Jump to content

Pornire corecta masini cu START / STOP


StGermain

Recommended Posts

S-a mai discutat subiectul asta, nu este necesar sa "pui contactul"...daca este necesar o sa vezi ca desi apesi frana si apesi butonul din prima fara sa "pui contactul" are momente cand porneste mai greu, isi face singura circuitul necesar pentru o pornire ok.
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@bogdan_r

 

Imi poti spune daca si la tine exista acel tremurat/trepidat al masinii la pornirea pe frigul asta ?

 

Eu unul am fost la service, i-am pus pe baieti sa verifice bujiile si au fost in regula.

 

Nu am sesizat nimic ciudat, eventual urmatoarea data cand o sa imi faca la fel si simt ceva tremurat ciudat o sa revin sa-ti zic

 

Si la fel cum zice si Cookie, n-au treaba bujiile la diesel decat la pornire...

 

Ca sa intelegi si tu, nici eu nu sunt mare mecanic, dar stiu care este diferenta la aprinderea la motoarele pe benzina si aprinderea la motoarele pe motorina, aprinderea la benzina are loc prin scanteie asadar daca bujiile nu mai sunt bune, apar probleme nu doar la pornire ci si in mers, iar la diesel aprinderea se face prin compresie (motorina este comprimata in cilindru pana se aprinde) deci bujiile nu au nici o treaba cu aprinderea motorinei, decat la pornire cand temperatura in cilindru este sub limita in care motorina s-ar aprinde doar prin compresie... Sper ca ti-ai facut si tu acum o idee care ce si cum. Si daca am gresit ceva, rog un coleg care stie sa ma corecteze..

Edited by bogdan_r
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mai nou la motoarele noi, bujiile mai sunt folosite si pt regenerarea DPF ului in mers pt a creste temp de ardere. Inca o data. Sunt multe masini diesel vechi cu toate bujiile arse si pornesc fara probleme chiar si la -10gr. 'Ntelesa-ti cum sta treaba cu bujiile pe diesel?

 

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu am sesizat nimic ciudat, eventual urmatoarea data cand o sa imi faca la fel si simt ceva tremurat ciudat o sa revin sa-ti zic

 

Si la fel cum zice si Cookie, n-au treaba bujiile la diesel decat la pornire...

 

Ca sa intelegi si tu, nici eu nu sunt mare mecanic, dar stiu care este diferenta la aprinderea la motoarele pe benzina si aprinderea la motoarele pe motorina, aprinderea la benzina are loc prin scanteie asadar daca bujiile nu mai sunt bune, apar probleme nu doar la pornire ci si in mers, iar la diesel aprinderea se face prin compresie motorina este comprimata in cilindru pana se aprinde deci bujiile nu au nici o treaba cu aprinderea motorinei, decat la pornire cand temperatura in cilindru este sub limita in care motorina s-ar aprinde doar prin compresie... Sper ca ti-ai facut si tu acum o idee care ce si cum. Si daca am gresit ceva, rog un coleg care stie sa ma corecteze..

 

(motorina este comprimata in cilindru pana se aprinde) - adica aerul este comprimat si motorina este injectata in aerul comprimat si se produce detonatie sau explozie

 

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Salut ! Am aceeasi problema ca bogdan r si din ce citesc aici vad ca e normal sa invarta motorul ceva mai mult cu martorul de la bujii care s-a stins aproape instant la o temperatura exterioara de -5.5 grade ! Poate pun si eu o intrebare stupida , e normal sau nu ?
Link to comment
Share on other sites

Si mie imi tremura cateva secunde si relantiul statea putin mai sus(la rece, la minus), pe la 1000 de turatii, dar isi revenea destul de repede. Aveam eroare pe toate 4 bujii. Un mecanic mi-a spus ca e perfect normal simptomul asta in cazul in care nu functioneaza nicio bujie(probabil de la releu). Ce mi s-a parut ciudat, iarna trecuta, desi stiam 100% ca nu functioneaza bujiile si din testerul de la BMW si pusa pe ista p la un baiat, tot mi s-a aprins martorul de la bujii la pornire de cateva ori :))
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salut ! Am aceeasi problema ca bogdan r si din ce citesc aici vad ca e normal sa invarta motorul ceva mai mult cu martorul de la bujii care s-a stins aproape instant la o temperatura exterioara de -5.5 grade ! Poate pun si eu o intrebare stupida , e normal sau nu ?

