Jump to content

e46 320CD FL2 Curatare EGR==> Nu mai porneste masina


Recommended Posts

Salut,

Prima data o sa imi descriu putin masina pentru a avea un pic de background.

De curand am achizitionat un BMW e46 320CD Coupe FL2 din iunie 2004 adus din italia. Masina arata foarte bine(chiar prea bine) motor impecabil, exterior super.

Pe primul tester mi-au aparut doar cateva erori, care am zis ca totusi e masina SH si e normal sa aibe una 2 probleme(erorile aprute:macara geam pasager 2. Clapeta motor aer exterior/recirculat dreapta si stanga 3.regulator clapeta compartiment picior, ridicarea turatiei la mers in gol 4. activator clapeta aerisire)

La verificarea mecanica nu au zis nimic de rau. Mi-a placut prea mult sa mai stau pe ganduri si am cumparat masina.

Dupa ce am ajuns cu ea din Cluj in Timisoara(pe drum s-a prezentat impecabil, 50 km am mers aproape doar peste 200(230 maxim).

Dupa 2 zile am fost sesizat ca scoate prea mult fum negru, ceea ce era si adevarat, scoate fum mult negru la acceleratie, pana si dupa ce intra turbo( daca acceleram, nu m-ai vedeai in spate nimic... no joke)

Am dus masina la un service sa imi rezolve... dar baietii au zis ca e probabil sa fie de la un injector(injectorul nr 1) care parea mai obosit, dar ca nu pot sa il faca dintr-un anumit motiv(nu mi l-au dat)

Am zis sa incerc ceva de pe forumuri... Am desfacut capacul motorului, am decuplat EGR-ul, l-am curatat bine(era dezastru in interior)

https://drive.google.com/file/d/0Bzl9ZIgk_HWsNEFzZTJvLXo0RXc/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0Bzl9ZIgk_HWsaTFndHZ4R2loenM/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0Bzl9ZIgk_HWsbGpMLTd3Z29mc0k/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0Bzl9ZIgk_HWseHJtVWMzWTFWMDA/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0Bzl9ZIgk_HWscGhLZVdzWWlITHc/view?usp=sharing

Probabil aici am gresit, dar am luat si din galeria de admisie cat am ajuns, si e posibil ca mici parti sa nu fi iesit afara.

Dupa ce am montat inapoi tot, si ii dadeam cheie, electromotorul invartea, dar masina nu pornea.

E prima mea masina luata din bani munciti de mine, si e dureroasa situatia... Nu sunt deloc bun tehnic auto(deaia nici nu trebuia sa ma bag in ea) dar totusi un pic de ajutor ar fi foate bine venit. Stiu ca sunt un cretin deci nu merita mentionat in comenturi. Merci frumos.

Link to comment
Share on other sites

O masina SH cind o cumperi,nu stii de cit timp a stat nemiscata,poate sa stea si vreo 2 ani,poate nu a stat deloc.Ideea e cum o cumperi,schimbi toate consumabilele ulei/filtre, si mergi moderat cu ea o vreme.Daca tu pe drum sa o aduci acasa o ti numai talpa dupa ce ea saraca nu o fi vazut sosea de vreo 2 ani...nici cind e noua nu se face asta la o masina.Acum exact in cazul tau e posibil sa nu fi pus ceva la loc cum trebuie(la galeria de admisie e un senzor in spate).Neaprat dusa la un service bun,daca esti din Bucuresti pot sa-ti zic unul pe privat,facuta diagnoza calumea la ea,etc.Stai linistit se rezolva,sint masini bune.
Link to comment
Share on other sites

O masina SH cind o cumperi,nu stii de cit timp a stat nemiscata,poate sa stea si vreo 2 ani,poate nu a stat deloc.Ideea e cum o cumperi,schimbi toate consumabilele ulei/filtre, si mergi moderat cu ea o vreme.Daca tu pe drum sa o aduci acasa o ti numai talpa dupa ce ea saraca nu o fi vazut sosea de vreo 2 ani...nici cind e noua nu se face asta la o masina.Acum exact in cazul tau e posibil sa nu fi pus ceva la loc cum trebuie(la galeria de admisie e un senzor in spate).Neaprat dusa la un service bun,daca esti din Bucuresti pot sa-ti zic unul pe privat,facuta diagnoza calumea la ea,etc.Stai linistit se rezolva,sint masini bune.

Multumesc pentru raspuns, ai dreptate, sunt din Timisoara, deci daca stii ceva pe aici ar fi de mare ajutor.

