Jump to content

1993 BMW 520i


drujbex

Recommended Posts

Tu crezi ca daca desfaci motorul, o sa cheltuiesti doar pe manopera + piesele de ugrade?

Gandeste-te asa: ulei, filtre, antigel, garnitura de chiulasa si capac supape by default. Ai face bine sa schimbi si buloane de chiulasa, deoarece cuplul de strangere al lor este in domeniul deformarii. O sa mai gasesti sigur vreun simering, oring, cuzinet de schimbat. Daca schimbi unul vei vrea sa schimbi mai multe. O sa mai gasesti vreun colier, vreun furtun copt, etc. Crede-ma, se strang, trebuie sa te pregatesti de mult mai mult atunci cand desfaci motorul.

Il poti desface si montat, dar e chinul mai mare.

Edited by MuciX
Link to comment
Share on other sites

Se pot efectua fara sa dai jos motorul, dar trebuie sa dai jos trager si radiatoare, sa ai loc de manevre. Eu zic sa iei in calcul si o pompa de apa, role, curele, un termostat, bujii si eventual kit de distributie. Cu noua axa s-ar putea sa tuseasca.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pt. stroker-kit trebuie sa il dai jos, este mult mai munlta munca sa dai afara toata evacuarea, cardanul, cutia de viteze etc pt. a putea schimba arborele; asa cum au spus si colegii, treaba asta te duce lejer 1000E daca vrei sa faci o treaba serioasa ( cuzineti, segmenti, chiulasa refacuta, patine/intinzator distributie , garnituri etc etc ), plus o sapt de munca calificata; la cheltuielile pt " hardware" se adauga niste injectoare cu debit mai mare, iar softul te costa minim 200-300 de euro ( facut pe un stand dyno ).
Link to comment
Share on other sites

Eu 300 eur ziceam doar pt piesele de m54b30 - bugetul total ma astept sa treaca de 1000 eur, partea 'buna' fiind ca-mi pot lua piesele treptat si sa ma apuc de treaba doar cand le am pe toate.

 

Am gasit arbore, biele si pistoane la 250 eur, de pe un M54b30 de 240k. nu sunt inca sigur, parca-s cam multi km.

 

Referitor la axe, am urmarit pe internet (o sa revin poate cu un link de-acasa, ca il pusesem la bookmarks si nush de ce nu mi le sincronizeaza chrome) si am gasit un tip care si-a facut dyno inainte si dupa ce si-a pus axe de s50, si pierde cuplu pe toata plaja, castigand niste putere dupa 5500. In afara unui circuit, e cam useless ... eu prefer low si mid torque in detrimentu' puterii sus de tot imediat inainte sa schimbi viteza ... aia e pentru japoneze :p

 

Iata si un video; aparent 'intra' axele de 330i dar trebuie putin modificate: https://www.youtube.com/watch?v=VT5v6CrGStg

 

 

Practic vreau sa adun incet-incet aceste piese, si peste un an, sau cat o dura, sa dau motorul jos si sa-l refac cu piesele acestea.

Noob-question: de ce trebuie data jos chiulasa, daca se schimba si arborele? Raportul de compresie cu aceeasi garnitura de chiulasa ca pt m50b25 o sa fie 10.5:1.

 

cat despre injectoare, eu la acestea m-am gandit, am vazut ca se pun des pe m50 pt debit mai mare: http://www.ebay.com/itm/BMW-pink-top-fuel-injectors-set-of-6-fits-M52-e36-328-M3-96-99-e39-528-96-98-/131622602911?hash=item1ea551889f:g:RgQAAOSwI-BWFdza&vxp=mtr

Edited by drujbex
Link to comment
Share on other sites

Desi sunt dispus sa arunc anumite sume in masina, eu statului nu-i dau anual 2200 ron pentru 530i sau 6000 ron sau cat e pentru 540.

 

Deja imi ia zeci de milioane anual sub forma de contributii pentru servicii de care n-o sa beneficiez niciodata, TVA, accize. Vreau de asemenea masina pe numele meu, deci exclus Bulgaria, persoane cu handicap, etc.

 

Ador motoarele V8 si mi-am dorit dintotdeauna unul (imi plac ft. mult masinile americane), insa intotdeauna, oricare ar fi veniturile mele, voi face tot ce se poate ca sa limitez taxele platite statului roman.

 

Daca plec vreodata din tara, cu siguranta voi avea in garaj ceva cu v8 in fata, tractiune spate, cutie manuala.