 

 

Ai inteles gresit, eu n-am nici o problema :)

Link to comment
Share on other sites

Am observat ca daca o pornesc instant fara sa o las sa se preincaleaza pare sa aiba un mic tremurat timp de aproximativ un minut apoi incepe sa revina la normal.

 

Cei de la service Autokappa asa m-au sfatuit.. sa nu-i dau direct cheie.

E90 am si eu,tot cutie automata. Fie vara sau iarna pornesc la fel masina. Frana apasata si start,nu astept mai mult de 3 secunde. Nu are nici un tremurat motorul.

Edited by malciu777
Link to comment
Share on other sites

Mai nou la motoarele noi, bujiile mai sunt folosite si pt regenerarea DPF ului in mers pt a creste temp de ardere. Inca o data. Sunt multe masini diesel vechi cu toate bujiile arse si pornesc fara probleme chiar si la -10gr. 'Ntelesa-ti cum sta treaba cu bujiile pe diesel?

 

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Corect :thumbsup:

Ca si completare: chiar daca motorul pornește fara a mai fi necesare acele x secunde de preincalzire a camerei de ardere, ECU motorului folosește bujiile incandescente pt a atinge mai repede temperatura optima de funcționare implicit obținându-se o ardere mai buna si o poluare mai redusĂŁ.

Deci chiar daca in bord martorul bujiilor incandescente nu este aprins asta nu ĂŽnseamnĂŁ neaparat ca nu sunt folosite :thumbsup:

 

Sumar (valabil la modele actuale): apĂŁsați butonul start atunci cand se dorește pornirea motorului fĂŁra a mai aștepta x timp si lĂŁsați electronica mașinii sa "gândeascĂŁ" cât si cand sa foloseascĂŁ bujiile incandescente

Link to comment
Share on other sites

Salutare tuturor.

 

Ca si completare, bujiile incandescente au timp limitat de functionare, dupa 25 de secunde de functionare acestea se ard ( testat de subsemnatul )

 

Am un E91 320D automat din 2010.

 

Modul de pornire - deschis masina, bagat card in locas, lasata sa porneasca radio, navigatie, etc, apasat frana si pe urma buton pornire.

 

Masina isi face singura meandrele. De cand o am, am vazut odata sau de doua ori spirala de preincalzire a bujiilor aprinsa cred ca max 5 secunde si pe urma pornit perfect.

 

Fiind la primul diesel si eu imi faceam griji, iar dupa o dicutie cu inginerul de la MHS ( il cunosc de 9 ani in bransa - iar eu de vro 15 ani) ma linistit.

 

Modul descris mai sus este ceea ce el mi-a indicat si nu am avut nici un fel de probelma.

 

Tremuratul poate fi din mai multe cauze - la fel si oscilatia la relanti. Am asistat la o discutie cand eram in service la revizie - un seria 5 la fel tremura si oscila relantiul la rece - solutia a fost inlocuire senzorului de debit di presiune de pe pompa de inalta presiune - dupa inlocuire mergea perfect.

 

Cu stima

Link to comment
Share on other sites

Eu bag cheia , pun contactul , astept cateva secunde sa dispara unii martori , apoi calc frana si pornesc , la fel inainte sa porneasca imi apare spiralaa ( martorul bujii ) si porneste ok . Am pus testerul si am bujia 2 arsa , o sa le schimb toate 4 saptmana viitoare , eventual si releul daca trebuie . E60 LCI 520D
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
cand e pus contactul atunci se incalzesc bujiile ex. Apas pe buton pana se pune contactul si implicit apare martorul care arata incalzirea bujiilor (sarma aia portocalie din bord :) ) apoi repet de inca doua ori fara sa pornesc motorul. Practic incalzesc bujiile de 3 ori fara sa pornesc motorul :)))). Apas ambreiajul si butonul astfel pornesc la sigur. Asta doar cand sunt temperaturi cu mult sub minus. Apoi usor in curbe sa nu ies in decor :)))
Link to comment
Share on other sites

