Jump to content

DPF failure


Recommended Posts

Buna seara,

 

Acum aproximativ o saptamana, am lasat masina cu motorul la ralanti pentru aproximativ 10-15 minute, dupa care mi s-a aprins in bord "Particle filter failure".

Acum daca opresc motorul, scot cheia, il las cateva minute, cand pun contatul, eroarea nu-mi mai apare. Dar dupa ce merg 2-3km, uneori poate putin mai mult, se aprinde iarasi.

In bord imi zici ca filtrul este OK si mai merge inca 80.000km.

 

Mentionez ca mai am o problema cu regulatorul de tensiune care postat-o >>> aici <<< si pe care intentionez sa o rezolv saptamana aceasta.

As vrea sa stiu daca e posibil ca eroarea de la DPF sa provina si de la problema cu regulatorul de tensiune.

 

Am atasat cateva imagini cu eroarea.

 

Masina este un 320d e91 2006

 

Care ar putea fi problema si o eventuala rezolvare?

 

PS: mentionez ca nu fac drumuri foarte lungi cu masina, maxim 10-15-25km, uneori cu 2-5 porniri/opriri in km astia. drumuri mai lungi: unul, maaaaxim 2 pe luna, asta insemnand 60-110km fara oprire (120-220km dus-intors).

post-73161-0-63780500-1447099996_thumb.jpg

post-73161-0-07966300-1447100003_thumb.jpg

post-73161-0-45159300-1447100009_thumb.jpg

Edited by Udini
Link to comment
Share on other sites

Nu prea te inteleg ce nu pricepi de fapt cand citesti eroarea aia ... iti spune clar care e problema, daca pui o diagnoza pe ea poti sa verifici cat de infundat este si valorile de presiune care le ai in DPF la ralanti/2000/4000rpm si cat de des si-a facut regenerarea... daca o face.

Verifica sa ai bujiile functionale, termostatele la fel .. iar daca masina ajunge la peste 75 grade si bujiile merg, te duci la un drum mai lung si o tii mai turata la un mers constant peste 60km/h ca sa isi faca regenerarea si poate ai scapat, daca nu dat jos si curatat.

Link to comment
Share on other sites

Asta cu iesitul la drum lung e o poveste tipic romaneasca in care masinile se repara singure.

 

@Udini - Vezi cum stai cu temperatura apei si daca ajunge la peste 70 de grade la drumurile tale mai lungi. Apoi vezi sa nu ai erori gen bujii arse sau releu ars etc. Daca ai una din aceste probleme, dpf-ul nu se mai regenereaza.

Link to comment
Share on other sites

Si asta cu motorul turat e tot un mit. Am interfata de diagnoza Carly si mai mereu imi monitorizez perioada in care masina face regenerare si temperatura dupa DPF creste in timpul asta pana peste 500 grade iar daca accelerez, o ajut, ajutand-o sa atinga chiar si 600 insa daca merg constant si turat, logic ca nu ajut cu nimic, masina mergand din inertie si consumand 3-4l/100. Ideal ar fi sa ai drum drept sa poti accelera 15-20 min f usor si continuu, ca masina sa aiba temp pe evacuare cat mai mare. Mersul constant nu ajuta cu nimic.

 

Spor! :)

Edited by 23LKY
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Buna seara,

 

Am revenit cu informatii:

 

Am fost in seara asta la service, mi-a pus-o pe tester, dadea eroare pe DPF, si mai erau erorile de la caderile de tensiune.

Dupa ce mi-au sters erorile, nu mi s-a mai aprins "DPF Failure".

O sa mai fac cativa kilometri in seara asta sa vad daca se mai aprinde.

 

Bujiile sunt OK, termostatul este OK. Dupa 10-15km si vrei 10-15min la relanti la service, apa era la 95 grade.

 

Oricum, pentru linistea mea sufleteasca, o sa incerc joi sa fac un traseu mai lung sa-i fac regenerare.

Link to comment
Share on other sites

@Bala

se pare ca temperatura apei nu trece de 70 de grade decat in sarcina. pe drum drept chiar scade. deci retrag ce-am zis anterior ca termostatul ar fi OK.

am atasat un mic filmulet facut in seara asta in care se poate vedea temperatura apei. mentionez ca am urcat o panta cu inclinatie mare, si debia acolo apa a trecut de 80. dar dupa cum se vede a scazut sub 70 dupa coborare si mers pe drum drept.

 

https://www.youtube.com/watch?v=8AIVhGqgFcY

 

acum as vrea sa stiu daca trebuie sa schimb termostatul? :unsure:

Edited by Udini
Link to comment
Share on other sites

@Bala

se pare ca temperatura apei nu trece de 70 de grade decat in sarcina. pe drum drept chiar scade. deci retrag ce-am zis anterior ca termostatul ar fi OK.

 

Problema asta am avut-o eu pe la 90.000 km sau pe acolo. Eu o gasisem din timp pentru ca imi fac diagnoza singur tot la cateva luni. Nu imi aparuse si in bord.

 

Am inlocuit termostatul (eu am doar unul) si antigelul. Apoi am mers aprox 100 km doar pe autostrada. A consumat ca un camion insa nu a mai aparut eroarea de atunci si am pe la 122.000 acum.

 

Parerea mea e sa schimbi ambele termostate + antigelul (daca tot desfaci pe acolo).

