Jump to content

Defectiune interesanta climatronic E90 320d


Recommended Posts

Deoarece era prea frumos cĂŁ de la achiziție, acum o jumĂŁtate de an, nu ĂŽmi fĂŁcuse nicio problemĂŁ, ieri, ĂŽn mers, dupĂŁ aproximativ 100 de km, deodatĂŁ, ventilatorul climatronicului, aflat pe AUTO, nu mai sufla aerul, nu se mai simțea pe nicio treaptĂŁ.

 

ApĂŁsând dezaburire parbriz, funcționeazĂŁ pe cea mai mare treaptĂŁ de vitezĂŁ, de asemenea, pe minim rĂŁcorește habitaclul cu ventilatorul suflând maximum.

 

Pe manual nu e nicio problemĂŁ: dacĂŁ direcționezi jetul orizontal sau ĂŽn altĂŁ poziție, poți regla treptele ventilatorului cum dorești.

 

Problema se manifestĂŁ numai pe AUTO, respectiv nu se mai simte, aude ventilatorul.

Climatronicul pe AUTO antreneazĂŁ ventilatorul numai dacĂŁ ĂŽi stabilești temperatura 16 sau 28 grade.

 

La tester, azi nu a apĂŁrut nicio eroare.

Cândva, voi merge ĂŽn week-end la reprezentanțĂŁ pentru a elucida misterul.

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Piesa cu tepi poate?!?!? Desi in ceea ce priveste acest modul, stiu ca nu mai merge ventilatorul deloc, indifferent ca-i pe auto sau pe manual. Si pe de alta parte pica de obicei vara din cauza supraincalzirii. Probabil cu un tester, verificand modulele aferente climatizarii, vei gasi vinovatul. Sigurantele le-ai verificat? Nu-s sigur ca are o siguranta speciala pentru aceasta, dar le poti verifica pe toate ce tin de clima, asta inainte sa ajungi la cineva cu tester.
Link to comment
Share on other sites

Pe schema sigurantelor apare un ventilator asociat cu siguranta 88.

Sigur nu e de la sigurante.

Pe 16 2sau 28 grade functioneaza ventilatorul pe Auto.

 

Pe manual, indiferent de temperatura selectata, nu sunt probleme.

 

Ieri, nenea cu testerul a mormait ceva de senzorul de temperatura din habitaclu, desi nu aparuse nicio eroare.

A dat si el cu presupusul.

 

Sigurantele sunt adanc in bord, e inghesuiala. Doar m-am uitat la ele si mi-am dat seama ca risc sa gresesc ceva si mai bine nu umblu.

Edited by severin31
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Acum nici pe manual nu mai suflĂŁ aer ĂŽn zona pieptului, se aude cum funcționeazĂŁ ventilatorul ĂŽmpingând aer cald sau rece pe la parbriz și picioare.

 

Rotița de sub DTC, cea care regleazĂŁ la stânga - aer rece și spre dreapta - cald, are urmĂŁtoarea funcționare stranie:

-când e pe cald nici pe Auto, nici manual nu vine aer În zona pieptului, indiferent de treaptã;

- pe rece funcționeazĂŁ perfect pe Auto sau manual, ĂŽn orice treaptĂŁ.

Link to comment
Share on other sites

E fierbinte cĂŁ dezgheațĂŁ parbrizul.

Și când reglez temperatura la 25 sau 26 se ĂŽncĂŁlzește interiorul, doar cĂŁ nu suflĂŁ prin zona centralĂŁ, ci numai pe sus și jos, exceptând situațiile când e apĂŁsat Max (16 grade pe cea mai mare treaptĂŁ) sau dacĂŁ rotița de sub DTC e pe rece.

Link to comment
Share on other sites

Pune testerul pe masina si vezi excat ce eroare ai, daca am vazut la mine pe e36 de ce nu merge clima sigur merge si la e90, doar bossu cu testerul sa aiba habar de utilizarea lui.

 

Eu am avut belit senzorul de temperatura interiora si imi baga cald la picioare si restul pauza sau baga pe geam si restul pauza.

Link to comment
Share on other sites

Omul cu aparatul nu a reperat nimic, pe tester totul e ”oki doki” și neștiind ce are, cĂŁ vedea cĂŁ nu suflĂŁ prin toate orificiile a dat și el cu ghicitul ĂŽn cafea: ”O fi senzorul din habitaclu, poate nu bagĂŁ prin centru, deoarece considerĂŁ, ĂŽn mod eronat cĂŁ ai deja 25 grade”.

Dar ceea ce omitea el e faptul cĂŁ același senzor dacĂŁ ar fi problematic ar trebui sĂŁ opreascĂŁ introducerea de aer cald pe sus și jos, nu doar ĂŽn zona pieptului.

  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Omul cu aparatul nu a reperat nimic, pe tester totul e ”oki doki” și neștiind ce are (...)

Dar ceea ce omitea el e faptul că același senzor dacă ar fi problematic ar trebui să oprească introducerea de aer cald pe sus și jos, nu doar în zona pieptului.

Dezgrop si eu postul asta si poate il pot directiona pe severin31 spre o rezolvare; avand in vedere/bazandu-ma pe ultimile doua replici, cea din 29 November 2015 - 19:30 si cea de mai sus, ii sugerez sa verifice daca la apasarea butonului de directionare a aerulul pe grila din mijloc (si poate doar pe cea din mijloc..) si dupa ce trece PE CALD "clima" avand SI ROTITA de sub DTC pe cald, daca intra aer in habitaclu.

 

Daca NU intra aer cald in habitaclu sau intra aer rece inseamna ca clapeta de directionare a aerului cald prin grila din mijloc NU mai functioneaza/nu mai este actionata ci a ramas doar pe rece... eventual.

Si asta probabil nu se vede pe tester (nu sunt foarte sigur..)

 

..Rotita de sub DTC da doar posibilitatea (utila) de a opta manual pentru aer rece pe grila doar prin centru in timp ce celelalte din lateral pot da doar aer cald sau rece reglabil din clima. Cel putin asa functioneaza la mine.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.