De ce sa pui bujiile sa se incalzeasca de 3 ori, risti sa nu mai dea la automat, o bujie sanatoasa se incalzeste din prima in cateva secunde, e suficienta o singura cuplare pentru o pornire usoara. Asta cu pusul contactului de 'N' ori e de pe vremea anilor '80 la motoarele clasice fara controlul injectiei.
Link to comment
Share on other sites

ce spui tu alr si ce inca fac multi e o nmare aberatie,bagi cheia apesi start indiferent de temperatura, daca bujiile nu sunt pregatite iti apare in bord martorul si mai dureaza 1-2 secunde pana se incalzesc, o lasi 30 de secunde sa faca un ciclu de ungere si apoi 2-3 km mergi la o turatie moderata, nu sunt eu mecanic sa dau sfaturi dar cel putin la a mea functioneaza perfect.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu neaparat... din testele mele am observat ca masina porneste mai ok daca apesi inainte pe start doar sa pui contactul si dupa ce se sting toti martorii apesi din nou sa o pornesti.

 

Weekend-ul acesta la temperaturi de -15 Grade dupa fiecare noapte nu stiu ce am avut insa de fiecare data am apasat direct pe start...nu am mai facut asta de cateva luni bune, sa balbait masina de fiecare data si de vreo 2 ori mi-au aparut bujiile inainte sa porneasca, ultima oara mi-a aparut si pe idrive "Preaheating....etc" si dupa 2 secunde a dat la automat. Ideea este ca in maxim 2-3 secunde a pornit, insa nu mi-a mai facut asa, bujiile si releul sunt schimbate cam acum 9 luni, motorina este Evo Diesel de la Mol, dar bateria stiu ca e undeva la 60% buna deoarece mi sa descarcat o data de tot de tot (m-am jucat eu cu contactul pus la masina prea mult timp).

  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Același lucru l am observat și eu.

 

DacĂŁ pornesc direct, mi se pare ca martorul se stinge mult prea repede, iar motorul pornește cam chinuit.

 

DacĂŁ mai ĂŽntâi pun contactul, martorul de preĂŽncĂŁlzire sta mai mult pana se stinge, iar motorul pornește perfect.

Link to comment
Share on other sites

Cu timpul o sa ne da-ti dreptate astora care punem contactul de doua ori ca sa incalzim bujiile. (Doar pt temperaturi foarte joase). Cand am cumparat bmw-ul credeam ca mi-am cumparat o nava spatiala. Am crezut ca daca apas pe butonul de la telecomanda zboara. Din nava spatiala s-a transformat doar intr-o masina buna. Iar masina asta buna uimitor mi-a demonstrat de multe ori ca daca ii incalzesc bujiile de 2 ori porneste super la fel ca Dacia.
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

BMW 320D E91

Eu pun cheia în contact, apăs Start/pun contactul, aștept să se stingă martorul de bujie incandeșcentă (spirala galbenă), apăs ambreiajul și din nou Start/pornesc motorul.

Și acum iarna mi se aprinde și martorul în display-ul calculatorului de bord care mă anunță de preîncălzirea bujiilor incandeșcente.

Pe vremea asta până pe la 10 grade, las mașina să se încălzească un minut apoi am plecat, iar primele 10 - 15 minute nu depășesc turația motorului de 2200 rpm, chiar dacă merg puțin subturat aștept să urce apa la 90 de grade. N-am unde să văd asta în bord dar la diesel se face foarte repede.

 

Iar vara plec înstant după pornirea motorului pentru că diesel-ul se încălzește cel mai bine în mers.

La final, dacă am avut un drum lung, las mașina pornită un minut pentru eliminarea gazelor arse din turbină. Și folosesc mult frâna de motor, chiar și în oraș.

Edited by Andrei OanĂŁ
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.