Link to comment
Share on other sites

Mi-am comandat ieri, de fapt vineri, ca e duminica de acum :wacko: termostul de apa si egr, ma asteptam sa vina sambata, dar se pare ca ori magazinul e mai lent, ori curieratul e de 2 lei :sweat:

 

Termostatul de apa l-am luat pe Febi Bilstein, iar cel pt egr l-am luat la recomandarea unui prieten, ca ar fi bun, pe BEHR, cat despre antigel, mi-am luat dupa cod OEM (o singura sticla din pacate, de 1,5L, acum nu stiu cat incape) pe Febi, albastru.

 

Cat despre pompa de apa, sper sa mai mearga. Deja am investit prea mult luna asta. :laugh: Mai nou mi s-a crapat o janta si pierde aer. Deci, anvelope de iarna + piese + janta = criza financiara :laugh:

Link to comment
Share on other sites

In cazul in care sunt persoane mai irascibile prin zona, vreau sa stiti ca sunt incepator in domeniu BMW!

Dupa 3 ani de 1.4 benzina, 75CP (prima mea masina), am trecut la 2.0 diesel, 163CP.

Cu 1.4 am facut 30.000km in 3 ani, acum cu 320d am facut 10.000 km in 4 luni (sunt proprietarul ei din iunie, acum am 11.000km). Deci, sa-i zic asa, mi-a cam intrat in sange. :hyper:

Pana acum am fost si sunt foarte multumit de masina, si recunosc, e second, oricand poate sa pice ceva, si de aceea intreb, poate sunt modalitati de reface ceea ce e sricat si nu neaparat de a schimba, gen DPF.

 

@Bala

Te rog sa-mi spui cum ai facut.

Eu am facut 300km de cand mi-au sters erorile, si nu mi-a mai dat eroare la DPF. Eu inca stau cu gandul la Regulatorul ala de tensiune, nu cumva sa fi afectat senzorul DPF. Dar si termostatul, daca nu aveam eroarea, si daca nu aflam de aici de pe forum, nu verificam temperatura apei, si mergeam toata iarna asa :wacko:

Cand o sa schimb termostatele, o sa-i pun sa desfaca alternatorul sa se uite la regulator sa vada despre ce e vorba.

Cat despre temperatura apei la drum lung, nu depaseste 70 grade, doar in panta cu un consum instantaneu mai mare de 8-9% :wacko: debia astept sa schimb termostatele :frantics:

 

PS: va rog sa scuzati eventualele litere lipsa din postarea anterioara, dar scriu de pe o tableta care merge aiurea rau.

Edited by Udini
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

proaspat posesor de 530d 2008 cand am luat masina imi aparea exact aceeasi eroare prezentata de colegul de mai sus pe navi, in schimb masina mergea i tragea absolut normal fara nici cea mai mica problema, chiar si la o plimbare prin oras dupa cativa km iar aparea eroarea. Am fost la tester si am verificat bujiile, releu, valorile care le evacueaza dpf(f f bune), etc , mi-a ster eroarea si mi-a resetat service intervalul ptr DPF la 250.000km si de atunci am facut aproape 1000km si nici vorba sa mai apara eroarea respectiva.

Aceeasi problema si la un vecin de-al meu la 530xd 2009, la fel verificate valorile DPF foarte bune , schimbate bujii, releu recent, verificat, resetat service interval DPF de cand i s-a resetat la fel ca la mine nu i-a mai aparut deloc eroarea care altadata la cativa km prin orase se aprindea de cateva ori, o sa va tin la curent daca mai apare la vreunul din noi

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Buna seara,

 

Am schimbat termostatele, antigelul si alternatorul (pentru scapa de caderile de tensiune). Dupa care am sters erorile provocate de caderie de tensiune, si am cerut sa verifice presiunea la DPF, la ralanti era 2,xx mBar.

Eroarea la DPF nu mi-a mai aparut de pe 10 noiembrie cand am sters erorile provocate de caderile de tensiune. Atunci, pe 10 noiembrie, presiunea pe DPF la ralanti era 24.xx-25,xx mBar.

Acum apa sta in 90 +/-3 grade, iar caderi de tensiune nu am mai avut, tensiunea indicata in bord este 14.3-14.4V.

Inca nu am prins nici un drum mai lung dupa ce am schimbat termostatele. Cel mai lung fiind de 70-80km.

 

Ieri am observat un fenomen ciudat. Am fost cu masina la spalat, si dupa ce am plecat de acolo, masina trage alfel, trage mai bine, la o apasare a pedalei de acceleratie de doar 50-75%. De multe ori am observat chestia asta. S-a mai intamplat cuiva asa ceva? Sau doar mi se pare mie? :frantics:

Link to comment
Share on other sites

Ieri am observat un fenomen ciudat. Am fost cu masina la spalat, si dupa ce am plecat de acolo, masina trage alfel, trage mai bine, la o apasare a pedalei de acceleratie de doar 50-75%. De multe ori am observat chestia asta. S-a mai intamplat cuiva asa ceva? Sau doar mi se pare mie?

Pai se stie ca daca impratii apa pe intercooler acesta functioneaza mai bine, raceste aerul mai bine insa nu cred sa fie efectul atat de dramatic. Cine sti, poate simturile tale sunt mai ascutite :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.