nu am avut problemele astea dupa ce au fost schimbate alternatorul si bateria.. ci acuma de vreo o luna au inceput sa apara mai rar la inceput si din ce in ce mai des....

Link to comment
Share on other sites

Am uitat sa precizez: alternatorul este nou, schimbat acum 2 luni de zile si bateria la fel, noua. Ambele au fost schimbate de un garaj specializat BMW in Franta si a fost facuta inregistrarea noii baterii in calculatorul masinii. Nu am avut problemele astea dupa ce au fost schimbate alternatorul si bateria.. ci acuma de vreo o luna au inceput sa apara mai rar la inceput si din ce in ce mai des....

Salut , am avut si eu aceleasi simptome si rezolvarea a fost baterie noua + releu incarcare .... Oscilatiile erau din cauza faptului ca tensiunea oscila intre 12V si 16 V moment in care protectia modulelor intra in functiune si le decupleaza... Masoara tensiunea si vezi ca ai aceleasi oscilatii si tu ( am masurat cu un multimetru si cu INPA cu motorul pornit si dadea la fel )

Edited by Lancer
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salut , am avut si eu aceleasi simptome si rezolvarea a fost baterie noua + releu incarcare .... Oscilatiile erau din cauza faptului ca tensiunea oscila intre 12V si 16 V moment in care protectia modulelor intra in functiune si le decupleaza... Masoara tensiunea si vezi ca ai aceleasi oscilatii si tu ( am masurat cu un multimetru si cu INPA cu motorul pornit si dadea la fel )

 

Salutare si multumesc pentru raspuns. O sa incerc sa masor tensiunea dar unde se masoara mai exact? Si sti cumva cum se numeste acea piesa ''releau de incarcare'' in engleza? Ca vreau sa caut piesa pe un site ebay sau un site francez de piese auto (eu locuiesc in franta)

 

Merci anticipat!!

Link to comment
Share on other sites

Salutare si multumesc pentru raspuns. O sa incerc sa masor tensiunea dar unde se masoara mai exact? Si sti cumva cum se numeste acea piesa ''releau de incarcare'' in engleza? Ca vreau sa caut piesa pe un site ebay sau un site francez de piese auto (eu locuiesc in franta)

 

Merci anticipat!!

 

NU inteleg de ce vrei sa te complici...releu de incarcare gasesti cum se spune pe "google" daca iti trebuie varianta in engleza...in postul superior am fost destul de clar, deasemenea si colegul...daca nu ai nici o legatura cu mecanica si electrica fuga la service. Altfel daca vrei sa o repari tu si sa masori treaba ta...se poate masura de exemplu : pe baterie, alternator, pe borna de plus din compartimentul motorului etc...,in cazul tau este recomandat service-ul daca spui ca le-ai schimbat de curand sunt in garantie si se pot schimba gratuit.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

NU inteleg de ce vrei sa te complici...releu de incarcare gasesti cum se spune pe "google" daca iti trebuie varianta in engleza...in postul superior am fost destul de clar, deasemenea si colegul...daca nu ai nici o legatura cu mecanica si electrica fuga la service. Altfel daca vrei sa o repari tu si sa masori treaba ta...se poate masura de exemplu : pe baterie, alternator, pe borna de plus din compartimentul motorului etc...,in cazul tau este recomandat service-ul daca spui ca le-ai schimbat de curand sunt in garantie si se pot schimba gratuit.

 

Daca ajuta pe cineva.... mi-am cumparat un mic tester (mai exact asta: https://goo.gl/3W1bM0 ) si acest tester mi-a permis sa vad ce erori am... am avut 2 erori la rubrica DSC si anume: eroarea 1: "cod 5DF7 System voltage too high" eroarea 2: "cod D373 No message (SZL C8, C9)"

Pe urma am rulat cu masina cu testeru pus si cu graficul voltajului... in principiu voltajul era mai mereu intre 13,9 si 14,2 dar in momentul in care apareau erorile incepea sa urce si sa scada de la 14,5 pana la 15, 16, 17 sau chiar 18... si fluctua asa...

 

Avand in vedere ca alternatorul este nou a fost schimbat acum 2, 3 luni.. (asta: http://www.oscaro.com/alternateur-valeo-437538-616347-4-p ) si bateria la fel (asta: http://www.oscaro.com/batterie-energizer-ea95-l5-3761379-2585-p ) am zis ca problema poate sa vina de la calculatorul/senzorul IBS de pe bateria (borna negativa minus) Ca sa fiu sigur, am comandat un cablu IBS din Germania de pe eBay si l-am schimbat... dupa ce am mers cativa km, la fel, toate mesajele au revenit... Pe urma am deconectat doar cele 2 mufe albastre de pe cablu IBS si am lasat doar conectata borna negativa la masa masinii. Dupa aceasta, am facut iarasi cativa km buni si mesajele au revenit... Ce a fost ciudat este faptul ca dupa ce am deconectat mufele de la IBS nu am mai avut nici un mesaj vreo 80, 90 km rulat cu 180-190 constant pe autostrada, muzica tare, caldura pe 28 grade.. dupa ce am iesit de pe autostrada si rulam prin niste sensuri giratorii, cand acceleram sa ii dau viteza, mi-au aparut din nou mesajele in bord (deci fara mufa IBS conectata)... si pe urma la intoarcerea din calatoria de 90, 100 km nu am mai venit pe autostrada, am luat-o pe nationale prin sensuri giratorii, etc sa vad ce se intampla.. si tot la 10, 20 km a trebuit sa opresc motoru si sa-l pornesc iarasi ca sa-mi dispara mesajele..