Link to comment
Share on other sites

sigur ai uitat sa pui vreun fir sau furtun la locul lui.

Am conectat furtunasul de presiune care inchide si deschide valva(apropo cred ca era blocata valva respectiva, dar din cate am inteles si cu ea blocata ar trebuii sa porneasca) montate cele 4 suruburi inapoi(probabil am scapat vreo garnitura intre egr si galeria de admisie si nu face vacum.. desi nu cred) inca o teava de inox care probabil mergea spre turbo( chiar deloc sigur pe asta)

Link to comment
Share on other sites

Verifica daca ai conectat mufa de la rampa comuna a injectoarelor. Doar ea poate 'comanda' motorului sa nu porneasca dar electromotorul sa invarta. Se afla langa senzorul de presiune de pe galerie(in spate).

Am patit la fel ca tine, dar dupa ce a invartit motorul de 2 ori mi-am dat seama ca nu am conectat mufa, iar dupa ce am pus-o la loc a pornit normal.

 

Mufa (21) la reperul 2

 

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AP71-EUR-05-2004-E46-BMW-320d&diagId=13_0959

Edited by v@sy
Link to comment
Share on other sites

Probabil ceva senzor miscat. Masina trebuie sa porneasca si cu egr-ul demontat deci sigur nu e ceva mecanic (incercat asta pe masina mea). Intradevar exista riscul sa se fi desprins ceva mizerie si sa fi ajuns in motor insa semnele erau altele (zgomote fum). Totusi indicat era sa dai jos si galeria de admisie sa o cureti si sa o speli pe interior cu ceva benzina. Daca asa e la intrare fi sigur ca si pe interior e la fel. Acum nu mai conteaza, ar trebui sa aduci pe cineva cu o diagnoza sa vada ce nu ii convine, ce senzor da valori aiurea.

 

Legat de km ... un BMW din 2004 e practic imposibil sa fi avut doar 83500km. Vazand si cum arata EGR-ul, atata mizerie nu se aduna in 80k km. Aia e mizerie adunata in 200k+ km. Si eu mi-am curatat EGR-ul de curand la un e90 cu 214k km si aveam mai putina mizerie, ce-i drept nu stiu daca proprietarul anterior o curatase inainte sau nu.

Edited by Stutzy
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

As zice sa verifici "Camshaft position sensor". Vezi: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=BV51-EUR-06-2004-E46-BMW-320Cd&diagId=11_3312 . Ala pare sa fie in zona EGR-ului si exista sanse sa-l fi miscat/decuplat in operatiune. Cu senzorul decuplat motorul nu porneste, deci e destul de plauzibil sa fie ala.

 

@Radu. Dece nu? Daca dai jos senzorul MAP cu ce poate sa afecteze faptul ca se spala cu benzina? Desigur cu galeria data jos. Eu vazusem cateva tutoriale pe net legat de asta si cam toate indicau benzina pentru operatiune. In fine, nu conteaza asta, nu pentru asta a fost deschis topicul :)

Edited by Stutzy
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
La multi ani, imi cer scuze ca a durat atat sa revin cu un raspuns, insa am tinut masina putin pe tusa din cauza numerelor rosii. Dupa ce am reusit sa le scot, am mers cu ea la mecanic, iar dupa multe "analize"(apropo, cred ca merita sa iti iei o diagnoza pentru masina.. dai aprox 150 ron pe ea da macar poti sa vezi erori, sa le stergi, nu dai tot cate 50 lei de fiecare data) am depistat ca: Masina fiind inundata, a avut multa minzerie si apa in rezervor ce a dus la infundarea filtrului de motorina, si binenteles o buna parte din aceasta murdarie a ajuns la injectoare. Am curatat injectoarele la o firma din Timisoara si am inlocuit piese prin ele (la Olerom, pret total de 2000 Ron), si am schimbat filtru de motorina (90 Ron). Toate acestea m-au costat ca si manopera 350 lei. Am scapat de acel fum negru, iar masina trage acum impecabil.
Link to comment
Share on other sites

traseele astea de admisie si mai stiu eu ce pe la motor nu le cureti cu lama de cutter sau cu ce ai fi frecat tu pe acolo, uite ce zgarieturi ai tras.

Sunt solutii de curatat sau folosesti motorina care spala cel mai bine, cu o pensula si o periuta, la final il suflai cu aer comprimat si arata ca nou.

Edited by lederp
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.