 

Stroker-ul m-ar costa cat 2 ani de impozit de 2999cmc (nu 3000cmc+). In doi ani probabil oricum as avea in vedere un rebuild. In plus, e o platforma foarte ok pe care s-o imbunatatesti, avand in vedere starea generala a masinii:

- stroker la 3.0, CAI, cat-back, harta => ~240whp

- etrieri fata de e31 sau e32 in 2 pistoane + niste discuri ca lumea

- blocant

si-mi iese un BMW clasic cu motor destul de potent cu 6 cilindri in linie si cutie manuala.

De fapt, este deja asta, insa stiu sigur ca "o sa-mi ramana mic" si voi vrea mai mult ... si daca pana in acel moment, in fiecare luna i-am mai cumparat cate ceva pt rebuild, si va mai trebui doar sa gasesc unde sa-mi fac manopera, ma voi scuti de multe frustrari :)

Link to comment
Share on other sites

o inmatriculezi la bulgari.. :)

mai sunt si alte optiuni.

in sfarsit, din ce stiu rebuild-urile astea nu sunt de loc usor de facut.

La ce faci tu iti trebuie soft complet custom, sunt vreo 2 in romania in stare, mai pui un 500 de euro.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am facut scoala generala in Floreasca, scoala nr. 10. Aproximativ un an de zile, cat am fost eu clasa a 7a, langa unul din gardurile curtii a stat parcat un e32 750i.

Nu avea capota, grila, scaune si bancheta. In fiecare pauza, ba chiar chiulind (pentru prima data), ieseam, saream gardul (nu aveai voie sa iesi) si ma minunam in fata acelui motor. Galeria de admisie (incorect indentificata de noi drept "cilindri") contituia atractia principala. Nu-mi venea sa cred cat era de frumos, de curat, de impunator. I-am furat joja si am ascuns-o intr-o zi undeva prin curte. Sanse destul de mari sa mai fie acolo :D

 

Glumeam cu colegii ca lipsa capotei + grila + scaune + placute inmatriculare contrastata cu conditia exemplara in care se afla masina in rest (deci departe de-a fi o masina 'pt piese') ar putea sugera ca cineva a fost calcat si apoi masina a fost "ascunsa" si abandonata de catre faptas, demontand elementele care l-ar fi putut incrimina.

 

Ei bine, intr-o zi am iesit in pauza si era mare agitatie pe partea gardului langa care era parcat 7arul. Era politia acolo, luau masuratori, un comisar avea un caietel in care-si lua diverse notite dupa ce inspecta masina, ca-n filme. N-am aflat exact care a fost faza si ce s-a intamplat, insa e posibil sa fi avut dreptate cu supozitia mea.

 

http://i.imgur.com/7EgzvHT.jpg?1

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Cum mai ajung pe-acolo, asa voi face!

 

...

 

Tocmai m-a palit ... Sunt in 2016. In doi ani, in 2018, 750i-urile E32 din primul an devin masini clasice!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! adica zero taxa mediu, zero impozit.

 

Sper ca am voie sa fiu offtopic pe topicul 'meu' :D

http://bit.ly/1RPa9fB

 

Inca doi ani si a mea e! :yahoo:

Link to comment
Share on other sites

Din unele puncte de vedere, e de vis cotetul (535-ul de mai sus). Vanzator privat care locuieste in inima Bavariei (http://bit.ly/1WQ1uci), un mediu pitoresc si relaxant care probabil se reflecta si-n exploatarea masinii, din ce descrie si din cum arata e clar ca a avut grija de ea, i-a ajustat si supapele ...

Din altele insa, "in romania iti iei e60 de banii aia!!!!!"

 

Anyway ... ontopic, sambata sutez ce zapada a mai ramas in spatele ei si o duc la o bine-meritata tura prin Bucuresti/Ilfov.

Edited by drujbex
Link to comment
Share on other sites

Am facut cam 350 km weekendul acesta. Masina s-a comportat exemplar, a disparut chiar si orice urma de abur, dupa condus mai mult de 2h incontinuu.

Nu mi-a consumat ulei ba chiar... imi arata peste insemnul de maxim :|

 

Cand mi-a pus ulei la service, m-au intrebat cat intra, eu le-am raspuns "5,75", si ei "a, deci 6", si au pus 6 ... imi arata dupa aia, la rece cativa mm sub max.

 

Doar ca la masina asta, n-as stii sa zic de ce, imi arata mereu mai mult la cald decat la rece!

 

O sa masor maine si la rece, insa cat imi arata seara asta la cald imi arata si inainte de cei 350km.

 

Unii zic ca e mai rau sa mergi cu mult ulei decat cu putin ... ce sa fac, sa scot? De ce imi arata considerabil mai mult la cald fata de rece, nu invers trebuia sa fie?

Edited by drujbex
Link to comment
Share on other sites

La cald iti arata "mai mult" pentru ca e uleiul urcat peste tot, nu e tot in baie.

