Jump to content

Schimb ulei cutia de viteze automata f10


TĂŁnasĂŁ23

Recommended Posts

Nu respecta procedura de strangere suruburi (cred ca depinde de mecanic). Trebuie sa ii tragi de mana, sa le atragi atentia. Eu am fost atent in mod special la asta, si desi pentru anumite cutii o au lipita pe perete undeva, NU o respecta.

 

Si roata cand schimbi o strangi in ZIG-Zag , dar evident ca mesterilor nostri nu le pasa daca strica o roata sau o cutie de viteze de 10K euro.

Link to comment
Share on other sites

Aici este vorba despre o chestie mai adanca. Este vorba de dispretul pe care il avem fata de reguli si cei care le respecta. Ma uit cum sunt altii (pe care ii invidiem pentru ce au), si cum noi ne consideram mai buni in comparatie cu ei. Noi suntem "smecheri", la noi "merge si asa", noi ne-am invatat sa ocolim regulile, suntem mai destepti... Pana nu schimbam aceste lucruri, nu ni se vor intampla lucuri bune.
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Astazi am facut revizia cutiei de viteze la ZF Faur.

Aseara pe la ora 19 am lasata masina in curte la ei care este inchisa si pazita.

Astazi dimineata la ora 8 am ajuns cu cheia si am dus masina la rampa si imediat s-a apucat de ea dnu. Adrian (un domn cu mustata trecut de 50 de ani), iar intre timp i-a mai venit un coleg. Au lucrat la masina impecabil: au desfacut scutul cu grija sa nu strice ceva, au desfacut baia cutiei fara graba, au slabit suruburile de la mecatronic pentru a se scurge cat mai mult ulei din cutie. Au lasat-o cam doua ore jumatate sa se scurca si intre timp la celalat elevator au lucrat la un X1 (revizie cutie automata 6hp). Dupa ce a terminat X-ul au revenit la masina mea si au strans suruburile de la mecatronic cu cheia dinamometrica in ordinea data de ZF, au montat baia si surubile au fost stranse la cota si in ordinea data de ZF, apoi au inceput sa bage ulei in cutie (ZF Lifeguard 8 pt cutia mea 8hp45). A intrat prima data cam 3 litrii apoi au pus laptopul pe masina ca sa citeasca daca sunt erori pe cutie (nu au fost erori la masina mea) apoi au pornit motorul ca sa incalzeasca ulei din cutie pana la 40 de grade. Dupa ce au dus uleiul din cutie la temperatura dorita (ulei ajungand in filtrul din baie, printre discuri si alte subansamble) au ridicat iar masina si au continuat, cu motorul pornit, sa bage mai departe ulei in cutie (in total au intrat 5 litrii, restul a ramas in convertizor). Apoi am coborat masina de pe elevator si am iesit cu ea pe strada in teste: masina schimba perfect (inainte de schimb nu aveam probleme) insa acum parca sunt putin mai fine schimburile. Dupa cateva ture, ne-am intors la elevator, au ridicat masina, au urmarit sa vada saca sunt scurgeri (n-au fost), au pus scutul inapoi, au pus tester-ul sa vada daca sunt erori (n-au fost), iar apoi au resetat autodaptivii.

 

Concluzia: oamneii de acolo stiu ce fac, sunt trainuiti in Germania la producator, foarte atenti la tot ce fac, explica orice e legat de cutie, foarte amabili, am stat tot timpul langa masina fara sa-mi zica cineva ceva, ba chiar m-au rugat sa stau langa ei sa nu lasam loc de interpretari. Am ramas placut surpins de calitatea oamenilor de acolo, mergeti cu incredere!

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Stie cineva un service unde se face schimb complet la ulei , deja am aproape 60.000km cu uleiul asta si as cam vrea sa il schimb.

 

Era o discutie aprinsa pe un totpic tot despre schimb de ulei la cutie complet, cica un mare meserias la targoviste face asta din ce mai retin bine minte

Link to comment
Share on other sites

La Târgoviște ĂŽți schimba tot uleiul din cutie , am schimbat eu .

