Jump to content

Pornire corecta masini cu START / STOP


StGermain

Recommended Posts

Nu e mai usor sa zici direct pretul:D?

 

Edit: ideea este ca daca sunt baieti de treaba cei de la service pot sa-ti comande un releu inainte sa te apuci de bujii sa-i faca proba si daca nu e din vina lui sa-l de-a la retur (mai greu in cazul pieselor OE). Eu asa am facut cu releul meu schimbat acum ceva luni, dar asta doar dupa ce am schimbat bujiile si in loc de bujia 3-4 imi dadea eroare pe 1-2 dupa inlocuirea lor. Am "testat" releul si am vazut ca numai da nicio eroare si l-am pastrat, de asemenea cel vechi a fost desfacut (cred ca au vrut sa vada ce este in el sa-l "resusciteze").

post-77153-0-64467000-1484252714_thumb.jpg

post-77153-0-35350200-1484252720_thumb.jpg

post-77153-0-13779300-1484252726_thumb.jpg

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Nu e faza ca e greu sa ajungi la ele si trebuie sa dai galeria jos fata de N47 unde nu trebuie sa dai jos decat plasticele acelea cu firele si furtunasele respective, ideea este ca daca tot ai umblat acolo si ai pus un releu nou ar fi trebuit si niste bujii noi, o mica comparatie, ca si cum ai schimba uleiul fara filtrul de ulei...
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Salut! La F07 diesel am doua optiuni cand pornesc motorul:

a. tin frana apasata si apas pe buton, ceea ce porneste motorul imediat

sau

b. apas butonul fara frana ceea ce echivaleaza cu "a-i pune contactul", urmand sa mai apas o data cu frana calcata pentru a porni

 

Ma intrebam daca e mai bine pentru masina sa merg pe varianta a doua. Cand ii pun contactul, nu vad ca ar face vreo verificare pe senzori sau preincalzire bujii, deci nu mi-e clar daca e inutil sau nu.

 

Voi cum procedati?

Link to comment
Share on other sites

Prima data apesi picioru pe frana si dupa pe buton , nu vad de ce ai apasa de 2 ori pe buton , doar in caz ca a stat masina la -30 de grade si vrei sa fii sigur ca bujiile s-au prencaliz inainte sa porneasca motorul. Si eu am acesi masina si a pornit fara probleme la -25 de grade dupa ce a stat peste noapte dor cu o singura apasare pe buton.
Link to comment
Share on other sites

Preincalzirea si toate cele se fac automat. Si la -30 de grade. Nu ai de ce sa faci altfel. Pierzi doar vremea.

 

Povestea cu pornirea in mai multi pasi e doar poveste romaneasca. mecanicii batrani recomanda etc.

Link to comment
Share on other sites

De exemplu eu daca intru in masina la -30 grade , de unde stie cand sa isi faca prencalzirea , poate ca eu nu si apas pe buton , mai stau prin masina , ies sa curat zapada si dupa intru si apas pe buton , el le tine tot timpu calde ? Sau de fiecare data cand deschid uso el incepe sa preincalzeasca bujiile , chiar daca nu este nevoie !
Link to comment
Share on other sites

 

b. apas butonul fara frana ceea ce echivaleaza cu "a-i pune contactul", urmand sa mai apas o data cu frana calcata pentru a porni

 

Ma intrebam daca e mai bine pentru masina sa merg pe varianta a doua.

 

astea-s basme... cum zice si Bala, toata pornirea este computerizata, nu are niciun rost sa apesi de 2x pe acelasi buton, cand pornirea se face de prima data (chiar si la temperaturi scazute)

Link to comment
Share on other sites

!!! Nu scrie cu CAPSLOCK !!!

 

Vezi ca nu scrie asa in carte. Sau ai o carte gresita.

 

Starting the engine

1. Depress the brake pedal.

2. Press the Start/Stop button.

The ignition is activated automatically for a cer‐

tain time and is stopped as soon as the engine

starts.

Link to comment
Share on other sites

De exemplu eu daca intru in masina la -30 grade , de unde stie cand sa isi faca prencalzirea , poate ca eu nu si apas pe buton , mai stau prin masina , ies sa curat zapada si dupa intru si apas pe buton , el le tine tot timpu calde ? Sau de fiecare data cand deschid uso el incepe sa preincalzeasca bujiile , chiar daca nu este nevoie !

Simte. AI in actiune. :rolleyes:

Glumesc! S-au gandit nemtii la toate variantele, stai linistit. Asta iarna am pornit-o din prima fara nici o problema. Are suficienti senzori incat sa stie cand are nevoie de pre-heating si sa si protejeze bateria.

Edited by mircea_b
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest CosmaCosmin

Mai nou la motoarele noi, bujiile mai sunt folosite si pt regenerarea DPF ului in mers pt a creste temp de ardere. Inca o data. Sunt multe masini diesel vechi cu toate bujiile arse si pornesc fara probleme chiar si la -10gr. 'Ntelesa-ti cum sta treaba cu bujiile pe diesel?

 

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

 

Bujii la motoarele diesel ?

Link to comment
Share on other sites

Bujii la motoarele diesel ?

 

Daaa , se numesc bujii incadescente , se irosesc cand se pune contactu pentru a incalzi camera de ardere si a permite dieselul sa se auto aprinda , dupa nu mai este nevoie de ele ca din cauza explozilor din cilindru se ajunge la temperatura optima ca sa se aprinda motorina singura doar din compresie. La benzinare este un alt tip de bujie , bujie cu scanteie de care are nevoie benzinaru pentru fiecare ciclu de aprindere. Tare nu !!!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

se justifica in bucuresti activarea start-stop? in trafic intens. am citit pareri ca uzeaza motorul, ca nu ar fi un mare avantaj la economie. dar si contra :)

dezactivarea la reprezentanta cat costa? sau se poate face si la baieti ? :D

Mie mi s-a recomandat in service sa nu folosesc start/stop in bucuresti(cat economisesc din combustibil platesc pentru altele cum ar fi baterie, electromotor) si astfel am inactivat functia “la baieti”

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.