Da numele service-ului care a pus uleiul si asigura-te ca nu le mai treci pragul nici sa le ceri un foc.

 

Mai mult vs mai putin ulei este ca si cum ai alege intre SIDA si cancer. Mai mult ulei inseamna ca ai sanse sa ai presiunea uleilui mai mare decat e cazul, iar el va "incerca" sa iasa pe unde ii este mai usor - de obicei pe la un simering, ceva. Simeringul nu e scump, dar ca sa ajungi la el zici ca nu ai avut noroc in viata.

E "bine" ca au pus mai mult, incepusem sa ma gandesc la scenarii de genul "benzina in ulei", dar nu se potrivea cu descrierea de "s-a comportat exemplar".

De acum, daca intra 5.75 (presupun cu tot cu filtru) le zici sa puna 5, sa astepte si dupa aia sa inceapa sa toarne si restul, cate 250ml odata. Sau il schimbi singur. Uleiul trebuie sa fie intre cele 2 semne, nu aproape de MAX, sau la MAX. Eu as spune ca daca este la jumatatea distantei, este numai bine. Il urmaresti in zilele urmatoare si basta.

O sa fie dificil de scos uleiul in exces ca DIY. Eu am luat de la o farmacie niste furtun de perfuzie si am tras cu o seringa prin orificiul jojei.

Link to comment
Share on other sites

Am inteles ca se mai poate scoate excesul si pe la filtru de ulei, care se demonteaza relativ usor.

 

O sa mai repet citirile... deci la service (Service Scream (Tezparii) BMW* se numeste, e prin Vitan, vezi Google) unde masina statea pe drept si motorul se racise (era pe albastru cand l-am pornit) arata cativa mm sub MAX. L-am citit clar, de mai multe ori.

 

Ieri insa de fiecare data cand l-am citit, imi arata peste maxim...

 

De asemenea, inainte sa-i schimb uleiul, la cald aparea intre min si max, la rece aparea fix pe min. Chiar credeam ca-i mai straight-forward cititul uleiului :))

 

Si da, chiar a mers bine, mai bine decat a mers vreodata, si mi-am permis si sa trag de ea pe niste serpentine din judetul Dambovita, motorul simtindu-se ft bine la turatii >5000rpm. De asemenea trage si intr'a 5a la 60, fata de cealalta masina a mea (un Citroen C4 1.6i) unde daca o calci la 60 intr'a 5a se duce doar consumul la 20 si cam atat.

 

Nu-mi vine sa cred ca-s in cealalta extrema acum - inainte mi-era ca-mi consuma ulei, acum nu mi-l mai consuma deloc, desi n-ar fi stricat sa arda milimetri aia peste max :p

 

___

*n-as vrea sa le fac reclama proasta baietilor, mie chiar mi-au placut dp dv al relationarii. Bineinteles ca nici vorba de cheie dinamometrica si uitat pe torque specs cand strangeau chestii (consider ca gradu asta de meticulozitate - cu exceptia operatiunilor gen demontat chiulasa - e doar la DIY-eri cand lucreaza la masinile proprii) + chestia "5.75, deci 6!". Omu' e fost propietar de 535i si pe-acolo erau numai X6-uri si F01-uri, cand am fost eu. Daca te uiti pe fb, operatiunea lor principala e distributia de N47, fac cateva pe saptamana. Pentru diagnoza, cel putin, ii recomand, au icom care merge chiar si pe vechitura mea cu obd1.

Link to comment
Share on other sites

Nivelul uleiului dupa schimbul acestuia trebuie sa fie la maxim, nu intre cele doua semne.

:thumbsup:

Gasim si ceva documentatie in directia asta? Ce am spus eu se cam gaseste in documentatia oricarui producator, trebuie doar sa citesti. Bine manualul de utilizare e doar parerea constructorului/proiectantului.

 

@Drujbex: pana la urma necesarul de meticulozitate il setezi tu, ca doar e fierul tau. Daca faptul ca probabil folosesc forma de politete a pronumelor si zambesc atunci cand ti se adreseaza compenseaza faptul ca nu strang la cuplu si/sau ca 250ml peste limita nu inseamna nimic, iti doresc doar sa nu fii nevoit sa dai chiulasa jos, sa schimbi ambreiaj, sau altele unde mai conteaza foarte mult cuplul.

 

Legat de evacuarea uleiului in exces, vad ca zice lumea ca nu e bai. Totusi, daca vrei sa il scoti, eu nu as detensiona garnitura filtrului decat daca am de gand sa il schimb. Dar in cazul tau nu se aplica.

Ma rog, poate e din cauza ca eu ist mai prapastios.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.