 

Mai nou schimba și la Bimmer , am vĂŁzut pe FB ca au achiziționat un aparat cu care ĂŽl schimba pe tot și se folosesc 12 litri . Dar nu folosește ulei original bmw ci ZF .

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@Florin_pch

Resetare adaptari nu iti trebuie soft special. il faci cu ISTA+, tot cu el citesti si temperatura uleiului cand umpli cutia.

 

 

 

@djmanianfs

Stai linistit ca nu au fost ei la ZF Germania. Sau chiar daca au fost, nu pun totul in aplicare. De ce nu au adus si pompa flush, ca sa schimbe tot uleiul? Si ZF Germania schimba uleiul cu pompa flush, dar numai la masini care nu au facut schimbul la timp. . Dar asa este romanul nostru ,, lasa ca merge si asa".

 

 

 

 

Cam da , totusi din 8l sa schimbi doar 5l nu prea e bine , raman 3l de ulei uzat in cutie....

 

 

Raman 4l, in cutie intra 9l :rolleyes: Tu parca ai cutie 8HP, nu?

 

Daca vrei sa schimbi cu pompa flush, iti trebuiesc cam 12l de ulei.

 

De unde esti?, in Bucuresti, Tmisoara, Targoviste, sunt services-uri, unde au pompa flush.

Edited by florin1967
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cam este posibil: un baiat lĂŁsase de seara un X1 pt revizie si au apucat sĂŁ-i dea baia jos si a lĂŁsat-o peste noapte sa se scurga, iar dimineața cand a venit omul mecanicul lucra la masina mea. A desfĂŁcut baia la a mea si a lĂŁsat-o sa se scurga si a continuat la masina lui sĂŁ-i bage uleiul: 6.7 litrii cutia fiind cu 6 viteze!
Link to comment
Share on other sites

Nu prea este logic , nu are cum sa curga atata , in convertizor este 1-1.5 L , ala nu iasa de acolo nici dupa o luna daca lasi cutia fara baie , plus ca mai este ulei ce merge intr-un radiator pana langa motor , nici de acolo nu o sa curga pentru ca nu are cum ... pana la urma ai 2-3 l de ulei care este imprastiat in tot sistemul hydraulic ce apartine de cutie. Ganditi putin inainte sa redactati aici minciunile mecaniclor. Este plin pe net filmulete cu schimburi de ulei la cutiile ZF si dupa 15 min nu mai curge nici macar un picur din cutie , nu vad cum dupa 10 de lasat cutia fara baie poti sa mai gasesti inca 2-3 L fata de ce s-a scurs in prima jumatate de ora ...
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Salut.

 

As vrea sa schimb si eu uleiul la cutie pentru a doua oara. Am cumparat deja kitul dela ZF pentru 8HP dar sunt putin nelamurit daca sa fac prin flush sau gravitational. Kitul contine 7 litrii dar as mai cumpara diferenta daca ar fi sa o fac cu flush.

 

Am citit si pro si contra despre cele doua metode.

 

Gravitational ce nu imi place este ca ramane ulei uzat in cutie si se amesteca cu cel nou. Este o treaba pe jumatate facuta dupa mine.

Flush nu imi place ideea ca ar forta in nu stiu ce pe la mecatronic uzanduse prematur.

 

So... As avea nevoie de un sfat pentru ca nu as vrea dupa schimb sa am probleme.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Fiind la a 2 a schimbare eu as proceda cum face producatorul prin sistemul gravitational, nu cred ca e asa de uzat sa produca neplaceri, totusi exista un filtru pe circuit , niste magneti, nu prea are pe unde ramane materie, numai ulei filtrat chiar daca e utilizat.

 

practic schimbi jumatate din cantitate , automatico mi-a recomandat al doilea schimb gravitational ,deci se pare ca ar fi ok asa , daca ai pitici pe creier poti sa mai iei 4 l si cam aia e , le ceri sa faca flush , nu e mare lucru . Eu nu am prins al doilea schimb dar cel mai probabil as face gravitational

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.