 

Deci nu e de la calculatorul IBS...

 

Astazi am comandat un alternator nou BOSCH si pe cel VALEO o sa-l trimit in garantie si sa-mi dea banii inapoi.. o sa vedem ce se intampla dupa ce il schimb (asta e cel nou comandat: https://www.piecesvoitures.com/piecesauto/fiche_produit/0+986+080+580_BOSCH )

Link to comment
Share on other sites

Daca intr-adevar ai 16 Volti, inseamna ca bateria ti-a fiert bine,oricum cauza care a dus la schimbarea alternatorului si implicit a bateriei nu a disparut de la sine, ci a revenit.

Chiar daca vei schimba din nou alternatorul,probabil ca dupa o perioada va face la fel. Pana cand legatura electrica intre alternator si baterie nu e una ferma, asa vei pati mereu.

Sau poate ca nici nu ti-a schimbat alternatorul, sau si mai rau ti-a pus altul si mai defect.

Link to comment
Share on other sites

Daca intr-adevar ai 16 Volti, inseamna ca bateria ti-a fiert bine,oricum cauza care a dus la schimbarea alternatorului si implicit a bateriei nu a disparut de la sine, ci a revenit.

Chiar daca vei schimba din nou alternatorul,probabil ca dupa o perioada va face la fel. Pana cand legatura electrica intre alternator si baterie nu e una ferma, asa vei pati mereu.

Sau poate ca nici nu ti-a schimbat alternatorul, sau si mai rau ti-a pus altul si mai defect.

 

Multumesc pentru raspuns, orice parere e bine venita.

Cauza care a dus la schimbarea alternatorului a fost ca acesta s-a stricat. Imi aparea eroare pe ecranul masinii ERROR ALTERNATOR si in momentul ala toate consumabilele erau incarcate de la baterie.... Bateria era cea originala, baterie BMW din 2005... si de aia am zis ca sa o schimb cu ocazia schimbarii alternatorului ca sa fiu sigur ca totul va fi in regula.... Insa vad ca problemele persista...

 

Ce vrei sa spui cu "legatura electrica ferma intre baterie si alternator" poti sa fi mai explicit te rog?

 

Merci !!

Link to comment
Share on other sites

daca zici ca ai schimbat alternatorul si bateria la un service autorizat bmw de ce nu te duci la ei sa vezi ce spun ??? :blink: ptr. ca asta tine de garantie.Cum adica ai comandat alt alternator?ASTA fac cei de la service in baza garantiei de piesa (constata ca alternatorul este defect,fac un raport de garantie si iti pun altul ;nu vad de ce trebuie sa comanzi tu altul si sa cauti rezolvarea in alta parte :blink: ).
Link to comment
Share on other sites

daca zici ca ai schimbat alternatorul si bateria la un service autorizat bmw de ce nu te duci la ei sa vezi ce spun ??? :blink: ptr. ca asta tine de garantie.Cum adica ai comandat alt alternator?ASTA fac cei de la service in baza garantiei de piesa (constata ca alternatorul este defect,fac un raport de garantie si iti pun altul ;nu vad de ce trebuie sa comanzi tu altul si sa cauti rezolvarea in alta parte :blink: ).

 

Alternatorul nou l-am cumparat eu, de pe internet caci garajul care mi-a inlocuit alternatorul stricat cu cel nou mi-a cerut 650 de euro pe un alternator nou ori eu l-am luat cu circa 300 euro deci garajul respectiv nu are ce garantie sa-mi ofere, ei doar au inlocuit alternatorul vechi cu cel nou.

Eu acuma trebuie sa demontez alternatorul asa-zis nou si sa il trimit prin posta firmei de unde l-am cumparat dar nu vreau sa imi las masina imobilizata timp de 2, 3 saptamani cat dureaza tot procesul lor de garantie. Deci am comandat altul nou BOSCH, cand imi ajunge il pun in locul lui VALEO si daca problema este rezolvata, trimit VALEO in garantie si mi se ramburseaza banii (politica lor, oscaro.fr)

Tu as compris? :)

Link to comment
Share on other sites

PROBLEMA REZOLVATA !!! A fost asa cum imi imaginasem: regulatorul de voltaj de pe alternator nu-si facea tot timpu treaba asa cum ar fi trebuit... Dupa ce l-am schimbat, nici un fel de problema (deja 200 km parcursi pe drumuri nationale, prin oras, autostrada si bineinteles cu teste la greu: accelerari bruste, consumabile pornite in acelasi timp)

Am sa trimit alternatorul vechi in garantie sa-mi ramburseze banii platiti pe el...

 

Multumesc tuturor care m-au ajutat cu sfaturi.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.